İçeriğe Yönlendir

Motor Üst Kapak Açılması Ve Sübap,eksantrik,hararet Ile Ilgili Soru..


Umut AKIN
Çözüme git Barış Göktürk tarafından,

Recommended Posts

Umut AKIN

Motorda 1 ve 3 numaralı pistonda basınç yok hatası aldık. Buji ve buji kabloları vs. detaylar kontrol edildi fakat sorunun motorun içinde olduğu anlaşıldı. Motor üst kapağı açılıp sorun tespit edilecek. 

1) Motor üst kapağı açıldığında, sırf açıldığı için tekrar toplanırken değişmesi gereken şeyler var mıdır?(Sırf açıldığı için ciddi bir tutar istenildi.)

 

2) Motor aşırı bir titreme yapıyor, gaza basınca araç çekmiyor, stop ediyor, kaput açılıp bakıldığında motor adeta yerinden zıplıyor. Sübap ve buna bağlı eksantrikten başka bir yerde sorun olma ihtimalide var mıdır? 

3) Hararet lambası hiç yanmadı, su seviyesinde azalma yok, normal seviyede; durum böyle olmasına rağmen motorda hararet oluşmuş mudur?

Teşekkürler, saygılar...
 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

1) Bilmiyorum. Belki orijinali uygunsa contalar yenilenebilir.

2) Motor kulakları, takozları vs yani motoru sabitleyen parçalar kontrol edildi mi? Eğer bunlardan değilse aşırı titreme sübap ayarı ile belki giderilebilir.

3) Fiesta'larda müşür öyle bir yerdeymiş ki bir ustanın söylediğine göre bu araçlar harareti gizlermiş. Yani gecikmeli görüyormuşuz harareti. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Böcek

Motorda kompresyon yoksa sebebi ya bozulan sibop ayarıdır yada segman ve yataklardaki aşınmalardır. Kapak açılınca belli olur. Açılınca contaların da yenilenmesi gerekir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Barış Göktürk

Motorda 1 ve 3 numaralı pistonda basınç yok hatası aldık. Buji ve buji kabloları vs. detaylar kontrol edildi fakat sorunun motorun içinde olduğu anlaşıldı. Motor üst kapağı açılıp sorun tespit edilecek. 

1) Motor üst kapağı açıldığında, sırf açıldığı için tekrar toplanırken değişmesi gereken şeyler var mıdır?(Sırf açıldığı için ciddi bir tutar istenildi.)

 

2) Motor aşırı bir titreme yapıyor, gaza basınca araç çekmiyor, stop ediyor, kaput açılıp bakıldığında motor adeta yerinden zıplıyor. Sübap ve buna bağlı eksantrikten başka bir yerde sorun olma ihtimalide var mıdır? 

3) Hararet lambası hiç yanmadı, su seviyesinde azalma yok, normal seviyede; durum böyle olmasına rağmen motorda hararet oluşmuş mudur?

Teşekkürler, saygılar...

 

Motor üst kapağı açıldıktan sonra illâ ki değişmesi gereken "Motor Üst Kapak Contası" vardır. Eskisinin durumunun iyi görünmesine aldanıp da yeniden kullanılması sakıncalıdır zira sızdırmazlık elemanlarındaki zaman bağlı oluşan hasar çoğu zaman gözle tespit edilemez.

Motor üst kapağı söküldükten sonra, gözle görünür bir kusuru olmasa dahi "Üst Kapakçı" kontrolünden geçmelidir. Kapak yüzeyinde oluşmuş bir kaçıklık, çarpılma vs. varsa bu sayede tespit edilir ve onarılabilir.

 

Motordaki titreme takozlardan kaynaklı olabileceği gibi zamanlama problemi de olabilir. Supap ve Supap Guide'ların değişimi gerekirse eğer, çok büyük(ürkütücü) bir maliyet oluşmaz. Lakin Eksantrik mili değişimi de gerekirse işte o zaman çıkacak maliyet gözbebeklerinizin büyümesine neden olabilir.

 

Motorun su eksiltmediğinden eminseniz, motor yağ seviyesi de normalse, bunlara dair uyarı ışıklarının yandığını da hiç görmedinizse ekranda; hararet için kaygılanmaya gerek yoktur derim...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Umut AKIN

Emre, Serhat ve Barış Bey teşekkür ederim.

Motor üst kapak açıldı. Sübapların eridiği hatta 2 tanesinin daire kısmından parça kopmuş gibi durduğu söylenebilir. Buna bağlı olarak sübapların oturduğu yerlerdeki conta/keçe vs. malzemeleri de değişecek.Son olarak conta değişecek.

Ayrıca usta bir lpg ci arkadaşa enjektörleri de kontrol ettirecek, aynı zamanda lpg ayarsızlığı var mı diye baktıracak. 

1200 tl gibi bir masraf tuttu ( lpgciye verilecek hariç).

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...