İçeriğe Yönlendir

Focus III - Focus 3,5 Geyik Testi


Koray Demir

Recommended Posts

Koray Demir

Otopark sitesinde 29 Mayıs itibariyle yayınlanan haberde ilgili geyik testinde focus hakkında şu ifadelere yer verilmekte:

3897c868841bc5910d1c3596bfdc98bb.jpg

Focus geyik yapıyor

Yaşam hakkının geyiği olmaz!

İsveçli bir otomobil dergisi üç farklı arabayı geyik testine tabi tuttu ve “Golf rakipleri” olarak adlandırılan otomobillerin bu testten nasıl bir sonuç aldıklarını açıkladılar. Teste göre, eğer güzergahınızda yola sıçrayan otoburlar var ise Focus ile onlardan kaçayım derken onları avlayabilirsiniz ya da kendiniz av olabilirsiniz.

Geyik testi nedir, ne işe yarar ?

Geyik testindeki amaç, eğer yola bir anda davetsiz bir misafir fırlarsa, hızlı ve keskin direksiyon manevralarıyla bu misafire umduğunu vererek (yaşama hakkı tanıyarak) yola sıkıntısız devam etmektir.

Bu testte hız, eğer otomobil başarılı olursa kademeli olarak artırılır ve başarısız olana kadar devam ettirilip ona göre puanı verilir. Ama gelin görün ki Focus, bu testin başlangıç hızı olan 68 km/saat hızda dahi yoluna veda etti. Videoda sağ tarafta görülen koniler, karşı yönden gelen araçların şeridini temsil ediyor ve Focus o şeride arkasını birazcık sokuyor. Geyiğin hayatını kurtarayım derken deyimi yerindeyse, karşı yönden gelen aracı IIHS’nin en çetrefilli testi olan “Small overlap” testine tabi tutuyorsunuz.

Buna mukabil, Nissan’ın Pulsar modeli Focus’a nazaran daha güvenli bulundu. İkinci videoda da göreceğiniz üzere, Nissan yolu daha iyi tutup arkasını da fazla bırakmadan yoluna devam edebiliyor. Bu testten Pulsar’ın elektronik sistemlerinin kullanıcısına pek fazla eğlence fırsatı sunmayacağı çıkarken, hayvanseverlerin bu aracı çok seveceği sonucuna da varılabilir. İşin içine yaşam unsuru da girdiğinden ESP’yi bulanlara hepimiz bir teşekkür borçluyuz.

Sonuçlar Nissan Pulsar lehine gözükmekle birlikte bu konuda focus oldukça başarısız bulunmuş...

Kaynak:http://www.otopark.com/2015/05/29/focus-geyik-yapiyor/

Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu

Bence belirleyici bir test değil gibi..Şöför aynı olsa bile.İki araçta da aynı anda tepki vermemiş olabilir sonuçta santimetreler bile önemli.Bu testte en küçük tepki farkları Ferrariyi bile madara edebilir bence.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Aynı testte sadece koltuk ayarı ile sıkıntısız manevra yapabiliyorum. Hakkaniyet aramıyorum bu tip testlerde. En iyisi elektronik manevra testi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Direksiyon elektronik cihaza bağlı olsa evet mantıklı olabilirdi ancak biz aynı hızlarda intercity akademide 2006model araçlarla neredeyse lastik sesi gelmeden geçtiğimiz oldu, esp falan hiç yok zaten

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

hayretle izliyorum..

 

bu kadar keskin manevraları ancak bilgisayarın kumanda ettiği ve aynı lastik kullanılan araçlarda bir nebze gerçeğe yakın sonuç elde edebilirsiniz..Test sürücüsünün saniyenin 10'da 1'lik hatası bile sonucu farklı çıkartır..

 

hakikaten geyik testi olmuş bu :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Benim bildigim bu testte cuvallayan bir merco vardi. Zaten agirlik yukleyerek yapilan bir test saniyorum.

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Testi yapan dergi dünyaca ünlü esp testlerine imza atmış dergidir. Mercedes A sınıfındaki sözde ESP'yi, Cherokee'deki patlayan lastikleri, Hilux'ün üretiminin durdurulmasını vs başarmış bir dergidir.

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/268944-porsche-macan-diesel-esp-testinden-kald%C4%B1-m%C4%B1/

 

derginin saygınlığına lafım yokta testin yapılış şekli bana bilimsellikten uzak geldi..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

derginin saygınlığına lafım yokta testin yapılış şekli bana bilimsellikten uzak geldi..

Ama yolda arabayı robotlar kullanmıyor ki, insanlar kullanıyor. Robotlarla daha üst sınırlar test edilebilir bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Karşılaştırma testleri için robotik doğruluk gerek ama, sürücü isterse arabaya takla attırır az biraz sert manevra ile

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Direksiyon elektronik cihaza bağlı olsa evet mantıklı olabilirdi ancak biz aynı hızlarda intercity akademide 2006model araçlarla neredeyse lastik sesi gelmeden geçtiğimiz oldu, esp falan hiç yok zaten

O Fiesta Ozan, gayet normal, esp ye gerek yok, ek önlem sadece  :D

Yorum bağlantısı

O Fiesta Ozan, gayet normal, esp ye gerek yok, ek önlem sadece :D

Doğru gerçi abi haklısın :D ama her Fiesta da aynı değil yeni kasalar olsa 3 tekere kalkardı :D
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Karşılaştırma testleri için robotik doğruluk gerek ama, sürücü isterse arabaya takla attırır az biraz sert manevra ile

Tamam ama bu derginin buna ihtiyacı yok işte.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Doğru gerçi abi haklısın :D ama her Fiesta da aynı değil yeni kasalar olsa 3 tekere kalkardı :D

Fiesta mk6.5 la Focus ta 2.5 la bitmişti hatırlarsan  :tongue:

Yorum bağlantısı

Fiesta mk6.5 la Focus ta 2.5 la bitmişti hatırlarsan :tongue:

Aynen öyle :) hele büyük jant sert süspansiyon ve Spor yay varsa, temiz asfalt mükemmel :)
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu arada,

Focus 3'ün de ESP testinde ncap ortamında yapılan testte çok başarılı olmadığını görebiliriz. Robotla test ediliyor.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Sani, jeep lastik patlattı esp testinde. Ncap testinde ise yağ gibi sıyrıldı. Benim kafa durdu artık

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Sani, jeep lastik patlattı esp testinde. Ncap testinde ise yağ gibi sıyrıldı. Benim kafa durdu artık

Jeep geyik testinde tekerlekler havalanmasina rağmen çizgisi focustan daha stabil.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Focus 3 ve 3,5 modellerinin artık eski focus 1, 2 ve 2,5 kasalardaki kadar efsanevi yol tutuşuna sahip olamayacağı ihtimalinin de olabileceğini hatırlatır saygılarımı sunarım.  :flowers:

 

Not : Bana göre eski yol tutuş artık yok malesef focus 3 ilk çıktığında bunu söylemişlerdi zaten  :)  

tarihinde DOĞUŞ BAĞ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Jeep geyik testinde tekerlekler havalanmasina rağmen çizgisi focustan daha stabil.

 

Adamın adı tek teker kazım olsun maşallah refleksleri 10 numara :D

 

Allah kimseyi böylesine manevra yapmak zorunda bırakmasın, anlık kararlar bunlar, elektronik sistemler evet tedbirdir ama sonuçta herşey sürücüde biter.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Ama yolda arabayı robotlar kullanmıyor ki, insanlar kullanıyor. Robotlarla daha üst sınırlar test edilebilir bence.

:) o mantıkla gidersek kazayıda mankenler yapmıyor sağlamlığına güvenen marka ncap testlerinde insan kullansın

Focus 3 efsane yol tutar gibi bir iddiam yok herşey sürücüde biter tabiki ama içinde insan faktörü olan herşeyde hata oranı artar o yüzden bilimsellikten uzak geldi bana

o hızla giderken zaten yapılan manevra gerçekten usta işi bir kere pistte değil yolda gidiyoruz sert direksiyon hareketlerinde yanda araba olabilir araba kontrolden çıkıp refuju atlayıp karşı taraftan gelenle kafa kafaya gelebilir hergün böyle manevralar yapmadığımızdan sonuçları vahim olabilir.

O yüzden yapılan test bana bilimsel gelmiyor fikir verir mi belki..yavaş gitmekte fayda var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammet Ergün

Türk insanı geniş iç hacim-sağlamlık-güvenli yol tutuş bekler bindiği arabadan.

focus 2,5 dan sonra yok gibi görünüyor .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Focus 3 ve 3,5 modellerinin artık eski focus 1, 2 ve 2,5 kasalardaki kadar efsanevi yol tutuşuna sahip olamayacağı ihtimalinin de olabileceğini hatırlatır saygılarımı sunarım. :flowers:

Not : Bana göre eski yol tutuş artık yok malesef focus 3 ilk çıktığında bunu söylemişlerdi zaten :)

belli standartlara sahip c segment araçlarında yol tutuş artık hemen hemen aynı..farklar var elbet ama sizin 70 le alabileceğiniz virajı diğer marka 72 ile öteki 73 le alır pistte zamana karşı yarışmadığımızdan bir sorun teşkil etmez bence

motorsporlarında görüyoruz aynı marka aynı model araç kullananların bile tur zamanlarında anormal farklar olabiliyor

bence önemli olan aracın efsane yol tutması değil zaten sizin aracın sınırlarını bilmeniz diye düşünüyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...