İçeriğe Yönlendir

Tork Mu? Beygir Mi? Yada Ikisimi?


Hakan Kalkan

Recommended Posts

Mehmet Furkan Cıbıl

Beygir araba sattırır, tork yarış kazandırır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mehmet Furkan Cıbıl yazdı:

Beygir araba sattırır, tork yarış kazandırır

bunlar şehir efsaneleri :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Mehmet Furkan Cıbıl yazdı:

Beygir araba sattırır, tork yarış kazandırır

Test öyle olmadığını gösteriyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

En muhim soru. 

Torkmu az yaktırır beygirmi. 

 

Başka başlık aç.

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Ali Darbaz yazdı:

En muhim soru. 

Torkmu az yaktırır beygirmi. 

 

Sen kullandığın müddetçe ikisi de az yakar. ?

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Beygir iyidir, tarla sürer, tarla sürmek zahmetlidir. Beygir olmasa zor iş, tork o beygirin belki bacakları(nda)dır.

Askerde ,asteğmen kurs bölüğünde binbaşı komutanımız bu şekilde bir durumda, horoz, tavuk,yumurta ve civciv karakterlerinden oluşan fıkrayı anlattı ve noktayı koydu :D

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Tork = Döndürme momenti (NewtonXMetre birimi) Yani kuvvet ile uzunluğun çarpımı.

Yani motora karşı gelen, motorun döndürdüğü, tahrik ettiği tüm dönel ekipmanlara karşı gelen kuvvetleri yenebilme kabiliyeti en basit açıklamayla.

Tekerlekleri döndüren, tahrik eden ekipmanlar, dönel ekipmanlar (Krank mili, Volan, Aks, Diferansiyel vs) olduğu için, Tork söz konusudur.

Tork yüksek olursa, motor güçlü olur fakat bu hız yapabileceği anlamına gelmez.
Aksi halde iş makinalarının, kamyonların arkasına yetişemezdik otobanda.

Ağır vasıtalarda niçin benzinli motor kullanılmadığının cevabı bu aslında.

Ne vereyim abime? Tork mu, Beygir mi?
İkisini de dene, tarafını seç [emoji1]

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Celal Aydın yazdı:

..

Tork yüksek olursa, motor güçlü olur fakat bu hız yapabileceği anlamına gelmez.
Aksi halde iş makinalarının, kamyonların arkasına yetişemezdik otobanda.

.

 

Yanlış çıkarım.   Tork yüksek olursa tork yüksek olur.  motor güçlü olur diye birşey yok. Zaten "güç" dediğiniz anda "güç" birimi kullanmanız lazım.

 

Verdiğiniz örnekte kamyonun büyüklüğü, şanzıman, teker, bir sürü faktör var. Gemi de 5bin beygir ama 18 mil ile gidiyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Şimdi buradan çıkaracağımız sonuç. Beygir her türlü önemli. 
Gelelim psikolojik etkiye. 
Aracımızın max gücünü (hp ) yi alabilmek için yüksek devir çevirmeliyiz, bunu yapmadığımız için az beygirli turbo dizel araçlar bize düşük devirde yüksek tork verdiğinden dolayı daha güçlü gibi hissettiriyor. Aslında bizi yanıltıyor. 

:f1:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Şimdi buradan çıkaracağımız sonuç. Beygir her türlü önemli. 
Gelelim psikolojik etkiye. 
Aracımızın max gücünü (hp ) yi alabilmek için yüksek devir çevirmeliyiz, bunu yapmadığımız için az beygirli turbo dizel araçlar bize düşük devirde yüksek tork verdiğinden dolayı daha güçlü gibi hissettiriyor. Aslında bizi yanıltıyor. 
:f1:


+1 [emoji1360] özetle bu.
 
Yanlış çıkarım.   Tork yüksek olursa tork yüksek olur.  motor güçlü olur diye birşey yok. Zaten "güç" dediğiniz anda "güç" birimi kullanmanız lazım.
 
Verdiğiniz örnekte kamyonun büyüklüğü, şanzıman, teker, bir sürü faktör var. Gemi de 5bin beygir ama 18 mil ile gidiyor.


Güç derken KW’ı kastetmedim hocam.
Kaslı bir iri yarı insan ile zayıf ama hızlı çevik bir insanı düşünebiliriz.

Kamyon meselesinde zaten dediğiniz gibi hemfikirim. O saydığınız faktörler yüzünden dizel motor kullanılıyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Celal Aydın yazdı:

 


+1 emoji1360.png özetle bu.

Güç derken KW’ı kastetmedim hocam.
Kaslı bir iri yarı insan ile zayıf ama hızlı çevik bir insanı düşünebiliriz.

Kamyon meselesinde zaten dediğiniz gibi hemfikirim. O saydığınız faktörler yüzünden dizel motor kullanılıyor.

 

 

düşünemeyiz. güç derseniz gücü kastedeceksiniz. kaslı adam ile zayıf çevik adam güç kelimesi ile karşılaştırılmaz. zaten anlatırken de kullanmamışsınız. biri çevik biri kaslı.

 

dizel motorun yüksek güçlerde kullanımı tamamen dayanıklılık ve sürekli çalışma gibi şartlara özel durumlardan ayrıca dizelin enerji yoğunluğu biraz daha fazla. Yoksa amerikan askeri kamyonları benzinlidir. 

 

Uçaklar benzinle çalışır. 

Lycoming XR-7755  36 cylinder, 12,700cc, 5,000 horsepower 

 

 

image.thumb.png.29e98432873da5dcd6987aee9e114585.png

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Kısaca beygir gücü her şeydir.
Onu tekerlere aktaran şanzıman da her şeydir.
Aerodinamik tasarım ve aracın ağırlığı da her şeydir.
Bu her şeyleri aynı olan aracın, torku yüksek olan değil, beygir gücü yüksek olan yarışı kazanır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

yalnız bu şanzıman /diferansiyelin anlatımı. tork değil

Kuvvet x kuvvet kolu. Lastiklerde veya krank kolunda. Mantık aynı abi. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Bu şanzımanı anlatmış. 

Kuvvet x kuvvet kolunu anlatmış. Aktarımın herhangi bir yerinde yapılabilir. Önemli olan motor torku değil zaten. Tekerlere aktarılan tork

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kuvvet x kuvvet kolunu anlatmış. Aktarımın herhangi bir yerinde yapılabilir. Önemli olan motor torku değil zaten. Tekerlere aktarılan tork

 

Orda bir yanlış anlama oluyor. motorun torku ve beygirgücü beraber düşünülür ve operasyon devri beraber düşünülür tekere iletilen meselesi şanzımanla vitesle ilgili olup son hızı vesaireyi tabi etkiler. Ama asıl önemli olan şudur veya budur demenin gereği yok bence.

 

Burada en önemli faktör şunlar 1- beygirgücü  2-şanzıman

     

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kuvvet x kuvvet kolunu anlatmış. Aktarımın herhangi bir yerinde yapılabilir. Önemli olan motor torku değil zaten. Tekerlere aktarılan tork

örneğin traktör 25 hp ama toprağı sürebiliyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Önceki sayfalarda anlattık konuları ama işte. herkes video çekmeye başlayınca kafalar karışıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...