İçeriğe Yönlendir

Dizel Mondeonun Oksijen Sensörü Nerede?


Celalettin Süğürtin

Recommended Posts

Celalettin Süğürtin

Sevgili arkadaşlar öncelikle herkese iyi akşamlar.

Mondeomun arıza ışığı yanmaya başladı. Yetkili servise götürdüm. Egr ile ilgili problem olduğunu söylediler. Hata kodu silindi ancak yeniden yanmaya başladı. Servis müdürü, haftasonu olması münasebetiyle yeterli zaman ayıramadıklarını, hafta içi bir gün sabahtan bırakırsam sorunu inceleyeceklerini söyledi. Ben de geldikten sonra acaba oksijen sensörü kirlenmiş olabilir mi diye düşünerek bir tamirciye gidip sensörü çıkarıp temizlemesini istedim.Ancak hem alttan hem de üstten olmak üzere iki kez bakıldı. Sensör bulunamadı. SORUYORUM:benim arabamın sensörünü kim gördü, aldı, aldıysa nereye koydu? Emmimize sordum, benim sensörle ilgisinin oadığını söyledi. Bir şeyler duyarsa bana söyleyeceğini söyledi☺

Benim arabamın hego /oksijen ya da lambda diye adlandırılan sensörünün nerede olduğunu kesin bilen varsa Allah rızası için yazsın☺

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy

ben çok mondeodan focus dan anlamam,, hatta kendi arabamı (fiesta) daha yeni yeni tanıyorum, amma bahsettiğiniz sensor hava filtresinden sonraki hortumun ortasında ki maf sensoru olmasın??

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

egzost çıkışına bakın, manifolt yada katalitik konvertör sonrasında biryerdedir çıkan egzost gazının analizini yapar, emiş tarafında olmaz yani :)

HEGO sensör

 

örneğin

DSC_0104.jpg


Sevgili arkadaşlar öncelikle herkese iyi akşamlar.
Mondeomun arıza ışığı yanmaya başladı. Yetkili servise götürdüm. Egr ile ilgili problem olduğunu söylediler. Hata kodu silindi ancak yeniden yanmaya başladı. Servis müdürü, haftasonu olması münasebetiyle yeterli zaman ayıramadıklarını, hafta içi bir gün sabahtan bırakırsam sorunu inceleyeceklerini söyledi. Ben de geldikten sonra acaba oksijen sensörü kirlenmiş olabilir mi diye düşünerek bir tamirciye gidip sensörü çıkarıp temizlemesini istedim.Ancak hem alttan hem de üstten olmak üzere iki kez bakıldı. Sensör bulunamadı. SORUYORUM:benim arabamın sensörünü kim gördü, aldı, aldıysa nereye koydu? Emmimize sordum, benim sensörle ilgisinin oadığını söyledi. Bir şeyler duyarsa bana söyleyeceğini söyledi☺
Benim arabamın hego /oksijen ya da lambda diye adlandırılan sensörünün nerede olduğunu kesin bilen varsa Allah rızası için yazsın☺

Sizin arabayı pek bilmem, ama eski serilerde bu sensör olmaz, mesela benim arabada yok, bu sebeble egr yide kolaylıkla iptal edebildim, uyarı vermez motor :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Mk1 de altta egsoz borusunda idi.Mk2 dede öyle olduğunu biliyorum.Mantığı değişmedi ve sökülüpte tıpa takılmadı ise egsoza yolu üzerinde susturucu öncesinde olması lazım.

 

Dizel versiyonlard varmıdır acaba bunuda bilmiyorum.

 

İlandaki gibi bir soketi olması lazım.Bu tip bir kablo görürsen ipucu verir.

 

http://www.ebay.it/itm/Ford-Mondeo-MK3-02-07-Upstream-Oxygen-Lambda-Hego-Probe-Sensor-1123897-New-/361333142206

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

ben çok mondeodan focus dan anlamam,, hatta kendi arabamı (fiesta) daha yeni yeni tanıyorum, amma bahsettiğiniz sensor hava filtresinden sonraki hortumun ortasında ki maf sensoru olmasın??

Yok, orada olmaz, bu bir nevi insandan alınan gayta tahlili gibi bir şey. Ekzoz gazının içindeki şeyleri inceleyebilmesi için egzoz tarafında olması lazım, o yok işte. Ya bir yerlerde saklanmış, mesela katalitik konvertörün gözle görünmeyen arka taraflarındadır, kalabalıktan biz göremiyor olabiliriz. Kesin yerine bilen birisi söylese hemen gidip tamirciye yeniden ekşiyeceğim  :biggrin:

Mk1 de altta egsoz borusunda idi.Mk2 dede öyle olduğunu biliyorum.Mantığı değişmedi ve sökülüpte tıpa takılmadı ise egsoza yolu üzerinde susturucu öncesinde olması lazım.

 

Dizel versiyonlard varmıdır acaba bunuda bilmiyorum.

 

İlandaki gibi bir soketi olması lazım.Bu tip bir kablo görürsen ipucu verir.

 

http://www.ebay.it/itm/Ford-Mondeo-MK3-02-07-Upstream-Oxygen-Lambda-Hego-Probe-Sensor-1123897-New-/361333142206

Oktay bey egr varsa bunun çalışabilmesi için beyine bir takım verilerin gitmesi lazım, bu verileri de ancak söylediğim sensörün yapması icab etmez mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talip Eren

Abi egr valfini oksijen sensörü kumanda etmez diye düşünüyorum,yinede bir bakınayım bir egr haritası bulabilirsem yorumlayalım.

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Yok, orada olmaz, bu bir nevi insandan alınan gayta tahlili gibi bir şey. Ekzoz gazının içindeki şeyleri inceleyebilmesi için egzoz tarafında olması lazım, o yok işte. Ya bir yerlerde saklanmış, mesela katalitik konvertörün gözle görünmeyen arka taraflarındadır, kalabalıktan biz göremiyor olabiliriz. Kesin yerine bilen birisi söylese hemen gidip tamirciye yeniden ekşiyeceğim  :biggrin:

Oktay bey egr varsa bunun çalışabilmesi için beyine bir takım verilerin gitmesi lazım, bu verileri de ancak söylediğim sensörün yapması icab etmez mi?

Abi egr farklı oksijen sensörü farklı diye bilğim mevcut.Eğr valfi motor kapağına en yakın konumda bulunuyor.Ölçüm biçim yapacak veya bilği aktaracak bir özelliği yok diye biliyorum ve görevide farklı.

 

Oksijen sensörü ise cat kontrolü için gerekli olan gaz ölçümü gibi bir işlevi mevcut.Bu sensör bilği verir ama egr ile alakalı değil diye biliyorum.Bu sensör sorununda ciddi yakıt sorunu yapabiliyor.

 

Dizel ortamda bu durum sanırım farklı olabilir.

 

Abi (bey) yazmaz isen sevinirim. :biggrin:

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Egr, termostat gibi ısı değişkenine bağlı olarak açılıp kapanmıyor. O beyinden gelen komutla vakum pompası vasıtasıyla ya da bir elektrik motoru yardımıyla açılıp kapanıyor. Haydi bulalım şunun yerini. Noooluuur [emoji12]

Yorum bağlantısı
Talip Eren

Celalettin abi,yabancı bir foruma baktım,lambda sensörü yok yazmışlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talip Eren

Konuyu da saptırmış olmayayım abi,

Egr maf sensörü bilgisi ile çalışıyormuş,maf yoksa muhtemelen map sensörü veya sadece motor devir bilgisi ile de çalışabilir.

egr-1_zpsr5ypgsuq.jpg

 

Bu da Ecu daki haritası,maf sensör bilgisi ile motor devrine göre açıyor

 

egr-2_zps0jgvkcoq.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Abi egr farklı oksijen sensörü farklı diye bilğim mevcut.Eğr valfi motor kapağına en yakın konumda bulunuyor.Ölçüm biçim yapacak veya bilği aktaracak bir özelliği yok diye biliyorum ve görevide farklı.

Oksijen sensörü ise cat kontrolü için gerekli olan gaz ölçümü gibi bir işlevi mevcut.Bu sensör bilği verir ama egr ile alakalı değil diye biliyorum.Bu sensör sorununda ciddi yakıt sorunu yapabiliyor.

Dizel ortamda bu durum sanırım farklı olabilir.

Abi (bey) yazmaz isen sevinirim. [emoji3]

Egr ölçüm yapar demedim zaten. O, oksijen sensörünün yaptığı ölçümle ortaya çıkan duruma göre vanayı açar/kapatır. Devlet istatistik enstitüsü piyasa araştırması yapar, ortaya çıkan verilere göre ekonomiye yön verilir. Elde bazı veriler olmadan ne yapılacağına karar verilebilir mi? Çok soyut bir örnek mi oldu acaba[emoji3]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy

bence benzetmeniz yani devlet istatistik enstitüsü çok yanlış olmuş. Çünkü onlat işini iyi yapsaydı bugün bu durumda olmazdık,,, evet aynen öyle,,..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin
(düzenlendi)

Konuyu da saptırmış olmayayım abi,

Egr maf sensörü bilgisi ile çalışıyormuş,maf yoksa muhtemelen map sensörü veya sadece motor devir bilgisi ile de çalışabilir.

egr-1_zpsr5ypgsuq.jpg

Bu da Ecu daki haritası,maf sensör bilgisi ile motor devrine göre açıyor

egr-2_zps0jgvkcoq.jpg

Yok. Bilakis bir şeyler öğreniyorum. O zaman benim maf sensörüyle ilgili bir sıkıntım mı var, (yok yok, inşallah böyle bir şey yoktur) varsa kendi parmağımı gözüme batırdığım anlamı ortaya çıkar, zira bu dert ortaya çıkmadan bir gün önce contact cleaner ile maf sensör temizliği yaptım. Acaba contact sprey sıvısı tam kurumadan taktım da kontak yapıp maf sensörünü mü arızalandırdı? tarihinde Celalettin Süğürtin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

bence benzetmeniz yani devlet istatistik enstitüsü çok yanlış olmuş. Çünkü onlat işini iyi yapsaydı bugün bu durumda olmazdık,,, evet aynen öyle,,..

Sistemin çalışma prensibini anlatabilmek için somut bir örnek ve yine konuyu anlatmama yardım etmiş. Sizin sonuç bildiriminizi konumuzla benzeştirirsek ya sensör bozuk ecu sağlam, ya da sensör doğru data yolluyor ancak ecu yanlış uyguluyo [emoji3]
Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

Yok. Bilakis bir şeyler öğreniyorum. O zaman benim maf sensörüyle ilgili bir sıkıntım mı var, (yok yok, inşallah böyle bir şey yoktur) varsa kendi parmağımı gözüme batırdığım anlamı ortaya çıkar, zira bu dert ortaya çıkmadan bir gün önce contact cleaner ile maf sensör temizliği yaptım. Acaba contact sprey sıvısı tam kurumadan taktım da kontak yapıp maf sensörünü mü arızalandırdı?

 

bence de suçlu maf 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talip Eren

Bu maf sensörü biraz hassas bir alet,ayrıca çoğu maf sensörünün içinde iat sensörü de var.İAT sorun yapmış olabilir mi?Arıza kodunda sadece EGR mi yazıyormuş acaba?Giren hava sıcaklığını doğru gösteriyormuymuş?sorular,sorular...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Egr ölçüm yapar demedim zaten. O, oksijen sensörünün yaptığı ölçümle ortaya çıkan duruma göre vanayı açar/kapatır. Devlet istatistik enstitüsü piyasa araştırması yapar, ortaya çıkan verilere göre ekonomiye yön verilir. Elde bazı veriler olmadan ne yapılacağına karar verilebilir mi? Çok soyut bir örnek mi oldu acaba[emoji3]

Celalettin abi, eski nesil euro normu düşük motorlarde Hego sensörü yok, mesela benim arabada, bende egr, hego olmadığından sadece beyne kayıtlı bir haritaya göre çalışır, yani emisyona göre değişken ayar yapmaz, böylece rahatça iptal ettim egr yi, sende de büyük ihtimal yok, katalitik konvetör üstünde yada daha sonraki egzost borusunda yoksa yoktur, alltanda bak, bazı araçlara egzostun daha gerisindede olabiliyor...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Celalettin abi, eski nesil euro normu düşük motorlarde Hego sensörü yok, mesela benim arabada, bende egr, hego olmadığından sadece beyne kayıtlı bir haritaya göre çalışır, yani emisyona göre değişken ayar yapmaz, böylece rahatça ital ettim egr yi, sende de büyük ihtimal yok, katalitik konvetör üstünde yada daha sonraki egzost borusunda yoksa yoktur, alltanda bak, bazı araçlara egzostun daha gerisindede olabiliyor...

Evet durum onu gösteriyor. Yavaş yavaş bir şeyler öğreniyorum [emoji1] Arkadaşın, 2011 c5 indeki hegoyu söküp temizlediğini hatırlıyor gibiyim. O euro5 motordu sanırım.

arızza kodunun ne olduğunu bilrisek?

6da7babb1d6d7fab1dfc7326670758e3.jpg
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin
(düzenlendi)

Emmi'nin paylaştığı bir konu içinde p0202 nin 2 no'lu enjektörle ilgili bir devre arızası olduğu yazıyor ve bana, webde yaptıģım araştırmayla örtüştüğü için mantıklı geliyor ama servistekilerin EGR ile ilgili olduğunu söylemiş olmaları nedeniyle böyle bir konu açma gereği duydum. Acaba 2 no'lu enjektörüm patladı mı ki diye kendi kendime sormadan edemiyorum.

tarihinde Celalettin Süğürtin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Arıza kodları her zaman kesin değildir ama, dikkatli inceleme gerekir, mesela başka bir arıza enjektörü etkilemiştir, ama beyin bunu farketmez enjektördeki sorunu görür sadece, mesela serviste sormuştum,onların yalancısıyım,  dediklerine göre serviteki tespit cihazları herşeyi göremiyormuş, almanyadaki cihazlar çok daha detaylı görürmüş, arıza neyse gösterilen kod yani senin enjektörden geriye doğru tüm sistemi tarayabilirlermiş, bizde bu yok demişlerdi, aletide vermiyorlarmış üstelik  :angry: Bizde diğer arabadan sök tek tek dene şeklinde yürüyor işler, onlarda şak diye buluyorlarmış...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Arıza kodları her zaman kesin değildir ama, dikkatli inceleme gerekir, mesela başka bir arıza enjektörü etkilemiştir, ama beyin bunu farketmez enjektördeki sorunu görür sadece, mesela serviste sormuştum,onların yalancısıyım,  dediklerine göre serviteki tespit cihazları herşeyi göremiyormuş, almanyadaki cihazlar çok daha detaylı görürmüş, arıza neyse gösterilen kod yani senin enjektörden geriye doğru tüm sistemi tarayabilirlermiş, bizde bu yok demişlerdi, aletide vermiyorlarmış üstelik  :angry: Bizde diğer arabadan sök tek tek dene şeklinde yürüyor işler, onlarda şak diye buluyorlarmış...

patates falan satan manavdan usta mı yapmışlar?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

patates falan satan manavdan usta mı yapmışlar?

vallahi bilmem artık  :D  servis sonuçta  :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin
(düzenlendi)

Bu gün Mersin sanayiye gittim Bir öğrencimin babasının özel ford servisi adlı dükkanina gittim. Bilgisayara bağlandı. Hiçbir hataya rastlanmadı. Bizim bilgisayar bir şey göremedi, bir de filan yerdeki arkadaşıma git dedi. Ondaki bilgisayar programı yetkilidekinin aynısıymış. Orada da birşey bulunamadı. Usta arabayı bir gün getir akşama kadar inceleyelim yol falan yapalım dedi. Ben de inşallah deyip eyrıldım. Oradan ayrılırken bir de baktım, arıza ışığı yanmıyor. Ustaya durumu söyledim. Bir şey yapmadığını, ışığı söndürdüğünü, ama yine yanacağını söyledi. Işık o saatten sonra bir daha yanmadı. Araba sanki daha rahat ve sessiz (ışık yanmadan önceki) hale döndü.Çok mutluyum.

Sonuç değerlendirmem: ben daha önceki zamanlarda balata spreyi ile maf ı temizliyordum. Bu madde de malumunuz olduğu üzere hemen uçar gider. Son yaptığım temizlik işleminde contact sprey kullandım. Bu sprey uçup gitmeyen bir sıvı. Muhtemelen o sıvı bir yerlerde ıslak bir zemin oluşturdu ve kısa devre yapıp hata koduna neden olmuş. Bu gün ustaya götürünceye kadar peyder pey kurudu ve usta da hata kodlarını temizle komutu verince ışık bir daha yanmadı.

tarihinde Celalettin Süğürtin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...