İçeriğe Yönlendir

Yetkili Servis Bakım Ücretleri


Doğukan Aydın

Recommended Posts

Ali Darbaz
Eyüp Çetin yazdı:

 

O da ayrı bir dert cidden.

 

Geçen yıl servis 1000 lira çıkardı bakım ücreti. Bende araç garantili olmasına rağmen dışarıda 540 liraya yaptırdım. Araç garantisine de inanmıyorum. Hep serviste bakım yapılsa bile yine de arıza çıkınca para istiyorlar.

 

Aracın garantisini dibine kadar kullandım. Hatta onarım sırasında kırılan 700 liralık filtre kabını bile garantiden çözdüler.

Garantiden enjektör, ateşleme bobini ve gaz pedalını değiştirdik. 

 

Aşaği yukarı 5000 tl yakın değişim yapıldı. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Emrah Uludağ yazdı:

Gidip bakım 250 TL yazan dükkana girersen kasap yakalar seni. Biraz araştırma ile sağlamı bulursun. İstersen Balıkesir'den tavsiye verebilirim. Ki Balıkesir o açıdan şanslı, bakım işçiliği hala 50 TL diye biliyorum. Bursa'da en son şubatta rica minnet 80 verdim ama bu kez kaçamayacaz 100 TL yazar. 

 

En güzel olan hybrid bakım.

Sen internetten parçaları topluyorsun. Sonra ustanın yanına. Parçaları sen arabaya uygun alınca ( araca da uygun tabi) 

Millet ustaya güveniyor. 

Cruze gruplarında arabaya castrol mahnatech A5 yağ koyarken resmi çekmişler. Oysaki o yağın eksik tamamlamak için bile koymayın diyor el kitabı. Ne oldu şimdi. Usta arabaya bilip bilmeden yanlış ürün koydu. 

 

90 derecede çalışan motora A5 konurda (i10) 105 derecede çalışan motora dexos 2 (cruize) koyun denmiş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

En güzel olan hybrid bakım.

Sen internetten parçaları topluyorsun. Sonra ustanın yanına. Parçaları sen arabaya uygun alınca ( araca da uygun tabi) 

Millet ustaya güveniyor. 

Cruze gruplarında arabaya castrol mahnatech A5 yağ koyarken resmi çekmişler. Oysaki o yağın eksik tamamlamak için bile koymayın diyor el kitabı. Ne oldu şimdi. Usta arabaya bilip bilmeden yanlış ürün koydu. 

 

90 derecede çalışan motora A5 konurda (i10) 105 derecede çalışan motora dexos 2 (cruize) koyun denmiş. 

Ben bir tık ileri götürdüm işi. Mazda’nın orijinal parçası %70 oranında sadece serviste var. Sebebi, Piyasadaki araç sayısı az olduğundan. O yüzden filtre dahil gidip servisten alıyorum. Fiyatlar öyle pahalı değil. Yağ filtresi 55lira mesela. Hava 110 lira gibi. 

 

Buji, yağ gibi şeyler de serviste var fakat onlar daha bulunur şeyler olduğundan piyasadan alıyorum. Lakin sahte ürün olma olasılığı çok çok yüksek. Yağ bidonunu, antifrizi bidona doldurup etiket basmak kadar kolay bir işlem yok. Buji de aynı. Ne alacaksam distribütörü arayıp ürün verdikleri yerlerden ucuz ve bana yakın olanına gidip, yerinden alıyorum. İnternetten almıyorum. 

 

Bakımı da bir mazda ustasına yaptırıyorum. Bir çok marka araç kullanıcısı aracında periyodik değişmesi gereken parçaların bilgisini bilmiyor. İnternette de bilgi eksikliği var. Buna vw dahil. Dün polo mk5’in kitapçığını aradık internette. Bulamadık. Bu kadar satılan bir aracın kitapçığı neden olmaz ki?  Şükür mazda kullanıcıları bu eksikliği aşmış. Dolu dolu bilgi olan forum var. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Araç için usta bulmak ve sıkışınca çözüm sunacak forum bulmak çok önemli. İyi varsın otoclub

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ben bir tık ileri götürdüm işi. Mazda’nın orijinal parçası %70 oranında sadece serviste var. Sebebi, Piyasadaki araç sayısı az olduğundan. O yüzden filtre dahil gidip servisten alıyorum. Fiyatlar öyle pahalı değil. Yağ filtresi 55lira mesela. Hava 110 lira gibi. 

 

Buji, yağ gibi şeyler de serviste var fakat onlar daha bulunur şeyler olduğundan piyasadan alıyorum. Lakin sahte ürün olma olasılığı çok çok yüksek. Yağ bidonunu, antifrizi bidona doldurup etiket basmak kadar kolay bir işlem yok. Buji de aynı. Ne alacaksam distribütörü arayıp ürün verdikleri yerlerden ucuz ve bana yakın olanına gidip, yerinden alıyorum. İnternetten almıyorum. 

 

Bakımı da bir mazda ustasına yaptırıyorum. Bir çok marka araç kullanıcısı aracında periyodik değişmesi gereken parçaların bilgisini bilmiyor. İnternette de bilgi eksikliği var. Buna vw dahil. Dün polo mk5’in kitapçığını aradık internette. Bulamadık. Bu kadar satılan bir aracın kitapçığı neden olmaz ki?  Şükür mazda kullanıcıları bu eksikliği aşmış. Dolu dolu bilgi olan forum var. 

 

Castrol magnatech a5 yağın dexos onayı yok malesef :( . Bende vatandaşlık görevim gereği araç sahibini uyardım. Oda bana dediki ustama güveniyorum. Onuda geçtik, zaten 5000 kmde yağ değişirim ben dedi. Onada he desekte, adam 2 gün sonra arabayı sattı. Diyecektim, arabayı alana motor yağı mevzusunu söyledin mi. Fakat gerek duymadım :( 

Aynı kişi arabayı lpg taktı. Çok memnunum dedyip arabası ile uzun yol gitti. Kendisine abi araban arıza lambası yakacak hazır ol dedim. Adam uzun yolda 2 3 defa arıza ışığı yaktı. 

Gene arabasını öve öve bitiremedi. Sanırım arabasını elden çıkarmak için altyapı hazırlıyordu. Başarılı olduda. 

 

Anlıycağınız adam arabası stok iken epey bindi. 

Bu adamı gaza getirip arabasının süspansiyonlarını bastı. Arac yere yaklaştı 

Sonra benzin zammı bahane ederek adamı lpg ye yönlendirdiler. Bir sürü para sayıp lpg taktı. 

Sonrada iyi usta diye başkasına yönlendirdiler, arabaya yanlış bakım yaptı. 

 

Adam artık dayanamadı arabasından hiç memnun kalmadı. Aracını sattı. Tüm bunlar 2 haftadan kısa sürede oldu. 

Arabasına bu kadar masraf yapsanız siz satarmıydınız ? Adam arabasının eski halini bildiği için, sonraki yapılan işlemlerden sonra arabasını elden çıkardı. 

 

Yani forumun grubunda iyisi olmalı. Milleti yanlış yönlendiriyorlar. Araç sahibinin doğru ile yanlışı ayırması lazım. 

 

 

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Castrol magnatech a5 yağın dexos onayı yok malesef :( . Bende vatandaşlık görevim gereği araç sahibini uyardım. Oda bana dediki ustama güveniyorum. Onuda geçtik, zaten 5000 kmde yağ değişirim ben dedi. Onada he desekte, adam 2 gün sonra arabayı sattı. Diyecektim, arabayı alana motor yağı mevzusunu söyledin mi. Fakat gerek duymadım :( 

Aynı kişi arabayı lpg taktı. Çok memnunum dedyip arabası ile uzun yol gitti. Kendisine abi araban arıza lambası yakacak hazır ol dedim. Adam uzun yolda 2 3 defa arıza ışığı yaktı. 

Gene arabasını öve öve bitiremedi. Sanırım arabasını elden çıkarmak için altyapı hazırlıyordu. Başarılı olduda. 

 

Anlıycağınız adam arabası stok iken epey bindi. 

Bu adamı gaza getirip arabasının süspansiyonlarını bastı. Arac yere yaklaştı 

Sonra benzin zammı bahane ederek adamı lpg ye yönlendirdiler. Bir sürü para sayıp lpg taktı. 

Sonrada iyi usta diye başkasına yönlendirdiler, arabaya yanlış bakım yaptı. 

 

Adam artık dayanamadı arabasından hiç memnun kalmadı. Aracını sattı. Tüm bunlar 2 haftadan kısa sürede oldu. 

Arabasına bu kadar masraf yapsanız siz satarmıydınız ? Adam arabasının eski halini bildiği için, sonraki yapılan işlemlerden sonra arabasını elden çıkardı. 

 

Yani forumun grubunda iyisi olmalı. Milleti yanlış yönlendiriyorlar. Araç sahibinin doğru ile yanlışı ayırması lazım. 

 

 

 

Şükür honda hariç japon grubu araçların forumları bilinçli 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

İstisnalar hariç Türkiye’de 

Honda = Apaçi 

Eskiden öyle değil. Honda da sadece bilenin aldığı markaydı. Honda yine japon dayanıklılığını koruyor da kullanıcısı korumuyor

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Selim Bilgin yazdı:

İstisnalar hariç Türkiye’de 

Honda = Apaçi 

Doğru, 1.5 Sene kullandım 15 yıllık ehliyet hayatımda 5 defa çevirmeye girmişimdir, 1.5 sene honda civic hayatımda istisnasız bütün rutin çevirmelere çekildim resmen. Orta şeritten önüme atlayıp alıyordu. :D  

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Eskiden öyle değil. Honda da sadece bilenin aldığı markaydı. Honda yine japon dayanıklılığını koruyor da kullanıcısı korumuyor

O dönem işte bizim çocukluk dönemimiz, CRX civic EF EGlerin  Mazda mk3 626 323lerin dönemi. Sonra nedense bir başladı erkeğe vtec kadına etek yakışır mantığı ile sonrası Apachi ve soluk benizli trafik polislerinin savaşı. :) 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
İstisnalar hariç Türkiye’de 
Honda = Apaçi 
Al bendende Mitsubishi lancer içinde öyle
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erdoğan Temur yazdı:
Selim Bilgin yazdı:
İstisnalar hariç Türkiye’de 
Honda = Apaçi 

Al bendende Mitsubishi lancer içinde öyle

Lancer o köpekbalığı kasası ile apaçilerin dikkatini çekti. Ondan önce apaçilere uzaktı. Ama yine de mitsubishi kullanıcısı ortalamanın çok üstünde. Zaten piyasada az görülen japonları alan bilgi dağarcığının köşesinden tutmuş kişiler. 

 

10 tane japon araç sahibini çağır. Aracının kasa kodu ne diye sor, 9’u bilir. 

 

10 tane alman araç sahibine sor aynı soruyu. 2’si bilir bilmez :) 

Sinan Akgöl yazdı:

Doğru, 1.5 Sene kullandım 15 yıllık ehliyet hayatımda 5 defa çevirmeye girmişimdir, 1.5 sene honda civic hayatımda istisnasız bütün rutin çevirmelere çekildim resmen. Orta şeritten önüme atlayıp alıyordu. :D  

O dönem işte bizim çocukluk dönemimiz, CRX civic EF EGlerin  Mazda mk3 626 323lerin dönemi. Sonra nedense bir başladı erkeğe vtec kadına etek yakışır mantığı ile sonrası Apachi ve soluk benizli trafik polislerinin savaşı. :) 

Çevirmelerde mercedesler patır patır geçerken tüm bmw’ler çevirmeye giriyor :) 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Lancer o köpekbalığı kasası ile apaçilerin dikkatini çekti. Ondan önce apaçilere uzaktı. Ama yine de mitsubishi kullanıcısı ortalamanın çok üstünde. Zaten piyasada az görülen japonları alan bilgi dağarcığının köşesinden tutmuş kişiler. 

 

10 tane japon araç sahibini çağır. Aracının kasa kodu ne diye sor, 9’u bilir. 

 

10 tane alman araç sahibine sor aynı soruyu. 2’si bilir bilmez :) 

Çevirmelerde mercedesler patır patır geçerken tüm bmw’ler çevirmeye giriyor :) 

5 serisi ve m paket olmamadan kurtarıyorum kemer takılı olduğu için sanırım. F30 ların kaçarı yok hepsi çevirmede hele m paketse :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
O.Yücel Çetin
(düzenlendi)

 

Bakım yaptırdım bugün ortaya çıkan tablo böyle; yağ Motul, filtreler orjinal, triger seti Ina.

 

Triger kayışı 2012'de araç 45.000 km iken değiştirdim şuan 94.000 km bu ikinci değişim oldu devirdaim ve alternatör ilk değişim oldu, çıkan parçalar iyi durumdaymış ama yıldan dolayı riske atmak istemedim açıkçası. 

nW5TRe.jpg

 

tarihinde Osman Yücel Çetin tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Tansu Kalafatoğlu

İzmir honda crv dizel için klasik bakım fiyatı 3000tl. Hava, yağ, mazot, polen filtreleri  * 0w30 yağ. 
 

ben toyota’da 3 ay önce hava, yağ, polen filtre ve 0w20 yağa 1000tl ödemiştim. 
 

honda severlere duyrulur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

fiat ve renault en iyisi galiba

++ ilave olarak Hyundai.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Gulkokan yazdı:

2012 den beri honda jazz sahibi olarak 6 yıl garanti ayağına müşterilerini sağlam bir şekilde düdükleyen başka bir firma görmedim

 

bizim honda jazzın hava filtresi sürekli değişmemiş yetkili serviste 

 

kural gereği çok kirli olmadığı sürece honda hava filtresine hava tutup aynı filtreyi yerine takarmış zart zurt

Toyota da öyle. Kitapta hava filtresi içim hibrite 45 bin, benzinliye 40 bin km diyor. Her bakımda değişmesi diye biliyoruz. Çoğu kullanıcının haberi bile yok servis söylenmedikçe değişmiyor. Ama enjektör temizleyiciyi siz uyarmazsanız otomatik koyuyor. Uyarırsanız çıkartıyorsunuz. Ama yine de honda’dan insaflı toyota 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

yetkili servis neyden anlıyor bana hele bi anlatın :D  13 14 binlira masraf çıkardıkları 1 ay yatacak araba almanyadan parça gelecek dedikleri arıza 2  günde 1400 liraya çözüldü . oda hafta sonuydu yoğundu adam vs .

bana yetkili servisi kimse övmesin .

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Standart bakımda iyiler araç yeniyse :) yağ , yedek parça orijinal. Arızadan pek anlamazlar o doğru. Ama  kronik sorunları tecrübeden dolayı iyi biliyorlar.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:

fiat ve renault en iyisi galiba

Değil Evren hocam.

Dacia aracım için yetkili servisten fiyat aldığımda hatta çoğu işin yapılmadığı işin 3300 küsür fiyat ile (yetkili servis fiyatı)  1250 TL ye yine orjinal parçalar fazlasıyla ile özel serviste çözdüm. 

Gerçekten sömürüyorlar. 

tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ümit Türk yazdı:

Değil Evren hocam.

Dacia aracım için yetkili servisten fiyat aldığımda hatta çoğu işin yapılmadığı işin 3300 küsür fiyat ile (yetkili servis fiyatı)  1250 TL ye yine orjinal parçalar fazlasıyla ile özel serviste çözdüm. 

Gerçekten sömürüyorlar. 

Özel uygun. Ama doğru servisi bulmak zorundasınız. Yetkili savunmuyorum ama  özelde çoğu kez sök tak yapılaş şeyler eskisi gibi olmuyor. Serviste bu ihtimal daha düşük en azından. Prosedür var. Özeldeki sıkıntı bu. Özel servislere yönetmelik gelmesi lazım. Hesap kitap soran yok. Çok rahatlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

doğru servisi bulmak zorundasınız

evet bu konuda haklısınız ama özel serviste yetkili eliyle çalışanlarda var.  benim ustam yetkili servisten ayrılma olduğu için güvenim var ve tek olmasına rağmen arı gibi müşterisi var randevu almak zorunda kalıyorum :):) çat kapı gidemiyoruz.  

dediğiniz gibi özelde sök tak konusunda sıkıntılar büyük.  buda benim aklımda kocaman sanayi kelimesi çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Özele randevu ile gitmeye bayılırım. Çünkü ustanın kafasının rahat olması lazım. Yetkili servis gibi değil, sıkışık olduğunda işi baştan savma yapma ihtimali var çünkü müşteri kaçıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
(düzenlendi)
Mahmut Yıldız yazdı:

Özele randevu ile gitmeye bayılırım. Çünkü ustanın kafasının rahat olması lazım. Yetkili servis gibi değil, sıkışık olduğunda işi baştan savma yapma ihtimali var çünkü müşteri kaçıyor. 

Kesinlikle hem randevu alınmalı hem de araca bakacak usta hep aynı kişi olmalı, tabi branşı dahilinde.

tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...