İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Şarj Dinamosu Sorunu


kadir çetinkaya
Çözüme git kadir çetinkaya tarafından,

Recommended Posts

kadir çetinkaya

2004 focus aracımın gösterge panelinde akü lambası yanıp sönmeye başladı sonra rolantide dalgalanma ve lambalarda kısıklık ve aşırı parlaklık oldu elektrikci yüksek şarj yapıyor konjektör arızası dedi konjektör değişti arıza devam etti uyum sağlamıyor denildi 4 ayrı konjektör denendi ama fayda yok komple dinamo değişecek denildi orjinali yoktu farklı marka takıldı yine olmadı en sonunda orjinali bulundu takıldı akü lambası söndü yanmıyor ama lambalar pır pır yapıyor usta arızalı olan dinamo beyine zarar vermiş beyinci bakacak tamir olacak dedi bu konuda bilgisi olan varsa yardım lütfen

Yorum bağlantısı
kadir çetinkaya

yani ustaların  dediği gibi bizim arabaya diğer markalar sonradan takılınca uyum sağlamıyormu abi illaki orjinal dinamosumu olması gerekiyor birde şuan orjinali takıldıya şuan tek sorun beyindemi kalıyor düzelirmi bu sorun beyine bakılınca son bir soru aküden kaynaklanan bişey varmıdır bunda bu arada akü 72 lik mutlu takılalı 3 ay oldu


maalesef tümü doğru... ilk anda dinamo değişmesi gerekirdi

ustaların  dediği gibi bizim arabaya diğer markalar sonradan takılınca uyum sağlamıyormu abi illaki orjinal dinamosumu olması gerekiyor birde şuan orjinali takıldıya şuan tek sorun beyindemi kalıyor düzelirmi bu sorun beyine bakılınca son bir soru aküden kaynaklanan bişey varmıdır bunda bu arada akü 72 lik mutlu takılalı 3 ay oldu

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tamiri yok yeni takılması gerekiyor. muadil parçalarda kalite sorunu çıkabiliyor o şanssızlık olmuş sizde

Yorum bağlantısı
kadir çetinkaya

şuan takılan dinamo orjinal bakalım inşallah beyinde oluşan sorunda çözülür kurtulurum 

Yorum bağlantısı
kadir çetinkaya

aracımın benden önceki sahibinde olmuş bu olay. konjektör falan değiştirmişler olmamış. en son beyin tamirine yollamışlar sözde lamba sönmüş. 

bende iken farklı bir arıza için beyin söküldü. bende gözümle gördüm (mesleğim elektronik) . şarj lambası sorununu halledememişler beyinin içinden köprü atmışlar koca kablo ile :)  kimbilir tamir ettik diye kaç para aldılar. 

velhasıl açmışken arızalı transistör değişti. bu seferde lamba yanmaya başladı ara ara. 3 kez konjektör değiştirdim orjinali dahil. farklı illerdeki ustaları da aradık hepsi de alternatörün komple değişmesi gerektiğini söyledi. neymiş efendim konjektörlerle dinamo uyum sağlamıyormuş. böyle saçma sapan bir teşhis olamaz. daha önce farklı bir aracın dinamosunu bile sarmış bir kişi olarak tabii araştırmalarıma devam ettim.

bu forumda bir yerlerde elektronikçi bir arkadaş kendi aracının -bu arızadan dolayı- beyindeki arızalı elemanlarını bulmuş. iki adet direnç.

bende beyni söktüm. arkadaşın dediği gibi iki adet direnç (1,6 kohm) açık devre olmuş. elim smd direnç lehimlemeye yatkın olmadığından beyni tamir eden ustama götürdüm sağolsun bu iki direncin yerine aynısından iki tane lehimleyiverdi. sorun çözüldü. 

uzun yazdım biraz kusura bakmayın ama beyindeki bu arızayı gidermedikten sonra motoru bile değiştirseniz bir işe yaramaz. 

yarın beyin tamircisi bakacak bakalım çözerim dedi ama inşallah değişmesi gereken direnci biliyordur yoksa uğraştıraca gibi duruyor bu iş 

Yorum bağlantısı
kadir çetinkaya

üstad  pinlerin olduğu tarafta yani beynin fişinin takıldığı tarafta iki adet direnç. üzerinde 162 yazıyor. iki direnç birbirine seri bağlı. tabii senin aracın beyni aynı seriden ise. farklı olsa bile ölçü aleti ile çok kolay tespit eder.

eyvallah abi bakalım beyinciye söylerim bunu tabi oda bana ters ters bakıp alakası yok der :)) genelde oyle oluyor ustalar kendi bildiklerinden şaşmıyor sen yorum yapıncada alakası yok diyolar :)

Yorum bağlantısı
kadir çetinkaya

yakın olsa yardımcı olurdum ama mesafe çok :)

teşekkür ederim abi çok sağol inşallah çözülür artık bu sorun 1 haftadır kafamda sorun oldu artık

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

üstad  pinlerin olduğu tarafta yani beynin fişinin takıldığı tarafta iki adet direnç. üzerinde 162 yazıyor. iki direnç birbirine seri bağlı. tabii senin aracın beyni aynı seriden ise. farklı olsa bile ölçü aleti ile çok kolay tespit eder.

 

 

Tuncay Çataloğlu abimin dediği işlemi yaptık arıza çözüldü çok şükür herşey için teşekkürler

 

Tuncay bey'e değerli bilgileri için teşekkür ederiz o halde :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

açık devre ne demek?

Açık devre, Direnç ölmüş. Akım geçirmiyor demek.

Kısa devre, Direnç ölmüş. Geleni gönderiyor demek.

Yorum bağlantısı
Hakan Berber

aynısı benimde başıma geldi akü lambası yanıp söndü daha sonra ara ara abs firen lambası yanıyordu arabada silkelenme akşamları ışıklarda gidip gelme en son şarj dinamosu değişti tabi demeye kalmadan değiştirmiş sök de diyemedim bi kaç gündür sorun yoktu taki düne kadar akşamları farın ışıkları bir canlı yanıyor bir sönük yanıyor bu ikisi arasında gidiyor bugunde arıza lambası yandı muhtemelen oksijen sensörüdür  bugün tekrardan ustaya verdim bakalım ne yapacak  olmadı orjinal şarj dinamosu ile değiştirecegim bu arada orjinalı ne kadardır benim arac 2001 focus 2.00 motor

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

aynısı benimde başıma geldi akü lambası yanıp söndü daha sonra ara ara abs firen lambası yanıyordu arabada silkelenme akşamları ışıklarda gidip gelme en son şarj dinamosu değişti tabi demeye kalmadan değiştirmiş sök de diyemedim bi kaç gündür sorun yoktu taki düne kadar akşamları farın ışıkları bir canlı yanıyor bir sönük yanıyor bu ikisi arasında gidiyor bugunde arıza lambası yandı muhtemelen oksijen sensörüdür  bugün tekrardan ustaya verdim bakalım ne yapacak  olmadı orjinal şarj dinamosu ile değiştirecegim bu arada orjinalı ne kadardır benim arac 2001 focus 2.00 motor

Mondeo motorlarından mıydı sizin ki? Öyle ise orjinali hariç hiç biri olmuyor, illa ki sorun çıkartıyorlar.

Yorum bağlantısı
Hakan Berber

Mondeo motorlarından mıydı sizin ki? Öyle ise orjinali hariç hiç biri olmuyor, illa ki sorun çıkartıyorlar.

motor zetec motor  aynısı mı bilmem hocam ama orjinalını alıp deneyecegim başka carem yok gibi

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Hakan Berber

Hocam ozel mesaj yolladim ayni sorun var yardimci olursaniz sevinirim

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
  • Çözüm
kadir çetinkaya

Arkadaşlar focus mk1 lerde karşılaşılan sarj dinamosu ve buna bagli olarak yanan akü lambası cözümü bu olay basina gelen arakadaslar sarj dinamosunu yaptirsalar bile aku lambasi yanmaya devam ediyor sarj dinamosunu degistiriyosun yine ayni sorun devam ediyor arabadan soguyorsun ancak bunun bi cozumu var banada bu gruptan bi abimiz yardimci oldu bende herkesin bilgilenip bu sorunu basitce halletmesi icin actim bu konuyu oncelikle sarj dinamosunu yaptiriyoruz konjektor degisimi yaptiriyoruz sonrasinda beyindeki yanmis olan diyotlari degistiriyoruz boylelikle sorun hallediliyor beyindeki sorun hallolmadan sarj dinamosu degisse bile aku lambasi yanmaya devam ediyor o yuzden once dinamodaki sorun yapilip snrada beyindeki 162 numarali iki adet diyot degismesi gerekiyor insallah basina bu sorun gelen arkadaslara yardimci olur bu gonderi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
kadir çetinkaya

Bulunduğum yerde kimse bu sorundan anlamadgı icin orjinal konjektör aldim fakat sorun beyinden kaynaklandigindan kullanilmadı elimde duruyor bu sorunla karsilasan arkadas olursa yardimci olabilirim

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bulunduğum yerde kimse bu sorundan anlamadgı icin orjinal konjektör aldim fakat sorun beyinden kaynaklandigindan kullanilmadı elimde duruyor bu sorunla karsilasan arkadas olursa yardimci olabilirim

Teşekkür ederiz Kadir bey yardımlarınız için. Daha evvel hep beraber konuşmuştuk zaten, birleştirdim konunuzu.

Yorum bağlantısı
kadir çetinkaya

gani bey ben sorunu bu site sayesinde çözdüm ve memlekette 2 arkadasa daha aynı konuda yardımcı oldum onların sorunda halloldu bu konuda sorun yasayan arkadaslara yardımcı olmak istiyorum ben cok uğrastım başkası ugrasmasın

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
kadir çetinkaya

sagolsun çok yardımcı oldu bende sayesinde çözdüm

hakan abi çözüldümü senin sorun 

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Mustafa Kenar

aynı sorun benim araçta da var ama benim akü ışığı yanmıyor ama yüksek voltaj olarak üretiyor 15.1 volt gibi şarj dinamosunun 3 kablolu soketi çıkartınca 14 volt şarj veriyor düzeliyor bu seferde akü ışığı yakıyor sorun bu dirençlerden kaynaklı olabilir mi qauge test menüsüne girince araba çalışmazken 16.6 volt gösteriyor çalışırken 19.2 volt okuyor yanlış direnç takmaları sonucunda yanlış okuyor olabilirmi yardımcı olun

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...