Canberk Eken 3 Kasım 2015 Paylaş 3 Kasım 2015 Bir kaç hafta önce babama aldığımız 2011 2.0 tdci selective kuga ile ilgili bir kaç sorum var, fikir verebilcek olanlara şimdiden teşekkürler (km 105.000) 1-Denizli'de yetkili serviste kontrol ettirilerek aldığımız tamamı yetkili servis kayıtlı araç Ankara dönüşünde uzun yolda motor arıza lambası yaktı. Stop edip çalıştırınca kayboldu, Ankara'ya kadar sakin bir şekilde gelip ertesi gün yetkili servisde bilgisayara bağlanıp lamba yanmadığı için arıza kodu görünmedi. Bir kaç gün sonra lamba bir kaç kez daha tekrarladığında stop etmeden özel servisde kontrol edilip kızdırma bujisi alakalı kod olduğu görüldü. Bujiler sökülüp kontrol edildiğinde, usta k. Bujilrerinin hepsinin sapasağlam olduğunu, ama egr nin içine parmak girmeyecek kadar tıkalı olduğunu onun da sebep olacağını söyleyip egr yi temizlemiş. 2-3 hafta boyunca tekrar karşılaşmadığımız lamba tekrar yandı, tabi henüz ids e bağlanmadığı için aynı kodu verip vermediğini bilmiyoruz. Servise gitmek için de tekrar yanmasını bekliyoruz, ne kaynaklı olabileceği konusunda fikirlerinizi bekliyorum. 2- Diğer problem (daha önce ps kullanmadığımız için problem olduğuna emin olmadığım) geç ve düzensiz vites geçişleri; Şöyle ki genelde ilk 3 viteste, her zaman olmamak kaydıyla gaz pedalına az güç uygulansa bile hatta özellikle vites yükseltsin diye dozaj azaltılsa bile 2500, 3000 bazen 3500 devire kadar vites yükseltemiyor. Buna benzer olarak rampa aşağı motor kompresyondayken bir üst vitese geçmek için çok hafif pedala dokunulduğunda devir yükseltmeye devam ediyor, hatta işin ilginç yani genelde böyle durumlarda frene basılınca üst vitese geçiyor. Geçiş devirleri haricinde vites geçişlerinde herhangi bir sıkıntı yok, manuel modda istenilen devirlerde çok hızlı ve sarsıntısız olarak geçiş yapıyor. 3- R konumuna geçildiğinde anında vitese geçemiyor. R' ye geçer geçmez gaz verilince önce boşta devir yükselip ardında küt sesiyle beraber ani bir şekilde geriye zıplıyor araç. Not: bir kaç ay önce 100.000 km de aracın ağır bakımları ve şanzıman yağı, filtre değişimi gibi bakımları yetkili serviste yapılmış. Yorum bağlantısı
Konuralp Aracı 3 Kasım 2015 Paylaş 3 Kasım 2015 (düzenlendi) Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun. Motor arıza uyarısı konusunda bir fikrim yok lakin powershift kullanıcısı olarak şunları söyleyebilirim; - vites büyültme ya da küçültme kararını sadece motor devri ve ya gaza basma durumunuza göre vermiyor, yolun eğim durumu, sizin kullanım tarz ve alışkanlıklarınız da etkili. - geri vitese gelince, bahsettiğiniz ses çok muhtemel yokuş kalkış destek sisteminin fren yapıp gaza bastığınızda aracı serbest bırakmasından kaynaklanıyor. Eğim olmayan bir zeminde de denediniz mi? 3 Kasım 2015 tarihinde Konuralp Aracı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 3 Kasım 2015 Paylaş 3 Kasım 2015 (düzenlendi) motor arıza ısıgı ıcın aracın turbosunu tam tesekkullu kontrol ettırın bahsettıgınız sekılde bende problrm yasadım ve sıfır turbo aldım bende turbo ve basınc organları probemı olabılır inşallah değildir ama kontrol ettırın bence 3 Kasım 2015 tarihinde Halil İçingir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Canberk Eken 3 Kasım 2015 Yazar Paylaş 3 Kasım 2015 Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun. Motor arıza uyarısı konusunda bir fikrim yok lakin powershift kullanıcısı olarak şunları söyleyebilirim; - vites büyültme ya da küçültme kararını sadece motor devri ve ya gaza basma durumunuza göre vermiyor, yolun eğim durumu, sizin kullanım tarz ve alışkanlıklarınız da etkili. - geri vitese gelince, bahsettiğiniz ses çok muhtemel yokuş kalkış destek sisteminin fren yapıp gaza bastığınızda aracı serbest bırakmasından kaynaklanıyor. Eğim olmayan bir zeminde de denediniz mi? Bahsettiğim olay zaten düz ve ya hafif eğim yollarda olduğu için rahatsız ediyor. Aracın o anda o devirlere hiç ihtiyacı yok yani. Araçta yokuş kalkış desteği yok. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Kasım 2015 Paylaş 3 Kasım 2015 R'ye alınca bir müddet bekleyin bence. Otomatiklerde prnd geçişlerinde aracın kavramasına süre vermek lazım.Kavramaya gelmeden her otomatik araç gaza basıldığında vuruntu yapar. Şanzımanın tepkimelerini ise yine bir ps şanzımanlı araca göre değerlendirmek daha doğru olacaktır. Geçen gün Volvo s60'da ben sdece dururken vites düşürmelerini hissettirmesi haricinde sorun teşkiledecekbirşey yaşamadım ama dediğiniz gibi bir test de yapmadım. Sadece benim gördüğüm şanzıman olabildiğince hızlı en yüksek vitese çıkmak için her devri verimli kullanıyor gibi geldi. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Canberk Eken 3 Kasım 2015 Yazar Paylaş 3 Kasım 2015 R'ye alınca bir müddet bekleyin bence. Otomatiklerde prnd geçişlerinde aracın kavramasına süre vermek lazım.Kavramaya gelmeden her otomatik araç gaza basıldığında vuruntu yapar. Şanzımanın tepkimelerini ise yine bir ps şanzımanlı araca göre değerlendirmek daha doğru olacaktır. Geçen gün Volvo s60'da ben sdece dururken vites düşürmelerini hissettirmesi haricinde sorun teşkiledecekbirşey yaşamadım ama dediğiniz gibi bir test de yapmadım. Sadece benim gördüğüm şanzıman olabildiğince hızlı en yüksek vitese çıkmak için her devri verimli kullanıyor gibi geldi. Saygılarımla. Vitesle alakalı durumun mekaniksel değil de yazılımsal olduğunu düşünüyorum zaten, geçiş hızı ve pürüzsüzlüğü çok iyi, sadece bazen gereksiz yüksek devir çeviriyior. Şanzıman için bir yazılım ve ya kalibrasyon olayı olup olmadığını servise sorarız muhtemelen. Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz 3 Kasım 2015 Paylaş 3 Kasım 2015 Power shift şanzımanlı bir aracım var. Aracı ikinci el olarak satın aldım sizin gibi. Geç gaz tepki vermesi, vitesi geç düşürmesi gibi sorunlarım vardı. Gaza bastıktan 3 saniye sonra araç hızlanmaya başlıyordu. D'den R'ye çok geç geçiyordu. Konuyu periyodik bakım için gittiğim Otokoç Antalya yetkili servisine bildirdim. Otomatik vitesi alıştıracaklarını söylediler. İşlem sonucu aracı geri aldığımda aracı tanıyamadım. Geç geçişler, geç gaz tepkileri yok olmuştu. Şanzıman ile ilgili sorunları yetkili serviste bilgisayar yardımıyla alıştırma yaparak azaltabilir ya da yok edebilirsiniz diye düşünüyorum. 2 Yorum bağlantısı
Canberk Eken 3 Kasım 2015 Yazar Paylaş 3 Kasım 2015 Power shift şanzımanlı bir aracım var. Aracı ikinci el olarak satın aldım sizin gibi. Geç gaz tepki vermesi, vitesi geç düşürmesi gibi sorunlarım vardı. Gaza bastıktan 3 saniye sonra araç hızlanmaya başlıyordu. D'den R'ye çok geç geçiyordu. Konuyu periyodik bakım için gittiğim Otokoç Antalya yetkili servisine bildirdim. Otomatik vitesi alıştıracaklarını söylediler. İşlem sonucu aracı geri aldığımda aracı tanıyamadım. Geç geçişler, geç gaz tepkileri yok olmuştu. Şanzıman ile ilgili sorunları yetkili serviste bilgisayar yardımıyla alıştırma yaparak azaltabilir ya da yok edebilirsiniz diye düşünüyorum.Oo bu iyi haber, demek ki tahmin ettiğim gibi bir kalibrasyon yöntemi varmış. Bakalım bizim şikayetlerde işe yarar mı. Teşekkürler cevabınız için Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel 3 Kasım 2015 Paylaş 3 Kasım 2015 Powershift kullanıyorum.Aracı ilk aldığımda şimşek gibi vites değiştiriyordu şahsımın uyuz uyuz kullanması neticesinde tork konvertörlü gibi oldu vites geçişleri sanırım kullanım alışkanlıklarınızı kaydediyor şanzıman..ancak geri vitese geçişlerde herhangi bir vuruntu vs. Problemi yok bende.. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Kasım 2015 Paylaş 3 Kasım 2015 kalibrasyon/alıştımra/yazılım günceleme. her bakımda yapılmalı 1 Yorum bağlantısı
Canberk Eken 4 Kasım 2015 Yazar Paylaş 4 Kasım 2015 Abi arıza kodu : P269F:00-27-(Pcm)- egzoz işlem sonrası kızdırma bujisi devresi açık Sanırım dpf ile alakalı bir durum. Yabancı bir forumda çözüm olarak 'fuel evaporator' adlı bir parçanın değişmesi söylenmiş. Türkçe ismi olarak neye tekabül ediyor bulamadım. Yorum bağlantısı
Canberk Eken 21 Kasım 2015 Yazar Paylaş 21 Kasım 2015 Sorunun arıza lambasıyla alakalı olan kısmı sanırım çözüldü. Dpf 'ye giren ısı sensörü denen bu kablodan kaynaklandığı söylendi. Kablonun ucu gevşek ve kolay söküldü. Sensörü bulup, deneyip sorun çözülürse alıcaktık. Parçacılarda sensör bulunamayınca belki gevşek olmasından kaynaklıdır diyerek temizleyip güzelce sıkarak aynı kabloyu yerine taktık. Her gün yanan lamba sanırım iki haftayı geçti bir daha yanmadı. Daha sonra da bu sensörün fiyatının 700 küsür lira olduğunu öğrenince iyice bi sevindik tabi kablonun bulunmamasına. Vites geçişleriyle alakalı durumu da kime gösterdiysek ısrarla normal bi sıkıntı yok cevabını aldık, yetkili servis de bilgisayarda arıza görmeden müdahale edemeyiz gibi saçma bir şey söyledi. Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz 23 Kasım 2015 Paylaş 23 Kasım 2015 Vitesi manuel moda alıp tek tek vites arttırdığınızda bütün viteslere sorunsuz geçiyor mu ? Yorum bağlantısı
Canberk Eken 26 Kasım 2015 Yazar Paylaş 26 Kasım 2015 Vitesi manuel moda alıp tek tek vites arttırdığınızda bütün viteslere sorunsuz geçiyor mu ? Aynen, manuel modda sorunsuz ve anında tepki veriyor. Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz 27 Kasım 2015 Paylaş 27 Kasım 2015 Bende şöyle bir durumla karşılaştım. Sadece tahmini olarak konuşuyorum şu anda. Yüzde 20-25 eğimli bir apartman çıkışından çıktım. orada deviri yüksek tutmak istedi araç. Ardından düz yolda devam ettim ilk 100-150 metre araç üst vitese atmadı sonra baktı yol düz üst viteslere attı. Sizin araçta bu eğimi ölçen mekanizmada sorun olabilir mi ? 1 Yorum bağlantısı
Canberk Eken 28 Kasım 2015 Yazar Paylaş 28 Kasım 2015 Bende şöyle bir durumla karşılaştım. Sadece tahmini olarak konuşuyorum şu anda. Yüzde 20-25 eğimli bir apartman çıkışından çıktım. orada deviri yüksek tutmak istedi araç. Ardından düz yolda devam ettim ilk 100-150 metre araç üst vitese atmadı sonra baktı yol düz üst viteslere attı. Sizin araçta bu eğimi ölçen mekanizmada sorun olabilir mi ? Aslında çoğu zaman tıpkı anlattığınız durum. Eğimli bir rampanın arkasından düz gidilen ve ya aşağıya inilen yolda üst vitese çıkamama. Düz yol olduğunu geç algılama gibi bir durum var o zaman. Yetkili serviste usta ve baş teknisyenle çıktığımız test güzergahında bu koşullar olmadığı için çok da derdimizi anlatamadık aslında. Yorum bağlantısı
Recommended Posts