İçeriğe Yönlendir

Baskı Balata Değişimi Sonrası Rölantide Sallanma, Titreme


Mücahid Çabuk

Recommended Posts

Mücahid Çabuk

Yaklaşık 3 yıl önce forumdan edindiğim olumlu izlenimler ile Maslak no name servis Osman Ve Fatih ustalara aracımın bakımları için gitmiştim. Bu güne kadar bir çok bakım, trigger seti değişimi ve arka frenlerin diske cevirilmesi gibi çeşitli tamir hizmetleri oldu. Son olarak baskı balata değişimi geldi çattı. Bende kendilerine aracımı teslim ettim. Özellikle Osman Usta ile baskı balata bilya konusunda orjinal parçalar takılması hakkında konuştuk ve bana üzerindeki baskı balata için sachs marka olduğunu ve sachs takılması gerektiğini, bilyanın ise fo-mo-co olmak zorunda olduğunu söyledi. Bende tamam dedim. Ayrıca volantına bakarız sorun yok ise değişmesine gerek kalmayacağını söyledi. İş çıkışı aracımı teslim almaya gittim. Bana volantın yüzeyinde bir miktar yanıklık olduğunu ve taşlatarak düzeltildiğini söyledi. Çıkan parçaları gösterdi. İşçiliğini (250) kendisine peşim verdim. Parçaların parasını (580 tl) parçacısına kredi kartıyla ödedim. Aracımı teslim aldım. Maslaktan eve dogru yola çıktım. Haliyle trafik yoğunluğunda dur kalklar başladı. Aracımda rölantide bariz bir sallanma ve titreme durumu olduğunu farkettim. Osman Usta'yı aradım ve durumu anlattım. Arabanın aküsünün çıkartıldığını için aracın ögrenme işlemi devam ediyor ondan olablir dedi. Aradan bir kaç gün geçti. Osman Ustaya gittim. İnceledi,  sallanma durumuna baktı enjektörden yapıyor, 1000 devire kadar sallanıyor sonra kesiliyor dedi. Würth mazot katkısı kullan bir depo bitir düzelir dedi. Kendisine baskı balata değişiminden önce böyle bir titreme ve sallanma olmadığını söyledim. Enjektörler ile alakalı değil bence dedim. Denk gelmiştir daha önce karşılaştık dedi. Bende würth enjektör katkısı aldım ve bir depoyu katkı ile bitirdim. Ama değişen hiç bir şey olmadı. Bende başladım araştırma yapmaya. Kime sorduysam oynar kütleli volantın kesinlikle taşlanmayacağını söylediler. Problemli ise değişmesi gerekirmiş. Bu sallanmanın volanttan kaynaklandığı ortaya çıktı. Bende maliyetini göze alarak farklı bir yerde aracımı tekrar söktürdüm. Üzerinden mapa marka yerli baskı balata çıktı. Bilya fo-mo-co takılmış. Volant kütleleri kilitlenmiş zar zor hareket ediyor. Yaşadığım hayal kırıklığını anlatamam. Osman Usta'yı aradım. Benim araca hangi baskı balata taktığını sordum. Sachs taktık dedi. Bende üzerinden MAPA çıktı şimdi elimde dedim. Biz volantı tornacıya gönderdik tornacı monte ediyor dedi. Oynar volant taşlanmıyormuş dedim. Volantı, baskı  balatayı motora sen takmıyormusun, nasıl görmüyorsun mapa baskı balatayı dedim. Biz tornacımızı değiştirelim o zaman dedi. Bende kendisine parasından kaçan bir insan değilim niye böyle bir şey yaptınız dedim. Hala tornacı yapmıştır diyor. Volantın baskı balatanın motora nasıl takıldığını izlemesem görmesem inandıracak beni kendine. Osman ustanın yaptığı bu işçilik bana sıfır sachs volant, sıfır sachs baskı balata ve işçiliğe mal oldu. Neyseki aracımın titremesi ve sallanması düzeldi. Ne olursa olsun aracınızın başında beklemeye çalışın. Nasıl parça takıldığını sorgulayın. Çıkan parçalar bunlar.

 

cMIpdF.jpg

 

VDAUwo.jpg

Yorum bağlantısı
Erdal Aydın

Ben de bu hafta baskı balatayi değiştirecem. Bostancı, yedpa, kadosan da girmediğim ford servis ve yedek parcacisi kalmadı. Hiç birisi oynar göbek volant taslanir, tamir edilir demedi. Çok üzücü bir durum. Parça fiyatı hepsi toplam 1200 lira tutuyor artı işçilik vericem. Bi arkadaş tanıdık var 1200 liraya işçilik dahil halledelim dedi önce aklıma yattı sonra 200 lira işçilik için tanımadığım birine gitmek mantıklı gelmedi ve vazgeçtim. Enisteye götürmeye karar verdim kafam rahat olsun diye. Anlaşılan doğru karar vermişim.

Büyük geçmiş olsun. Ekstra maliyeti ne oldu size?

Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı

Yaşanan olay tamamıyle doğrudur.Torna atölyesindeki bir karışıklık sonucu,başkasının debriyaj seti bize teslim edilmiş,ve iki kişi hızlı çalışmamızdan dolayı mapa debriyayı montajlamışız, kusurluyuz..!Mücahit bey in aramasından sonra  Atölyeye uğradığımda benim teslim ettiğim sachs marka debriyajı da alan kişinin geri getirip sahibi arandığı ben oraya gidince ortaya çıktı, günlerdir duruyormuş, kayıp diye adamın parçasını alıp teslim etmiş..Yaşanan durum için gerçekten özür diliyorum..Ayrıca volan da bir durum gördüğümüzde muhakkak değiştiririz,gerçekten bir sorunu yoktu..Ödenen ücretin farkını iade etmeye hazırız..Dikkatsiz bir çalışma sergilediğimiz için tekrar özür dilerim.. 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Sercan AKAN59
(düzenlendi)

Yaşanan olay tamamıyle doğrudur.Torna atölyesindeki bir karışıklık sonucu,başkasının debriyaj seti bize teslim edilmiş,ve iki kişi hızlı çalışmamızdan dolayı mapa debriyayı montajlamışız, kusurluyuz..!Mücahit bey in aramasından sonra  Atölyeye uğradığımda benim teslim ettiğim sachs marka debriyajı da alan kişinin geri getirip sahibi arandığı ben oraya gidince ortaya çıktı, günlerdir duruyormuş, kayıp diye adamın parçasını alıp teslim etmiş..Yaşanan durum için gerçekten özür diliyorum..Ayrıca volan da bir durum gördüğümüzde muhakkak değiştiririz,gerçekten bir sorunu yoktu..Ödenen ücretin farkını iade etmeye hazırız..Dikkatsiz bir çalışma sergilediğimiz için tekrar özür dilerim.. 

 

Bu Denli Düzgün Bir Cevap Verdiğiniz İçin Saygı Duyarım. Araç Sahibi Talihsiz Bir olay Yaşamış Geçmiş olsun Tekrar. Anlatılan Olayda Araç Sahibine Şundan Dolayı Sonsuz  Hak Veririm. Araçta Bariz Sıkıntı Olmasına Rağmen Farklı Çözümlere Yönlendirilmesi Büyük Kayıp Olmuş. Tekrardan Söküp Bakılabilirdi.

 

2 Tarafada Tekrar Geçmiş Olsun.

tarihinde Sercan AKAN59 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mücahid Çabuk

Oynar volant  taşlanmıyor ve taşlandığında bozulduğu söyleniyor. O zaman  tornacıya niye gönderiliyor. Diyelim ki orjinal sachs volant yüzeyi yanık diye gönderildi. Biraz olsun mantıklı az maliyeti olması bakımından düşünülmüş olabilir. Peki sıfır alınmış baskı balatanın (sachs ise eğer) niye tornacıya gidiyor ve karıştığı iddia ediliyor. Ben kendi payıma gereken dersi aldım. Umarım konunun muhatapları da gereken dersi alır ve müşterilerine gereken saygıyı ve özeni gösterirler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Geçmiş olsun... 

Kötü olmuş, ancak talihsizlikler olabiliyor..

Sıfır aldığım lastiklerin hatalı olduğu ve hiç kimsenin lastik kusurlu demediği için 800 lira para harcadım ben. Araç titreme yapıyordu.. 

Lastikleri söktürdüm garantiye gönderdim sağlam raporuyla geri geldi. 

9 defa rot balansçıya gittim.. Yetmedi kayseride rot balansçıya gittim..

Jantın bozuk dediler.. Kayseride jantçıya gittim.

Şanzıman yapan bu titremeyi dediler.. Kayseride otomatik şanzımancıya gittim..

Aksın bozuk dediler. Burada aksı söktürdüm, sağlam dediler.. Tekrarında aksta balans var burada düzeltemiyoruz dediler.. Ankarada aksçıya gittim.

Gelirken hatalı işlem sonucu yerine oturmayan aksım çıktı yolda kaldım. 

 

En son, lastikeri söktürdüm, eski lastiklerimi taktırdım.. Sorun ortadan kalktı da, lastikçi iyi niyet garantisinden 150 lira fark alarak lastiklerimi iade aldı. Yeni lastik alıp kurtuldum..    

Sonuç.  2 ay zaman 800 lira harcadım...

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Kazım Yılmaz

Gerçektende çok sıkıntılı bir süreç yaşamışsınız.

 

 

Geçmiş olsun... 

Kötü olmuş, ancak talihsizlikler olabiliyor..

Sıfır aldığım lastiklerin hatalı olduğu ve hiç kimsenin lastik kusurlu demediği için 800 lira para harcadım ben. Araç titreme yapıyordu.. 

Lastikleri söktürdüm garantiye gönderdim sağlam raporuyla geri geldi. 

9 defa rot balansçıya gittim.. Yetmedi kayseride rot balansçıya gittim..

Jantın bozuk dediler.. Kayseride jantçıya gittim.

Şanzıman yapan bu titremeyi dediler.. Kayseride otomatik şanzımancıya gittim..

Aksın bozuk dediler. Burada aksı söktürdüm, sağlam dediler.. Tekrarında aksta balans var burada düzeltemiyoruz dediler.. Ankarada aksçıya gittim.

Gelirken hatalı işlem sonucu yerine oturmayan aksım çıktı yolda kaldım. 

 

En son, lastikeri söktürdüm, eski lastiklerimi taktırdım.. Sorun ortadan kalktı da, lastikçi iyi niyet garantisinden 150 lira fark alarak lastiklerimi iade aldı. Yeni lastik alıp kurtuldum..    

Sonuç.  2 ay zaman 800 lira harcadım...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Erol bey mesajınız haddini aşmış kuralları da hiçe saymış.. Ben gizledim.. 

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Benim ustam da bana 500tl pahaliya gelen islem yapti. Enistemin aracinda baski balata degistiriken de ayrica bir hatasi oldu ama kendisinin iyi niyetinden suphe duymam. Sagolsun o da beni musterisi gibi gormez. Canin sagolsun dedim iki islemde de. Ben sanayi ortaminda kapisindan gecerken iceriye selam vermeden gecmiyorsam, iki kucuk plastik parca icin ben dukkandayken kendi arabasina binip bunlari degistirdim sen gorsen begenmezsin diyorsa gercekten cani sagolsun. Hata olabilir. Onemli olan o hatanin karsiliginda saygi duyulacak bir yanit alabilmektir ki beseri munasebetin de dinlerin ogutledigi de hatayi kabul etmek ve hatayi kabul edenin ozrunu kabul etmektir. Bence konu acilisi gayet hakli bir sebepten. Osman Usta'da esnafligina yakisan bir cevap vermis. Daha fazlasi iki tarafin kendi arasinda cozecegi bir kivamdayken disardan gelen etkileri noturlemek lazim.

Saygilarimla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mücahid Çabuk
(düzenlendi)

Geçmiş olsun Mücahit bey. Ben de aşağı yukarı sizinle aynı sorunları yaşıyorum. Aşağıdaki konu benim açmış olduğum konu. Oynar kütleli volant titreme sorunu benim aşağıda anlattığım ile aynı mıydı ? Yardımcı olursanız sevinirim.

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/276939-sadece-rolantide-titreme-sorunu/

 

Teşekkür ederim Kutlu Bey, Paylaştığınız videoyu incelediğimde aynı probleme benziyor. Arabanın kasasının sallanması ve motorun sallanması bendeki ile benzerlik gösteriyor. Muhtemelen volant kaynaklı bir sallanmaya benziyor. Benim aracımda baskı balata değişimi sonrası ortaya çıktığı için sorunun volant kaynaklı olduğu çok ağır basıyordu. Ayrıca titreme veya vibrasyondan ziyade sallanma şeklinde bir durum söz konusu idi. Debriyaj sistemini söktürmek harici görece daha az maliyetli olan tüm tavsiye ve çözümleri değerlendirmek mantıklı görünüyor. Ama sonuç değişmez ise kesin olarak volant problemidir diyebiliriz. İnşallah sorununuz en kısa zamanda çözülür. Ben focus ile yolları ayırdım.

tarihinde Mücahid Çabuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Ersin Özkaya
(düzenlendi)

Bende bugün sachs marka baskı balata ve bilya degimi yaptırdım.volan iyi diye ellenmedi.lakin aracı teslim aldıktan 1 saat sonra araç 5. Viteste geçmedi.vites geçişleri önce daha yumusakti şimdi daha sert.once de 2 te tam gaz yapınca baskı kaciriyordu şimdide kaçırıyor .saskinim.ustalarima guvenirimm ama neden böyle oldu ? Ustami aradım pazartesi sabah gel dedi.baski balata ve parça için 1300 TL ye yakın para harcadım ama sorunlarim aynı.suan araç 5. Geçmiyor calismiyorken de aynı.

tarihinde Ersin Özkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

5 e geçmemesi basit bir montaj düzeltmesi ile hallolur. balata yeni volant eski ise ilk 50 km civarı kaydırma yapabilir, sonra yüzeyler birbine alışır düzelir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya
On 04.05.2019 at 19:28, Çağlar Bayur yazdı:

5 e geçmemesi basit bir montaj düzeltmesi ile hallolur. balata yeni volant eski ise ilk 50 km civarı kaydırma yapabilir, sonra yüzeyler birbine alışır düzelir.

Aynı sesler hala devam ediyor.degisem birşey yok.ustaya söyledim.sorum yok diyor.halbuki ben aracımı biliyorum.sert kalkışta garc sesi hala var.neden böyle oluyor aceba? Montaj hatası mı, yada volan dan mi? Sıfır baskı balata neden hala ses yapar.

Yorum bağlantısı
Alaattin Zeki

Geçmiş olsun. büyük şanssızlık olmuş. Osman usta da hatayı kabul edip özür açıklaması yapmış zaten.

ANCAK çözemediğim bir tuhaflık var açıklayabilecek birisi varsa açıklasın lütfen. baskı balata ve volant değişimi yaptırmış ve bu işin nasıl yapıldığını gözlemlemiş birisiyim. Bu işlem sırasında ne tornacı gördüm nede torna tezgahı. Tornacı bu değişimin neresindedir. Eğer eski volant taki bir sıkıntı için tornacıya gönderildiyse dahada vahim, çünkü bu oynar kütleli volant ların ne tamiri nede bakımı olmaz. bunu hangi ustaya sorarsanız sorun bilir. bence bu tornacı konusu biraz açıklanmaya muhtaç. 

Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya

Kendi sorunuma kendim cevap vereyim.baski balatadaki sorun ortadan kalktı.ilk kalkışta ki tak sesi de egzozdan geliyormuş .2. ay önce araca katalizör takılmıştı.ani kalkışta katalizör demire degiyormus.kucuk bir işlem ile sorun halledildi. Şuan araç saat gibi.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
On 08.05.2019 at 17:30, Alaattin Zeki yazdı:

ANCAK çözemediğim bir tuhaflık var açıklayabilecek birisi varsa açıklasın lütfen. baskı balata ve volant değişimi yaptırmış ve bu işin nasıl yapıldığını gözlemlemiş birisiyim. Bu işlem sırasında ne tornacı gördüm nede torna tezgahı. Tornacı bu değişimin neresindedir. Eğer eski volant taki bir sıkıntı için tornacıya gönderildiyse dahada vahim, çünkü bu oynar kütleli volant ların ne tamiri nede bakımı olmaz. bunu hangi ustaya sorarsanız sorun bilir. bence bu tornacı konusu biraz açıklanmaya muhtaç. 

baskı balata değişiminde volant ile baskının şapkalarının birbirine ayarlamayı piyasanın %99 u bilmez, bilenlerinde %99 u uğraşmak istemez.

Standart bir işlem değildir zaten ancak hem performans hem balata ömrünü artırmak açısından hem de pamuk gibi bir pedal hissi için yapılan extra  bir işlemdir.

işlem torna makinesi gerektirdiğinden tornacıda yapılır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...