Serkan Toker 26 Eylül 2016 Yazar Paylaş 26 Eylül 2016 Bendede benzer sorun var. Gecmenezlik yapmiyor fakat kontak kapaliyken yani arac calismiyo. P,d,r,n hepsibe geciyor vites. Bu normal degil sanirim focusda p ye almayinca kontak bike cikmiyodu kapalu ijen vites gecmezdi. Basina boyke bisey gelen duyan var mi. Kilit iptal edilmiş olabilir, hem kontak açık olacak hem de frene basıyor olacaksınız P konumundan çıkması için.. Yorum bağlantısı
Halil İbrahim Arslan 26 Eylül 2016 Paylaş 26 Eylül 2016 Dogrudur onceden focusum vardi tarif ettiginiz gibiydi. Bunu kim yapar sanzimancimi bakar. Masrafi cokmu olur bilginiz varmi acaba. Yorum bağlantısı
Misafir 26 Eylül 2016 Paylaş 26 Eylül 2016 Abi maşallahın var 10 parmağında 10 marifet çıkamayacağın iş yok [emoji122] Yorum bağlantısı
Serkan Toker 26 Eylül 2016 Yazar Paylaş 26 Eylül 2016 Dogrudur onceden focusum vardi tarif ettiginiz gibiydi. Bunu kim yapar sanzimancimi bakar. Masrafi cokmu olur bilginiz varmi acaba. Kilit mekanizması iptali düzeltilir, P harfinin üstünde küçük bir kapak var onu söküp içinde bir şeyler var mi bakmaniz lazım öncelikle. Abi maşallahın var 10 parmağında 10 marifet çıkamayacağın iş yok [emoji122] Elim az çok tornavida tutar.. Yorum bağlantısı
Murat Yenigül 6 Ekim 2016 Paylaş 6 Ekim 2016 Öncelikle bilgiler icin cok tesekkurler.benim aracim 04 mondeo 2.0 benzinli otomatik.ayni sorun bendede var ve vites bolumunu soktugumde switch in calismadigini fark ettim mecburen manuel olarak bahsettiginiz yere tornavida sokarak suan icin kullaniyorum.fakat sunu fark ettim benim aracim frene basmadan da kontagi cevirince calisiyor bu normal mi? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 6 Ekim 2016 Yazar Paylaş 6 Ekim 2016 Öncelikle bilgiler icin cok tesekkurler.benim aracim 04 mondeo 2.0 benzinli otomatik.ayni sorun bendede var ve vites bolumunu soktugumde switch in calismadigini fark ettim mecburen manuel olarak bahsettiginiz yere tornavida sokarak suan icin kullaniyorum.fakat sunu fark ettim benim aracim frene basmadan da kontagi cevirince calisiyor bu normal mi? Tornavida ile müdahale edince kilit zaten devre dışı kalıyor da tornavidasız kilidin aktif olması lâzım. Benzinlileri tam bilmiyorum.. Yorum bağlantısı
Murat Yenigül 6 Ekim 2016 Paylaş 6 Ekim 2016 Cvp icin tsk abi.Umarim ayni arabadan birini denk getiririm.cunku emniyet acisindan frene basmadan kontak cevrildiginde aracin calismamasi gerekir diye dusunuyorum.eger calisma sistemi boyleyse demekki bahsettiginiz switch arizali diyip sizin yontemleri uygulayacagim Yorum bağlantısı
Serkan Toker 6 Ekim 2016 Yazar Paylaş 6 Ekim 2016 Cvp icin tsk abi.Umarim ayni arabadan birini denk getiririm.cunku emniyet acisindan frene basmadan kontak cevrildiginde aracin calismamasi gerekir diye dusunuyorum.eger calisma sistemi boyleyse demekki bahsettiginiz switch arizali diyip sizin yontemleri uygulayacagim Kullanan arkadaşlar görüp cevap verirler benzinli otomatik.. Bence de güvenli olan frensiz çalışmaması.. Yorum bağlantısı
Ersin Alan 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 El becerisi hep sahip olmak istediğim birşeydi 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 10 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2017 Bir saat önce, Ersin Alan yazdı: El becerisi hep sahip olmak istediğim birşeydi Alet işler el övünür, bunu da unutmamak lazım.. 1 Yorum bağlantısı
Ersin Alan 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 2 saat önce, Serkan Toker yazdı: Alet işler el övünür, bunu da unutmamak lazım.. O aletleri tutan el de mahir olmalı abi 1 Yorum bağlantısı
Ersin Alan 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 2 saat önce, Ersin Alan yazdı: O aletleri tutan el de mahir olmalı abi Abi birde aklıma gelmişken ve seni yaklaşmışken birşey sorayım vites kolundaki p r n D yazılı krom parçayı ve alttaki lastiği nasıl söktün önce topuzdaki mandal mı sökülüyor vede nasıl sökülüyor 5 saat önce, Serkan Toker yazdı: Alet işler el övünür, bunu da unutmamak lazım.. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 10 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2017 9 dakika önce, Ersin Alan yazdı: Abi birde aklıma gelmişken ve seni yaklaşmışken birşey sorayım vites kolundaki p r n D yazılı krom parçayı ve alttaki lastiği nasıl söktün önce topuzdaki mandal mı sökülüyor vede nasıl sökülüyor Mandalın on tarafında teybe doğru bakan bir vida var onu söküyorsun, topuz çıkıyor. Sonra vites çerçevesinin dışındaki lastik çıkıyor. Maun kaplama için teyp ve esp tuşunun.oralar sökülüyor. En son krom çerçevenin kenarlarında tırnaklar var onlarla çerçeve sökülüyor.. 2 Yorum bağlantısı
Emre Yaşar 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 Aynı sorun bende de var. Vites p deyken frene basınca tırrrrtttt sesi geliyor. R ve d ye rahat geçiyor. Sadece ses olduğu ve bunun bir mahsuru olmadığı söylendiği için elletmedim. Ancak konu takibimde artık. İnşallah bundan sonra bir sıkıntı çıkmaz. Konu takibimde. Bu arada Serkan toker, harbi tebrikler. Sorunu kendin çözebilmişsin. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Ağustos 2017 Paylaş 16 Ağustos 2017 22 saat önce, Emre Yaşar yazdı: Aynı sorun bende de var. Vites p deyken frene basınca tırrrrtttt sesi geliyor. R ve d ye rahat geçiyor. Sadece ses olduğu ve bunun bir mahsuru olmadığı söylendiği için elletmedim. Ancak konu takibimde artık. İnşallah bundan sonra bir sıkıntı çıkmaz. Konu takibimde. Bozulacak.. Konuyu okuduysan, aracı nasıl yürüteceğini öğrenmişindir.. tetikte ol 1 Yorum bağlantısı
Emre Yaşar 16 Ağustos 2017 Paylaş 16 Ağustos 2017 6 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Bozulacak.. Konuyu okuduysan, aracı nasıl yürüteceğini öğrenmişindir.. tetikte ol Eyvallah Mehmet abi. Konuda takibimde zaten. Yorum bağlantısı
Emre Yaşar 4 Kasım 2017 Paylaş 4 Kasım 2017 Bugün bozuldu benimki de? Bakalım haftaya söktürürüm herhalde. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Kasım 2017 Paylaş 4 Kasım 2017 Bugün bozuldu benimki de? Bakalım haftaya söktürürüm herhalde. En azından sorunu ve ne yapmanız gerektiğini biliyorsunuz Geçmiş olsun 1 Yorum bağlantısı
Emre Yaşar 6 Kasım 2017 Paylaş 6 Kasım 2017 On 04.11.2017 at 22:41, Mehmet Ozyurek yazdı: En azından sorunu ve ne yapmanız gerektiğini biliyorsunuz Geçmiş olsun Eyvallah Mehmet bey. Biliyorum. Hayırlısı bakalım. ? 1 Yorum bağlantısı
Emre Yaşar 12 Kasım 2017 Paylaş 12 Kasım 2017 (düzenlendi) On 10.02.2016 at 22:53, Ramazan Taş yazdı: Vitesin takılma sebebini ustamla birlikte bulduk, Serkan beyin gösterdiği parçanın içini açtık,resimde işaretlediğim yerdeki parça görevini yapmadığı için mıknatıs düzgün çalışmıyormuş, diot gibi bişey dediği parçayı değiştirdik, içini de düzgün bir şekilde gresledikten sonra zırıltı sesi de kesildi, şu anda gayet düzgün bir şekilde çalışıyor. yükle resim Evet arkadaşlar. Arızalı olan ve aracın p den çıkmasını engelleyen bu parçayı bizde hafta sonu düzelttik. Benim aracım benzinli. Bu parça, benim aracımda dizeldeki gibi teybin alt tarafında değil. Bu parça benzinlilerde vites kolunun hemen altında. Aracın teybini sökmeye gerek yok. Ben orta konsolu kendim söktüm. Vites kolunu, ortada prnd123 yazan vites göstergesini çıkardım. Bu arada bu prnd göstergesi alta doğru baya büyük bir parçaymış. Aslında aracı çekebileceğim bir kanal olsaydı, devamınıda kendim halledebilirdim ancak, yukarıda resimdeki parça vites kulesi içinde kalıyor ve kablo bağlantıları vites kulesinin içinde. Vites kuleside şaseye alttan vidasıydı. Bu yüzden arabayı o şekilde dağınık vaziyette Motorcu’ya götürdüm. Aracı lifte kaldırıp, ekzosun altında metal koruyucuyu çıkartıp vites kulesini söktük. Kulenin içinden yukarıdaki parçayı çıkardık. Televizyon tamircisi bi dostuma parçayı götürdüm. Parçanın perçinlerini matkapla delip parçayı açtık. Gerçekten içinde okla işaretli diyot parça arızalıymış. O diyotu değiştirdik. Mıktanıslı beyaz parçayı da resimdeki gibi taktık. (Beyaz mıknatıslı parçanın bu şekilde durması önemli. Eğer bu beyaz parçanın sivri uçlu, içe kıvrık olan kısmını bu şekilde takmazsanız yine tırttt diye ses yapıyor. Denemesini de yaptık. Vidayı sıkarken arkadaş parçayı masanın üzerine düşürdü, tekrar kontrol etmedik. Muhtemelen bu düşürmede o sivri kısım yerinden çıktı. ) Perçinin çıktığı yerlere uygun vida ve somun ayarladık. Kapağı taktık. Parçayı sanayiye geri götürüp yerine taktık. Ancak yine tırtttt sesi vardı. Ancak vites gayet güzel çalıştı. P den çıkıyordu. Ses harici sorun yoktu. Vakit geç olduğu için parçayı tekrar ordan döküp içini açmadık. O beyaz parçayı düzeltmedik. Neyse başına gelen olursa bu durum, benzinli araçlarda vites Kulesi sökülmek zorunda. Daha sonra aracı dağıttığım gibide topladım. Hiçbir yeri kırmadım, vida artırmadım. İçim rahat şu anda. Artık nasıl söküleceğinide biliyorum. Bi sıkıntı olursa yine sökerim. Napayım. Dizellerde yeri belliydi ancak benzinlilerle ilgili Bilgi yoktu. Belki birilerinin işine yarar diye yazdım bunları. Umarım kimsenin ihtiyacı olmaz. 12 Kasım 2017 tarihinde Emre Yaşar tarafından düzenlendi 3 1 Yorum bağlantısı
Ramazan Taş 12 Kasım 2017 Paylaş 12 Kasım 2017 Emre bey geçmiş olsun, problemi çözdüğünüze sevindim. 2 Yorum bağlantısı
Emre Yaşar 13 Kasım 2017 Paylaş 13 Kasım 2017 9 saat önce, Ramazan Taş yazdı: Emre bey geçmiş olsun, problemi çözdüğünüze sevindim. Sayende dostum. Çok sağol. 2 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 31 Mart 2018 Yazar Paylaş 31 Mart 2018 27 dakika önce, Bahattin Savrin yazdı: Aynı sorunu yaşıyorum. Küçük kapağı çıkarırken kırdım, henüz yaptırma fırsatım olmadı. Kapağın olduğu krom parçanın görüntüsü hoşuma gitmiyor. Bulabileceğim yer var mı? Kapağı ya da krom çerçeveyi. TURKCELL T60 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Zor bulursunuz, ben kazıyıp gümüş gri araba boyası ile boyamıştım. Kötü olmamıştı.. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 31 Mart 2018 Yazar Paylaş 31 Mart 2018 3 dakika önce, Bahattin Savrin yazdı: Abi işin kötü yanı kazıyacağım bir kapak kalmadı. Şu an o bölüm boş. TURKCELL T60 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Eksik parça yoksa kırık yeden yapıştırıp güzelce boyayınca belli olmaz. Oto boyacılar halleder eskisinden güzel olur. Yapman gereken gri araba boyayan bir usta denk getirmek.. Ben direksiyon plastikleri için gittiğimde gri toyota boyuyordu onu da boyadı hemen usta.. Yorum bağlantısı
Utku Yıldız 11 Temmuz 2019 Paylaş 11 Temmuz 2019 Serkan Toker yazdı: Forumdaki onca otomatik Mondeo dan bir tek benim arabadaki bozuldu ya neyse, bir kaç fotoğrafla durumu anlatamaya çalışacağım. Öncelikle arabanın vitesi P de iken frene basıp vites kolundaki mandala basarak R veya D konumuna getiriyoruz. İşte bu frene basma aşamasında aşağıda fotoğrafını göreceğiniz motor benzeri olup aslında elektromıknatıs olan parça önündeki plastik içine gömülü mıknatısı ileri itekleyerek kibrit çöpü kadar ucunu boşa çıkarıp vites kolunu serbest hale getiriyor. Bende bu mıknatıs çalışıyor gibi yapıyordu cıızzzt sesi geliyor ama kolu bırakmıyordu ara sıra. Sonra hiç bırakmamaya başladı bende küçük kapağı açıp kullandım bir süre sonra canıma tak etti. Mangalcıya gidiyorum valeye veremiyoruz F16 yı, abi bunun vites kitlendi yaa falan diyip mondeo hakkında olumsuz görüşü sahibi olmasınlar diye söktüm, çalışmaya başladı taktım bir ay çalıştı sonra hiç çalışmamaya başladı. Hurdacıdan benzer motoru alıp sorunu kökten çözdüm. Motor yani elektromıknatısın fotoğrafı aşağıda. Sorun yaşayan olursa diye yazıyorum ama inşallah olmaz bu konuda unutulur gider umarım. Uzun oldu kusura bakmayın.. Vites bölgesini komple sökmeden çıkmıyor. Sökünce görünür hale geliyor. Arkadaki vidası için biraz uğaştırıyor ama olsun sonuçta mondeo sevgisi bir başka. Gülü seven dikenine katlanır.. Vites kolunun P konumunda çıkmasını engelleyen alt kısmında görünen beyaz çıkıntısı.. serkan bey merhaba. 2011 focus hb titanium sahibiyim. bende de aynı sorun var ve çözümü mondeonuzla aynı mı merak edıyorum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts