İçeriğe Yönlendir

Mk3 Tdci Giderilemeyen Motor Sesi


Erkan SINDIR

Recommended Posts

Erkan SINDIR

Tanışma bölümünde ki mesajımdan sonra bu ikinci mesajım ama yaklaşık 1 yıldır okuduğumdan bir çoğunuzu ve araçlarınızı biliyorum neredeyse :)

 

Arkadaşlar 2006 model TDCI Ghia otomatik aracımı geçen yaz aldım, oldukça diri ve temiz kullanılmış kazasız 217.000km de eskiden 06 plaka sonradan 68 plaka olmuş gri bir mk3 mondeo.

 

Aldığım gibi ustalığına tecrübesine tekniğine bilgisine güvendiğim İskenderun KIN OTO da 10.000 bakımı, genel alt takım ve yürür kontrolü bakımı v.s. yapıldı, sonrasında araç durduğunda klimanın soğutmadığını farkettim ustama götürdüm klima sorunu değil fan sorunu olduğunu söyledi fan arızası giderildi. 1 hafta sürmedi yine klima ara ara soğutmamaya başladı ve bir gün fan sorunundan dolayı ben araca hararet yaptırdım, genleşme kabından yola sular dökülecek kadar. Ustamı çağırdım saolsun yeni fan motoru taktı suyu antifirizi tamamladı aracımın conta yakmayacağını böyle binmeye devam edebileceğimi söyledi, bende öyle yaptım. O gün bu gündür biniyorum. Motora soğutma suyu karışmadı, beyaz duman yok, çekiş gayet iyi, yakıt normal.

 

Yaklaşık bu dönemlere denk geldiğini düşündüğüm asıl sorunum baş gösterdi, ya da vardı az seviyedeydi, sonuçta alırken olsa farkederdim. Araç özellikle 1000rpm ile 3000 rpm arasındayken gaz yaklaşık %10 ile %50 arası basılı iken ciddi şekilde şakırdama dediğimiz metalik bir sanki avans sesi gibi bir ses çıkarıyor, şiddetli ve rahatsız edici. öyleki etraftakiler dönüp bakıyor. Bir aracın genel kullanım aralığı da budur, yarım gaza kadar ve 3000 rpm e kadar.

 

Tavsiye ve araştırmalar sonucu Adanada delphi ve bosch servisi olan "Adana Pompa" ya gittim, baktılar. Mazot pompasının şaftı içini yiyip talaş atıyor buda enjektöre gidiyor, enjektör kontrol valfleri değişecek teşhisi ile mazot pompası ve enjektör revizyonu yaptırıp kodlayıp beni uğurladılar. (1800 TL)

 

Bu arda araç tam gaz ve tam gaza yakın ivmelenme sırasında sesi %70 kesiyor, ayrıca motor tam çalışma sıcaklığına geldiğinde yine sesi yaklaşık %80 kesiyor.

 

Yaklaşık bir aya yakın kullandım ama nafile benim ses devam ediyor artı 1800-2000 aralığında sabit gidişte yani artı eksi ivmelenme yokken silkeleme eklendi, aradım bu olmamış ses hala var dedim, nası olur geçmişti aracın gazına basılmıyordu düzelmişti filan dediler ama ısrar edince gelin kontrol edelim dediler. gittim. baktılar ki haklıyım enjektörü söktü makinaya bağlkadı bişeyler yaptı yeni kod aldı getirdi yazdı v.s. oalcağı bu kadar dahada yapabilecğeimiz birşey yok. arabanı motorcuna göster başkadır deyip yolladılar.

 

Memleketim Tokatta başka bir tdci mondeo mk3 araçtan çıkmış revize edilip kod alınmış enjektör denendi, ses gitmedi. (300TL)

 

İskenderunda tekrar ustama "artık yeter, açıp bakalım neymiş usandım" dedim. subap kapağını açtık tapetler subaplar normal. Triger zinciri ve gergisini değiştik. 10.000 bakımını yaptık, topladık, yine aynı... (1000 TL)

 

Yardım lütfen...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

video veya ses dosyası mümkün mü? ço kyakından çekmeden

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Anlattığına göre enjektör sesi.

Bence tamirat hatalı veya kodlar hatalı.

Neredesiniz şu an.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kayaalp1

Merhaba kardeşim, geçmiş olsun öncelikle. Bir de aracın V kayış gergisine, Krank Kasnağına ve Klima Kompresörünün kavramasına ve kasnağına baktır. Geçen yaz ben de benzer bir sorun yaşamıştım. Sana bahsettiğim tüm müştemilat elden geçti, deneme yanılma yoluyla bulduk sonunda ve çözümlendi. Umarım seninki de böyle basit bir şeydir. Bu arada bir de EGR iptal mi ona baktır. Eğe sırf kir ve duman nedeniyle iptal edilmişse ve EGR arızalı değilse hemen bir solventle yıkatıp, temizletip EGR'yi faal hale getirmeni şiddetle öneriyorum. Zira EGR iptali araçta ciddi hararet sorunları yaratıyor ki ben fazlasıyla tecrübe ettim geçen yaz. Umarım yardımı olur söylediklerimin. Kolay gelsin...

Yorum bağlantısı
Taner Kültüroğlu

Eğer Adana'ya yolunuz düşüyorsa hava alanı civarında Tekirdağ özel ford servisi var bide oraya uğramanızı tavsiye ederim. Ben aracımı hep orda kontrol ettiriyorum.

Yorum bağlantısı
Alper Doğan
(düzenlendi)

Geçmiş olsun erkan bey umarım tez zamanda ve en az maliyetle bu işten kurtulursunuz çağlar abinin dediği bir video yüklerseniz ses ile alakalı yardımcı olurlar

tarihinde Alper Doğan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Sabri Alemdaroğlu

Merhaba Erkan bey. 

 

Sorununuzla ilgili olarak İskenderun sanayi sitesinde ford servisinden ayrılma bir ustamız var. Kendi özel dükkanını açmış yalnızca ford araçların bakımlarını ve arızalarını gideriyor. İsterseniz birde ona gösterin durumu izah edin, konusunda deneyimli ve bilgili bir ustamızdır kendisi.

 

Telefonunu isterseniz özelden atarım, yer olarak sanayi sitesi içinde Yağcı Cafer'in bir arka sokağında hemen sokak başındadır dükkanı. Sinan usta derseniz gösterirler yerini.

Yorum bağlantısı
Yusuf Sultan Kara

tecrübeye sabittir şakırdama sesinin tek sebebi enjektör sorunudur. enjektörlerini revizyon yapıldıysa yeni kod verilip araca öyle kodlanması gerekiyordu veya yanlış kodlama da yapılmış olabilir. başımdan böyle bir hadise geçti sıfır enjektörlerde yanlış kodlama yüzünden. araba pancar motoru gibi ses çıkarır ivmelenme arifesin de iken ve bu çok can sıkıcıdır. size tavsiyem enjektör revizyonu yaptırdığınız yere gidin ve yeni kod verilip verilmediğini sorun. enjektörün gövde somunu gevşetilmiş olsa bile üzerindeki kodlar geçersiz olacaktır.

Yorum bağlantısı
Erkan SINDIR

Hepinize ilginiz için teşekkürler

 

Çağlar bey, hareket halinde iken araç camını açarak video çekeceğim ve en kısa zamanda atacağım.

Mehmet bey, en büyük şüpheli enjektör ama adana pompa da iki kez enjektöre kod alınıp özellikle sonuncusu yanımda kodlandı ecu ye. ben şuan iskenderundayım.

Mustafa bey, v kayışı, gergisi, krank kasnağı değişmedi ama kontrol edildi elbetteki ufak tefek ses kaynağıdır ama bahsettiğim ses o kadar düşük desibelli değil, o kayış ve müştemilatının eseri olamayacak kadar fazla bir ses.

M.Sabri bey, elbetteki farklı fikirler almak iyidir zaten burada olma sebebimde bu, ilk fırsatta Sinan ustamında fikrini almak isterim.

Yusuf bey iki ke yeni kod alınarak kaydedildi, bir kezde tamir görüp kod alınmış farklı enjektör kendi kodları girilerek denendi bunlara rağmen nafile ama hala en büyük şüpheli enjektör..

 

LAkin motor normal çalışma sıcaklığına yada farklı bir deyişle trmostat açma sıcaklığına geldiğinde ses kesiliyor, ayrıca gaza yüklenip ivmelenme  başladığında kesiliyor. Enjektör sorununda kesermi ki bu sesi?

Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

Adana da en son ugrayacaginiz pompaci adana pompa olmaliydi gecmis olsun adanaya yolunuz duserse delphi bayisi var mondeo mun sorununu cozebilen tek yerdi adresi vereyim , yeni metal sanayi 1.kapi girisi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

 

LAkin motor normal çalışma sıcaklığına yada farklı bir deyişle trmostat açma sıcaklığına geldiğinde ses kesiliyor, ayrıca gaza yüklenip ivmelenme  başladığında kesiliyor. Enjektör sorununda kesermi ki bu sesi?

 

Keser... 

Motor 80 dereceye ve hız 60 km hıza ulaştığında keser... 

Bu seviyeye kadar motor zengin karışımda çalışıyor ve sağlam enjektör bile nispeten sesli çalışıyor.. 

 

Yolunuz bu tarafa düşerse bana ulaşın.. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Sultan Kara

Enjektör kodlama sırasıda çok önemli. silindir sırasına göre değil enjektör sırasına göre kodlanacak bilginiz olsun.

Yorum bağlantısı
Erkan SINDIR

Cengiz bey adanaya hayatımda ki ikinci gelişim olmuştu, adana pompa isminide yine netten ve daha önceki tecrübelerini paylaşanlardan almıştım. Adanaya aracım düzelmez ise dediğiniz pompacı için gelirim.

 

Enjektör sırasını 1 3 4 2 diye tanıtmayı unutöayın diye bir pompacıya söylemek abesle iştigal, gerçi neler görüyoruz 1 2 3 4 diye tanıtmış olabilirler doğru :)

 

Mehmet bey yolum o taraftan pek geçecek gibi durmuyor ama aklımda ;)

 

4 adet sağlıklı çalışan enjektör bulup deneyelim dedi tekrardan ustam ama dur bakalım.  Bu arada seside kaydettim ama işyerinde ki PC de kaldı almayı unuttum, yarın atarım.

Yorum bağlantısı
Erkan SINDIR
(düzenlendi)

Arkadaşlar hareket halindeyken rüzgar çok etkiliyor kaydı, rolantide ise yüke binmediğinden ses fala çıkmıyor ama bu sesin biraz daha yüksek şakırtılı olanını düşünün lütfen.

 

http://s6.dosya.tc/server3/4d0q3c/tdci_ses.mp3.html

tarihinde Erkan SINDIR tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Orhan

bu sesin aynısı bende de var,  1900-2000  d/d dan sonra kesiliyor.  kime sorduysam enjektör sesi  normal dedi. 

Yorum bağlantısı
Erkan SINDIR

Hareket halinde ki hafif gazla ilerlerken video  kaydettim, arkadaki pancar motoru gibi gelen mekanik olan ses işte bahsettiğim.

 

Bu sesin hiçte normal olmadığı aşikar, mazot pompası ve enjektör revizyonu, zincir değişimi ve yazılımsal güncellemeler yapıldı ama hala aynı.

 

https://www.youtube.com/watch?v=3BB86IWFVO8

Yorum bağlantısı
Yusuf Sultan Kara

sesi 3-4 kez dinledim ses enjektör sesi değil. devir artınca enjektör sesi kesilir normalde. şanzımandan geliyor diyeceğim ama iyice dinlenmeli. sente kayıkmış gibi veya sibop sesine de benziyor. mazot pompası zincir paleti sesi herşey olabilir.. buna benzer bir ses benim turbo radyatöründen geliyordu. motor düşük devirde titreşim yapınca radyatörün lastik contalı civatası bozulmuş travese vurup şaseye ses yapıyordu. ses hertarafa yayılıyordu şaseden 3 ay aradık sesin nereden geldiğini araba sattıracaktı  neredeyse takıntı haline gelmişti resmen bende umarım kısa zamanda bulursun sesin kaynağını. manuel olsa aracın volantı kontrol ettir diyeceğim ama araç otomatik.

Yorum bağlantısı

Benim aracımda çok hafif benzer bir ses var. Ancak sizdeki ses çok şiddetli ve sürekli gibi.

Aracı gösterdiğimde dizel araçtan böyle ses gelmesi normal demişlerdi.

Hatta aynı ses 2008 dizel Focus'da da vardı.

 

Bir de videonun sonunda gaza basınca devir 3.250 ye kadar çıkarken hız aynı oranda artmıyor gibi.

Bulunduğunuz viteste 1.750 dd da hız 35 iken 3.250 dd da 65 olmalı. Sizde hız 40-45 aralığında kalıyor.

Yorum bağlantısı
  • 6 yıl sonra...
Kemal Çetin

merhaba, aracım mondeo mk3 2.0tdci otomatik.Aracima 20bin km once(aracim 195bin km iken) volant kirilmasi sebebiyle  motor rektefiye yapildi. Triger zinciri pistonlar, subaplar, bilyalar kayıslar degisti. Aracim 210bin km iken turbo arizalanmisti revizyon gordu ve enjektör bakımı yaptirdim. İki tane enjrktorun valfi bozuktu. İtici yaylari ve valf degisimi yaptılar. Suan aracim 215bin km de.  Aracı sakin kullanimda hic bir problem yok , fakat 100km hizla sabit giderken , gaza birden yukleniyorum ve arac vitesi bir düşürüyor, devir yukseliyor 3-4bin ve uzeri oluyor , motortan mı nerden geliyor bilmiyorum çıt çıt çıt çıtır çıt garip bir ses geliyor . Gazdan ayamigi alinca ses kesiliyor. Tamirciye götürdüm avans kaçırıyor olabilir veya volan dişlisi bozulmus, göbek dağıtmış olabileceğini soyledi. Sorun nedir?  Samsundan yaziyorum. Onerebileceginiz bir usta var mi ? Hersey icin teşekkür ederim. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Kemal Çetin yazdı:

merhaba, aracım mondeo mk3 2.0tdci otomatik.Aracima 20bin km once(aracim 195bin km iken) volant kirilmasi sebebiyle  motor rektefiye yapildi. Triger zinciri pistonlar, subaplar, bilyalar kayıslar degisti. Aracim 210bin km iken turbo arizalanmisti revizyon gordu ve enjektör bakımı yaptirdim. İki tane enjrktorun valfi bozuktu. İtici yaylari ve valf degisimi yaptılar. Suan aracim 215bin km de.  Aracı sakin kullanimda hic bir problem yok , fakat 100km hizla sabit giderken , gaza birden yukleniyorum ve arac vitesi bir düşürüyor, devir yukseliyor 3-4bin ve uzeri oluyor , motortan mı nerden geliyor bilmiyorum çıt çıt çıt çıtır çıt garip bir ses geliyor . Gazdan ayamigi alinca ses kesiliyor. Tamirciye götürdüm avans kaçırıyor olabilir veya volan dişlisi bozulmus, göbek dağıtmış olabileceğini soyledi. Sorun nedir?  Samsundan yaziyorum. Onerebileceginiz bir usta var mi ? Hersey icin teşekkür ederim. 

 

Ses devirle mi orantılı yoksa hızla mı ? 

 

Yorum bağlantısı
Kemal Çetin

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Ses devirle mi orantılı yoksa hızla mı ? 

 

Devir ile alakalı sanirim mehmet bey, sakin sakin hizlanirsam hic o ses olusmuyor.  ama manuel e alip test etmek istedim , devir yukselmesine ragmen 1 ve 2. viteste bu ses gelmiyor 3.viteste ve nadiren 4. viteste yuksek devirde oluşabiliyor.

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Ses devirle mi orantılı yoksa hızla mı ? 

 

Devir ile alakalı sanirim mehmet bey, sakin sakin hizlanirsam hic o ses olusmuyor.  ama manuel e alip test etmek istedim , devir yukselmesine ragmen 1 ve 2. viteste bu ses gelmiyor 3.viteste ve nadiren 4. viteste yuksek devirde oluşabiliyor.

 

https://drive.google.com/file/d/1WcKu5nNPMI9DFz7doVFfVT-RBXFrqA3I/view?usp=drivesdk

 

https://drive.google.com/file/d/1We67YmC6HIOrIRlz0fBQ2iJt4bopMDjW/view?usp=drivesdk

 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Motorda böyle bir ses gelecek yer yok bence. 
Ses devirle paralel değil. 
Motor yüke binince oluşuyor. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...