Tolga Erdogan 22 Ekim 2015 Paylaş 22 Ekim 2015 Merhaba Arkadaşlar, 10 aydır kullanmış olduğum Focus Titanium aracımda ilk olarak Lpg 'ye geçişte araç istop edecek gibi oluyor ve dalgalanmalar oluyordu. Pislik var dedim biraz zorladım gaza yüklendim baktım olmuyor tamirciye ya da gaz ayarında bişey var dedim ve gaz ayarı yaptırmaya götürdüm. Gaz ayarı yapan kişi gaz ayarından olmadığı bujilere bakıp değiştirdi olmadı, buji kablolarını değiştirdi olmadı. Baktım olacağı yok arkadaş verdim ve tamirciye götürdüler. Bilgisayara bağladığında 4 gözde ateşleme problem olduğunu görmüşler, kontrol etmişler ve hatayı silmişler. Sonra araç normale döndüğünü söylediler. Akşam aracı teslim almadan önce aynı hataya benzer bir hatanın olduğunu bildirdi. Artık araç gaza geçişte pırpırlamıyordu fakat 3000 deviri geçtiğinde gazı kesiyor araç yığılıyordu ve gitmiyordu. Ertesi gün gaz beyni Wentgaz (Atikerin ihrac ürünü) olduğundan Ankara şaşmazda Wentgaz bayisine gittim. Aracın gaz ayarını yaptı ve deneme yaptım. 1-2 saat denedim. Aracın çekişinde, düşük ya da yüksek devirlerde rolanti ya da gaz kesme durumu olmadı. Düzeldi artık dedim ertesi gün 4000-5000 devirlerde hafif gaz kesme gibi takılmalar olmaya başladı. Sorun tekrar olunca arkadaşın tanıdığı başka bir tamirciye gittim. Ateşleme bobinini kontrol etti. Yenisiyle değiştirdi normal gibi olmaya başladı. Sonra hemen moturun üstünde sağlı sollu olan ufak radyo motoruna benzer eksantirik kumanda valfiydi herhalde soketini çıkarttı denedim tekrar takdi hafif takılmalar filan oldu. En son soketi çıkarttı ve bir hafta gez bir şey olmaz ben çıkmasını bulayım dedi gönderdi. Araçla yolda eve dönerken hiç bir sorun çıkmadı ama aracın çekişinde azalma hissettirdi. Rampalarda araç kesilmeye başladı. Daha sonra arkadaş soketi takıp tekrar deneyelim dedi bu seferde herşey normal gibi gazda hiç bir problem olmadı Çekişte normal gibi oldu. Aradan iki gün sonra araç yine ilk gaza geçişte pırpırlar olmaya başladı. Tekrar başka bir Wentgaz bayisine gittim. Gaz ayarı yaptı olmadı tekrar tekrar kontrol etti bujileri, buji kablolarını ve ateşleme bobinini en son enjetörde olabilir diye değiştirdi. Enjetörü değiştirdikten sonra da tüm problemler çözüldü gibiydi. Gazcı sen kelebek boğazı temizlet,hava akış sensörü ve yanlış hatırlamıyorsam subaplar sıkıştırıyor belki kontrol etsinler ve aracın yazılımınıda kontrol ettir dedi. Oto sanayisinde hemen yakınlarda ford servisine gittim. Deneme sürüşünde araç gazda ilk başta yapmış olduğu hatayı pır pır etmeye gaz yememeye başladı. Deneme sürüşünü benzinde yaptık ve aracın kelebek boğazı temizlet,hava akış sensörü temizlendi. Yazılımına baktılar hataları kontrol ettiler ve benzinde artık daha iyi olduğunu anladım. Fakat benim lpg problemim yine devam etti. Tekrar gazcıya gitti ayar yaprılar, başka beyin taktılar yok düzlemedi bir türlü.. En son tekrar ayar yaptılar ve aracın gaz problemi bitti dedim. Ertesi gün hareket ettikten sonra 1000-2000 devirde takılmalar boğulmalar oluyor sonra tekrar düzeliyordu. Arkadaşlar bu sorun neden olabilir. Yardımcı olursanız sevinirim.. Yorum bağlantısı
Misafir 22 Ekim 2015 Paylaş 22 Ekim 2015 Merhaba Arkadaşlar, 10 aydır kullanmış olduğum Focus Titanium aracımda ilk olarak Lpg 'ye geçişte araç istop edecek gibi oluyor ve dalgalanmalar oluyordu. Pislik var dedim biraz zorladım gaza yüklendim baktım olmuyor tamirciye ya da gaz ayarında bişey var dedim ve gaz ayarı yaptırmaya götürdüm. Gaz ayarı yapan kişi gaz ayarından olmadığı bujilere bakıp değiştirdi olmadı, buji kablolarını değiştirdi olmadı. Baktım olacağı yok arkadaş verdim ve tamirciye götürdüler. Bilgisayara bağladığında 4 gözde ateşleme problem olduğunu görmüşler, kontrol etmişler ve hatayı silmişler. Sonra araç normale döndüğünü söylediler. Akşam aracı teslim almadan önce aynı hataya benzer bir hatanın olduğunu bildirdi. Artık araç gaza geçişte pırpırlamıyordu fakat 3000 deviri geçtiğinde gazı kesiyor araç yığılıyordu ve gitmiyordu. Ertesi gün gaz beyni Wentgaz (Atikerin ihrac ürünü) olduğundan Ankara şaşmazda Wentgaz bayisine gittim. Aracın gaz ayarını yaptı ve deneme yaptım. 1-2 saat denedim. Aracın çekişinde, düşük ya da yüksek devirlerde rolanti ya da gaz kesme durumu olmadı. Düzeldi artık dedim ertesi gün 4000-5000 devirlerde hafif gaz kesme gibi takılmalar olmaya başladı. Sorun tekrar olunca arkadaşın tanıdığı başka bir tamirciye gittim. Ateşleme bobinini kontrol etti. Yenisiyle değiştirdi normal gibi olmaya başladı. Sonra hemen moturun üstünde sağlı sollu olan ufak radyo motoruna benzer eksantirik kumanda valfiydi herhalde soketini çıkarttı denedim tekrar takdi hafif takılmalar filan oldu. En son soketi çıkarttı ve bir hafta gez bir şey olmaz ben çıkmasını bulayım dedi gönderdi. Araçla yolda eve dönerken hiç bir sorun çıkmadı ama aracın çekişinde azalma hissettirdi. Rampalarda araç kesilmeye başladı. Daha sonra arkadaş soketi takıp tekrar deneyelim dedi bu seferde herşey normal gibi gazda hiç bir problem olmadı Çekişte normal gibi oldu. Aradan iki gün sonra araç yine ilk gaza geçişte pırpırlar olmaya başladı. Tekrar başka bir Wentgaz bayisine gittim. Gaz ayarı yaptı olmadı tekrar tekrar kontrol etti bujileri, buji kablolarını ve ateşleme bobinini en son enjetörde olabilir diye değiştirdi. Enjetörü değiştirdikten sonra da tüm problemler çözüldü gibiydi. Gazcı sen kelebek boğazı temizlet,hava akış sensörü ve yanlış hatırlamıyorsam subaplar sıkıştırıyor belki kontrol etsinler ve aracın yazılımınıda kontrol ettir dedi. Oto sanayisinde hemen yakınlarda ford servisine gittim. Deneme sürüşünde araç gazda ilk başta yapmış olduğu hatayı pır pır etmeye gaz yememeye başladı. Deneme sürüşünü benzinde yaptık ve aracın kelebek boğazı temizlet,hava akış sensörü temizlendi. Yazılımına baktılar hataları kontrol ettiler ve benzinde artık daha iyi olduğunu anladım. Fakat benim lpg problemim yine devam etti. Tekrar gazcıya gitti ayar yaprılar, başka beyin taktılar yok düzlemedi bir türlü.. En son tekrar ayar yaptılar ve aracın gaz problemi bitti dedim. Ertesi gün hareket ettikten sonra 1000-2000 devirde takılmalar boğulmalar oluyor sonra tekrar düzeliyordu. Arkadaşlar bu sorun neden olabilir. Yardımcı olursanız sevinirim.. Tolga Bey; Konunuz uygun bölüme alınmıştır. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Ali Tatlısu 22 Ekim 2015 Paylaş 22 Ekim 2015 brc li aracımda benzer sorunlar yaşamıştım. farklı farklı ustalara götürüp sonuç alamamıştım. beyin değişecek diyende oldu. regülatör arızası diyende. ısı sensörünü değiştirip sonuç alamayınca eskisini geri takanda olmuştu. bir türlü sorunu teşhis edememiştik. en son adapazarında bir lpg servisine götürdüğümde sağını solunu kurcalarken. abi buna orjinal olmayan lpg filtresi takmışlar dedi. orjinaliyle değişti. sorun düzeldi. Yorum bağlantısı
Tolga Erdogan 22 Ekim 2015 Yazar Paylaş 22 Ekim 2015 Ali bey, Yukarıda yazmadım ama söylemiş olduğunuz lpg filtresini de değiştirdim. İşin tuaf tarafı bir parçayı değiştirdikten sonra düzelme eğiliminde olup hatayı tekrarlamaması fakat aradan 5-6 saat veya bir kaç gün sonra tekrarlaması garip geliyor. Sıcak soğuk muhabeetinide düşündüm. Fakat moyor sıcakkkende soğukkende bu problem tekrarlıyor. Şuan 2000 devirde takılıyor gaz kesip tekrar normale dönüyor. Bazen 5-10 dk bir bazende 1-2 saat sonra yapıyor. 4 Lpg servisi, 2 tamirciye götürdüm ama kimse bulamadı problemi.. Yorum bağlantısı
Kenan Koç 22 Ekim 2015 Paylaş 22 Ekim 2015 BRC özençler çorum bayisini arayın Mehmet beyle görüşün sorununuza %100 çare olacaktır. Yorum bağlantısı
kadir GÜMÜŞ 8 Şubat 2016 Paylaş 8 Şubat 2016 Ayni aracdan bizdede var lpg dusunuyoruz ama cok kararsisiz Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan 12 Şubat 2016 Paylaş 12 Şubat 2016 Tolga bey İvedik de sistem lpg var onur ustayı bulun ve benim selamı iletin derim efendim Yorum bağlantısı
Recommended Posts