İçeriğe Yönlendir

Yazlık Lastikler Ve Rot-Balans Hakkında


erol güngören

Recommended Posts

erol güngören

Merabalar,

 

Aracı çok kullanmadığımız için kışlık lastiklerden yazlık lastiklere daha yeni geçiş yapacağız . Sorum şu , kışlık lastikleri değiştirirken rot-balans ayarlarınında yapılmasını istiyorum . Tahmini toplam ücreti nedir acaba hepsi içerisinde 100 tl diye yapanları duymuştum k.maraş ya da gaziantep de bildiğiniz yer var mı acaba ? 

Yorum bağlantısı
Hakan Türkoğlu

rota gerek yok sadece balans yetiyor ben kışlıkları taktırırken 50 vermiştim iki gün önce baska biryerde yazlıkları taktırırkende 40 verdim

Yorum bağlantısı
Fırat Önal

Rot ayarına neden gerek yok? Bilmediğimden soruyorum. Arada bir (yılda 1 kez gibi) rot ayarı yaptırmak iyi değilmidir?

Yorum bağlantısı
Hakan Türkoğlu

Rot ayarına neden gerek yok? Bilmediğimden soruyorum. Arada bir (yılda 1 kez gibi) rot ayarı yaptırmak iyi değilmidir?

çetin hocam gerekli cevabı vermiş

Yorum bağlantısı
Ali Uymaz

İyidir tabii ama her yıl bozulacak diye bi kural yok. Az kullanılırsa yada düzgün kullanılırsa gerek olmayabilir. araç ok gibi dümdüz gidiyorsa, sağa sola çekmiyorsa, lastiklerde düzgün olmayan, orantısız bi aşınma yoksa yaptırmayada gerek yoktur. Yaptıranın ya parası çoktur yada çok pimpiriklidir arabayı aşırı dinliyordur  :)

konusu açılmışken araya soru sıkıştırsam lastikleri ön arka yaptırmak istiyorum galiba direk öndeki jantve lastik bütün olarak arkaya takılıyormuş peki benim rot balans yaptırmama gerek varmı ? teşekkürler. saygılarımla

Yorum bağlantısı
Ali Uymaz

Rot için aynı şeyler geçerli. Eğer ön arka yaptığın lastikler geçen senenin yazlıklarıysa yani kışlıklar çıkıp yeniden takılacak olan yaz lastikleriyse balansa gerek vardır. Zaten lastikçi janta lastiği taktıktan sonra balansını yapar genelde. Sök tak parasına dahildir balans ücreti, fiyatıda 40-50 tl civarıdır söktak ve balansın.

 

Yani lastikler yer değişince veya başka lastikler takılınca rot ayarı bozulmaz.

biz sürekli yazlık kullanıyoz o açıdan sordum lastik janttan ayrılmayacak sanırım teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Ali Uymaz

Rica ederim. O halde rota gerek yok balansada gerek yok ama 90-110 arasında direksiyonda vuruntu, titreme hissederseniz balans yaptırabilirsiniz. Lastiklere yer değiştirtirken ön düzeni kontrol ettirin z rotlarında boşluk falan varsa bozuk yollarda ön düzenden ses geliyorsa z rotlarını değiştirirsiniz.

tekrardan teşekkürler hayırlı akşamlar :)

Yorum bağlantısı
Alparslan Coban

rot ve balans 4 lastik 60 tl vermiştim Mart ayında Tokat ta

Yorum bağlantısı
Tamer Terzi

1 ay önce yeni yazlık lastik aldım. Yeni lastikleri takan arkadaş söktügü kışlık lastiklerı kontrol ederek, lastiklerin bazı kısimlarinın aşırı bozulmuş oldugunu, aracın rot ayarının bozuk olabileceğini, kontrol etirmemi söylede, rotta bozukluk varsa yeni lastiklerinde cabucak deforme olabileceğini soyledi,

Ankara da guvendigim bir rot balanscı ya kntorl ettirdigimde rotta ayarsızlik varmış, sagolsunlar düzelttiler,

Ankara şasmazda rot 25 tl balans ise lastik başı 7,5

50 tl için lastiklernizin heba etme riskine hiç gerek yok

Bence yıllik lastik degısimine rot yaptırmak fayda sağlar,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Rot ayarı kolay kolay bozulmaz. Bozulduğunu en kolay direksiyon simidinin ortada durmadığından anlayabilirsiniz. En basit kontrol yöntemi budur.Lastikler tam karşıya baktığında simitte sapma varsa rot ayarı bozuktur. Hareket halinde direksiyonu bıraktığınızda sağa sola sapma varsa rot ayarı bozuktur. Eğer bunlar yoksa ayara da gerek yoktur.. Balans yeterlidir. Balans ayarı olmadığı da direksiyon veya araçta ki titremeyle kendini belli eder daha çok..

Yorum bağlantısı
Ali Uymaz

bugün rot balansçıya gittim lastikleri ön arka yaptırdım ve balansına bakıldı daha sonra rot ayarına baktılar düzgün dediler deneme sürüşüne çıktık direksiyonun tam düz değil dediler alta inip birşeyleri ayarladılar psikolojik mi bilmem ama sanki araba daha güvenli geldi ücret biraz iyime geldi tüm bu işlemler 25 tl teşekkürler :)

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Rot ayarı yaptırırken arka rot ayarını da yaptırın ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Uymaz

Rot ayarı yaptırırken arka rot ayarını da yaptırın ;)

arka rot ayarını duymamıştım abi de benim götürdüğüm yerinde duyduğunu sanmıyorum sanayiye bi gittiğinde sorayım teşekkürler :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yunus çayırtepe

Arkadaşlar petlas pt 515 yada petlas pt 741 hakkında görüşerliniz nedir fiyatları 200 civarı ıkısınınde 215 55 16 yada bu fiyatlara önerceniz lastik varm

Yorum bağlantısı

Rot ayarı zaten 4 lastiğe de yapılması lazım. Yalnızca önlere yapılıyorsa, yapılan işte bir eksiklik vardır. Arka tekerlerden birinde bir kusur varsa o da çekme yapar, sürüş düzenini bozar.

 

Aracın 4 tekeri var. Daima 4 adetli düşünmeliyiz.

 

2 tekerleğe balans olmaz. 4 tekerleğe de olması lazım.

2 tekerleğe rot ayarı olmaz, 4 tekerleğe de olması lazım.

2 tekerleğe kış lastiği takılmaz 4 tekerleğe de olması lazım.

 

Bu arada diş derinliği fazla, daha yeni, daha iyi durumdaki lastikler aktarma-çekiş nereden olursa olsun arka tarafa takılır. Unutmayın.

Yorum bağlantısı
Uğur Bağcı

Arkadaşlar petlas pt 515 yada petlas pt 741 hakkında görüşerliniz nedir fiyatları 200 civarı ıkısınınde 215 55 16 yada bu fiyatlara önerceniz lastik varm

Petlas pt515 starmaxx novaro st532 ile aynı desenlere sahip starmaxx petlasdan uygun diye aracımı starmaxx taktırdım henüz 100 km civarı oldu fena değil gibi nede olsa 0 lastik
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...