Emrah Altun 11 Aralık 2015 Paylaş 11 Aralık 2015 Arkadaşlar merhaba. Mesai arkadaşımın dizel cmaxından mazot kokusu geliyor. İlk başlarda koku kaloriferden gelirken şimdi araç rolantide çalışırken bile kaputun oraları koklayınca koku duyuluyor. Sebep ne olabilir sizce? Servise vereceğiz ama çekiciyle mi götürsek? Böyle kullanmak tehlike yaratır mı? Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 11 Aralık 2015 Paylaş 11 Aralık 2015 Ya hortum patlağı vardır. Ya da enjektör oring lerinde kaçak vardır 4 Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 11 Aralık 2015 Paylaş 11 Aralık 2015 Hocam değişik bi ses varmı motorda . Yorum bağlantısı
Mithat Tuğrul 12 Aralık 2015 Paylaş 12 Aralık 2015 Mazot hortumu patlak yada çatlak olabilir. Yorum bağlantısı
Emrah Altun 12 Aralık 2015 Yazar Paylaş 12 Aralık 2015 Hocam değişik bi ses varmı motorda .Bir değişiklik yok seste. Çalışmasında anormallik de yok. Yorum bağlantısı
Baha Kanberoğlu 12 Aralık 2015 Paylaş 12 Aralık 2015 (düzenlendi) aracı tam bilmiyorum ama arkadaşın benzinli jettasında benzin kokusu sorunu vardı geçen günlerde. aracın gidişinde sorun yoktu onunda. turbonun hava hortumu çatlamış. oradan koku veriyormuş dışarı. parça yokmuş gösterdiği yerde. turboyu devreye sokmazsan sorun olmaz demişler..akşamına bulup taktılar. 12 Aralık 2015 tarihinde Baha Kanberoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kazım Yılmaz 12 Aralık 2015 Paylaş 12 Aralık 2015 Aynen. Dizel fiesta kullanırken benimde başıma gelmişti. Oringleri kontrol ettirsin arkadaş. Ya hortum patlağı vardır. Ya da enjektör oring lerinde kaçak vardır Yorum bağlantısı
Kutlu Varmaz 12 Aralık 2015 Paylaş 12 Aralık 2015 (düzenlendi) Arkadaşlar merhaba. Mesai arkadaşımın dizel cmaxından mazot kokusu geliyor. İlk başlarda koku kaloriferden gelirken şimdi araç rolantide çalışırken bile kaputun oraları koklayınca koku duyuluyor. Sebep ne olabilir sizce? Servise vereceğiz ama çekiciyle mi götürsek? Böyle kullanmak tehlike yaratır mı? Emrah bey iyi günler. Aynı sorunu 3 ay önce yaşadım. Seyir halindeyken hafif bir mazot kokusu geliyordu havalandırmadan. Araç durduğunda rölantideyken daha yoğun bir şekilde hissediliyordu koku. Sorun enjektör keçelerinin özelliği kaybetmesi ve püskürtme sırasında keçelerin arasında yakıt kaçırması. Motorun üstündeki plastik koruma kapağını kaldırdıp bakın bakalım. Enjektörlerin oradan kaçak var mı yok mu az çok anlaşılır zaten. Enjektör keçelerinin değiştirin koku gidecektir. İsterseniz ekonomik durumunuz müsaitse polen filtresini de değiştirin tertemiz olsun (Ben keçeleri değiştirdim polen i değiştirdim sorun çözüldü) Fakat enjektör keçelerini değiştirirken sızan mazot yüzünden enjektörler taşlaşıp o borulara sıkışıyor. O zaman enjektörü o borudan söküp kurtarmak zorlaşıyor. İşlem yapılırken o hususa dikkat ediniz. Kemikleşen mazot parçalarının enjektör çıkarken yanma odasına düşmemesine ve enjektörlere nazik davranılmasına dikkat ediniz. 12 Aralık 2015 tarihinde Kutlu Varmaz tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Ömer Budak 12 Aralık 2015 Paylaş 12 Aralık 2015 Benim de geçen yaz kabusum olan ve çok zor çözdüğümüz bir olaydı bu. Enjektörlerden mazot işemesini ve yoğun kokusunu yaşadım. Motorun üst tarafındaki enjektör kablolarını değiştirmemize, kelepçelememize rağmen devam etti. Sonunda hortumların arka tarafında bulunan parçanın tıkanması sonucu ön taraftan sızmanın olduğunu tespit edip o kısım da değiştirildi ve çok şükür çözüldü. Yani ben de Kutlu hocam ve diğer arkadaşlar gibi sorunun enjektörlerden kaynaklandığını düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Emrah Altun 15 Aralık 2015 Yazar Paylaş 15 Aralık 2015 Yardımlarınız için çok teşekkürler arkadaşlar. Sorun origlerden kaynaklanıyormuş. Onları değiştirince halloldu. 2 Yorum bağlantısı
hasan başkaya 19 Ocak 2016 Paylaş 19 Ocak 2016 Merhaba abilerim. Benimde 2004 model c maxim var. Daha bin km önce bakım yaptırdım. Bi kac zamandir farkediyorum daha cok ışıkta beklerken yada arabayi sikistirdigimda mazot kokusu duyuyorum ara ara. Sizler bu sorunlari çözmüşsünüz geçmiş olsun ama sunu merak ediyorum. Yaptirdiginiz islemler cok masraflımi? Bide acelesi varmidir hemen yaptirmam mi gerekir? Yorum bağlantısı
İbrahim Erdal 20 Ocak 2016 Paylaş 20 Ocak 2016 Merhabe, mazot kokusu benim arabada vardı. enjektör söküldü bakır rondele kondu koku kesildi. Yorum bağlantısı
hasan başkaya 21 Ocak 2016 Paylaş 21 Ocak 2016 Merhabe, mazot kokusu benim arabada vardı. enjektör söküldü bakır rondele kondu koku kesildi. Masraflı bi uygulamamı acaba? Emrah bey iyi günler. Aynı sorunu 3 ay önce yaşadım. Seyir halindeyken hafif bir mazot kokusu geliyordu havalandırmadan. Araç durduğunda rölantideyken daha yoğun bir şekilde hissediliyordu koku. Sorun enjektör keçelerinin özelliği kaybetmesi ve püskürtme sırasında keçelerin arasında yakıt kaçırması. Motorun üstündeki plastik koruma kapağını kaldırdıp bakın bakalım. Enjektörlerin oradan kaçak var mı yok mu az çok anlaşılır zaten. Enjektör keçelerinin değiştirin koku gidecektir. İsterseniz ekonomik durumunuz müsaitse polen filtresini de değiştirin tertemiz olsun (Ben keçeleri değiştirdim polen i değiştirdim sorun çözüldü) Fakat enjektör keçelerini değiştirirken sızan mazot yüzünden enjektörler taşlaşıp o borulara sıkışıyor. O zaman enjektörü o borudan söküp kurtarmak zorlaşıyor. İşlem yapılırken o hususa dikkat ediniz. Kemikleşen mazot parçalarının enjektör çıkarken yanma odasına düşmemesine ve enjektörlere nazik davranılmasına dikkat ediniz. Merhaba benim aracimdada aynı sorun dün kar trafigine yakalandim 2 saat arabada zehitleniyodum mazot kokusundan. Bu enjektör Keçesi islemi veya o-ring islemi aşağı yukarı ne kadara patlar. Daha gecen ay genel bakim yaptirmistim bütçeyi deldik baya çünkü. Cevaplarinizi bekliyorum. Simdiden Teşekkürler... Emrah bey iyi günler. Aynı sorunu 3 ay önce yaşadım. Seyir halindeyken hafif bir mazot kokusu geliyordu havalandırmadan. Araç durduğunda rölantideyken daha yoğun bir şekilde hissediliyordu koku. Sorun enjektör keçelerinin özelliği kaybetmesi ve püskürtme sırasında keçelerin arasında yakıt kaçırması. Motorun üstündeki plastik koruma kapağını kaldırdıp bakın bakalım. Enjektörlerin oradan kaçak var mı yok mu az çok anlaşılır zaten. Enjektör keçelerinin değiştirin koku gidecektir. İsterseniz ekonomik durumunuz müsaitse polen filtresini de değiştirin tertemiz olsun (Ben keçeleri değiştirdim polen i değiştirdim sorun çözüldü) Fakat enjektör keçelerini değiştirirken sızan mazot yüzünden enjektörler taşlaşıp o borulara sıkışıyor. O zaman enjektörü o borudan söküp kurtarmak zorlaşıyor. İşlem yapılırken o hususa dikkat ediniz. Kemikleşen mazot parçalarının enjektör çıkarken yanma odasına düşmemesine ve enjektörlere nazik davranılmasına dikkat ediniz. Merhaba benim aracimdada aynı sorun dün kar trafigine yakalandim 2 saat arabada zehitleniyodum mazot kokusundan. Bu enjektör Keçesi islemi veya o-ring islemi aşağı yukarı ne kadara patlar. Daha gecen ay genel bakim yaptirmistim bütçeyi deldik baya çünkü. Cevaplarinizi bekliyorum. Simdiden Teşekkürler... Yorum bağlantısı
Sinan Kaya 25 Ocak 2016 Paylaş 25 Ocak 2016 Geçmiş olsun enjektör kecesi dediğiniz bakır puldur benim iki aracımda da başıma geldi. Geç kalırsanız masraf artar enjektör kaçırma diye tabir edilen olayda çıkmazı zorlaşır. Kırılmaya kadar gider pullar fazla bi para değil ama enjektör sökümü sıkıntılı olduğu için işçilik fazla alırlar tahminim 60 70 geçmez bi aksilik çıkmazsa Yorum bağlantısı
Mustafa Yağmurlu 1 Şubat 2016 Paylaş 1 Şubat 2016 100 tl ye halletmistim enjektör pullari ve kecelerinden mazot kaçırdığı icin koku geliyordu değişince koku gitti Yorum bağlantısı
Recommended Posts