Mehmet Furkan Cıbıl 18 Şubat 2020 Paylaş 18 Şubat 2020 Beygir araba sattırır, tork yarış kazandırır 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Şubat 2020 Paylaş 18 Şubat 2020 Mehmet Furkan Cıbıl yazdı: Beygir araba sattırır, tork yarış kazandırır bunlar şehir efsaneleri 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Şubat 2020 Paylaş 18 Şubat 2020 En muhim soru. Torkmu az yaktırır beygirmi. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Şubat 2020 Paylaş 18 Şubat 2020 kupa ağırlığı ve şanzıman belirler onu 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 18 Şubat 2020 Paylaş 18 Şubat 2020 Mehmet Furkan Cıbıl yazdı: Beygir araba sattırır, tork yarış kazandırır Test öyle olmadığını gösteriyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Şubat 2020 Paylaş 18 Şubat 2020 Ali Darbaz yazdı: En muhim soru. Torkmu az yaktırır beygirmi. Başka başlık aç. Yorum bağlantısı
Ali Gök 18 Şubat 2020 Paylaş 18 Şubat 2020 İyi şöför + yol şartları az yakmaya niyetli arabaya az yaktırır Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 18 Şubat 2020 Paylaş 18 Şubat 2020 Ali Darbaz yazdı: En muhim soru. Torkmu az yaktırır beygirmi. Sen kullandığın müddetçe ikisi de az yakar. ? Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 18 Şubat 2020 Paylaş 18 Şubat 2020 Beygir iyidir, tarla sürer, tarla sürmek zahmetlidir. Beygir olmasa zor iş, tork o beygirin belki bacakları(nda)dır. Askerde ,asteğmen kurs bölüğünde binbaşı komutanımız bu şekilde bir durumda, horoz, tavuk,yumurta ve civciv karakterlerinden oluşan fıkrayı anlattı ve noktayı koydu 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 19 Şubat 2020 Paylaş 19 Şubat 2020 Tork = Döndürme momenti (NewtonXMetre birimi) Yani kuvvet ile uzunluğun çarpımı. Yani motora karşı gelen, motorun döndürdüğü, tahrik ettiği tüm dönel ekipmanlara karşı gelen kuvvetleri yenebilme kabiliyeti en basit açıklamayla.Tekerlekleri döndüren, tahrik eden ekipmanlar, dönel ekipmanlar (Krank mili, Volan, Aks, Diferansiyel vs) olduğu için, Tork söz konusudur. Tork yüksek olursa, motor güçlü olur fakat bu hız yapabileceği anlamına gelmez. Aksi halde iş makinalarının, kamyonların arkasına yetişemezdik otobanda. Ağır vasıtalarda niçin benzinli motor kullanılmadığının cevabı bu aslında. Ne vereyim abime? Tork mu, Beygir mi?İkisini de dene, tarafını seç [emoji1] Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Şubat 2020 Paylaş 19 Şubat 2020 Celal Aydın yazdı: .. Tork yüksek olursa, motor güçlü olur fakat bu hız yapabileceği anlamına gelmez. Aksi halde iş makinalarının, kamyonların arkasına yetişemezdik otobanda. . Yanlış çıkarım. Tork yüksek olursa tork yüksek olur. motor güçlü olur diye birşey yok. Zaten "güç" dediğiniz anda "güç" birimi kullanmanız lazım. Verdiğiniz örnekte kamyonun büyüklüğü, şanzıman, teker, bir sürü faktör var. Gemi de 5bin beygir ama 18 mil ile gidiyor. 2 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 19 Şubat 2020 Paylaş 19 Şubat 2020 Şimdi buradan çıkaracağımız sonuç. Beygir her türlü önemli. Gelelim psikolojik etkiye. Aracımızın max gücünü (hp ) yi alabilmek için yüksek devir çevirmeliyiz, bunu yapmadığımız için az beygirli turbo dizel araçlar bize düşük devirde yüksek tork verdiğinden dolayı daha güçlü gibi hissettiriyor. Aslında bizi yanıltıyor. 2 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 19 Şubat 2020 Paylaş 19 Şubat 2020 Şimdi buradan çıkaracağımız sonuç. Beygir her türlü önemli. Gelelim psikolojik etkiye. Aracımızın max gücünü (hp ) yi alabilmek için yüksek devir çevirmeliyiz, bunu yapmadığımız için az beygirli turbo dizel araçlar bize düşük devirde yüksek tork verdiğinden dolayı daha güçlü gibi hissettiriyor. Aslında bizi yanıltıyor. +1 [emoji1360] özetle bu. Yanlış çıkarım. Tork yüksek olursa tork yüksek olur. motor güçlü olur diye birşey yok. Zaten "güç" dediğiniz anda "güç" birimi kullanmanız lazım. Verdiğiniz örnekte kamyonun büyüklüğü, şanzıman, teker, bir sürü faktör var. Gemi de 5bin beygir ama 18 mil ile gidiyor.Güç derken KW’ı kastetmedim hocam. Kaslı bir iri yarı insan ile zayıf ama hızlı çevik bir insanı düşünebiliriz. Kamyon meselesinde zaten dediğiniz gibi hemfikirim. O saydığınız faktörler yüzünden dizel motor kullanılıyor. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Şubat 2020 Paylaş 19 Şubat 2020 Celal Aydın yazdı: +1 özetle bu. Güç derken KW’ı kastetmedim hocam. Kaslı bir iri yarı insan ile zayıf ama hızlı çevik bir insanı düşünebiliriz. Kamyon meselesinde zaten dediğiniz gibi hemfikirim. O saydığınız faktörler yüzünden dizel motor kullanılıyor. düşünemeyiz. güç derseniz gücü kastedeceksiniz. kaslı adam ile zayıf çevik adam güç kelimesi ile karşılaştırılmaz. zaten anlatırken de kullanmamışsınız. biri çevik biri kaslı. dizel motorun yüksek güçlerde kullanımı tamamen dayanıklılık ve sürekli çalışma gibi şartlara özel durumlardan ayrıca dizelin enerji yoğunluğu biraz daha fazla. Yoksa amerikan askeri kamyonları benzinlidir. Uçaklar benzinle çalışır. Lycoming XR-7755 36 cylinder, 12,700cc, 5,000 horsepower 3 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 19 Şubat 2020 Paylaş 19 Şubat 2020 Kısaca beygir gücü her şeydir. Onu tekerlere aktaran şanzıman da her şeydir. Aerodinamik tasarım ve aracın ağırlığı da her şeydir. Bu her şeyleri aynı olan aracın, torku yüksek olan değil, beygir gücü yüksek olan yarışı kazanır. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 26 Ağustos 2020 Paylaş 26 Ağustos 2020 Tork iyi yük çeker. ben beygirciyim Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Ağustos 2020 Paylaş 26 Ağustos 2020 yalnız bu şanzıman /diferansiyelin anlatımı. tork değil 4 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 26 Ağustos 2020 Paylaş 26 Ağustos 2020 ikisi de mumkunse bol olsun. en az 5 silindir olsun. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 27 Ağustos 2020 Paylaş 27 Ağustos 2020 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: yalnız bu şanzıman /diferansiyelin anlatımı. tork değil Kuvvet x kuvvet kolu. Lastiklerde veya krank kolunda. Mantık aynı abi. 27 Ağustos 2020 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Gök 27 Ağustos 2020 Paylaş 27 Ağustos 2020 tavuk mu yumurtadan yumurtamı tavuktan hesabı ikiside iyi olmalı Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Ağustos 2020 Paylaş 27 Ağustos 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Tork iyi yük çeker. ben beygirciyim Bu şanzımanı anlatmış. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 27 Ağustos 2020 Paylaş 27 Ağustos 2020 Ali Darbaz yazdı: Bu şanzımanı anlatmış. Kuvvet x kuvvet kolunu anlatmış. Aktarımın herhangi bir yerinde yapılabilir. Önemli olan motor torku değil zaten. Tekerlere aktarılan tork Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 27 Ağustos 2020 Paylaş 27 Ağustos 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Kuvvet x kuvvet kolunu anlatmış. Aktarımın herhangi bir yerinde yapılabilir. Önemli olan motor torku değil zaten. Tekerlere aktarılan tork Orda bir yanlış anlama oluyor. motorun torku ve beygirgücü beraber düşünülür ve operasyon devri beraber düşünülür tekere iletilen meselesi şanzımanla vitesle ilgili olup son hızı vesaireyi tabi etkiler. Ama asıl önemli olan şudur veya budur demenin gereği yok bence. Burada en önemli faktör şunlar 1- beygirgücü 2-şanzıman 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 27 Ağustos 2020 Paylaş 27 Ağustos 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Kuvvet x kuvvet kolunu anlatmış. Aktarımın herhangi bir yerinde yapılabilir. Önemli olan motor torku değil zaten. Tekerlere aktarılan tork örneğin traktör 25 hp ama toprağı sürebiliyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 27 Ağustos 2020 Paylaş 27 Ağustos 2020 Önceki sayfalarda anlattık konuları ama işte. herkes video çekmeye başlayınca kafalar karışıyor. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts