İçeriğe Yönlendir

Ehliyet Sınavı Hakkında


Misafir

Recommended Posts

Öncelikle herkese kolay gelsin. 27 aralıkta Ankara Ovacık sınav güzergahında direksiyon sınavına gireceğim. Tavsiyeleriniz nelerdir? Sınav anında nelere dikkat ediyorlar? Bilgilendirirseniz çok memnun olurum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

1- önüne bakma

2- ayaklarına bakma

3- vitese bakma

4- arabanın burnuna bakma  (uzağa bak)

5- yanında oturana bakma

 

 

6- fren yapınca tam durma anında ayağını frenden hafifçe kaldır.

7- Çok aşırı hızlanma isteğinde olma

8- direksiyonu iki elle alttan tutma. çevirirken ip çeker gibi bir elini diğer elinin üstünden at.

9- viraj (şehiriçi) çıkışında direksiyonu bırak kendi toparlar

10- yüksek devire çok çıkma

11-

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tufan Caliskan

2 eliyle bi el frenini bile kaldiramayan bayan tanıdığım bile ilk seferde geçti. (İki araç arasina park ederken arka tekeri kaldirima çıkarmasınıa rağmen.)

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Direksiyon asla bırakılmalıdır. Heyecan yenilmelidir. Sınav hocalarınin beklentisi düşüktür genelde konuşup soru sorarlar sohbet havasında geçer. Kemer takılı olmalı aynalar koltuk direksiyon sürmeden önce ayarlanır gerisi sakin dikkatli ve soğukkanlı sürüşten ibarettir. Sarsıntısız kalkış ve ideal park önemlidir. Öte yandan bu sınav yetersizdir ve gerçek eleme aracı değildir aracı her hareket ettireni geçiriyorlar asıl sınav trafiğe çıktıktan sonra başlar. Başarılar şimdiden.

Yorum bağlantısı

Koltuk ayarını yaptıktan sonra emniyet kemerini mutlaka tak. Sinyali de unutma, hiz da yapmazsan 80 :D

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

En basitinden anlatayım, bir fırsatta güzergahı çalış.. Bir kaç yerde dur kalk yap, heyecanı yenmeye çalış ve görevlileri iyi dinle..

 

Kurs sistemi ilk çıktığında almıştım ehliyeti, herkesi yokuş yukarı durdurup kaldırırlarken beni yokuş aşağı durdurup geri geri gitmemi istemişlerdi.. :)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Sınavlar zorlaştı, bir hata bile yaptığınızda görevli sizi bırakmak zorunda. 

Yorum bağlantısı

1- önüne bakma

2- ayaklarına bakma

3- vitese bakma

4- arabanın burnuna bakma  (uzağa bak)

5- yanında oturana bakma

 

 

6- fren yapınca tam durma anında ayağını frenden hafifçe kaldır.

7- Çok aşırı hızlanma isteğinde olma

8- direksiyonu iki elle alttan tutma. çevirirken ip çeker gibi bir elini diğer elinin üstünden at.

9- viraj (şehiriçi) çıkışında direksiyonu bırak kendi toparlar

10- yüksek devire çok çıkma

11-

abi teşekkür ederim yorumun için dikkate alacağım.

2 eliyle bi el frenini bile kaldiramayan bayan tanıdığım bile ilk seferde geçti. (İki araç arasina park ederken arka tekeri kaldirima çıkarmasınıa rağmen.)

o komisyondaki görevlilere görede değişebiliyor. işi şansa bırakmamak lazım. :)

Direksiyon asla bırakılmalıdır. Heyecan yenilmelidir. Sınav hocalarınin beklentisi düşüktür genelde konuşup soru sorarlar sohbet havasında geçer. Kemer takılı olmalı aynalar koltuk direksiyon sürmeden önce ayarlanır gerisi sakin dikkatli ve soğukkanlı sürüşten ibarettir. Sarsıntısız kalkış ve ideal park önemlidir. Öte yandan bu sınav yetersizdir ve gerçek eleme aracı değildir aracı her hareket ettireni geçiriyorlar asıl sınav trafiğe çıktıktan sonra başlar. Başarılar şimdiden.

teşekkür ediyorum güzel noktalara değinmişiniz. dikkat edeceğim. :)

2005 yılında ehliyet sınavına giriyorum.Araca bindim.Aynaları ayarlarken bi baktım okulumuzun müdürü oturuyo arkada.Oo dedi Hamza efendi düştün kucağımıza.Sigara ver bakalım dedi.Arabayı sürerken cebimden çıkarttım uzattım.Çakmak dedi onuda uzattım.Sen zaten biliyosun dedi milletin hakkını yeme dön şurdan dedi.orta okul çağlarımdan beri araba kullanırdım.18 yaşında ehliyetsiz araba kullanmaktan bin tl ceza yemiştim.1000 tl ye de ehliyeti almıştım.

hikaye süper filmlik :)  bizim öğretmenlerde varmış komisyonda bana diyorlar elimize düşersen geçirmeyiz diye :))

En basitinden anlatayım, bir fırsatta güzergahı çalış.. Bir kaç yerde dur kalk yap, heyecanı yenmeye çalış ve görevlileri iyi dinle..

 

Kurs sistemi ilk çıktığında almıştım ehliyeti, herkesi yokuş yukarı durdurup kaldırırlarken beni yokuş aşağı durdurup geri geri gitmemi istemişlerdi.. :)

Bu dahada iyiymiş abi.. Bakalım hayırlısıyla alsaydık bir ehliyeti mk2 mi yapıp tanıtımını yapacağım burada sabırsızlanıyorum..

Yorum bağlantısı
Ahmet Özkan

Sinavlar artik daha zor, tabi bir de iyi niyetli komisyon olmasi lazim. Ben ekim ayinda ilk sinavda park etmeden kaldim kaldirima degdigim icin. 2. bir sans verilmedi maalesef bir sonraki sinavda komisyon cok iyi niyetli idi. Araca ilk bindigim ilk andan itibaren hal ve tavirlariyla stresimi atmama yardim ettiler. Sinav guzergahinda pratik yaparsiniz, sakin olursaniz sorun olmaz. Simdiden basarilar..

Yorum bağlantısı

Sınavlar zorlaştı, bir hata bile yaptığınızda görevli sizi bırakmak zorunda. 

Evet hocam çevremde sınava giren arkadaşlarım var. Anlatıyorlar tek hatada eliyorlarmış adayı. İnşallah tek hamlede geçeriz.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Sınavlar zorlaştı, bir hata bile yaptığınızda görevli sizi bırakmak zorunda.

Bu zorunluluğu tatbik eden ya yok ya da bir elin parmaklarını geçmez.
Yorum bağlantısı

Sinavlar artik daha zor, tabi bir de iyi niyetli komisyon olmasi lazim. Ben ekim ayinda ilk sinavda park etmeden kaldim kaldirima degdigim icin. 2. bir sans verilmedi maalesef bir sonraki sinavda komisyon cok iyi niyetli idi. Araca ilk bindigim ilk andan itibaren hal ve tavirlariyla stresimi atmama yardim ettiler. Sinav guzergahinda pratik yaparsiniz, sakin olursaniz sorun olmaz. Simdiden basarilar..

Teşekkür ediyorum yorumunuz için.. İnşallah banada komisyondan iyi niyetli bir kişi denk  gelirde tek hamlede sıkıntısız geçerim.. 

Peki aracı dubaların arasına park ederken yan aynaları aşağıya indirmeye izin veriyorlar mı ?  kaldırıma yanaşırken biraz sıkıntı oluyor. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Komisyon üyesi olarak en çok rastladığımız sıkıntı park etme ve rampada kalkış. Bunlara çalışırsanız diğerleri göreceli olarak daha kolay. Park etme hususunda kaldırıma değmemeli ve kaldırıma 50 cm den fazla uzağa park etmemelisiniz. Bir başka husus parkurun çeşitli etaplarinda marif müfettişleri de görev yapıyorlar. Komisyonların bazılarının anlayissiz olmasının sebebi bu olabilir

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bu zorunluluğu tatbik eden ya yok ya da bir elin parmaklarını geçmez.

 Balıkesir'de sıkı bu işler. Soruşturmalar açıldı, bir daha görev verilmedi vs. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Balıkesir'de sıkı bu işler. Soruşturmalar açıldı, bir daha görev verilmedi vs.

Isabetli olmuş.
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Komisyon üyesi olarak en çok rastladığımız sıkıntı park etme ve rampada kalkış. Bunlara çalışırsanız diğerleri göreceli olarak daha kolay. Park etme hususunda kaldırıma değmemeli ve kaldırıma 50 cm den fazla uzağa park etmemelisiniz. Bir başka husus parkurun çeşitli etaplarinda marif müfettişleri de görev yapıyorlar. Komisyonların bazılarının anlayissiz olmasının sebebi bu olabilir

Anlayışsızlık değil hocam, bir daha girsin sınava , öğrenene kadar girsin. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Ben de aynı fikirdeyim kesinlikle bilmeyene verilmemeli. Zaten trafiğin bu kadar berbat olmasının bir sebebi de geçmişte direksiyon görmeden alınan ehliyetler. Tüm kursiyer arkadaşlara başarılar dilerim.

Yorum bağlantısı

Ben de aynı fikirdeyim kesinlikle bilmeyene verilmemeli. Zaten trafiğin bu kadar berbat olmasının bir sebebi de geçmişte direksiyon görmeden alınan ehliyetler. Tüm kursiyer arkadaşlara başarılar dilerim.

Hocam yorumlarınız için teşekkür ederim. Bir sorum olacaktı benim. Hocam dubaların arasındaki mesafe ne kadar? Yani araçlar neredeyse sıfıra sıfır girmiyorlar değil mi?

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
(düzenlendi)
mevzuat.meb.gov.tr/html/ozelmotor_0/EK-4.docx
  •  
  •  

Bu arada değerlendirme link verdiğim ölçütlere göre yapılıyor. İlk gruptan bir ikinci gruptan iki hata kalmayı gerektirir.

 

Edit: Link

tarihinde Ahmet Gül78 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

mevzuat.meb.gov.tr › html › ozelmotor_0

Bu arada değerlendirme link verdiğim ölçütlere göre yapılıyor. İlk gruptan bir ikinci gruptan iki hata kalmayı gerektirir.

Ahmet hocam teşekkür ederim. Boş kaldığımda ayrıntılı bir şekilde inceleyeceğim.

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Ahmet hocam teşekkür ederim. Boş kaldığımda ayrıntılı bir şekilde inceleyeceğim.

 

Rica ederim. Başarılar dilerim.

Yorum bağlantısı

Öncelikle herkese kolay gelsin. 27 aralıkta Ankara Ovacık sınav güzergahında direksiyon sınavına gireceğim. Tavsiyeleriniz nelerdir? Sınav anında nelere dikkat ediyorlar? Bilgilendirirseniz çok memnun olurum.

 

 

2002 senesinde sınava girdiğimde herşey güzel geçti hoca tamam sağa çekip araçtan inebilirsiniz dedi bende emniyet kemerimi sol elle çıkartıp araçtan indim sonra dedim notum kaç hocam 95 ile sınavı geçtin dedim, 5 puanı araçtan inerken emniyet kemerimi sol elle çıkarttığım için kesmişler yani sağ elle çıkartıp araçtan inerken arkaya bakmam gerekiyormuş hani aklında olsun hala kurallar böyleyse dikkat et diye yazdım 

Yorum bağlantısı
Ahmet Özkan

Teşekkür ediyorum yorumunuz için.. İnşallah banada komisyondan iyi niyetli bir kişi denk  gelirde tek hamlede sıkıntısız geçerim.. 

Peki aracı dubaların arasına park ederken yan aynaları aşağıya indirmeye izin veriyorlar mı ?  kaldırıma yanaşırken biraz sıkıntı oluyor. 

Normalde kurs hocasinin soyledigine gore izin vermek zorundalar, ilk sinavda benim aklima gelmedi sifir yanasacagiz derken kaldirima dokunmustum. 2. sinavda gerek kalmadi komisyon sifir olmasi gerekmiyor dedi kasmadan yanastim. Burada bir hususu da belirtmek isterim kurslarda da hata var bu konuda.

Ders verirken park edecegin zaman "karsidaki toki binalarini tam karsidan gorunce ikinci manevrayi yap diyerek ders veriliyor." Gercek hayatta duba ya da toki binasini nerden bulacagiz bu isin normal standardi ne dedigimde bizim ilk hedefimiz sinav cevabini aldim. Ben de zaten ilk sinavda kalinca sinirlenip gelip burada Romanya'da sinava girip buradan ehliyet aldim.

 

  Sen ilk hamleyi yapinca dedigin gibi musaade isteyip sag aynayi asagi indir ve oyle yanas rahatca yaparsin insallah

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Berkay Özdemir

,Arabayı bulvar üzerinde veriyorlar, sonra ordan foruma doğru gidince sağa dönüş veriyor.. Arkada boş alanda geri geri götürdükten sonra tekrar yozgat bulvarına çıkaran bir göbek var ordan karsıya geçiş göbekten , sağa dönüş ise ışık ile ilerliyor. Sağa dçnüşte geçen gün ard arda 4 kişiyi bıraktılar kırmızı ısıkta yolacıktıgı ıcın. Aman dikkat.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kaldırıma değmeden park mı olur yahu :) Lastiği bi yaslayacaksın şöyle, "aha sıfırladım" diye düşünüp direksiyon sola yaslanırken toplayacaksınız arabayı, sonrasında al sana sıfır park :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...