Özkan Kaçar 28 Temmuz 2015 Paylaş 28 Temmuz 2015 Arkadaşlar merhaba öncelikle sensörler hakkında bi soru sormak istiyorum. 1.Gaz kelebeği pozisyon sensorü, hego sensorü ve oksijen sensorü aynı şeyler mi? Şimdi gelelim sıkıntılara : Öncelikle şunu söylemeliyim ki problemler hem gazda hem benzinde kullanırken de oluyor.Ama gaz daha kalitesiz bi yakıt türü olduğundan gazda gerçekleşen problem sayısı daha fazla. 1.Araba yolda 2500 devirden sonra acaip tekliyor ve gaz yemiyor, alt devirlerde vites değiştirmek zorunda kalıyorum. 2.100 km hızı geçmiyor ve 85 km hızdan sonra acaip tekliyor ve gaz yemiyor. 3.Gaz takılı kalıyor ve yolda giderken vites aralarında yanı vites değiştirmek için boşa geçirirken devir yukseliveriyor 3 4 deviri buluyor. 4.Araç ilk çalışmada yanı benzin ile ilk marş basmada benzini zor yiyor ve acaip silkeliyor, bazen de stop ediyor, ancak aragaz verir gibi basarak stop etmesine engel olabiliyorum. 5.Araba gaz yemiyor ya, gazda çalışırken şöyle bi aragaz verir gibi yaparak arabayı 6000 devirlere bi kez getireyim sonra kalkış yapayim veya bunu vites aralarında yapayim araba tanınmayacak derecede uçak gibi oluyor gecen 2013 mercedese kafa tuttum. 6.Bazı zamanlar rölanti ve boşta iken gaz ibresi kendi kendine az az kalkıp iniyor. 7.Vites aralarında gaz takılı kalıyor demiştim ya o takılı kalma durumu araç durmadikca devam ediyor. Araç durunca devir de düşüyor.Gain takılı kalma durumu sona eriyor 8.Rölanti yüksek çalışıyor 2000 ve üzeri. Bazen 1750 civarı. 9. Bazen bakiyorum aracta hic bir problem yok arac gulluk gulistanlik gidiyor. Cift turbo var gibi tat veriyor. 170 km ye çıkıyorum bazen, araç gaz kesiyor gibi oluyor. 10. Uzun yolda iken ani durmaya çalışınca araç boşta iken gaz iyice düşüp araç stop ediyor. Simdi bana yardımcı olacak Mondeo üstadı baba yiğit adamlar lazım. Ustalarin dedikleri " elektrik tesisatindan olur" "rölanti motorundan olur" "gaz boğaz kelebeginden olur" vs. Bugün ustanın bir tanesi hava akismetre sensorunun kablosunu söktü ve "arizan hava akış metreden ve rölanti motorun da arızali olabilir" dedi. Hava akış metreyi sokunce devir yükseldi düşmedi. Kimi usta diyor ki "bir çok yerden kaynaklanabilir sorunu bulasiya hepsine bakılır" diyor. E bana da dolayısıyla bi dünya fatura cikaracaklar. Eğer zorlanmayacaksam ben bu parçalarda neye bakılması gerekiyorsa hepsine bakacağım. Elimden iş gelir. Yeterli kavrayayim. Yalnız rolanti motorunu sokmek için lift lazimmis sanırım ona da çare bulurum. Bana yardımcı olun. Bu problemler hep aynı türden. Nerden kaynaklı olabilir? Rölanti motoru boğaz vs tıkalı mi. Pis mi ? Arizalanan parça sadece akışmetre mi acaba. Ustaya pek guvenemedim çünkü söktük sıra yedek parça çıkaracak başıma.Kendim bulmak gerekirse değiştirmek ve arizayi onarmak istiyorum. Mondeo ustadlarinin yol gostericileri. yardımlarını bekliyorum. Yorum bağlantısı
Yasir Baş 28 Temmuz 2015 Paylaş 28 Temmuz 2015 Ben Mondeo üstadı değilim ama nacizane eski arabam tüplüydü ve sürekli rolanti dalgalanması olmaya başlamıştı. İleri ki aşamalarda ise rolanti düşüyor yolun ortasında çat diye stop ediyor bende öylece kala kalıyordum. Ustaya gittiğimde usta hava akış metrenin soketini çıkardı araba birden aslan oldu sesi düzeldi, rolanti düzeldi sonra anladık ki problem hava akış metrenin arızasından kaynaklanıyordu.Sonra beyinciye gittik ve yazılım atarak ve üstüne kelebek boğazı temizlenerek problem çözülmüştü. Belki 10 sorunun cevabı değil ama rolanti dalgalanması ve arabanın stop etmesi büyük ihtimal kelebek boğazı ve hava akış metreden kaynaklanıyordur. 1 Yorum bağlantısı
Devrim Kara 28 Temmuz 2015 Paylaş 28 Temmuz 2015 maf sensörü kablosunu sökerek bir süre kullandıktan sonra tekrar tak değişen bişey olacakmı bakalım Yorum bağlantısı
Özkan Kaçar 28 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2015 Benim için en önemli olanı çekmemesi ve teklemesi vurduruyor gibi davranması. Yorum bağlantısı
Serhad İncedere 28 Temmuz 2015 Paylaş 28 Temmuz 2015 Boğaz kelebeği temizlenmesi gerekir. Hava akış metresinde sıkıntı var gibi. Rölanti motoruna da bi baktır derim. Sonuçta araç 97 model. Yorum bağlantısı
Özkan Kaçar 28 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2015 Rölanti motoru dedigimi parça ufak bi acaba ben kendim bunları söküp temizleyerek miyim? Rölanti motoru dedigimiz ufak bi parça, acaba ben kendim bunları söküp temizleyerek miyim? Rölanti motoru dedigimiz ufak bi parça, acaba ben kendim bunları söküp temizleyerek miyim? Rölanti motoru dedigimiz ufak bi parça, acaba ben kendim bunları söküp temizleyerek miyim? Rölanti motoru dedigimiz ufak bi parça, acaba ben kendim bunları söküp temizleyerek miyim? Rölanti motoru dedigimiz ufak bi parça, acaba ben kendim bunları söküp temizleyerek miyim? Rölanti motoru dedigimiz ufak bi parça, acaba ben kendim bunları söküp temizleyerek miyim? Rölanti motoru ufak bi parça . Acaba ben bunları söküp temizleyemez miyim? Rölanti motoru ufak bi parça . Acaba ben bunları söküp temizleyemez miyim? Rölanti motoru ufak bi parça . Acaba ben bunları söküp temizleyemez miyim? Rölanti motoru ufak bi parça . Acaba ben bunları söküp temizleyemez miyim? Yorum bağlantısı
Fatih Emre 28 Temmuz 2015 Paylaş 28 Temmuz 2015 Arıza tespit cihazı satın alıp aracın obd2 portuna bağlayın, aracın beynindeki hata kodlarını okuyun, kodları foruma yazın, kodların ne anlama geldiğini araştırın. Ben öyle yapıyorum. Çoğu arızayı kendim çözdüm. Örnek cihaz işinize yarar: http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-teknik-elektronik-test-olcum-cihazi-obd-ii-ariza-tespit-cihazi-220552310/detay Yorum bağlantısı
Özkan Kaçar 28 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2015 http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-teknik-elektronik-test-olcum-cihazi-supermini-obd-ii-v1.5-elm327-bluetooth-arac-ariza-tespit-cihazi-194273915/detay/bu ürüne ne dersin hocam? Yorum bağlantısı
Fatih Emre 28 Temmuz 2015 Paylaş 28 Temmuz 2015 http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-teknik-elektronik-test-olcum-cihazi-supermini-obd-ii-v1.5-elm327-bluetooth-arac-ariza-tespit-cihazi-194273915/detay/bu ürüne ne dersin hocam? Olur.... Arıza kodunu okuyorsa bu da olur. Yorum bağlantısı
Özkan Kaçar 28 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2015 Yazılım cihazı örneğin var mı hocam? Bir de mondeo yazılımını nerden bulurum acaba? Yorum bağlantısı
Fatih Emre 28 Temmuz 2015 Paylaş 28 Temmuz 2015 Yazılım cihazı örneğin var mı hocam? Bir de mondeo yazılımını nerden bulurum acaba? Yazılım cihazı ne demek? Mondeo yazılımı ile ne demek istiyorsun ? Yorum bağlantısı
Hasen Kara 28 Temmuz 2015 Paylaş 28 Temmuz 2015 Anlattıklarınızın hepsi mk2 kasaların neredeyse tamamında yaşanan sorunlar. Ben bu forumda yaşanılan tüm sorunları okurken, sanki kendi aracımı okur gibi oluyorum. Örneğin bugün aracımı hep benzinde kullandım. O kadar konforlu geldi ki sanki başka araç kullanıyordum. LPG aracları mahvediyor abiler. Keşke imkan olsa da şu lanet lpg yi hiç kullanmasak. Gaz, aracın tüm mekanik parçalarını zedeliyor. Çalışma düzenini bozuyor. Sonuçta kendimizi tamircilerde buluyoruz. Piyasada zaten usta sayısı çok az ne yazık ki. Sayelerinde, böyle bilgi platformlarında usta olduk. Sonuç olarak; saydığınız tüm problemlerin forumda konuşulmuşluğu var. Hepsine yanıt bulablirsiniz. Şimdiden kolay gelsin. Yorum bağlantısı
Özkan Kaçar 28 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2015 Beyin programlama cihazı hocam Yorum bağlantısı
Hasen Kara 28 Temmuz 2015 Paylaş 28 Temmuz 2015 Birde şu bulutut cihazı güzel birşeye benziyor. Kullanan tavsiye eden varsa bizde alalım. Yorum bağlantısı
Özkan Kaçar 28 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2015 Ebay'den sipariş vercem sanırım. Türkiyede 55 tl en ucuzu. Ebay'de 4,50 dolar ücretsiz kargo ile. Pardon ya 30 liraya da var Yorum bağlantısı
Özkan Kaçar 28 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2015 Evet yok mu yardımcı olacak üstadlar? Yorum bağlantısı
Fuat GÜVEN 28 Temmuz 2015 Paylaş 28 Temmuz 2015 (düzenlendi) Öncelikle geçmiş olsun. Bence surunun kaynağı tek birşeyden değil bir sistemden. Yani örneğin ateşleme veya hava emiş veya eksoz vb. Şu önemli aracın ağırbakımı oldumu? Yani motor yapıldımı yada üst kapak yapıldımı vb. Bu gibi durumlarda ustanın ufak bir hatası büyük uğraşlar sonucu zor düzeliyor. Şöyle örnekleyelim; Taunusumuz motor yapıldıktan bir süre sonra gaz yemiyor ve 90km geçemiyordu. Tekrar motor söktürdük yine düzelmedi. Tesadüfen evin önünde eksozdan sarkan bir ip gürdük. Meğer eksoz tıkalıymış. Escortumuzda tekleme horuldamalarla beraber gaz yememeye başlamıştı. 1.8motor araba 100km yrçe zor çıkıyordu. Üst kapakmı motormu derken emme manifold contası patlakmış dışından kırmızı conta sürdük düzeldi Diğeri eniştemin albea zor marş alıyordu. Kendisi tüm ateşlemeyi marşı falan yaptırmış ama düzelmemiş. Bizde marşa role takrıralım dedik ve tanıdık ustamıza gittik. Usta baktı direk motorcuya gidin dedi. Meğer arabanın trigiyer değişmiş ama avansı ayarlayamamışlar. Uzun oldu ama sanırım demek istadiğimi anladınız. Tek birşeye değilde adım adım sisteme yönelin. Aracınızın şu sıkıntısı var demek için görmek, bakmak, denemek şart. Ama ben sensör arızasıdır diye düşünüyorum. Geçmiş olsun 28 Temmuz 2015 tarihinde Fuat GÜVEN tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Özkan Kaçar 28 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2015 (düzenlendi) 12 bin km önce araca motor yapılmış. Ben motor yapıldıktan 3000 km sonra aldım şu an 290bin de. Aldığımda bu tekleme sorunu yoktu araç uçak gibiydi. Şimdi ne olduysa oldu işte hocam. Bana yol gösterir misin? 28 Temmuz 2015 tarihinde Özkan Kaçar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serhad İncedere 29 Temmuz 2015 Paylaş 29 Temmuz 2015 Teste sokmuşmuydun? Motor tamamen yapıldığına eminmisin? 12bin km önce motor yapılan araçta bu tip sorunlar ortaya çıkmaz. Yorum bağlantısı
Fuat GÜVEN 29 Temmuz 2015 Paylaş 29 Temmuz 2015 Teste sokmuşmuydun? Motor tamamen yapıldığına eminmisin? 12bin km önce motor yapılan araçta bu tip sorunlar ortaya çıkmaz. Serhad arkadaş güzel söylemiş. Motoru kimin nasıl yaptığı önemli. Örneğin krank sensörünün kablosu gevşemiş diyelim. Tüm sorunlarının sebebi olabilir. Bunun için sistemsel olarak baştan sona araman gerekir diye düşünüyorum. Bence eğer motorda sıkıntı yoksa ateşleme sistemine yoğunlaş. Krank sensöründen ateşlemeden hava akışmetreye kadar gözden geçir. Yakıtı unutma, yakıt filitrelerinede baktır. Araba farklı bir yerden hava alıyor da olabilir. Yada önce tüm silindirlere kompresyon testi yaptır bakalım motor ne alemde. Sıkıştırma tammı. sonra diğer yerlere geçersin. Yorum bağlantısı
Özkan Kaçar 29 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 29 Temmuz 2015 Motor tamamen yapılmış hocam eminim yapan usta bizim tanıdık araba bazı zaman uçak gibi tanıyamazsin bazı zaman da ölü balik Yorum bağlantısı
Mehmet Eren 2 Ağustos 2015 Paylaş 2 Ağustos 2015 Gaz kendi kendine yükseliyorsa rolanti sensörü Tekleme yapıyorsa EGR iptali İçeriğime bakınız. Ayrıca gazın takılı kalması sorunu başımıza geldiğinde arka koltuğun altındaki benzin pompasıyla ilgili bir müdahale yapılmıştı. Bunları değerlendirin. Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Recommended Posts