İçeriğe Yönlendir

Ses Yalıtımı Ile İlgili Mantık Sorusu..?


Uğur Efe
Çözüme git Hüseyin Sönmez tarafından,

Recommended Posts

Uğur Efe

inşALLAH yakın bir zamanda aracım ile ilgili büyük bir projem var bu projenin bir parçası da ses yalıtımı.Malum araçların ses alması aracın sınıfına göre farketmekle beraber AR-GE mühendislerinin de üzerinde çokca çalıştığı konulardan bir tanesi. 

 

Şimdi sorum şu, piyasa da yapılan , pütür atma , bitüself + firex tarzı amatör çalışmaları bu aracı yapan mühendisler düşünmüyorda mı uygulamıyor ? Bahsettiğim amatör çalışmalar çok maliyetli işler değil..Yoksa bu çalışmalar fayda etmiyor mu?Sadece tatminden ibaret mi?

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Araçtan 1€ tasarruf için kol tutma aparatını sökmekten bahsediyoruz. Herşey maliyet hesabına dayanıyor. Her ilave şey operasyon zamanını değiştiriyor ve üretilecek araç sayısını düşürüyor. Malzeme maliyeti dışında iş gücü mühendislik ve seriimalatı göz önüne aldığınızda ufak parametrelerin firmalar için büyüdüğü aşikar. 

 

Biz saniyelerin hesabını yapıyoruz. En ufacık saniye düşümü için iyileştirme çalışmaları yapıyoruz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ömer Çayırtepe

Bence pazarlama stratejisi. B sınıfı aracı kusursuz yaparsan sınıf yükseltme gereksinimi azalır, satışlar azalır.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı

Maliyeti getireceği kardan düşük kalacaksa yapmaz. 10 dolara malolsa 1 milyon araçta yapılsa 10 milyon dolar ek gider demek. E satış aynı kalacaksa ne gerek var?

Yorum bağlantısı
Uğur Efe
(düzenlendi)

Sayın @Ahmet Taşkın , Sayın @İlkay Başaran,

 

dedikleriniz de haklısınız fakat D segmenti araç da da bu böyle. Dedikleriniz her ne kadar mantıklı olsa da bence sorunun cevabı bu değil.100.000TL + fiyata sattıkları araçlarda ayrıca  markaların bu sınıf (D segmenti için konuşuyorum)  bu araçlarının az ses alma gibi konforda yarıştıklarını düşünürsek cevap bu değil.

 

Şunu da unutmamak lazım bugün benim 300 TL'ye mal edeceğimi fabrika ne kadara mal eder? Maliyetinin karşılığında ne kadar kazanır ? 100 lira masraf etse 1000TL mi 2000TL mi 5000TL mi kazanır araç başına? Bunu yüz binlere vurduğunuz zaman sizin maliyet hesabınıza göre kat ve kat karlılık olur.

 

En basitiyle Navigasyonu düşünün kişinin 1000 TL'ye bile mal etmediği bu uygulama opsiyonda satılıyorken 2000Tl fark ediyor :)

 

Not: Aracın ses alması beni çok rahatsız etmemekle birlikte mükemmeli yakalama çabasındayım..

tarihinde Uğur Efe tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Amatörce yapılan ses yalıtımı doğru yapılırsa işe yarıyor. Elbette bir üst sınıf beklentisi olmamalı.

Mesela focus2 tdci de motor sesini ben oldukça azaltmıştım.

Yorum bağlantısı
İlker Yüksel

Amatörce yapılan ses yalıtımı doğru yapılırsa işe yarıyor. Elbette bir üst sınıf beklentisi olmamalı.

Mesela focus2 tdci de motor sesini ben oldukça azaltmıştım.

 

 

Motor sesi için  silecek altına yerleştirdiğiniz süngerler sesin emiliminde çok işe yarıyormu? Motor sesi için yapılması gereken en iyi şey nedir? :)

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Kaput keçesinin altına firex sünger. Ön camın altına yine sünger. Firex olmalı. Çünkü firexin tek amacı ses yalıtımıdır. Artı yanmaz...

Yorum bağlantısı
Uğur Efe

Hocam, bu NFAF ile Firex arasında ne fark var acaba?

 

Kaput keçesinin altına firex sünger. Ön camın altına yine sünger. Firex olmalı. Çünkü firexin tek amacı ses yalıtımıdır. Artı yanmaz...

Yorum bağlantısı
Uğur Efe

aradığım cevabı Hüseyin Sönmez ağabey çok önce vermiş işte o cevap;

 

"bitümlü mebran kaplamanın faydası ne diye düşünürseniz otomotivcilerin yaptığı bir test vardır.

10cm*10cm ince bir sac veya tenekeye sert bir cisimle vurduğunuzda ince bir tınlama olur o metal parçasının üzerine ufak bir parça elektrik bantı yapıştırın aynı sert cisim ile vurun bu sefer daha tok bir ses duyarsınız, işte metal parçalar üzerine yaptığımız btümlü mebran malzemelerin amacı bu yoksa ses geçirmem gibi bir durumları yok, ses geçirmemsi için çok ağır ve yoğun bir malzeme kullanmak ve arasında kapalı gözenekli sünger ile sandviç levhalar olması gerekir ve 2-3 mm levhlar bu işe yaramaz.
daha önce de dediğim gibi aslında tam ses izolasyonu için tasarımda birşeyler olması gerekir, yaptığımız şeyler sadece yama olabiliyor. "

 

 

dün anlatmak istediğimle örtüşen cevap bu.Araçların az ses alması oldukça maliyetli bir iş maliyetli olduğu için çok pahalı arabalarda az ses almayı hissediyoruz. Audi mercedes ve Bmw gibi markalar tesisat için bilet tünel yapmışlar ki tesisatların geçtiği deliklerden alacak havayı hesap etmişler..

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Hüseyin Sönmez

Tasarıma otururken beklentilere göre ticari mal tasarlanır, ne kadar gerekiyorsa o kadar yapılır, ses izolasyonu elzem bir durum olarak görülüyorsa ona göre hesaplama yapılır ve araba tasarımı oluşturulur, bizim yaptıklarımız sadece rahatsızlık seviyesinden bir tık aşağıda kalır.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yalıtımın maliyetli olduğunu iddia ediyorlar, ayrıca ağırlıkları da artırıyor. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Çıplak

Ford servisinde yetkili bir abiyle yaptığım konuşmada ; böyle bir muhabbet geçmişti. Seminerlerde mühendislerin bir araya geldiğinde yapılan muhabbet sence ne olabilir diye sordu. Bende neyi nasıl geliştirebileceklerini konuşuyorlardır diye cevap verdim. Cevap belki yanlış değil ama asıl cevap Nasıl daha fazla kâr edebiliriz miş. Basit bir örnek : 2008 focus titanium araçta şöför koltuğu elektrikli 2011 de manuel. 2008 de klima butonlarının yanında bulunan kırmızı mavi sıcak soğuk işaretleri led aydınlatmalı, 2011 de yok. Bunlar dışında eminim sizlerinde farkettiğiniz örnekler vardır.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

o tip değişimler, satış pazzrlama ekibinin verdiği siparişte seçilir. Ford un değil distribütörün seçimi.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Yalıtımın maliyetli olduğunu iddia ediyorlar, ayrıca ağırlıkları da artırıyor. 

Ağırlık pek birşey değil aslında, maliyet konusu şöyle:

Bir fabrikada tek bir değer vardır o da zaman hele ki otomotiv gibi entegre tesisislerde zaman en değerli kaynaktır, bir araba 50 dakikada banttan çıkıyorsa izolasyon gibi büyük bir bölümü otomasyon harici el işçiliğine dayanan üretim metodu ile en az 5-10 dakika arası ek süre ister bu da dev bir tesisin işletme bedeli göz önüne alındığında çok yüksek bir değerdir, 1 yılın sonunda sırf izolasyona harcanan para miyon doları bulur yoksa her araca konulaca10 dolarlık malzeme maliyet olarak görülmez, bir fabrikanın adam-saat hesabında 1 dakikadaki maliyeti, harcanan elektrik, su ısınıma, çaycının maaşı, çorbacının tuzu, vs gibi olan tüm maliyetler FÇM (fabrika çıkış maliyeti) olarak birim halinde otomobil maliyetinin içine yedirilir, biz 10 dolarlık malzeme deriz ama genel anlamda çok çok daha yüksek maliyetler söz konusudur.

o tip değişimler, satış pazzrlama ekibinin verdiği siparişte seçilir. Ford un değil distribütörün seçimi.

Bu tip satış kararları o ülkede kim neye dikkat eder ve en ucuz maliyetli malı en yüksek bedele nasıl satarım mantığı ile alınır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

 

Ağırlık pek birşey değil aslında, maliyet konusu şöyle:

Bir fabrikada tek bir değer vardır o da zaman hele ki otomotiv gibi entegre tesisislerde zaman en değerli kaynaktır, bir araba 50 dakikada banttan çıkıyorsa izolasyon gibi büyük bir bölümü otomasyon harici el işçiliğine dayanan üretim metodu ile en az 5-10 dakika arası ek süre ister bu da dev bir tesisin işletme bedeli göz önüne alındığında çok yüksek bir değerdir, 1 yılın sonunda sırf izolasyona harcanan para miyon doları bulur yoksa her araca konulaca10 dolarlık malzeme maliyet olarak görülmez, bir fabrikanın adam-saat hesabında 1 dakikadaki maliyeti, harcanan elektrik, su ısınıma, çaycının maaşı, çorbacının tuzu, vs gibi olan tüm maliyetler FÇM (fabrika çıkış maliyeti) olarak birim halinde otomobil maliyetinin içine yedirilir, biz 10 dolarlık malzeme deriz ama genel anlamda çok çok daha yüksek maliyetler söz konusudur.


Bu tip satış kararları o ülkede kim neye dikkat eder ve en ucuz maliyetli malı en yüksek bedele nasıl satarım mantığı ile alınır.

Sonuçta iş başa düşer demek istedin sanırım  :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Sonuçta iş başa düşer demek istedin sanırım  :D

Eyyence olsun işte. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...