Çağatay Özsoy 1 Ocak 2016 Paylaş 1 Ocak 2016 15.000 bakımından sonra sanki araç daha geç ısınıyor gibi geliyordu, iki gündür havaların iyice soğumasından sonra motor sanki çoz zor ısınıyor, fan filan açmıyor araç ama ısınması uzun sürüyor. Örneğin dun akşam ve bu gün hava -3 -4 derece civarındaydı ilk kademe ısınıncaya kadar araç 7km filma yaptı, 4 kademe olan normal sıcaklığa erişmesi için ise bi 20 25 km yol yaptım. Araç ısınmadan basmamaya çalışıyorum, vites geçişleri dışında 2000 gazı geçmiyorum. Sizce bu normal mi? Yoksa herhangi bir problem olabilir mi? 15 bakımında servislerin kullandığı castrol magnatec 5-30 a1 kullanılmıştı, bu yağla ilgili olabilir mi? 1.5 tdci kullanan diğer arkadaşların ısınma durumu nasıldır? Yorum bağlantısı
Erdem Çağla 1 Ocak 2016 Paylaş 1 Ocak 2016 benim soğuk havalarda 10 km gittikten sonra ısınıyor. Kışın benzinli kullanmak lazım Yorum bağlantısı
Fatih Altınoluk 1 Ocak 2016 Paylaş 1 Ocak 2016 Benim 1.4 tdci de 10 kmde tam verim almaya başlıyorum.Ama hava -10. Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz 1 Ocak 2016 Paylaş 1 Ocak 2016 araç dizel olunca birde ford olunca ısınmıyor... Yorum bağlantısı
Volkan Turkmen 1 Ocak 2016 Paylaş 1 Ocak 2016 15.000 bakımından sonra sanki araç daha geç ısınıyor gibi geliyordu, iki gündür havaların iyice soğumasından sonra motor sanki çoz zor ısınıyor, fan filan açmıyor araç ama ısınması uzun sürüyor. Örneğin dun akşam ve bu gün hava -3 -4 derece civarındaydı ilk kademe ısınıncaya kadar araç 7km filma yaptı, 4 kademe olan normal sıcaklığa erişmesi için ise bi 20 25 km yol yaptım. Araç ısınmadan basmamaya çalışıyorum, vites geçişleri dışında 2000 gazı geçmiyorum. Sizce bu normal mi? Yoksa herhangi bir problem olabilir mi? 15 bakımında servislerin kullandığı castrol magnatec 5-30 a1 kullanılmıştı, bu yağla ilgili olabilir mi? 1.5 tdci kullanan diğer arkadaşların ısınma durumu nasıldır? Son derece normal bu yazılanlar. Yorum bağlantısı
Erdem Çağla 1 Ocak 2016 Paylaş 1 Ocak 2016 Benim araba bu havalarda 30km yol yapsın ibre 90 derecedeyken rolantide 3dk çalışsın hemen 60 dereceye iniyor. Ön ızgaraya karton yapıştıracağım dolmuş style 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Ocak 2016 Paylaş 1 Ocak 2016 (düzenlendi) araba geç ısınıyorsa motor verimli demektir. ön tarafa "unutmamak kaydı ile" karton faydalı olur. bir de kaloriferi devridaimde çalıştırmak fayda eder. 1 Ocak 2016 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy 1 Ocak 2016 Yazar Paylaş 1 Ocak 2016 Cevap veren herkese teşekkürler, içime su serpildi, bende öyle bişey tahmin ediyordum yani dizel motorların verminden dolayı çabuk ısınamadığını gibi, şimdi emin oldum. 15 Bakımında garanti yüzünden istediğim yağ olan castrol edge veya mobil 1 esp koyduramadığımdan (bu ikisinde kitapçıkta yazan ford sertifikası yok) halen yağ a karşı antipatim var (bu arada daha önceki yağım a1 değil a5 ti yanlış yazmışım "Castrol MAGNATEC Professional A5 5W-30"), ne olsa ondan biliyorum . Bu arada kendi kendime düşünmeden de edemiyorum; dizel arabalarda sıkıştırma oranları yüksek, aşınmalar soğuk motorda daha fazla oluyor, motor tam verimli çalışamıyor yakıt artıyor, ayrıca soğuk yağ ile çalışna turbo vs içinde durum hoş değil, yani motorun bir an önce ısınması gerekiyor,, e o zaman devir pompasını araba soğukken yavaş çalıştır, ısındıkça devrini arttırısın, benden başka bunu düşünen elbette mühendisler vardır, acaba neden yapılmıyor?? Belki kısmi ısınma yani sadece motorun kendisin ısınması daha sağlıksız olduğundan istenmiyor olabilir, bütün sistemin birden ısınması gerekiyordur. kafamda deli sorular Yorum bağlantısı
Misafir 1 Ocak 2016 Paylaş 1 Ocak 2016 (düzenlendi) Bizim cocuklar sirket araci 1.5tdci fiesta icin cok gec isitiyor dediler gecen gun. Normal dedim. Ankarayi bilenler icin, golbasindan dikmene isinmadi ama dediler. O zaman bakimda soyleyelim dedim. Tamam gec isinir dedik ama 20km biraz fazla geldi. Saygilarimla. 1 Ocak 2016 tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Canberk Eken 1 Ocak 2016 Paylaş 1 Ocak 2016 Bizim cocuklar sirket araci 1.5tdci fiesta icin cok gec isitiyor dediler gecen gun. Normal dedim. Ankarayi bilenler icin, golbasindan dikmene isinmadi ama dediler. O zaman bakimda soyleyelim dedim. Tamam gec isinir dedik ama 20km biraz fazla geldi. Saygilarimla. Gölbaşından dikmene çok fazla abi, hep de yokuş yukarı. Benim öveçlerden beytepe köprüsüne kadar değil ısınmak neredeyse ılık hava bile vermiyor geneli yokuş aşağı olduğu için. Anca köprüden dönüp kampüse çıkarken alıyorum sıcak havayı, hele de 3 tane de otostopçu alırsam fırın 1 Yorum bağlantısı
Misafir 2 Ocak 2016 Paylaş 2 Ocak 2016 Evim Kurtköy'de sabah Yakacık'a geldiğimde motor ancak ısınmış oluyor 1.6 tcdi motor Yorum bağlantısı
Canberk Eken 4 Ocak 2016 Paylaş 4 Ocak 2016 Yeni konu açmadan ben de burdan sorayım o zaman. Forumda bu kadar termostat konusuna denk gelince bu olayı ben de gözlemleyim dedim. Corsa da hararet ibresi yok, test menüsünü açıp evden okula gidene kadar gözlemledim. Motoru çalıştırdığımda -4 dereceydi. Kademeli olarak yol boyunca arttı. Yolumun sonlarına doğru anca 80li dereceleri görmeye başladım ama düz yol şartlarında tekrar 75lere kadar geriledi. Yolumun son bölümü olan 6 kmlik bir rampa var, orda en fazla 84 dereceyi gördüm. Rampanın eğimi azaldığında (yokuş aşağı değil hala rampa çıkıyorum) düşmeye devam etti. Yolumu bitirip park ettiğimde 77 derecede stop ettim. Bahsi geçen toplam yol 18 kmlik. En sondaki 6 kmlik rampa harici geneli yokuş aşağı ve düz yol . Bu durumda benim de mi termostatım arızalıdır? Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy 5 Ocak 2016 Yazar Paylaş 5 Ocak 2016 Yeni konu açmadan ben de burdan sorayım o zaman. Forumda bu kadar termostat konusuna denk gelince bu olayı ben de gözlemleyim dedim. Corsa da hararet ibresi yok, test menüsünü açıp evden okula gidene kadar gözlemledim. Motoru çalıştırdığımda -4 dereceydi. Kademeli olarak yol boyunca arttı. Yolumun sonlarına doğru anca 80li dereceleri görmeye başladım ama düz yol şartlarında tekrar 75lere kadar geriledi. Yolumun son bölümü olan 6 kmlik bir rampa var, orda en fazla 84 dereceyi gördüm. Rampanın eğimi azaldığında (yokuş aşağı değil hala rampa çıkıyorum) düşmeye devam etti. Yolumu bitirip park ettiğimde 77 derecede stop ettim. Bahsi geçen toplam yol 18 kmlik. En sondaki 6 kmlik rampa harici geneli yokuş aşağı ve düz yol . Bu durumda benim de mi termostatım arızalıdır? Bende senin gibi termostat arızası filan olduğunu sanmıştım ama sanırım dizel motorların verimli çalışmasından. motor bloğunun kalın olmasından ve fazla ısı enerjisi çıkaramamasından kaynaklı bir durum. Kısaca hava çok soğuk olunca dizel motorlar kendini bile ısıtamıyor, benimde motorun ısınması 20 km filan sürmüştü, diğerlerinde de aynı şey var. 1 Yorum bağlantısı
Canberk Eken 5 Ocak 2016 Paylaş 5 Ocak 2016 Bende senin gibi termostat arızası filan olduğunu sanmıştım ama sanırım dizel motorların verimli çalışmasından. motor bloğunun kalın olmasından ve fazla ısı enerjisi çıkaramamasından kaynaklı bir durum. Kısaca hava çok soğuk olunca dizel motorlar kendini bile ısıtamıyor, benimde motorun ısınması 20 km filan sürmüştü, diğerlerinde de aynı şey var. Önceki kullandığım dizel focusta benzer şekilde geç ısınıyordu ama ibre o 90ın birazcık altındaki yerini bulunca da hiç bir şekilde birdaha geri düşmüyordu Yorum bağlantısı
Recommended Posts