Koray Demir 4 Haziran 2015 Paylaş 4 Haziran 2015 Otopark sitesinde 29 Mayıs itibariyle yayınlanan haberde ilgili geyik testinde focus hakkında şu ifadelere yer verilmekte: Focus geyik yapıyor Yaşam hakkının geyiği olmaz! İsveçli bir otomobil dergisi üç farklı arabayı geyik testine tabi tuttu ve “Golf rakipleri” olarak adlandırılan otomobillerin bu testten nasıl bir sonuç aldıklarını açıkladılar. Teste göre, eğer güzergahınızda yola sıçrayan otoburlar var ise Focus ile onlardan kaçayım derken onları avlayabilirsiniz ya da kendiniz av olabilirsiniz. Geyik testi nedir, ne işe yarar ? Geyik testindeki amaç, eğer yola bir anda davetsiz bir misafir fırlarsa, hızlı ve keskin direksiyon manevralarıyla bu misafire umduğunu vererek (yaşama hakkı tanıyarak) yola sıkıntısız devam etmektir. Bu testte hız, eğer otomobil başarılı olursa kademeli olarak artırılır ve başarısız olana kadar devam ettirilip ona göre puanı verilir. Ama gelin görün ki Focus, bu testin başlangıç hızı olan 68 km/saat hızda dahi yoluna veda etti. Videoda sağ tarafta görülen koniler, karşı yönden gelen araçların şeridini temsil ediyor ve Focus o şeride arkasını birazcık sokuyor. Geyiğin hayatını kurtarayım derken deyimi yerindeyse, karşı yönden gelen aracı IIHS’nin en çetrefilli testi olan “Small overlap” testine tabi tutuyorsunuz. Buna mukabil, Nissan’ın Pulsar modeli Focus’a nazaran daha güvenli bulundu. İkinci videoda da göreceğiniz üzere, Nissan yolu daha iyi tutup arkasını da fazla bırakmadan yoluna devam edebiliyor. Bu testten Pulsar’ın elektronik sistemlerinin kullanıcısına pek fazla eğlence fırsatı sunmayacağı çıkarken, hayvanseverlerin bu aracı çok seveceği sonucuna da varılabilir. İşin içine yaşam unsuru da girdiğinden ESP’yi bulanlara hepimiz bir teşekkür borçluyuz. Sonuçlar Nissan Pulsar lehine gözükmekle birlikte bu konuda focus oldukça başarısız bulunmuş... Kaynak:http://www.otopark.com/2015/05/29/focus-geyik-yapiyor/ Yorum bağlantısı
Emre Öğüt 4 Haziran 2015 Paylaş 4 Haziran 2015 focusun hızı nissana oranla daha yüksek gibi 1 Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu 4 Haziran 2015 Paylaş 4 Haziran 2015 Bence belirleyici bir test değil gibi..Şöför aynı olsa bile.İki araçta da aynı anda tepki vermemiş olabilir sonuçta santimetreler bile önemli.Bu testte en küçük tepki farkları Ferrariyi bile madara edebilir bence. 4 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Haziran 2015 Paylaş 4 Haziran 2015 Aynı testte sadece koltuk ayarı ile sıkıntısız manevra yapabiliyorum. Hakkaniyet aramıyorum bu tip testlerde. En iyisi elektronik manevra testi 2 Yorum bağlantısı
Misafir 4 Haziran 2015 Paylaş 4 Haziran 2015 Direksiyon elektronik cihaza bağlı olsa evet mantıklı olabilirdi ancak biz aynı hızlarda intercity akademide 2006model araçlarla neredeyse lastik sesi gelmeden geçtiğimiz oldu, esp falan hiç yok zaten Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel 4 Haziran 2015 Paylaş 4 Haziran 2015 hayretle izliyorum.. bu kadar keskin manevraları ancak bilgisayarın kumanda ettiği ve aynı lastik kullanılan araçlarda bir nebze gerçeğe yakın sonuç elde edebilirsiniz..Test sürücüsünün saniyenin 10'da 1'lik hatası bile sonucu farklı çıkartır.. hakikaten geyik testi olmuş bu 1 Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran 4 Haziran 2015 Paylaş 4 Haziran 2015 Benim bildigim bu testte cuvallayan bir merco vardi. Zaten agirlik yukleyerek yapilan bir test saniyorum. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Haziran 2015 Paylaş 4 Haziran 2015 Testi yapan dergi dünyaca ünlü esp testlerine imza atmış dergidir. Mercedes A sınıfındaki sözde ESP'yi, Cherokee'deki patlayan lastikleri, Hilux'ün üretiminin durdurulmasını vs başarmış bir dergidir. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/268944-porsche-macan-diesel-esp-testinden-kald%C4%B1-m%C4%B1/ 1 Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel 4 Haziran 2015 Paylaş 4 Haziran 2015 Testi yapan dergi dünyaca ünlü esp testlerine imza atmış dergidir. Mercedes A sınıfındaki sözde ESP'yi, Cherokee'deki patlayan lastikleri, Hilux'ün üretiminin durdurulmasını vs başarmış bir dergidir. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/268944-porsche-macan-diesel-esp-testinden-kald%C4%B1-m%C4%B1/ derginin saygınlığına lafım yokta testin yapılış şekli bana bilimsellikten uzak geldi.. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Haziran 2015 Paylaş 4 Haziran 2015 derginin saygınlığına lafım yokta testin yapılış şekli bana bilimsellikten uzak geldi.. Ama yolda arabayı robotlar kullanmıyor ki, insanlar kullanıyor. Robotlarla daha üst sınırlar test edilebilir bence. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Haziran 2015 Paylaş 4 Haziran 2015 Karşılaştırma testleri için robotik doğruluk gerek ama, sürücü isterse arabaya takla attırır az biraz sert manevra ile 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 4 Haziran 2015 Paylaş 4 Haziran 2015 Direksiyon elektronik cihaza bağlı olsa evet mantıklı olabilirdi ancak biz aynı hızlarda intercity akademide 2006model araçlarla neredeyse lastik sesi gelmeden geçtiğimiz oldu, esp falan hiç yok zaten O Fiesta Ozan, gayet normal, esp ye gerek yok, ek önlem sadece Yorum bağlantısı
Misafir 4 Haziran 2015 Paylaş 4 Haziran 2015 O Fiesta Ozan, gayet normal, esp ye gerek yok, ek önlem sadece Doğru gerçi abi haklısın ama her Fiesta da aynı değil yeni kasalar olsa 3 tekere kalkardı Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Haziran 2015 Paylaş 4 Haziran 2015 Karşılaştırma testleri için robotik doğruluk gerek ama, sürücü isterse arabaya takla attırır az biraz sert manevra ile Tamam ama bu derginin buna ihtiyacı yok işte. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 4 Haziran 2015 Paylaş 4 Haziran 2015 Doğru gerçi abi haklısın ama her Fiesta da aynı değil yeni kasalar olsa 3 tekere kalkardı Fiesta mk6.5 la Focus ta 2.5 la bitmişti hatırlarsan Yorum bağlantısı
Misafir 4 Haziran 2015 Paylaş 4 Haziran 2015 Fiesta mk6.5 la Focus ta 2.5 la bitmişti hatırlarsan Aynen öyle hele büyük jant sert süspansiyon ve Spor yay varsa, temiz asfalt mükemmel Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Haziran 2015 Paylaş 4 Haziran 2015 Bu arada, Focus 3'ün de ESP testinde ncap ortamında yapılan testte çok başarılı olmadığını görebiliriz. Robotla test ediliyor. 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Haziran 2015 Paylaş 4 Haziran 2015 Sani, jeep lastik patlattı esp testinde. Ncap testinde ise yağ gibi sıyrıldı. Benim kafa durdu artık 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 5 Haziran 2015 Yazar Paylaş 5 Haziran 2015 Sani, jeep lastik patlattı esp testinde. Ncap testinde ise yağ gibi sıyrıldı. Benim kafa durdu artıkJeep geyik testinde tekerlekler havalanmasina rağmen çizgisi focustan daha stabil. Yorum bağlantısı
Misafir 5 Haziran 2015 Paylaş 5 Haziran 2015 (düzenlendi) Focus 3 ve 3,5 modellerinin artık eski focus 1, 2 ve 2,5 kasalardaki kadar efsanevi yol tutuşuna sahip olamayacağı ihtimalinin de olabileceğini hatırlatır saygılarımı sunarım. Not : Bana göre eski yol tutuş artık yok malesef focus 3 ilk çıktığında bunu söylemişlerdi zaten 5 Haziran 2015 tarihinde DOĞUŞ BAĞ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran 5 Haziran 2015 Paylaş 5 Haziran 2015 (düzenlendi) Malum test araçların bagajlarına dengesiz şekilde 130 kg civarında yük atılarak yapılan bir testmiş sanırım. Ağırlık çıkarıldığında ise 76 km ile bile mükemmel döndüğü söyleniyor. http://teknikensvarld.se/ford-focus-urusel-i-algtestet-185150/Bu da merco c'nin testinden bir gif. 5 Haziran 2015 tarihinde Mert Boran tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 5 Haziran 2015 Paylaş 5 Haziran 2015 Jeep geyik testinde tekerlekler havalanmasina rağmen çizgisi focustan daha stabil. Adamın adı tek teker kazım olsun maşallah refleksleri 10 numara Allah kimseyi böylesine manevra yapmak zorunda bırakmasın, anlık kararlar bunlar, elektronik sistemler evet tedbirdir ama sonuçta herşey sürücüde biter. 2 Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel 5 Haziran 2015 Paylaş 5 Haziran 2015 Ama yolda arabayı robotlar kullanmıyor ki, insanlar kullanıyor. Robotlarla daha üst sınırlar test edilebilir bence. o mantıkla gidersek kazayıda mankenler yapmıyor sağlamlığına güvenen marka ncap testlerinde insan kullansınFocus 3 efsane yol tutar gibi bir iddiam yok herşey sürücüde biter tabiki ama içinde insan faktörü olan herşeyde hata oranı artar o yüzden bilimsellikten uzak geldi bana o hızla giderken zaten yapılan manevra gerçekten usta işi bir kere pistte değil yolda gidiyoruz sert direksiyon hareketlerinde yanda araba olabilir araba kontrolden çıkıp refuju atlayıp karşı taraftan gelenle kafa kafaya gelebilir hergün böyle manevralar yapmadığımızdan sonuçları vahim olabilir. O yüzden yapılan test bana bilimsel gelmiyor fikir verir mi belki..yavaş gitmekte fayda var 1 Yorum bağlantısı
Muhammet Ergün 5 Haziran 2015 Paylaş 5 Haziran 2015 Türk insanı geniş iç hacim-sağlamlık-güvenli yol tutuş bekler bindiği arabadan. focus 2,5 dan sonra yok gibi görünüyor . 1 Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel 5 Haziran 2015 Paylaş 5 Haziran 2015 Focus 3 ve 3,5 modellerinin artık eski focus 1, 2 ve 2,5 kasalardaki kadar efsanevi yol tutuşuna sahip olamayacağı ihtimalinin de olabileceğini hatırlatır saygılarımı sunarım. Not : Bana göre eski yol tutuş artık yok malesef focus 3 ilk çıktığında bunu söylemişlerdi zaten belli standartlara sahip c segment araçlarında yol tutuş artık hemen hemen aynı..farklar var elbet ama sizin 70 le alabileceğiniz virajı diğer marka 72 ile öteki 73 le alır pistte zamana karşı yarışmadığımızdan bir sorun teşkil etmez bence motorsporlarında görüyoruz aynı marka aynı model araç kullananların bile tur zamanlarında anormal farklar olabiliyor bence önemli olan aracın efsane yol tutması değil zaten sizin aracın sınırlarını bilmeniz diye düşünüyorum 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts