İçeriğe Yönlendir

Siyah Duman Enjektör Ayar Ve Temizliği?


Kemal Bozdoğan

Recommended Posts

Kemal Bozdoğan

herkese merhabalar 2008 tdci fiestamın bi gün akşam giderken arkamdaki aracın farında duman attığını gördüm normal gündüz giderken görünen birşey yok fakat boştayken gaza basınca da sağ aynadan görebiliyorum. yakın zamanda başladığını tahmin etmekteyim. ustaya gittim cihaza bağladı herhangi bir arıza kodu çıkmadı muhtemelen enjektörlerde ayarsızlık var pompacıya git dedi. ben bosch car servisine gittim kontrol ettiler wurth dizel enjektör temizleyici attık bi depoya bunla bi iki hafta bin yüzde 80 düzelir düzelmezse enjektörler sökülüp temizlik ve ayar yapılacak dedi. bir haftadır arabaya biniyorum hala siyah duman geçmedi. masrafta memeler değişmez sadece ayar temizlik olursa 200 500 arası tutar ama memeler değişir geri dönüş değişir ayar yapılırsa 1250 civarı olur dediler. ben kasımda askere gideceğim 5 6 ay boyunca araba belki 2000 km ancak binilecek askere gideceğim için masrafta etmek istemiyorum. sizce temizletmeli miyim yoksa askerden gelene kadar beklese sıkıntı yaratır mı? aynı durumu yaşayan yada temizlik,ayar yaptıran varsa bilgi alabilir miyim?

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Yakıtınız artar sadece, sökülüp temizlenir ve ayarlanır meme değişikliği olmaz diye düşünüyorum, araç kaç kilometrede?

Yorum bağlantısı
Kemal Bozdoğan

146 bin de şuanda hocam. temziletmezsem mi yakıt artar temizlenip ayarlanınca mı onu anlayamadım?


usta ilk sahibi misin daha önceki sahibi meme değişikliği yapmış mı diye sordu bende bilmediğimi söyledim. eğer daha önce meme değişikliği olduysa tekrar değişmesi gerekir gibi bişey söyledi 

Yorum bağlantısı
Cemil Akyol

piyasayı araştırır isen 1300 e sıfır enjektör takımı bulabilirsin uçlar degişirsede maliyet max 800 olmalı bu fiyatı bosh mu verdi bana sorarsan enjektör temizleyiciden bir kaç kutu al ve hepsini çeyrek depoda bi kullan 

 

bu arada siyah duman var demişsiniz ama motor çalışması nasıl tekleme sabahları zor çalışma çalıştıgında beyaz duman oluyormu siyah dumanı egr,turbo turbo hortumlarında yarılma emme manifoldunda çatlak ta yapar ve arıza kodu vermez eski kasalarda

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Duman atmayan dizel mi var ki?

70bin'deki aracım da gaza yüklendiğimde iyi duman atıyor. Sıkmayın canınızı. Carbon clean yaptırın kafanız rahat etsin isterseniz. Başkada kurcalamayın derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Bozdoğan

fiyatı sıradan bi pompacı verdi. 900 memeler 150 işçilik geri dönüş temizlik ayar filan derken 1250 yi bulur dedi. araçta hiçbir sıkıntı yok. çekişi filan gayet iyi çalışmada zorluk yok tekleme beyaz duman herhangi bir şey yok sadece sürerken biraz devirli bastığımda gaza yüklenince atıyor duman sakin kullanımda atmıyor. bide boştayken gaz verince atıyor. turbo hortumları kontrol edildi onlarda yırtık delik oymadığını söyledi çalışması sesi gayet normal dedi. arıza olsa cihaz hata verir muhtemelen sadece ayar lazım biri dengesiz püskürtüyordur dedi. yakıtı opet ve shell dışında bi yerden asla almam euro dizel kullanırım hep


Duman atmayan dizel mi var ki?

70bin'deki aracım da gaza yüklendiğimde iyi duman atıyor. Sıkmayın canınızı. Carbon clean yaptırın kafanız rahat etsin isterseniz. Başkada kurcalamayın derim.

sani abicim araç boştayken bastığında atıyor mu duman? öncesinde yoktu bende o yüzden takıntı ettim şuan olmasını

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

 

sani abicim araç boştayken bastığında atıyor mu duman? öncesinde yoktu bende o yüzden takıntı ettim şuan olmasını

Boş veya vites farketmiyor. Gaza yüklendiğimde dumanı direkt görebiliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemil Akyol
(düzenlendi)

anlattıklarınıza göre durum normal egr ye giden hortumu cırt klips ile katlayacak kapatın forumda detaylı anlatılmıştı birde o şekilde test edin 146 binde motor yükteyken siyah duman atabilir sanide bahsetmiş cc öneririm

 

bu arada tek enjentöre ayar yapılması lazım demişsiniz ama bu durumu siyah duman haricinde tekleme olarakta hissetmeniz lazım

tarihinde Cemil AKYOL tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kemal Bozdoğan

Boş veya vites farketmiyor. Gaza yüklendiğimde dumanı direkt görebiliyorum.

 kafana takma bin diyosun yani abi öylemi zamanla artma filan olurmu bunda

anlattıklarınıza göre durum normal egr ye giden hortumu cırt klips ile katlayacak kapatın forumda detaylı anlatılmıştı birde o şekilde test edin 146 binde motor yükteyken siyah duman atabilir sanide bahsetmiş cc öneririm

 

o hortumun içine bir vida atıp kapatmıştım daha önce ne kadar etkili oldu yapabildim mi bilmiyorum ama :)

Yorum bağlantısı
Alper Başdemir

Aynı durum benim 2006 fiestamda da var, würth enjektör temizleyici kullandım, carbon clean yapıldı fakat gaza yüklendiğimde duman atıyor yine. Ben artık görmezden geliyorum sizde görmeyin derim:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemil Akyol

 kafana takma bin diyosun yani abi öylemi zamanla artma filan olurmu bunda

 

o hortumun içine bir vida atıp kapatmıştım daha önce ne kadar etkili oldu yapabildim mi bilmiyorum ama :)

bende enjektörlerden önce egr ye yogunlaşın valfi patlayıp kısmi açık kalabiliyo kör conta taktırın sanayide pek bir maliyeti ve işçiligi yok bunların enjektörleri simens piezo tamir ve bakın sonrası rolanti bozuklukjları ani yüklenmelerde kesiklik yapabiliyor bakım sonrası önce düşük maliyetli olanlardan gidin dedigim gibi enjektörlerde arıza olsa hissedersiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Bozdoğan

anlattıklarınıza göre durum normal egr ye giden hortumu cırt klips ile katlayacak kapatın forumda detaylı anlatılmıştı birde o şekilde test edin 146 binde motor yükteyken siyah duman atabilir sanide bahsetmiş cc öneririm

 

bu arada tek enjentöre ayar yapılması lazım demişsiniz ama bu durumu siyah duman haricinde tekleme olarakta hissetmeniz lazım

valla araba canavar gibi tekleme filan yok. ne kadar duman o kadar randıman :)

Aynen, bu kadar dikkat etmeyin. Edecekseniz bile asker dönüşüne artık ;)

 

 abi asker öncesi beni çok zorlayacak yani kimisi işeme yapıyosa pistonu eritir filan gibi şeyler dedi ondan tedirgin oldum açıkcası

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Boş veya vites farketmiyor. Gaza yüklendiğimde dumanı direkt görebiliyorum.

Tırt  :D

 

2000 devre kadar bas bırak şeklinde sıkıştırmada (boşta) duman yok, 2500 devirde de yine yok gibi sanki, 3000 e gelirse çok az, yolda hızlı giderken abanırsam yani tam gaz yaparsam 3000 devirden sonra hafiften başlıyor ki arabada box var biliyorsun  :D

 

 

düzenli sektirmeden 20 binde bir wurth kullanmanın faydaları  :good1:

 

egr iptal, her 5000 km de bir maf düzenli temizlenir, hava filtresi kesin değiştirilir.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kemal Bozdoğan

bende enjektörlerden önce egr ye yogunlaşın valfi patlayıp kısmi açık kalabiliyo kör conta taktırın sanayide pek bir maliyeti ve işçiligi yok bunların enjektörleri simens piezo tamir ve bakın sonrası rolanti bozuklukjları ani yüklenmelerde kesiklik yapabiliyor bakım sonrası önce düşük maliyetli olanlardan gidin dedigim gibi enjektörlerde arıza olsa hissedersiniz.

dediğiniz gibiyse enjektörde arıza yoksa bizim sıkıntımız tam olarak nedir yani hocam?

Tırt  :D

 

2000 devre kadar bas bırak şeklinde sıkıştırmada (boşta) duman yok, 2500 devirde de yine yok gibi sanki, 3000 e gelirse çok az, yolda hızlı giderken abanırsam yani tam gaz yaparsam 3000 devirden sonra hafiften başlıyor ki arabada box var biliyorsun  :D

 

 

düzenli sektirmeden 20 binde bir wurth kullanmanın faydaları  :good1:

 

ali abi biz arabayı 120 binde aldık düzen bizde yok bundan sonraki düzen işe yarar mı attık wurth ü bi numarasını göremedik nasıl olcak bizim iş :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

valla araba canavar gibi tekleme filan yok. ne kadar duman o kadar randıman :)

 abi asker öncesi beni çok zorlayacak yani kimisi işeme yapıyosa pistonu eritir filan gibi şeyler dedi ondan tedirgin oldum açıkcası

Kemal bey, 100 le sabit giderken birden gaza asıl, duman çıkıyormu?

Boşta rolantideyken gaza asıldığın anmı duman çıkıyor yoksa 2000 devirden sonramı, hemen çıkıyorsa  sıkıntı olabilir...

 

Sende şöyle yapalım, bir kere wurth kullandın, birkez daha depon yarımken kullan, o depoyu bitir ve 10000 km. geçtikten sonra tekrar yarım depo mazot varken kullan, aracını 2000 devrin altında uzun yolda kullanma sakın (yada çok dersen dolu depoda birkez daha kullan), değişiklik varmı bakalım...

 

Bu işler zor gelirse direk CC yaptır, şimdilik kurcalatma, egr ni iptal et bu arada, maf sensörünüde temizlet, düzenli kullanımda her 20.000 de bir wurth kullanırsan daim temiz kalır, cc falan gerekmez...

 

EGR iptalinde uğraşmana gerek yok, vakum hortumunu tıka yeter, sac koymaya falan gerek yok bu motorda, sadece şuna dikkat et, hortumu ekinden ayırdıktan sonra egr ye giden hortumu ağzına dayayıp havayı em ve bırak, valfin çalıştığını tık tık sesten duymalısın, bir kaç kez yap, hareket yapmıyorsa, yani em bırak yaptın ve üfledin, baktın ses hareket yok, ya tıkalıdır ya açık kalmıştır, temizlik gerekir, aç kapa yaptığını duyarsan sorun yok, bir kaç kez em bırak yap en son güzelce bir hortuma üfle, valf tam kapansın, sonra hortumu körle iş tamam.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cemil Akyol

anlattıklarınızdan çıkarttıgım egr yüksek devirlerde egzoz basıncı arttıgı için egzozdan gelen basıncı emme monifolduna kacırıyor taze hava alamayan motorda bogulup mazotu tam yakamıyor sonuç siyah duman

Yorum bağlantısı
Kemal Bozdoğan
(düzenlendi)

carbon clean ın ücreti nedir abicim bi de 


Kemal bey, 100 le sabit giderken birden gaza asıl, duman çıkıyormu?

Boşta rolantideyken gaza asıldığın anmı duman çıkıyor yoksa 2000 devirden sonramı, hemen çıkıyorsa  sıkıntı olabilir...

 

Sende şöyle yapalım, bir kere wurth kullandın, birkez daha depon yarımken kullan, o depoyu bitir ve 10000 km. geçtikten sonra tekrar yarım depo mazot varken kullan, değişiklik varmı bakalım, şimdilik kurcalatma, egr ni iptal et bu arada, maf sensörünüde temzilet, düzenli kullanımda her 20.000 de bir wurth kullanırsan daim temiz kalır, cc falan gerekmez...

abicim boşta devir 2000 i geçince duman atmaya başlıyor direk atmıyor. akşam sürerken arkadaki araçtan takip ediyorum sıkıştırmadan sakin kullanımda duman yok ama ani hızlanma yapınca atıyo özellikle 2. viteste atıyo sonrasında yeni atmıyo. 5000 km önce bakım yaptırdım maf sensörü kontak spreyle temizledik. egr de borunun içine vida atarak kapattım kendim ama başka yöntem varsa onuda yapalım 130 la filan giderken araba tahmini 3000 devirde oluyo ve duman filan yok dün akşam denedim 

 


anlattıklarınızdan çıkarttıgım egr yüksek devirlerde egzoz basıncı arttıgı için egzozdan gelen basıncı emme monifolduna kacırıyor taze hava alamayan motorda bogulup mazotu tam yakamıyor sonuç siyah duman

sıkıntı egr de olabilir diyorsunuz inşallah öyledir çünkü çekişinden yakıtından filan gayet memnunum ayar temizlik yapacaz deriz bu sefer başka sıkıntılar çıkarırsa ondanda korkuyorum


birde bu araçlarda sık sık olan o ring pulları sıkıntısı dumana sebebiyet verir mi yoksa sadece içeri koku verir ve motor değişik sesli mi çalışır? 


ali abi ben hortumu direk körledim öyle emme bırakma filan yapmamıştım

tarihinde kemal bozdoğan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

carbon clean ın ücreti nedir abicim bi de 

abicim boşta devir 2000 i geçince duman atmaya başlıyor direk atmıyor. akşam sürerken arkadaki araçtan takip ediyorum sıkıştırmadan sakin kullanımda duman yok ama ani hızlanma yapınca atıyo özellikle 2. viteste atıyo sonrasında yeni atmıyo. 5000 km önce bakım yaptırdım maf sensörü kontak spreyle temizledik. egr de borunun içine vida atarak kapattım kendim ama başka yöntem varsa onuda yapalım 130 la filan giderken araba tahmini 3000 devirde oluyo ve duman filan yok dün akşam denedim 

 

sıkıntı egr de olabilir diyorsunuz inşallah öyledir çünkü çekişinden yakıtından filan gayet memnunum ayar temizlik yapacaz deriz bu sefer başka sıkıntılar çıkarırsa ondanda korkuyorum

birde bu araçlarda sık sık olan o ring pulları sıkıntısı dumana sebebiyet verir mi yoksa sadece içeri koku verir ve motor değişik sesli mi çalışır? 

Sende sıkıntı yok gibi, arabanın geçmişini bilmiyoruz, o yüzden  önce egr çalışıyormu em-bırak testi yap, çalışıyorsa sıkıntı yok, bu durumda enjektörler az kirli olabilir, sen bir kutu daha wurth al ve depon yarımken kullan, o depoyu bitir ve aracı biraz devirli kullan, 2500 devir den aşşağı düşmeden kullanmaya çalış, mümkünse en sağlamı  uzun yol yapmak, bunlar zor gelirse direk Carbon Clean yaptır, sonrasında kullandıkça düzelme olması lazım.

Yorum bağlantısı
Kemal Bozdoğan

Sende sıkıntı yok gibi, arabanın geçmişini bilmiyoruz, o yüzden  önce egr çalışıyormu em-bırak testi yap, çalışıyorsa sıkıntı yok, bu durumda enjektörler az kirli olabilir, sen bir kutu daha wurth al ve depon yarımken kullan, o depoyu bitir ve aracı biraz devirli kullan, 2500 devir den aşşağı düşmeden kullanmaya çalış, mümkünse en sağlamı  uzun yol yapmak, bunlar zor gelirse direk Carbon Clean yaptır, sonrasında kullandıkça düzelme olması lazım.

ben zaten normalde 2000 devirin altında kullanmam ki genelde 3000 e yaklaşınca atarım vitesi devirli hatta devrinin üstünde sürdüğüm olur. dediğini deneyeceğim abi egr çalışmıyorsa o aç kapa sesini duymazsam yapılacak işlem nedir ?

Yorum bağlantısı
Ramazan Altıntaş

Senin sorunun benimkine benziyor. Bende akşamları arkamda araba varken yada sokak lambasının olduğu yerlerde kalkış yaptığımda aynadan bakınca sanki acayip duman atıyor 4. vitese kadar ama eşime kullandırdım bas basabildiğin kadar dedim arkasından motorla takip ettim duman namına birşey göremedim :unsure2: hatta en son dün akşam yaşadım sanki dumandan kıkılıyordu arkam  :D Benim tahminim kalkışta basınca yerdeki toz kalkıyor ve o bize aynadan duman gibi geliyor. Boşta pek gaza basmayı sevmediğim için o şekilde denemedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

ben zaten normalde 2000 devirin altında kullanmam ki genelde 3000 e yaklaşınca atarım vitesi devirli hatta devrinin üstünde sürdüğüm olur. dediğini deneyeceğim abi egr çalışmıyorsa o aç kapa sesini duymazsam yapılacak işlem nedir ?

Kapalımı ona bakalım, arabayı biraz kullan, sabah çalıştırdın motor soğuk,  biraz gez hararet normal yerine gelsin, stop et ve egr borusuna bak, baya sıcaksa açık kalmış olabilir, pek sanmam ama olabilir, bu durumda sökülüp temizlenecek o akadar,  egr kapalı ise ve sıkıntı yoksa CC yaptır, cc den sonra 100 km. kadar devirli kullanım sonrası durum biraz düzelmeli, zira senin motor anlattığına göre çok az sıkıntılı, cc yaptır ve devam et, o km deki araç için bence normal durum, bana bakma sen, ilk sahibi ve titiz olunca az daha iyi durumda olmam normal :)

Senin sorunun benimkine benziyor. Bende akşamları arkamda araba varken yada sokak lambasının olduğu yerlerde kalkış yaptığımda aynadan bakınca sanki acayip duman atıyor 4. vitese kadar ama eşime kullandırdım bas basabildiğin kadar dedim arkasından motorla takip ettim duman namına birşey göremedim :unsure2: hatta en son dün akşam yaşadım sanki dumandan kıkılıyordu arkam  :D Benim tahminim kalkışta basınca yerdeki toz kalkıyor ve o bize aynadan duman gibi geliyor. Boşta pek gaza basmayı sevmediğim için o şekilde denemedim.

Evet o toza dikkat etmek lazım  :D   normalde duman görünmez bu motorda, sıkıntı varsa belirgin hale geliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Bozdoğan

Senin sorunun benimkine benziyor. Bende akşamları arkamda araba varken yada sokak lambasının olduğu yerlerde kalkış yaptığımda aynadan bakınca sanki acayip duman atıyor 4. vitese kadar ama eşime kullandırdım bas basabildiğin kadar dedim arkasından motorla takip ettim duman namına birşey göremedim :unsure2: hatta en son dün akşam yaşadım sanki dumandan kıkılıyordu arkam  :D Benim tahminim kalkışta basınca yerdeki toz kalkıyor ve o bize aynadan duman gibi geliyor. Boşta pek gaza basmayı sevmediğim için o şekilde denemedim.

boşta bi dene abi :)

Yorum bağlantısı
Kemal Bozdoğan

onu denicem abi. yakında memlekete gitcem gitmeden bi depo shellden fulleyim bi wurth boşaltayım içine bölece kalsın askerden gelince atarız bitane de sonrada Allah kerim :) ben bu şekilde kullanmak enjektörlere pistonlara filan zarar verir diye korktuğum için enjektör temizlik ve ayar yaptırmayı düşünmüştüm ama söylediğiniz gibiyse gerek yok. 


http://urun.n11.com/yakit-katkisi/wurth-cr-dizel-enjektor-temizleyici-performans-iyilestirici-300ml-P73361049?cid=604001&gclid=CMiY87Tih8gCFaoBwwodq7YIhQşu ürünü getirtsem internetten olur galiba BOSCH serviste kattırdım öncekini 40 tl verdim 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ramazan Altıntaş

onu denicem abi. yakında memlekete gitcem gitmeden bi depo shellden fulleyim bi wurth boşaltayım içine bölece kalsın askerden gelince atarız bitane de sonrada Allah kerim :) ben bu şekilde kullanmak enjektörlere pistonlara filan zarar verir diye korktuğum için enjektör temizlik ve ayar yaptırmayı düşünmüştüm ama söylediğiniz gibiyse gerek yok. 

http://urun.n11.com/yakit-katkisi/wurth-cr-dizel-enjektor-temizleyici-performans-iyilestirici-300ml-P73361049?cid=604001&gclid=CMiY87Tih8gCFaoBwwodq7YIhQşu ürünü getirtsem internetten olur galiba BOSCH serviste kattırdım öncekini 40 tl verdim 

ben petrollerden 30 tl ye alıp yarım depoya koyuyorum hep ve yarım depo bitinceye kadar topukluyorum hep  :biggrin:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...