İçeriğe Yönlendir

Motor Sıcaklığı Problemi ?


Mustafa Serhat

Recommended Posts

Mustafa Serhat

Herkese selamlar,
 
Aracı alalı 5 gün kadar oldu, ilk başlarda dikkatimi çekmedi ancak bu sabah fark ettim 300-400 mt gittiğimde (3-4 dk) sıcaklık orta (90) seviyesine gelmişti. Kullanım sırasında daha yükseğe çıkmadı hep o şekilde kaldı. stop ettikten 1 saat kadar sonra tekrar bindim araca önce en düşükteydi sonra 60 seviyesine geldi yol almaya başladığımda aşağıdaki videodaki gibi hızla yükseldi.

Durdum fan çalışmıyordu motor sıcak ancak su kapağını açtığımda kaynama yada benzer bir durum yoktu. Klimayı açınca fan inceden çalıştı.

Daha önce benzinli araçlarım oldu ama son 2.5 senedir dizele bindim. Bukadar erken ısınması normalmi sizce? Bir servisle görüştüm yazılım yüklenmesi gerekebilir dedi kafam karıştı. Daha önce böyle bir sorunla karşılaşan oldumu?  Fikirlerinizi bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Yazılımla motorun ısınması mı geciktirilecekmiş ? Dizel motor benzinli motorun ağırlık olarak bir buçuk katıdır, çabuk ısınması normaldir bence..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Çabuk ısınıyor gerçekten ama mevcut ısıya geldikden sonra sabit kalıyorsa bence sorun yoktur. İdeal çalışma sıcaklığı zaten bu seviyede.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı

Bu havalarda bir saatte araçtaki soğutma sıvısı zaten soğumaz, stop ettiğinizde devirdaim çalışmadığı için borulardaki sıvı daha hızlı soğur, yeniden çalıştırdığınızda ise önce motordaki sıvı hareketlenir, yeterli ısıya ulaştıktan sonra termostat açar ve radyatördeki sıvı da dolaşıma katılır. Tespit ettiğiniz durum sadece sizin aracınıza özgü ise sistemde hava olabilir. Hararet müşürünün sıvıyla teması kesildiğinde hızlıca soğuyacak ve kontağı açtığınızda soğuk gösterecektir. Aracı çalıştırdığınızda ise devirdaim başlayacağından hızlıca yükselip normal değere yerleşecektir. Bence buradaki anormallik hızlı ısınması değil, hızlı soğumasıdır.

Yorum bağlantısı
Mükremin Aktuğ

2011 Focus 2,5  kullanıyorum.Özellikle yaz aylarında 3-400 mt gidince hararet 90 a geliyor orda sabit kalıyor.Sıkıntılı bi durum değil

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Serhat
(düzenlendi)

Akşam iş çıkışı denedim, 1 dakika 40 saniye sonra hızla 90 a çıktı. Anormal bir durum var. Eve geldim 1 saat sonra kontağı açtım hala 90 gösteriyordu. OBD2 cihazını bağladım 62 derece gösteriyordu. Ya gercekten yazılım sorunu yada göstergeye gelen birşey de sorun var.

Ek olarak arac isindiginda fan da açıyor. Fakat fan açtığı sırada obd cihazi yanımda degildi net sıcaklığı göremedim.

tarihinde Mustafa Serhat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir
(düzenlendi)

Akşam iş çıkışı denedim, 1 dakika 40 saniye sonra hızla 90 a çıktı. Anormal bir durum var. Eve geldim 1 saat sonra kontağı açtım hala 90 gösteriyordu. OBD2 cihazını bağladım 62 derece gösteriyordu. Ya gercekten yazılım sorunu yada göstergeye gelen birşey de sorun var.

Ek olarak arac isindiginda fan da açıyor. Fakat fan açtığı sırada obd cihazi yanımda degildi net sıcaklığı görem

 

 

 

 

Anormal bir durum yok.Kafanıza takmayın her şey normal gözüküyor.

Şu anda havalar sıcak,birde kışın deneyin bakalım 1-2 saat sonra kontak açmayı o zaman ibrenin düştüğünü göreceksiniz.

Ben zaman olarak hiç ölçmedim kaç dakika da 90 a çıktığını ama 5-10 saniye rolantiden sonra bu sıcaklarda 250-300 m de 90 a çıkıyor gibi.Bazen garajdan daha çıkmadan 90 oluyor.

tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

normal,merak etmeyin.özellikle şundan dolayı,gösterge 90 da sabit kalıyor demişsiniz.yükselmiyorsa sorun yok.

benim aracım dizel,sabah park edip akşam biniyorum,1-2 km içinde (akşam),hararet *nerdeyse* 90 a geliyor.kışın 5 km gidince ısınan motor.

benzinli motor hemen ısınır.bu mevsimde de kolay kolay soğumaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Aynı durum bende de var. OBD'yi bağladığımda motor sıcaklığı 30 dereceye geldiğindegöstergedeki hararet ibresi hareket etmeye başlıyor. Sıcaklık 40 derece olduğunda ise ibre 90'a dayanmış oluyor. Bu durumla ilgili Tuncay ustayı aramıştım hiçbir sıkıntı olmadığını söyledi. Bende hiç sıkıntı etmiyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Serhat
(düzenlendi)

Yardımlarınız için teşekkürler, gösterge derken farklı bir sorun daha oldu. (göstergeden ümidi kestim muhtemel müşir bozuk, ibre 90 dan yukarıya çıkmıyor)

 

Bugün tüm gün OBD2 cihazıyla sürdüm aracı. fan 102 civarlarında açıyor 99 olunca duruyordu.

Bu aracın 1. kademesinin 102 de açılması normal mi? araç motoru çok sıcak gibi duruyor çünkü.

 

Daha önceki araçlarım da 80 gibi termostat açar 90 gibi fanın ilk kademesi 102 gibi de (eğer gerekir ise) ikinci kademesi açardı.

Fan ve sıcaklık konusu canımı sıktı açıkçası, aracı alalı 1 hafta olmadı sorun yaşamak bir hayli moralimi bozdu.

tarihinde Mustafa Serhat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Genelde benzinli ford motorları 100 üstünde fan açarlar. Ben bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. Ama yinede içiniz rahat etmiyorsa servise gidip bir kontrol yaptırın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yardımlarınız için teşekkürler, gösterge derken farklı bir sorun daha oldu. (göstergeden ümidi kestim muhtemel müşir bozuk, ibre 90 dan yukarıya çıkmıyor)

 

Bugün tüm gün OBD2 cihazıyla sürdüm aracı. fan 102 civarlarında açıyor 99 olunca duruyordu.

Bu aracın 1. kademesinin 102 de açılması normal mi? araç motoru çok sıcak gibi duruyor çünkü.

 

Daha önceki araçlarım da 80 gibi termostat açar 90 gibi fanın ilk kademesi 102 gibi de (eğer gerekir ise) ikinci kademesi açardı.

Fan ve sıcaklık konusu canımı sıktı açıkçası, aracı alalı 1 hafta olmadı sorun yaşamak bir hayli moralimi bozdu.

Gösterge sağlam. Ford'lar 80-110 arası ibreyi sabit tutar. O ibre sürekli oynasa sürekli servise giderdiniz ;)

Ayrıca önceki araçlarla karşılaştırmayın. Misal, benim 1.5dci Megane 80 derecede çalışıyor sürekli. Fanın klima açmam harici devreye girdiğini hiç duymadım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Herkes sorun olmadigini ifade ediyor siz sanki sorun var dense daha cok sevineceksiniz cunki son mesajinizda moralim bozuldu demissiniz. Henuz araci alali 5 gun olmus bosuna keyfini suremiyorsunuz. Eger ibre sabit kaliyor ve yukari cikmiyorsa ister 90 derecede istersw 100 derecede fan acsin o aracin calisma prensibi ile iliskili. Ibreniz sixaktan soguga duserse surus esnasinda sorgulayin. Sabit noktadan sicaga yaslaniyorsa endiselenin ama sabit kaliyorsa bu saglikli oldugunu gosterir.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Mustafa Serhat

Aynı durum bende de var. OBD'yi bağladığımda motor sıcaklığı 30 dereceye geldiğindegöstergedeki hararet ibresi hareket etmeye başlıyor. Sıcaklık 40 derece olduğunda ise ibre 90'a dayanmış oluyor. Bu durumla ilgili Tuncay ustayı aramıştım hiçbir sıkıntı olmadığını söyledi. Bende hiç sıkıntı etmiyorum.

 

Merhaba Hocam, OBD cihazı ile günlük kullanımda sıcaklık nekadar yükseliyor ve düşüyor gözlemleme şansın oldumu?

Yorum bağlantısı
Mustafa Serhat

Herkes sorun olmadigini ifade ediyor siz sanki sorun var dense daha cok sevineceksiniz cunki son mesajinizda moralim bozuldu demissiniz. Henuz araci alali 5 gun olmus bosuna keyfini suremiyorsunuz. Eger ibre sabit kaliyor ve yukari cikmiyorsa ister 90 derecede istersw 100 derecede fan acsin o aracin calisma prensibi ile iliskili. Ibreniz sixaktan soguga duserse surus esnasinda sorgulayin. Sabit noktadan sicaga yaslaniyorsa endiselenin ama sabit kaliyorsa bu saglikli oldugunu gosterir.

Saygilarimla.

 

 

Merhaba Hocam,

 

Sorun olsun diye çabalamıyorum buna inanın.

 

Bir sürü para verip araba alıyorsunuz ve kimsenin (servis dahil) net cevap veremediği bir durumla karşılaşıyorsunuz. Daha önce bu hararet işinden çok çektim, bu yüzden tedirginim. Bence abartmayın size olsa sizinde canınızı sıkar. 

 

Daha araç 35c sıcaklıkta iken ibrenin 90 a sabitlenmesi ve ısı 80-103 fark etmeksizin hareket etmemesi sizce normal bir durum mu? Bu durumda araç hararet yapsa fark etmek imkansız olur. İbrenin tutarsızlığından bir kaç gündür OBD cihazı bağlı geziyorum. Gezerken de fark ettiğim sıcaklığın (eski araçlarıma göre) yüksek seyretmesi. Doğal olarak borçlanarak aldığım bir aracın bu şekilde bir veya daha fazla sorun vermesi moralimi bozdu.

 

Saygılar.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Merhaba Hocam, OBD cihazı ile günlük kullanımda sıcaklık nekadar yükseliyor ve düşüyor gözlemleme şansın oldumu?

 

Mustafa Bey merhaba, inanın hiç o şekilde bir gözlemim olmadı. Benim sadece kafa taktığım hararet ibresinin çok hızlı şekilde yükselmesiydi. Onun da bu motorda normal olduğunu öğrenince bir daha OBD'yi takmadım bile. Bana kalırsa normal değil ama sıkıntı etmiyorum artık, sanırım yapan böyle yapmış.

tarihinde Ali Alp Gökçe tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bir sürü para verip araba alıyorsunuz ve kimsenin (servis dahil) net cevap veremediği bir durumla karşılaşıyorsunuz. Daha önce bu hararet işinden çok çektim, bu yüzden tedirginim. Bence abartmayın size olsa sizinde canınızı sıkar. 

 

Daha araç 35c sıcaklıkta iken ibrenin 90 a sabitlenmesi ve ısı 80-103 fark etmeksizin hareket etmemesi sizce normal bir durum mu? Bu durumda araç hararet yapsa fark etmek imkansız olur. İbrenin tutarsızlığından bir kaç gündür OBD cihazı bağlı geziyorum. Gezerken de fark ettiğim sıcaklığın (eski araçlarıma göre) yüksek seyretmesi. Doğal olarak borçlanarak aldığım bir aracın bu şekilde bir veya daha fazla sorun vermesi moralimi bozdu.

 

Saygılar.

Hararet zaten 105-110'dan sonra yaşanıyor. 110'u görürse aracınız ibre anında yukarı doğru hızlıca hareket ediyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Merhaba Hocam,

Sorun olsun diye çabalamıyorum buna inanın.

Bir sürü para verip araba alıyorsunuz ve kimsenin (servis dahil) net cevap veremediği bir durumla karşılaşıyorsunuz. Daha önce bu hararet işinden çok çektim, bu yüzden tedirginim. Bence abartmayın size olsa sizinde canınızı sıkar.

Daha araç 35c sıcaklıkta iken ibrenin 90 a sabitlenmesi ve ısı 80-103 fark etmeksizin hareket etmemesi sizce normal bir durum mu? Bu durumda araç hararet yapsa fark etmek imkansız olur. İbrenin tutarsızlığından bir kaç gündür OBD cihazı bağlı geziyorum. Gezerken de fark ettiğim sıcaklığın (eski araçlarıma göre) yüksek seyretmesi. Doğal olarak borçlanarak aldığım bir aracın bu şekilde bir veya daha fazla sorun vermesi moralimi bozdu.

Saygılar.

Anlattiklariniz hemen herkesin yasadigi durumlar. Elinde obd cihazi olmayan motorun sicaklik degerini merak etse bile gostergeye itimat ediyor. Ben araci stop ettikten sonra calistirdigimda ibre yukariya kalkarsa acaba sicakligi dogru mu gosteriyor diye merak etmem, etmeniz de dogru degil. Evet belki harareti erken tespit edebilirsiniz ancak bu olasilik hesaplarinda oldukca dusuk bir yere denk gelir. Yani kucuk bir olasilik icin huzursuz olunmamali. Benim aracim da hararet yapti. Fan acmadi. Ibreden hemen anladim. Sonucta o ibre biryerde cakiliyorsa zaten onemli olan cakildigi noktadan hareketini cozumleyebilmenizdir. Cakildigi noktaya gelene kadar sicakligi derece derece olcup hararet teshisi koyamazsiniz. Hararete karsi hassas olmayin demiyorum ama hassasiyet noktaniz ibrenizin cakili kaldigi noktayi iyi bilmenizden gecer. Fan acmadiginda siz dereceye bakana kadar araciniz kaynama noktasina ulasir. Ayrica hararet tehlikelidir ama hararet yapan arac zorlanmadikca buyuk masraflara yol acmaz. Ben fan acmayan aracimla, dikkatli bir sekilde 15 km yol yaptim, sanayiye goturdum. 2 sene sorunsuz kulandim sattim, motorunda en ufak bir problem yoktu. Tabi ki biz gorusumuzu rahat etmeniz icin soyleriz ama siz kendinizi huzursuz hissediyorsaniz israrci olmak da cok anlamli degil. Arac sizin. Keyif alip almamak size kalmis.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Mustafa Serhat

Mustafa Bey merhaba, inanın hiç o şekilde bir gözlemim olmadı. Benim sadece kafa taktığım hararet ibresinin çok hızlı şekilde yükselmesiydi. Onun da bu motorda normal olduğunu öğrenince bir daha OBD'yi takmadım bile. Bana kalırsa normal değil ama sıkıntı etmiyorum artık, sanırım yapan böyle yapmış.

Merhaba hocam, cevapların için teşekkürler. Rica etsem müsait olduğunda kısa sürede olsa trafikte vs gözlem yapabilirmisin.? Sıcaklık ne kadar yükseliyor?

Saygılar.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Şevki Kutlu

Arkadaşlar Merhaba,

Ben Mustafa beyin tedirginligini çok iyi anlıyorum. 2 ay önce benimde başıma geldi ve sonuç motor yandı. S max 2.0 titanyum aracim hararet yaptı. Içindeki su patlayan hortumdan bosalmis ama ne hikmetse ibret hiç oynamadi yerinden.90 da cakili kaldı. Acaba ben ibreyimi farketmedim diye tekrar kontağı açtım sonuç aynı 90 da duruyor.silindir kapakta 4 adet çatlak oluşmuş ama hararet hâlâ 90.yani bazen ibrede bozulabiliyor sanırım.

Saygılar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...