Murat Özvatan 24 Aralık 2015 Paylaş 24 Aralık 2015 Merhaba arkadaşlar Aracım 2011 model benzin/LPG yakıt sistemli makyajlı Focus Triptonic vitestir. Şuan başımda hareket halinde ve boşta sorun yaşamadığım fakat hareket ettikten sonra yavaşlamaya çalıştığım da frenle yada durmak üzere olduğumda aracımın rolantisi düşüyor ve çoğu Zaman stop ediyor. Gaz kelebek arızası diyorlar fakat daha önce aynı sorun yaşadığım da şuan ki araç makinaya bağlandığın da oksijen sensörü sensör 1 sıra 1 hatası aldığım için sensörü değiştirdiler ama sonuç aynı benzin de de LPG de de aynı şekilde çözebilecek usta yada başına gelen arkadaş varsa yardımcı olmanızı rica edeceğim. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 24 Aralık 2015 Paylaş 24 Aralık 2015 frene basınca mı yapıyor?boştayken de frene basıp denediniz mi? sadece frene basınca yapıyorsa westinghouse ile ilgili olabilir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Aralık 2015 Paylaş 24 Aralık 2015 hego 1 hatası sadece hego dan olmaz. kurum/eski buji vs. gibi de sebbei olabilirdi. önceilkle vakum hortumları kontrol edilmeli. sonra boğaz kelebeğine dalınmalı Yorum bağlantısı
Ali Tatlısu 25 Aralık 2015 Paylaş 25 Aralık 2015 aracınız kaç km de. ne kadar zamandır lpg de kullanıyorsunuz? bende de aynı sorun vardı. aracımı sıfır aldığımda lpg taktırmıştım. 115 binde subap kaçırdığı için subaplar değişti kapak taşlandı. yeni çalıştırdığımda direksiyonu çevirdiğim zaman stop ediyordu. gaz kelebeğinden şüphelenmiştim.subap çıktı Yorum bağlantısı
Murat Özvatan 25 Aralık 2015 Yazar Paylaş 25 Aralık 2015 Merhaba araca 35 binde LPG takıldı şuan 60 binde aracım. Boşta iken frene basınca sorun yok araç D konumunda yada R konumunda iken yavaşlayınca rolanti dalgalanıyor ve stop ediyor. Aracın kelebeği temizlendi sorun devam ediyor. Oksijen sensörü değişti bi dönem düzeldi sonra tekrar hata verdi oksijen sensörü ve yine aynı şeyi yaptı oksijen sensörünü bozan bir olay olduğunu düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Aralık 2015 Paylaş 25 Aralık 2015 kurum temziliği yaptırın. hego ya bakarken yanılmış olmaları muhtmeel Yorum bağlantısı
Fırat Ocakdan 15 Kasım 2020 Paylaş 15 Kasım 2020 Arkadşlar merhaba, bu sorunu şu an ben de yaşıyorum. Aracım Focus 1.6 otomatik 2011. Özellkle geri vites stop ediyor. Buji bobin buji kabloları değişti kelebek boğazı temizlendi. Lpg bakımına kadar sorun yoktu. Candan mühendislikte lpg bakımı afr ayarı yapıldı sonra başladı. Bütün bakımları eksiksiz ve yeni otijinal parçalarla yapıldı. Km 67binde Yorum bağlantısı
Koray Demir 15 Kasım 2020 Paylaş 15 Kasım 2020 Fırat Ocakdan yazdı: Arkadşlar merhaba, bu sorunu şu an ben de yaşıyorum. Aracım Focus 1.6 otomatik 2011. Özellkle geri vites stop ediyor. Buji bobin buji kabloları değişti kelebek boğazı temizlendi. Lpg bakımına kadar sorun yoktu. Candan mühendislikte lpg bakımı afr ayarı yapıldı sonra başladı. Bütün bakımları eksiksiz ve yeni otijinal parçalarla yapıldı. Km 67binde İşlemi yapan yere götürüp bu durumdan bahsettiniz mi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Kasım 2020 Paylaş 15 Kasım 2020 benziindeykenmi lpg demi ikisindede mi sadce birinde mi? Yorum bağlantısı
Fırat Ocakdan 16 Kasım 2020 Paylaş 16 Kasım 2020 Benzinde daha az sıklıkta lpgde daha fazla oluyor. Ama her ikisinde de oluyor. Yorum bağlantısı
Fırat Ocakdan 16 Kasım 2020 Paylaş 16 Kasım 2020 Koray Demir yazdı: İşlemi yapan yere götürüp bu durumdan bahsettiniz mi? İşlemi yapan yere sordum. Gaz kelebeği adaptasyonu yapmak gerekiyor. Onu da servise yaptırmn lazım dedi Yorum bağlantısı
Koray Demir 16 Kasım 2020 Paylaş 16 Kasım 2020 Fırat Ocakdan yazdı: İşlemi yapan yere sordum. Gaz kelebeği adaptasyonu yapmak gerekiyor. Onu da servise yaptırmn lazım dedi Fordlarda gaz kelebeği adaptasyonu yoktur değişen şartlara göre kendi otomatik olarak algılar işlem yapar. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Kasım 2020 Paylaş 16 Kasım 2020 Fırat Ocakdan yazdı: İşlemi yapan yere sordum. Gaz kelebeği adaptasyonu yapmak gerekiyor. Onu da servise yaptırmn lazım dedi işlemi yapan yerden başka bir yere her ne işlem yapıldı ise tekrar yaptırın öncelikle. R ye takınca direkt stop mu ediyor, gaz verip kallkarken elektrik kesintisi gibi aniden mi stop ediyor? Yorum bağlantısı
Fırat Ocakdan 16 Kasım 2020 Paylaş 16 Kasım 2020 Koray Demir yazdı: Fordlarda gaz kelebeği adaptasyonu yoktur değişen şartlara göre kendi otomatik olarak algılar işlem yapar. Bu iddiayı forumun başkaca konularında da okudum ama usta gözümün önünde yaptı işlemi. Yorum bağlantısı
Fırat Ocakdan 16 Kasım 2020 Paylaş 16 Kasım 2020 Çağlar Bayur yazdı: işlemi yapan yerden başka bir yere her ne işlem yapıldı ise tekrar yaptırın öncelikle. R ye takınca direkt stop mu ediyor, gaz verip kallkarken elektrik kesintisi gibi aniden mi stop ediyor? Aracı yeni aldım. Focus 2011 1.6 benzin otomatik. Alma aşamasında da yaklaşık 100km kullandım. Önce getirdim daha önceki aracımında bakımları yaptırdığım özel servise bakımlarını yaptırdım. triger set V kayışı yağ filtre buji bobin hepsi değişti boğaz kelebeği temizlendi güncellemeler yapıldı cihaza bağlandı yani baştan aşağı bir bakım oldu. Sonra gaz bakımına gittim gaz bakımına kadar da aracı 100km kadar benzinde kullandım ki doğru bir bakım ve ayar olsun diye. Aracımın o ana kadar böyle rolanti dengesizliği filan yaşamadı. Ne olduysa gaz bakımı ve ayarından sonra oldu. Aracım rolanti düzensizliği ve dediğim gibi d-n-r arası geçişlerde rolanti düşüyor ve 2-3saniye içinde stop ediyor. Bunu özellikle r konumunda yapıyor. Dün akşam yol yapmadım hiç diye otoyola çıktım git gel 200km daha yol yaptım. aracı değişken hızlarda ve devir aralıklarında kullandım. Mis gibi arabadan soğudum bir anda. Yorum bağlantısı
Koray Demir 16 Kasım 2020 Paylaş 16 Kasım 2020 Fırat Ocakdan yazdı: Bu iddiayı forumun başkaca konularında da okudum ama usta gözümün önünde yaptı işlemi. Nasıl yapılıyor? Yazılımsak olarak ids den mi yaptı? Bence LPG kalibrasyon ayarlarınız hatalı. Yorum bağlantısı
Fırat Ocakdan 16 Kasım 2020 Paylaş 16 Kasım 2020 Koray Demir yazdı: Nasıl yapılıyor? Yazılımsak olarak ids den mi yaptı? Bence LPG kalibrasyon ayarlarınız hatalı. Haklı olabilirsiniz ama benzinde de yapıyor aynısını Yorum bağlantısı
Koray Demir 16 Kasım 2020 Paylaş 16 Kasım 2020 Fırat Ocakdan yazdı: Haklı olabilirsiniz ama benzinde de yapıyor aynısını Anladım. Herkes birbirine atar suçu şimdi bu arıza çözülmez ise kafayı yedirtir. En basit yoldan aklıma gelenler; - Triger değişiminde motor sente atlamış olabilir mi? - LPG’yi sigortadan kapatıp tamamen iptal edin akü (-) kutup başını söküp 20 dakika bekledikten sonra sadece benzinde yarım depo kadar yaklaşık 300-400 km yol yapıp bu şekilde yeni yakıt haritası oluşturduktan sonra lpg ayarlarınızı sıfırdan bu düzgün haritaya göre yaptırın. Yorum bağlantısı
Fırat Ocakdan 19 Kasım 2020 Paylaş 19 Kasım 2020 Ustaya gitmiştim ve hata kodlarının gaz kelebeğiyle alakalı olduğunu bu hata kodlarını takip edelim dedi. Şimdi silelim yine verirse gaz kelebeğinde sorun var demektir dedi. Neyse ben takip açısından kendime basit bir obd2 cihazı aldım kendim de izleyeyim diye. Yine baktım o hataları vermiş p0222 p1260 p123 İnternetten biraz araştırdım ve hepsinin yolu gaz kelebeğine çıktı. Sanırım gaz kelebeğinde sorun var. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Kasım 2020 Paylaş 19 Kasım 2020 p0222 gaz kelebeği p1260 immobilizier p1233 benzin pompası röle farklı arızalar . bu kadar farklı arıza kodu alınırsa ids e bağlanmalı öncelikle. ford orjinal cihaza. Yorum bağlantısı
Fırat Ocakdan 20 Kasım 2020 Paylaş 20 Kasım 2020 Çağlar Bayur yazdı: p0222 gaz kelebeği p1260 immobilizier p1233 benzin pompası röle farklı arızalar . bu kadar farklı arıza kodu alınırsa ids e bağlanmalı öncelikle. ford orjinal cihaza. Abi p123 tp sensör arıası p1260 anahtarı yedeklettim ondan olabilir diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Fırat Ocakdan 22 Kasım 2020 Paylaş 22 Kasım 2020 Koray Demir yazdı: Anladım. Herkes birbirine atar suçu şimdi bu arıza çözülmez ise kafayı yedirtir. En basit yoldan aklıma gelenler; - Triger değişiminde motor sente atlamış olabilir mi? - LPG’yi sigortadan kapatıp tamamen iptal edin akü (-) kutup başını söküp 20 dakika bekledikten sonra sadece benzinde yarım depo kadar yaklaşık 300-400 km yol yapıp bu şekilde yeni yakıt haritası oluşturduktan sonra lpg ayarlarınızı sıfırdan bu düzgün haritaya göre yaptırın. Dediğini yaptım. Aküyü söktüm taktım 370km sırf benzin hiç lpg kullanmadan yaptım. Gayet iyiydi ki aracı evin önüne park ederken iki kez ileri geri yaptım ve iki kere stop etti. Lpg ayarına gitmedim. Sırf benzinde kullandım. Artık gaz kelebeği değişecek sanırım. Yaşadığım tüm belirtileri araştırıyorum hemen hepsi gaz kelebeğine çıkıyor. Yorum bağlantısı
Koray Demir 22 Kasım 2020 Paylaş 22 Kasım 2020 Fırat Ocakdan yazdı: Dediğini yaptım. Aküyü söktüm taktım 370km sırf benzin hiç lpg kullanmadan yaptım. Gayet iyiydi ki aracı evin önüne park ederken iki kez ileri geri yaptım ve iki kere stop etti. Lpg ayarına gitmedim. Sırf benzinde kullandım. Artık gaz kelebeği değişecek sanırım. Yaşadığım tüm belirtileri araştırıyorum hemen hepsi gaz kelebeğine çıkıyor. Tarife göre kelebek boğazını temizlerken bir durumlar olmuş gibi duruyor. Parça iade şansınız varsa yerinde denemekten zarar gelmez. Yorum bağlantısı
Fırat Ocakdan 29 Kasım 2020 Paylaş 29 Kasım 2020 Gaz kelebeği değişti, lpg ayarı yeniden yapıldı. Yok yok yok düzelmedi. Usta biraz kullan böyle dedi. Değiştirmeden önce baktık iki hata vardı ikisi de gaz kelebğiyle alakalıydı. Araç dur kalk trafikte yapıyor bunu. Aklıma şanzıman gelmeye başladı hafif bir korku sardı. Araç otomatik ama düz vites araba kullanırken aracı dururken debriyaja basmayı unutursunuz da devir düşer düşer stop eder ya onun gibi oluyor. Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp 30 Kasım 2020 Paylaş 30 Kasım 2020 Gaz kelebeği değişti, lpg ayarı yeniden yapıldı. Yok yok yok düzelmedi. Usta biraz kullan böyle dedi. Değiştirmeden önce baktık iki hata vardı ikisi de gaz kelebğiyle alakalıydı. Araç dur kalk trafikte yapıyor bunu. Aklıma şanzıman gelmeye başladı hafif bir korku sardı. Araç otomatik ama düz vites araba kullanırken aracı dururken debriyaja basmayı unutursunuz da devir düşer düşer stop eder ya onun gibi oluyor.basit bir kablo kırığı bilr.olabilir bir yerden atlama falan yapıyordur. Ama bulması epey güç yakında ustalar beyin der olmazsa sibob der şanzıman derler umarım en kısa yoldan bulursunuz bir yetkili servise gösterin bence en fazla 100 200 tl tespit ucreti alirlar Yorum bağlantısı
Recommended Posts