İçeriğe Yönlendir

Mondeo Arka El Freni Teli


Emir Erdem

Recommended Posts

Emir Erdem

Cumleten iyi günler.. 2003 mondeom var dun sabah işe geldim sol arka lastik ve jantin ısındıgını farkettim hafifte koku geliyordu. Soguyunca frenciye gittim sol arka teker de el freninin takılı kaldığını söyledi. El freni teli kendini salmış değişmesi gerekiyor dedi. Suan binersem bi sorun olmaz dedi. fren teli orjinal 250 300 civarı bi fiçıkıyor. Internette bi yedek parçacı da 65tlye takım olarak buldum fakat yan sanayi olduğunu söyledi acaba taktirsam sorun olurmu. Veya hic yaptırmasan sorun olur mu. Acil yardimci olabilirmisiniz?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sizin kasalarda tel tek değişmiyordu galiba diye hatırlıyorum ama, emin olamadım.

Yorum bağlantısı
Serkan Danış

Telle ilgili değilde sanki fren merkezi ve kaliperle ilgili sorun sanırım,takılma yapınca balatalar sürekli diske sürter bu da ısınma ve balatanın çabuk bitmesi, ileri aşamada da tekerin kitlenip yolda lastik yakmaya kadar gidebilir...

Telin salmış olması demek balatayı sıkmıyor demek gibi bi anlam çağrıştırıyor bende tam anlayamadım açıkçası...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yusuf Sultan Kara

el fren telinin takılı olduğu merkezdeki tors vidayı söküp lastik contayı tornavida yardımıyla çıkarıp bolca wd 40 ile yağlayın el ile alıştırın sorununuz çözülür. bilmeyen usta tamamını değiştirmeye kadar götürüyor dudak uçuklatan paralar istiyorlar. benim sağ arka da vardı böyle çözdük. lifte kaldırıp 10 dk da hallettik. kaliperden ses geliyorsa tamir takımı alıp yaptırabilirsin. tek teker için 45 tl. mondeo tamir takimi diye aratırsan bulursun. geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
Emir Erdem

Telle ilgili değilde sanki fren merkezi ve kaliperle ilgili sorun sanırım,takılma yapınca balatalar sürekli diske sürter bu da ısınma ve balatanın çabuk bitmesi, ileri aşamada da tekerin kitlenip yolda lastik yakmaya kadar gidebilir...

Telin salmış olması demek balatayı sıkmıyor demek gibi bi anlam çağrıştırıyor bende tam anlayamadım açıkçası...

Hocam suan aracı kullanıyorum 2 3 gündür ama bi ısınma falan yapmıyor. Ustanin dedigi su el freni takılı kalmış yolda giderken zorlanmadan dolayi salmış kendini burda yer edinmiş dedi. Telin degismesi gerekiyor dedi. Suan yolda giderken bi problem yok gibi ama balata yakarım diye tedirginim

el fren telinin takılı olduğu merkezdeki tors vidayı söküp lastik contayı tornavida yardımıyla çıkarıp bolca wd 40 ile yağlayın el ile alıştırın sorununuz çözülür. bilmeyen usta tamamını değiştirmeye kadar götürüyor dudak uçuklatan paralar istiyorlar. benim sağ arka da vardı böyle çözdük. lifte kaldırıp 10 dk da hallettik. kaliperden ses geliyorsa tamir takımı alıp yaptırabilirsin. tek teker için 45 tl. mondeo tamir takimi diye aratırsan bulursun. geçmiş olsun

Ilk olduğu gun sıcakken aracı bosta biraz itekledim az bisi surtme sesi geliyodu fakat usta tekeri söküp taktintan sonra bk ses yok suan ama usta el freni teli degismesi gerekiyor dedi. Bu işlemi nerde yaptırabilirim peki hocam?

Sizin kasalarda tel tek değişmiyordu galiba diye hatırlıyorum ama, emin olamadım.

Aynen ustada çift taraf olarak değişmesi lazim dedi

Aynen ustada çift taraf olarak değişmesi lazim dedi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Ramazan Taş

Arkadaşlar hayırlı akşamlar, yeni bir konu açmak istemedim burdan yardımcı olursanız sevinirim. bugün 2006 model mondeo aracımla muayeneye gittim muayene sonucunda el fireninin olması gerekenden az tuttuğunu(sınır 16 iken aracımda 11 çıkmış) belirttiler ve muayeneden kaldım. Ustama götürdüğümde el fren telinin düzgün çalışmadığını  el fireni çekip bıraktığında sağ tekeri bırakmadığını gördük usta telin takım olarak değişmesi gerektiğini söyledi. bu teli Çankırı'da bulamadık internet üzerinden bunu alırken nasıl aramalıyım ölçüsü veya numarası var mıdır?

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Osman beydili

Arkadaşlar bende aynı sorunu yaşadım ve söke taka uğraşa uğraşa bu işin bir kaç tane farklı sebeplerle ilgili olduğunu tecrübe edindim.

1- arka fren merkezi kaliper içindeki frene basınca yada el frenini çekince ileri hareket ederek fren balatalarını sıkıştıran piston, zamanla paslanma yada pislikten dolayı ana gövdedeki yuvasında sıkışma yapıyor buda fren yapıyormuşcasına balataları sıkıyor, bunun kaliperin sökülerek güzelce temizlenmesi gerekiyor ve sonrasında gövde üzerindeki el freni telinin hareket ettirdiği yeri gres yağı ile doldurmalıki tekrar pastan ve pislikten etkilenmesin.

2- fren merkez kaliperinin disk üzerinden iki somun sökülerek ayrıldığı nokta vardır. Hatta fren merkez kaliperi diske takılı olduğu esnada frene basıldığında içe dışa hareket ettiği yer, üzerinde lastik körük vardır, işte burasıda zamanla pastan ve kirden tortulaşarak frene basıldığında yada el freni çekildiğinde pas ve kirden dolayı ileri geri hareketini tam yapamıyor ve sıkışıyor, buranında güzelce açılarak temizlenmesi, yağlanması ve güzel işler hale getirilmesi gerekiyor.

3- 1 nolu işlemi anlatırken unuttuğum bir şey var, oda kaliper içindeki piston sökülüp temizleme esnasında, piton üzerinde ve kaliper içerisinde oring denilen lastik contalar var, bunlarda frene basıldığında hidroliğin zızmasını önleyerek basınç oluşturmasını sağlar, bu lastiklerinde kontrol edilmesi lazım deforme olmuşlarsa sıkışmaya sebep olur yada çatlak kopuk olursa hidrolık sızıntısına sebebp olur.

4- fren merkezi kaliperinin üzerinde el frenini çektiğinizde germe bırakma hareketini yapan, el freni telinin bağlı olduğu kol üzerinde el frenini bıraktığınızda kolu yerine dönmesini sağlayan yay vardır, bu yayda zamanla ısınma soğuma ve zaman faktöründen dolayı gerginlik görevini tam yerine getirememekte ve bununla birlikte el freni tellerinizinde zamanla kirlilikten ve zaman aşımından dolayı eskimesi ile rakat hareket edememesinden dolayı, bahsettiğim yayın çekme gücüde el freni tellerinin güzel çalışmasını engelleyerek sıkışmalara sebep olmaktadır.

5-nadiren buda zayıf olmakla birlikte kontrol edilmesinde fayda olan sebepte, fren balatalarının sıktığı, fren diskinde kontrol edilmesi lazım, fren diskinin yamuk olmasıda sıkışmalara sebep olmaktadır.

Arkadaşlar ben tamirci değilim ama kendi arabamı mümkün olduğunca sanayiye götürmem. Kendim uğraşırım araştırırım söker takarım ve biraz zaman harcarım belki ama kendim yapmaya çalışırım. Elbetteki herkesin bunu yapacak zamanı ve ilgisi olmayabilir eyvallah, ama şunu anladımki sanayi ustaları ve servislerin işi şu kusura bakmasınlar, işlerini sevmiyorlar ve öğrenmiyorlar, şunu değiştirmemiz lazım diyorlar değiştiriyorsun işin hallolmayıp tekrar gittiğinde, abi şunuda değiştirmemiz lazım diyorlar, yine hallaomayınca aaaa şunuda aaaa bunuda diyorlar. O yüzden işin aslında zaman zaman hareketli sistemlerde zaman zaman temizlik yapıp yağlama yapmak çoğu mekanik arizayı halleder, ve bunu ya kendiniz, kendiniz yapamıyorsanız bunu yapabilecek ustaları bulmanız önemli.

Aslında işlem basit temizle yağla, bozuk olan parçayı değiştir. Denem yanılmaya gerek yok. Yanlış yönlendirmelerden dolayı binlerce liralık masraflarada gerek yok aslında.

Her işin bir acemiliği var bende bu sitesin acemisiyim yeni abone oldum, buraya mesaj yazmayı bile yeni öğrendim, hatta foto yüklemeyi öğrenemedim, öğrenseydim resimleride çekmiştim resimli anlatacaktım. Neyse anlaşılır olmuştur umarım. Herkese kolay gelsin.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin
(düzenlendi)

Ellerinize sağlık. Güzel bir yazı olmuş. Celalettin Süğürtin tarzında :olabildiğince detaylı açıklama, olabildiğince faydalı olma gayreti ... :D

tarihinde Celalettin Süğürtin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman beydili

Ellerinize sağlık. Güzel bir yazı olmuş. Celalettin Süğürtin tarzında :olabildiğince detaylı açıklama, olabildiğince faydalı olma gayreti ... :D

Teşekküredirim abicim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman beydili
Arkadaşlar bende aynı sorunu yaşadım ve söke taka uğraşa uğraşa bu işin bir kaç tane farklı sebeplerle ilgili olduğunu tecrübe edindim.

1- arka fren merkezi kaliper içindeki frene basınca yada el frenini çekince ileri hareket ederek fren balatalarını sıkıştıran piston, zamanla paslanma yada pislikten dolayı ana gövdedeki yuvasında sıkışma yapıyor buda fren yapıyormuşcasına balataları sıkıyor, bunun kaliperin sökülerek güzelce temizlenmesi gerekiyor ve sonrasında gövde üzerindeki el freni telinin hareket ettirdiği yeri gres yağı ile doldurmalıki tekrar pastan ve pislikten etkilenmesin.

2- fren merkez kaliperinin disk üzerinden iki somun sökülerek ayrıldığı nokta vardır. Hatta fren merkez kaliperi diske takılı olduğu esnada frene basıldığında içe dışa hareket ettiği yer, üzerinde lastik körük vardır, işte burasıda zamanla pastan ve kirden tortulaşarak frene basıldığında yada el freni çekildiğinde pas ve kirden dolayı ileri geri hareketini tam yapamıyor ve sıkışıyor, buranında güzelce açılarak temizlenmesi, yağlanması ve güzel işler hale getirilmesi gerekiyor.

3- 1 nolu işlemi anlatırken unuttuğum bir şey var, oda kaliper içindeki piston sökülüp temizleme esnasında, piton üzerinde ve kaliper içerisinde oring denilen lastik contalar var, bunlarda frene basıldığında hidroliğin zızmasını önleyerek basınç oluşturmasını sağlar, bu lastiklerinde kontrol edilmesi lazım deforme olmuşlarsa sıkışmaya sebep olur yada çatlak kopuk olursa hidrolık sızıntısına sebebp olur.

4- fren merkezi kaliperinin üzerinde el frenini çektiğinizde germe bırakma hareketini yapan, el freni telinin bağlı olduğu kol üzerinde el frenini bıraktığınızda kolu yerine dönmesini sağlayan yay vardır, bu yayda zamanla ısınma soğuma ve zaman faktöründen dolayı gerginlik görevini tam yerine getirememekte ve bununla birlikte el freni tellerinizinde zamanla kirlilikten ve zaman aşımından dolayı eskimesi ile rakat hareket edememesinden dolayı, bahsettiğim yayın çekme gücüde el freni tellerinin güzel çalışmasını engelleyerek sıkışmalara sebep olmaktadır.

5-nadiren buda zayıf olmakla birlikte kontrol edilmesinde fayda olan sebepte, fren balatalarının sıktığı, fren diskinde kontrol edilmesi lazım, fren diskinin yamuk olmasıda sıkışmalara sebep olmaktadır.

Arkadaşlar ben tamirci değilim ama kendi arabamı mümkün olduğunca sanayiye götürmem. Kendim uğraşırım araştırırım söker takarım ve biraz zaman harcarım belki ama kendim yapmaya çalışırım. Elbetteki herkesin bunu yapacak zamanı ve ilgisi olmayabilir eyvallah, ama şunu anladımki sanayi ustaları ve servislerin işi şu kusura bakmasınlar, işlerini sevmiyorlar ve öğrenmiyorlar, şunu değiştirmemiz lazım diyorlar değiştiriyorsun işin hallolmayıp tekrar gittiğinde, abi şunuda değiştirmemiz lazım diyorlar, yine hallaomayınca aaaa şunuda aaaa bunuda diyorlar. O yüzden işin aslında zaman zaman hareketli sistemlerde zaman zaman temizlik yapıp yağlama yapmak çoğu mekanik arizayı halleder, ve bunu ya kendiniz, kendiniz yapamıyorsanız bunu yapabilecek ustaları bulmanız önemli.

Aslında işlem basit temizle yağla, bozuk olan parçayı değiştir. Denem yanılmaya gerek yok. Yanlış yönlendirmelerden dolayı binlerce liralık masraflarada gerek yok aslında.

Her işin bir acemiliği var bende bu sitesin acemisiyim yeni abone oldum, buraya mesaj yazmayı bile yeni öğrendim, hatta foto yüklemeyi öğrenemedim, öğrenseydim resimleride çekmiştim resimli anlatacaktım. Neyse anlaşılır olmuştur umarım. Herkese kolay gelsin.

Unuttum söylemeyi kaliper içindeki pistonu söküp temizlemek isteyenler için bir bilgi, sol arka merkezin pistonu sökülürken saat yönünde çevrilerek sökülüyor, sağ arka merkezin pistonu saat yönünün tersine çevrilerek sökülüyor. O çıkarıldıktan sonra kaliperin üzerinde bir somun var onuda söktükten sonra el freni mekanizması çıkıyor, zaten çıktığında ana gövde ile temas ettiği yerdeki korozyonu görürsünüz. Not paslı somunları sökmeden wd40 ile yağlarsanız kolay sökülüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Arkadaşlar bende aynı sorunu yaşadım ve söke taka uğraşa uğraşa bu işin bir kaç tane farklı sebeplerle ilgili olduğunu tecrübe edindim.

1- arka fren merkezi kaliper içindeki frene basınca yada el frenini çekince ileri hareket ederek fren balatalarını sıkıştıran piston, zamanla paslanma yada pislikten dolayı ana gövdedeki yuvasında sıkışma yapıyor buda fren yapıyormuşcasına balataları sıkıyor, bunun kaliperin sökülerek güzelce temizlenmesi gerekiyor ve sonrasında gövde üzerindeki el freni telinin hareket ettirdiği yeri gres yağı ile doldurmalıki tekrar pastan ve pislikten etkilenmesin.

2- fren merkez kaliperinin disk üzerinden iki somun sökülerek ayrıldığı nokta vardır. Hatta fren merkez kaliperi diske takılı olduğu esnada frene basıldığında içe dışa hareket ettiği yer, üzerinde lastik körük vardır, işte burasıda zamanla pastan ve kirden tortulaşarak frene basıldığında yada el freni çekildiğinde pas ve kirden dolayı ileri geri hareketini tam yapamıyor ve sıkışıyor, buranında güzelce açılarak temizlenmesi, yağlanması ve güzel işler hale getirilmesi gerekiyor.

3- 1 nolu işlemi anlatırken unuttuğum bir şey var, oda kaliper içindeki piston sökülüp temizleme esnasında, piton üzerinde ve kaliper içerisinde oring denilen lastik contalar var, bunlarda frene basıldığında hidroliğin zızmasını önleyerek basınç oluşturmasını sağlar, bu lastiklerinde kontrol edilmesi lazım deforme olmuşlarsa sıkışmaya sebep olur yada çatlak kopuk olursa hidrolık sızıntısına sebebp olur.

4- fren merkezi kaliperinin üzerinde el frenini çektiğinizde germe bırakma hareketini yapan, el freni telinin bağlı olduğu kol üzerinde el frenini bıraktığınızda kolu yerine dönmesini sağlayan yay vardır, bu yayda zamanla ısınma soğuma ve zaman faktöründen dolayı gerginlik görevini tam yerine getirememekte ve bununla birlikte el freni tellerinizinde zamanla kirlilikten ve zaman aşımından dolayı eskimesi ile rakat hareket edememesinden dolayı, bahsettiğim yayın çekme gücüde el freni tellerinin güzel çalışmasını engelleyerek sıkışmalara sebep olmaktadır.

5-nadiren buda zayıf olmakla birlikte kontrol edilmesinde fayda olan sebepte, fren balatalarının sıktığı, fren diskinde kontrol edilmesi lazım, fren diskinin yamuk olmasıda sıkışmalara sebep olmaktadır.

Arkadaşlar ben tamirci değilim ama kendi arabamı mümkün olduğunca sanayiye götürmem. Kendim uğraşırım araştırırım söker takarım ve biraz zaman harcarım belki ama kendim yapmaya çalışırım. Elbetteki herkesin bunu yapacak zamanı ve ilgisi olmayabilir eyvallah, ama şunu anladımki sanayi ustaları ve servislerin işi şu kusura bakmasınlar, işlerini sevmiyorlar ve öğrenmiyorlar, şunu değiştirmemiz lazım diyorlar değiştiriyorsun işin hallolmayıp tekrar gittiğinde, abi şunuda değiştirmemiz lazım diyorlar, yine hallaomayınca aaaa şunuda aaaa bunuda diyorlar. O yüzden işin aslında zaman zaman hareketli sistemlerde zaman zaman temizlik yapıp yağlama yapmak çoğu mekanik arizayı halleder, ve bunu ya kendiniz, kendiniz yapamıyorsanız bunu yapabilecek ustaları bulmanız önemli.

Aslında işlem basit temizle yağla, bozuk olan parçayı değiştir. Denem yanılmaya gerek yok. Yanlış yönlendirmelerden dolayı binlerce liralık masraflarada gerek yok aslında.

Her işin bir acemiliği var bende bu sitesin acemisiyim yeni abone oldum, buraya mesaj yazmayı bile yeni öğrendim, hatta foto yüklemeyi öğrenemedim, öğrenseydim resimleride çekmiştim resimli anlatacaktım. Neyse anlaşılır olmuştur umarım. Herkese kolay gelsin.

Unuttum söylemeyi kaliper içindeki pistonu söküp temizlemek isteyenler için bir bilgi, sol arka merkezin pistonu sökülürken saat yönünde çevrilerek sökülüyor, sağ arka merkezin pistonu saat yönünün tersine çevrilerek sökülüyor. O çıkarıldıktan sonra kaliperin üzerinde bir somun var onuda söktükten sonra el freni mekanizması çıkıyor, zaten çıktığında ana gövde ile temas ettiği yerdeki korozyonu görürsünüz. Not paslı somunları sökmeden wd40 ile yağlarsanız kolay sökülüyor.

Çok güzel anlatmışsınız. Teşekkür Ederiz.

Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

Gerçekten güzel bir anlatım, ama imkan olsaydı da bir kaçda resim olsaydı daha bir harika olacaktı, elinize emeğinize sağlık  :bravo:

Yorum bağlantısı
Osman beydili

Gerçekten güzel bir anlatım, ama imkan olsaydı da bir kaçda resim olsaydı daha bir harika olacaktı, elinize emeğinize sağlık  :bravo:

Teşekkürler resimde yükleyecektim ama ipad kullandığım için yazılım farklılığındanmıdır nedir bi türlü resim yüklemeyi beceremedim..:::))))

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...