İçeriğe Yönlendir

Motorun Vuruntulu Çalışması Ve Rolantide Rpm Dalgalanması ?


Yunus Sünbül

Recommended Posts

Yunus Sünbül

Selam ve saygılar arkadaşlar arkadaşlar. 2002 ghia model zavoli lpgli 191000 km de aracım vardır. lpg takılalı henüz 20.000 km oldu. Araçla ilgili yeni bir problem motorun rölantideyken vuruntulu çalışması. Aracı ilk çalıştırdığımda devir saati 0.8 ile 1.3 arasında kalp atışını andırır şekilde dalgalanma oluyor bu lpg deyken rölantide olmuyor ama benzine aldığımda ve ilk çalıştırdığımda dalgalanma şeklinde çalışıyor motor. Ustalara gösterdiğimde motorun herhangi probleminin olmadığını enjektörlerin ve artık yakıtın geçtiği diğer adını unuttuğum parçalaların kirlenmiş olduğunu söyleyen oldu bunun için vürth marka enjektör temizleyici ile bir müddet benzinde binmemi önerdiler. diğer bir ustanın görüşü aracın benzin ile lpg de çalışmasının farklı sıcaklık değerlerinde olduğunu ve bu yüzden bir uyumsuz olduğunu söyleyen oldu. konuyu çok fazla karıştırdım sanırım. İşin özetine gelecek olursak Severek bindiğim ve benimle bütünleşmiş olan bu makinayı satmak istemiyorum yalnız probleminde çözülemeyecği endişesindeyim. Servise götürsem nasıl olur Lpgli araca bakarlar mı ne yapmam gerekiyor bu konuda. Fikirlerinize ihtiyacım var. saygılar arkadaşlar.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Carbon clean, maf sensörü temizliği vs sonrası bana sorarsanız tamamen yakıt haritasının bozulması. Akü sök tak yapın, sonra bir daha bakın bakalım. Bu arada unutmayın, akü sök tak sonrası radyo kod ister, lpg kalibrasyon ister.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Devir saatindeki dalgalanma boğaz kelebeğinden olabilir lpg li araçlarda genel bir problemdir zaten.

Ancak vuruntulu çalışmayı boğaz kelebeği de yaptırabilir bobinde yaptırabilir en kötüsü sibop da yaptırabilir.

İyi bir ustanın bakması lazım bence. 

Boğaz kelebeğini temizletin ya da kelebeği değiştirin.  geçmezse problemi diğer yerlerde arayın 

Yorum bağlantısı

Biraz karisik olmus.

Netlestirelim. Benzinde olan dalgalanma lpg de yok mu? Sicak motor ya da soguk farketmeden bu böyle mi?

Yorum bağlantısı
Gürkan Gürel

Bak kardeşim, lpg li araçların benzinden lpg ye geçme süreci 30 c sıcaklığa ulaşmalıdır. Lpg ayarı yaptir. Eğer benzindeyken bu problem oluyorsa, enjektorler ve ateşleme bobinlerinde sorun olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yunus Sünbül

Biraz karisik olmus.

Netlestirelim. Benzinde olan dalgalanma lpg de yok mu? Sicak motor ya da soguk farketmeden bu böyle mi?

Aynen öyle kardeşim. Benzinde  dalgalanma bariz belli ama lpgde denedim farkedemedim. motorun soğukluk sıcaklık konusundada bi fark yok. aracı boşa alıyorum gaza basıyorum 3000 devire basıyorum bırakınca dalgalanma biraz oluyor sonra yavaş yavaş geçiyor soğuk sıcak farketmiyor yani. 

Yorum bağlantısı
Ferhat Çoşkun1

Aynı sorun bende de başladı yaklaşık on beş gündür. araç 2002 ghia 220000 de brc lpgli. Araç ilk çalıştırdığımda normal çalışıyor. Sonra rölantide dalgalanma oluyor ve vuruntu yapıyor. Bazende rölanti düşüyor araba titreyerek stop ediyor. Motor biraz ısınınca kontağı kapatıyorum tekrar çalıştırırken marşı geç alıyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Fatih Erden

Aynı sıkıntıyı yaşıyorum birkaç aydır. 2003 model Mondeo var bendede benzin lpg farketmiyor ve vuruntu bazen çok yükseliyor ama stop etme hiç olmadı sonra vuruntu kendiliğinden geçiyor Bazense davula vurur gibi bir ses geliyor motor kısmından onu video çekip yükleyeceğim zaten ama ne bir performans kaybı ne başka bişey sürüyoruz böyle valla ...

Yorum bağlantısı
Erdinç AKKAYA
(düzenlendi)

Aynı sorunları bende yaşıyorum araçta seyir halindeyken 1800 ve 2000 devirde tekleme yapıyor ve gaza basıp 2000 deviri geçince sorun olmuyor. Aracımı ilk çalıştırdığım (sabah soğuk motorla) zaman devir saati 1300e çıkıp 600 e düşüyor iki üç kez tekrar edip stabil 900 civarı duruyor. Titreme oluyor araçta ama soğuk motor normal diyorum 2 dakika sonra geçiyor titreme. Bugün ise aşırı sıcak olan havada ışıklarda durdum, (aracı 20 km kullanıp) ilk kırmızıyı kaçırıp ikincisine yakalandım fan çalıştı ve akü lambası yanıp motor 500 civarı devirde düşüp titreyerek toparlandı. Genelde böyle oluyor çok sıcakken fan Çalışınca titriyor akü lambası yakıp stop edecek gibi yapıp toparlıyor. Klimayı açınca sıkıntı bazen oluyor bazen olmuyor ( bu sıkıntı da bazen oluyor bazen olmuyor). Gaz kelebeğini 2 hafta önce temizlettim ve buji ve buji kablolarını değiştirdim. Sorun nedir bilemiyorum ama çokta kurcalamak istemiyorum aracı. Otomatik ilk kez kullanıyorum vuruntu varmı deseniz yok yada ben farkedemiyorum. Aracı kardeşim, kayınpederim, eşim arada kullanıyor onlar sorun yok diyorlar. Forumu hatim ettim gibi bişey oldu 1 buçuk aydır, sorunun şarj dinamosu veya Karter havalandırma hortumuna bağlı olduğunu düşünüyorum okuduklarımdan. Sizin fikirlerinizi de bekliyorum. Fırsat bulursam video da çekip koymaya çalışacam veya yeni bi konuda sorunlarımı dile getirecem. Iyi akşamlar..

Mondeo 2004 ghia-x ov LPG = Zavoli km 178000

tarihinde Erdinç AKKAYA tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Aynı sorunları bende yaşıyorum araçta seyir halindeyken 1800 ve 2000 devirde tekleme yapıyor ve gaza basıp 2000 deviri geçince sorun olmuyor. Aracımı ilk çalıştırdığım (sabah soğuk motorla) zaman devir saati 1300e çıkıp 600 e düşüyor iki üç kez tekrar edip stabil 900 civarı duruyor. Titreme oluyor araçta ama soğuk motor normal diyorum 2 dakika sonra geçiyor titreme. Bugün ise aşırı sıcak olan havada ışıklarda durdum, (aracı 20 km kullanıp) ilk kırmızıyı kaçırıp ikincisine yakalandım fan çalıştı ve akü lambası yanıp motor 500 civarı devirde düşüp titreyerek toparlandı. Genelde böyle oluyor çok sıcakken fan Çalışınca titriyor akü lambası yakıp stop edecek gibi yapıp toparlıyor. Klimayı açınca sıkıntı bazen oluyor bazen olmuyor ( bu sıkıntı da bazen oluyor bazen olmuyor). Gaz kelebeğini 2 hafta önce temizlettim ve buji ve buji kablolarını değiştirdim. Sorun nedir bilemiyorum ama çokta kurcalamak istemiyorum aracı. Otomatik ilk kez kullanıyorum vuruntu varmı deseniz yok yada ben farkedemiyorum. Aracı kardeşim, kayınpederim, eşim arada kullanıyor onlar sorun yok diyorlar. Forumu hatim ettim gibi bişey oldu 1 buçuk aydır, sorunun şarj dinamosu veya Karter havalandırma hortumuna bağlı olduğunu düşünüyorum okuduklarımdan. Sizin fikirlerinizi de bekliyorum. Fırsat bulursam video da çekip koymaya çalışacam veya yeni bi konuda sorunlarımı dile getirecem. Iyi akşamlar..

Mondeo 2004 ghia-x ov LPG = Zavoli km 178000

Bu sorun farklı. Bu bende de var. Genelde Yazları oluyor. Boğaz kelebeği temizlendikten sonra gaz pozisyon sensörünün ayarının kayması galiba. Ben daha önce onun ayarını yaptırdım düzeldi. 10bin bakımına girdim yine başladı. Tekrar baktıracağım.
Yorum bağlantısı
Erdinç AKKAYA

Yani sorun bulunup dense ki bana " bu sorun Lpg'den kardeşim sök yenisini takalım" söküp atacam. Deseler sorun bla bla bla her neyse yapalım, ama artık usta bizim nazımızı değil biz ustanın nazını çekiyoruz burada ve usta şuraya bak demeye çekiniyoruz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Yani sorun bulunup dense ki bana " bu sorun Lpg'den kardeşim sök yenisini takalım" söküp atacam. Deseler sorun bla bla bla her neyse yapalım, ama artık usta bizim nazımızı değil biz ustanın nazını çekiyoruz burada ve usta şuraya bak demeye çekiniyoruz.

Benim Anlattığım durum 1800-2000 devir aralığındaki hafif Alıp verme içindi.

Ancak devirin 1300-500 aralığındaki dalgalanması LPG den olur Karter havalandırmadan rölanti vaktinden subaplardan olur. Onun için ilk iş LPG kapatıp akü kutup başını söküp 150-200 km benzinle gezip sorun varmı yokmu ona bakıp sorun LPG mi ona bakılacak.

Emme manifoltu sökülüp Karter havalandırma hortumuna bakılacak. Emme manifoltuda hava alıyor olabilir.

Maf sensörü temizlenecek.

Rölanti valfi temizlenecek. Aşama Aşama.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdinç AKKAYA

Benim Anlattığım durum 1800-2000 devir aralığındaki hafif Alıp verme içindi.

Ancak devirin 1300-500 aralığındaki dalgalanması LPG den olur Karter havalandırmadan rölanti vaktinden subaplardan olur. Onun için ilk iş LPG kapatıp akü kutup başını söküp 150-200 km benzinle gezip sorun varmı yokmu ona bakıp sorun LPG mi ona bakılacak.

Emme manifoltu sökülüp Karter havalandırma hortumuna bakılacak. Emme manifoltuda hava alıyor olabilir.

Maf sensörü temizlenecek.

Rölanti valfi temizlenecek. Aşama Aşama.

En önce akşam kutup başlarını sökeyim dediğiniz gibi 200 km civarı gezeyim sorun devam etmez ise LPG'den deriz. Eğer sorun devam ederse Ankara'ya gittiğimde veya planımda izmire gitmek var o zaman önereceğiniz forum ustalarına giderim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdinç AKKAYA

https://youtu.be/3Vw54Bpj-b4

Sabah soğuk motorda veya akşam üzeri soğuk motorda bunu yapıyor başka zaman rölantide düzensizlik yok sadece dediğim gibi ısınıp fan açınca rölanti bu kadar düşüp akü lambası aynı şekilde yanıyor ve toparlıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

En önce akşam kutup başlarını sökeyim dediğiniz gibi 200 km civarı gezeyim sorun devam etmez ise LPG'den deriz. Eğer sorun devam ederse Ankara'ya gittiğimde veya planımda izmire gitmek var o zaman önereceğiniz forum ustalarına giderim.

Kutup başlarını sökmeden LPG kapatın. Hiç LPG Geçmesin 200 km boyunca.

Sabah soğuk motorda veya akşam üzeri soğuk motorda bunu yapıyor başka zaman rölantide düzensizlik yok sadece dediğim gibi ısınıp fan açınca rölanti bu kadar düşüp akü lambası aynı şekilde yanıyor ve toparlıyor.

Akü lambası yanması normal araç stop etme seviyesine geliyor çünkü.
Yorum bağlantısı
Erdinç AKKAYA

Akü lambası yanması normal araç stop etme seviyesine geliyor çünkü.

Peki bu olay sorun edilecek bişey mi yoksa idare eder mi ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Peki bu olay sorun edilecek bişey mi yoksa idare eder mi ?

Stop etme devrine kadar devrin düşmemesi Lazım.

Bunu çözümleyin. Akü lambasının yanması akünün şarjının tam yapılmadığını gösterir. Bu da zamanla Aküye zarar verir. Rölanti valfini temizletin.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...