İçeriğe Yönlendir

Focus III - Focus 3,5 Geyik Testi


Koray Demir

Recommended Posts

Volkan Dinçel

Türk insanı geniş iç hacim-sağlamlık-güvenli yol tutuş bekler bindiği arabadan.

focus 2,5 dan sonra yok gibi görünüyor .

hiçbir global marka ürettiği en son nesil ürünü bir öncekinden daha kötü yapma lüksüne sahip değildir.

ürünü daha pahalı satar Üretim maliyetini düşürür donanımı kısar ama iş güvenlik ve yol tutuş gibi hayati durumlara gelince en son nesil her zaman daha öndedir.

elimizde herhangi bir test sonucu var mı stok haldeki önceki nesil Focus ların F3 den daha iyi yol tuttuğuna dair varsa paylaşın lütfen izleyelim beraber

ben Focus 2.5 titanium ve F3 sahibi olarak 2.5 un daha iyi yol tuttuğunuda düşünmüyorum.İkiside çok iyi yol tutar ama 2.5 daha iyidir demek çok iddialı

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

İzlediğimiz robotlu F3 testinde zaten teker yerden kesiliyor gördüyseniz. Yol tutuşun çok ta iyi olmadığı ama dediğiniz gibi sınırlar bilindikten sonra gayet yeterli olduğunu düşünebiliriz bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

İzlediğimiz robotlu F3 testinde zaten teker yerden kesiliyor gördüyseniz. Yol tutuşun çok ta iyi olmadığı ama dediğiniz gibi sınırlar bilindikten sonra gayet yeterli olduğunu düşünebiliriz bence.

o videonun ilk saniyelerinde esc on yazıyor ve teker yerden kesiliyor ama devamında yine esc on yazıyor ve tekerler yerden kesilmiyor muhtemelen ilk tekerin yerden kesildiği videoda esc off yazmaları gerekiyordu.Çünkü diğer Modellerin hepsinde esc off ve esc on olarak 2 bölüm halinde yayınlanmış.Yukarıda esc off yerine on yazmış olabilirler

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

o videonun ilk saniyelerinde esc on yazıyor ve teker yerden kesiliyor ama devamında yine esc on yazıyor ve tekerler yerden kesilmiyor muhtemelen ilk tekerin yerden kesildiği videoda esc off yazmaları gerekiyordu.Çünkü diğer Modellerin hepsinde esc off ve esc on olarak 2 bölüm halinde yayınlanmış.Yukarıda esc off yerine on yazmış olabilirler

Her aracın ESC test videosu olmadığı gibi her aracın on off görüntüsü de mevcut değil. Diğer markalarda da sadece on'lu görüntüler mevcut.

Diğer yöne yapılan testte de teker yerden kesiliyor ama gölge engelliyor sanırım bunu görmemizi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

esc testinde  transporter izlenmeli :D


Malum test araçların bagajlarına dengesiz şekilde  130 kg civarında yük atılarak yapılan bir testmiş sanırım. Ağırlık çıkarıldığında ise 76 km ile bile mükemmel döndüğü söyleniyor.  http://teknikensvarld.se/ford-focus-urusel-i-algtestet-185150/
Bu da merco c'nin testinden bir gif. 
mercedes-c-klass-kombi-algtest-animerad-

yan vermiş adam :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Her aracın ESC test videosu olmadığı gibi her aracın on off görüntüsü de mevcut değil. Diğer markalarda da sadece on'lu görüntüler mevcut.

Diğer yöne yapılan testte de teker yerden kesiliyor ama gölge engelliyor sanırım bunu görmemizi.

Official ncap esc testlerinin izlediğim hepsinde esc off ve on şeklinde 2 bölüm var.

sizin gördüğünüz focus3 dışında ncap in yaptığı on off şeklinde ayrılmayan başka bir video örneği gördüyseniz paylaşırsanız sevinirim

Yorum bağlantısı

belli standartlara sahip c segment araçlarında yol tutuş artık hemen hemen aynı..farklar var elbet ama sizin 70 le alabileceğiniz virajı diğer marka 72 ile öteki 73 le alır pistte zamana karşı yarışmadığımızdan bir sorun teşkil etmez bence

motorsporlarında görüyoruz aynı marka aynı model araç kullananların bile tur zamanlarında anormal farklar olabiliyor

bence önemli olan aracın efsane yol tutması değil zaten sizin aracın sınırlarını bilmeniz diye düşünüyorum

 

Aracınızın yol tutuş kabiliyeti arttıkça sınırlarınızda farklılık gösterebilir ve aracın sınırlarını da o paralelde daha iyi bir konumda olduğunu hissedebilirsiniz yani önemli olan sadece sınırları bilmek değil bence.

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Aracınızın yol tutuş kabiliyeti arttıkça sınırlarınızda farklılık gösterebilir ve aracın sınırlarını da o paralelde daha iyi bir konumda olduğunu hissedebilirsiniz yani önemli olan sadece sınırları bilmek değil bence.

herşey sınırı bilmek değil tabiki ama karşılaştırdığımız araçlar aynı üretim yılına sahip araçlar

günümüzde üretilen aynı segment araçlarda yol tutuş farklarını standart bir sürücünün standart karayolunda farkedebileceğini düşünmüyorum

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Official ncap esc testlerinin izlediğim hepsinde esc off ve on şeklinde 2 bölüm var.

sizin gördüğünüz focus3 dışında ncap in yaptığı on off şeklinde ayrılmayan başka bir video örneği gördüyseniz paylaşırsanız sevinirim

 

Focus'tan çok daha iyi bir yol tutuşu sergiliyen Corolla buna örnek mesela:

 

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Focus'tan çok daha iyi bir yol tutuşu sergiliyen Corolla buna örnek mesela:

Teşekkürler bilgilendirme için

Corolla mübarek d segment gibi duruyor çok hoş bence :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

herşey sınırı bilmek değil tabiki ama karşılaştırdığımız araçlar aynı üretim yılına sahip araçlar

günümüzde üretilen aynı segment araçlarda yol tutuş farklarını standart bir sürücünün standart karayolunda farkedebileceğini düşünmüyorum

 

Düz yolda giderken farketmez kimse zaten buradaki husus o değil, aynı üretim yılına sahip olması aynı şase denge yol tutuş yola tutunma viraj kabiliyeti gibi özelliklerininde birbirine yakın olacağı anlamına gelmez, tamamen örnek teşkil etmesi için söylüyorum çin malı 2015 bir araçla golf,astra yada focus vs. gibi modellerin yol tutuş kabiliyetleri birbirine çok yakın olabilirmi? bence olamaz ve bu farkıda en ufak bir zorlamada hangi seviyede bir sürücü olursanız olun yinede anlarsınız.

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel
(düzenlendi)

Düz yolda giderken farketmez kimse zaten buradaki husus o değil, aynı üretim yılına sahip olması aynı şase denge yol tutuş yola tutunma viraj kabiliyeti gibi özelliklerininde birbirine yakın olacağı anlamına gelmez, tamamen örnek teşkil etmesi için söylüyorum çin malı 2015 bir araçla golf,astra yada focus vs. gibi modellerin yol tutuş kabiliyetleri birbirine çok yakın olabilirmi? bence olamaz ve bu farkıda en ufak bir zorlamada hangi seviyede bir sürücü olursanız olun yinede anlarsınız.

fiyat olarak muadil değilki çin malı arabayla kıyasladığınız arabalar.

aynı fiyat seviyesinde aynı segmente ait farklı marka model ve yol tutuşu arasında çok fark olan 2 araç söyleyebilirmisiniz

tarihinde Volkan Dinçel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Küçük arabanın faydaları :)

Tabi muhtemelen akülerin düzgün yerleştirilmesi de muhteşem bir kombinasyon olabilir.

 

Yorum bağlantısı

fiyat olarak muadil değilki çin malı arabayla kıyasladığınız arabalar.

aynı fiyat seviyesinde aynı segmente ait farklı marka model ve yol tutuşu arasında çok fark olan 2 araç söyleyebilirmisiniz

 

Aşağıdaki yazınızda fiyat değil segmentten bahsettiniz yani aynı segment araçlar için aralarında fark yok diye yazmıştınız o nedenle söyledim, aynı segmentte sonuçta çin markalarında satılan 25- 30 bin liralık araçlarda var.

 

herşey sınırı bilmek değil tabiki ama karşılaştırdığımız araçlar aynı üretim yılına sahip araçlar

günümüzde üretilen aynı segment araçlarda yol tutuş farklarını standart bir sürücünün standart karayolunda farkedebileceğini düşünmüyorum

Yorum bağlantısı
Semih Güney

Corolla - Focus videosunda direksiyonun kaç tur attığını,ne kadar döndüğünü dikkate almak lazım. İ3 zaten neredeyse çeyrek tur atıyor,çokta tınlamamak lazım  :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Aşağıdaki yazınızda fiyat değil segmentten bahsettiniz yani aynı segment araçlar için aralarında fark yok diye yazmıştınız o nedenle söyledim, aynı segmentte sonuçta çin markalarında satılan 25- 30 bin liralık araçlarda var.

Çinlilerin araba ürettiğini unuttum gerçekten sizde uç bir örnek verdiniz :)

O zanan şu konuda hemfikiriz sanırım

aynı segment aynı üretim yılı aynı fiyat bandında üretilen araçların yol tutuş farkları normal karayolu ile normal sürüş şartlarında değerlendirirsek farkedilmeyecek kadar azdır :)

Yorum bağlantısı

Çinlilerin araba ürettiğini unuttum gerçekten sizde uç bir örnek verdiniz :)

O zanan şu konuda hemfikiriz sanırım

aynı segment aynı üretim yılı aynı fiyat bandında üretilen araçların yol tutuş farkları normal karayolu ile normal sürüş şartlarında değerlendirirsek farkedilmeyecek kadar azdır :)

 

Uç nokta ama sonuçta o adamlarda o segmentte araba üretiyorlar :) 

 

Diğer hususa gelince evet 3 aşağı 5 yukarı birbirine yakınlar hemfikiriz  :good1:

 

Dipnot : Renault Fluence dışında :) 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

o videonun ilk saniyelerinde esc on yazıyor ve teker yerden kesiliyor ama devamında yine esc on yazıyor ve tekerler yerden kesilmiyor muhtemelen ilk tekerin yerden kesildiği videoda esc off yazmaları gerekiyordu.Çünkü diğer Modellerin hepsinde esc off ve esc on olarak 2 bölüm halinde yayınlanmış.Yukarıda esc off yerine on yazmış olabilirler

Videoda sağ ve sol manevra yapılıyor sırayla
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Corolla - Focus videosunda direksiyonun kaç tur attığını,ne kadar döndüğünü dikkate almak lazım. İ3 zaten neredeyse çeyrek tur atıyor,çokta tınlamamak lazım  :rolleyes:

Test standarttır. Azı fazlası olmaz. Yanlış görüyor olmanız gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Herneyse biz Focusumuz var deyip fazla hızlanmayalım, sonra Allah korusun ayaklarımız yerden kesilebilir.

Bu testlerde lastik ve yükleme çok fark ediyordur ayrıca. Boşa kürek çekiyoruz gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Herneyse biz Focusumuz var deyip fazla hızlanmayalım, sonra Allah korusun ayaklarımız yerden kesilebilir.

Bu testlerde lastik ve yükleme çok fark ediyordur ayrıca. Boşa kürek çekiyoruz gibi geliyor.

+1

Hevesli olanları pistte görmek isteriz.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Direksiyon açısı çok önemli, bu yüzden test yanıltabilir. Focus un direksiyon da malum daha hassas. 

Yorum bağlantısı
Semih Güney

Test standarttır. Azı fazlası olmaz. Yanlış görüyor olmanız gerekiyor.

Test standart ama direksiyonlar aynı değil,5-10 kere döndüre döndüre izledim Corolla daha az i3 çok az dönüyor. Bunun etkisi olabileceğini düşünüyorum
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

örnek  ,Hyundai getz te direksiyon hassas değil, direksiyonu çeyrek tur çevirsen ön tekerlek çok az dönüyor. Fiesta da çeyrek tur epey açı veriyor.  Fiesta direksiyon turu azdır zaten, 2.4 sanırım. Getz de 3 tur civarı. (Tam Soldan sağa) 

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Demir

hayretle izliyorum..

bu kadar keskin manevraları ancak bilgisayarın kumanda ettiği ve aynı lastik kullanılan araçlarda bir nebze gerçeğe yakın sonuç elde edebilirsiniz..Test sürücüsünün saniyenin 10'da 1'lik hatası bile sonucu farklı çıkartır..

hakikaten geyik testi olmuş bu :)

Başka ne şekilde yapılmalıdır bu türden bir test? 0-100 hızlanma, fren, keza slalom testlerini de elektronik yolla yapmaları gerekir diyebilir miyiz?
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...