İçeriğe Yönlendir

Wd-40 Ile Çözülen Garip Sorun


Hasan Yılmaz Konya

Recommended Posts

Hasan Yılmaz Konya

arkadaşalr aracaımda uzun süredir çözemediğim bir sorun vardı. motor çekişinde hafif düşüklük, sesli ve gürültülü çalışma, devriyazda vuruntu vb bazı sorunlar vardı. motoru çalışırken açıp dinleyip kontrol ettim. v kayışı tarafından daha fazla ses geliyordu. ayrıca v kayışını gergin tutan rulman sürekli titriyordu. elimle tuttuğumda ciddi bir vuruntu hissettim. sonra yabancı forumlardan gördüğüm tekniği uyguladım. v kayışı üzerine ve geçtiği rulmanlara (gergi rulmanı, alternatör rulmanı vs...) wd-40 sıktım. ses direk azaldı. gergideki titreme durdu. geçici bişeydir dedim. fakat uzun süre kullanmama rağmen (yaklaşık 1 ay) araç bahsettiğim sorunları yapmadı. ancak yağmurlu bir havada sürüş yaptıktan sonra tekrar eskiye döndü,  1 hafta kullandıktan sonra tekrar wd-40 sıktım ve düzeldi. motor tıkır tıkır saat gibi çalışıyor, devriyajdaki vuruntu kayboluyor,

 

şimdi merak ettiğim konu şu, acaba bu normalmi? yoksa v kayışının takılı olduğu rulmanlardan birinde problem varda ben wd-40 ile yağlayınca geçici çözümmü oluyor. ben alternatör rulmanından şüpheleniyorum.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Kayışa Wd-40 sıkmak çok riskli bir işlem. Kayışın kopmasına veya diş atlamasına sebep olabilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Hasan Yılmaz Konya

Kayışa Wd-40 sıkmak çok riskli bir işlem. Kayışın kopmasına veya diş atlamasına sebep olabilirsiniz. 

 ben hiçbir sorun yaşamadım 2-3 aydır deniyorum. ayrıca rastgele yapmadım. yabancı forumlarda ve hatta youtubeda "serpentine belt noise " aratılınca pek çok ugulama var. hatta kış aylarında kayışı yumuşak tutarak yapışmasını ve sertleşmesinide engelliyor. tavsiye edilen bir işlem. zaten v kayışı dişleri dikey olduğunda diş tahrikli değil gergi tahrikli, eğer triger gibi dişli olsaydı ciddi sorunlara yol açardı bence.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

 ben hiçbir sorun yaşamadım 2-3 aydır deniyorum. ayrıca rastgele yapmadım. yabancı forumlarda ve hatta youtubeda "serpentine belt noise " aratılınca pek çok ugulama var. hatta kış aylarında kayışı yumuşak tutarak yapışmasını ve sertleşmesinide engelliyor. tavsiye edilen bir işlem. zaten v kayışı dişleri dikey olduğunda diş tahrikli değil gergi tahrikli, eğer triger gibi dişli olsaydı ciddi sorunlara yol açardı bence.

Ben kayışın yapısını bozacağı düşüncesindeyim. Bana kalırsa ses yapan,arızalı olaması muhtemel parçaları değiştirmek en güvenli ve kalıcı çözüm.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Yılmaz Konya

ayrıca motor yıkandıktan sonra da suyu motordan uzaklaştırmak için ve kışın motorun plastik parçalarını korumak için de wd-40 motorun tamamına sıkılıyor. elektrik kontaklarınıda pastan koruyor. birde vitesi sertleşenler motorun sağındaki (yani sürücü tarafında akünün altında) vitesin hareketli parçalarına sıkmak vitesi baya rahatlatıyor birde ön tekerlerin alt takımlarınıda yağlamak biriken toz ve pislik sebebiyle gıcırdayan ön takıma çok iyi geliyor. bilgilerinize.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Yaptığınız şey geçici oalrak sorunun üstünü örtüyor. Ayrıca wd-40 uzun dönemde kayışa ne yönlü bir hasar verir bunu bilemezsiniz. Atıyorum mesela belki de havalar ısındığında kayış kazık gibi olacak.. 

 

Sizin yapacağınız şey V kayışını gerdirme bilyalaryla birlikte değişip bu sorundan kurtulmak olmalı.. Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Hasan Yılmaz Konya

muhtemelen bilya arızalı.. değişmesi gerek..

bencede bilyadan ama hangi bilya olabilir onu bilmiyorum. birde alternatör ve şarj sorunu yaşamıyorum  ancak eğer alternatör rulmanında arıza var ise sadece rulman değişebiliyormu ?

bilenler varsa v kayışı tam olarak hangi parçaları çeviriyor,  benim bildiğim kadarıyla şunlar var

1: alternatör

2: devridaim pompası

3: hidrolik pomoası

4: gergi rulmanı

5: klima motoru

doğrumu ?

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

ayrıca motor yıkandıktan sonra da suyu motordan uzaklaştırmak için ve kışın motorun plastik parçalarını korumak için de wd-40 motorun tamamına sıkılıyor. elektrik kontaklarınıda pastan koruyor. birde vitesi sertleşenler motorun sağındaki (yani sürücü tarafında akünün altında) vitesin hareketli parçalarına sıkmak vitesi baya rahatlatıyor birde ön tekerlerin alt takımlarınıda yağlamak biriken toz ve pislik sebebiyle gıcırdayan ön takıma çok iyi geliyor. bilgilerinize.

Wd-40 ın özelliklerini fazlası ile biliyoruz. Forumda defalarca konuşulmuş ve denenmiş bir sprey. Lakin içerdiği yoğun çözücü kimyasallar ve yağlama özelliği barındıran maddeler kayış üzerinde nasıl etkiler yapar ucu açık bir durum. Ben risk almama ve gerekli parçaların değiştirilmesi taraftarıyım.

Yorum bağlantısı
Hasan Yılmaz Konya

Wd-40 ın özelliklerini fazlası ile biliyoruz. Forumda defalarca konuşulmuş ve denenmiş bir sprey. Lakin içerdiği yoğun çözücü kimyasallar ve yağlama özelliği barındıran maddeler kayış üzerinde nasıl etkiler yapar ucu açık bir durum. Ben risk almama ve gerekli parçaların değiştirilmesi taraftarıyım.

evet bende sizinle aynı kanaatteyim ancak hangi bilyanın bozuk olduğunu ustaya bırakırsam kazık yerim gibime geliyor. bunu bulmak için kolay bir yöntem bilen varmı acaba, mesela kayışı söküp ordaki rulmanlar elle döndürülerek anlaşılabilirmi ?

youtubeden bir örnek gödnereyim

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

evet bende sizinle aynı kanaatteyim ancak hangi bilyanın bozuk olduğunu ustaya bırakırsam kazık yerim gibime geliyor. bunu bulmak için kolay bir yöntem bilen varmı acaba, mesela kayışı söküp ordaki rulmanlar elle döndürülerek anlaşılabilirmi ?

Kayışı kendiniz sökebilecek misiniz ? Güvenilir bir ustaya gidip başını bekleyerek tek tek denemek lazım.İyi bir ustada nokta atışı hangi parçanın ses yaptığını anlar gibi geliyor.

Yorum bağlantısı

Kayışı kendiniz sökebilecek misiniz ? Güvenilir bir ustaya gidip başını bekleyerek tek tek denemek lazım.İyi bir ustada nokta atışı hangi parçanın ses yaptığını anlar gibi geliyor.

Tahir bey wd40 la ilgili benimde bir sorum olacak. bu alanda çok deneyimli görünüyorsunuz?Bana da yardımcı olun[emoji3]
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Tahir bey wd40 la ilgili benimde bir sorum olacak. bu alanda çok deneyimli görünüyorsunuz?Bana da yardımcı olun[emoji3]

Aman abi ufak ufak ilerliyorum şuradan. Bir anlarlarsa ne parfümü kalır wd-40 ın ne de varil boyu :D 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Aman abi ufak ufak ilerliyorum şuradan. Bir anlarlarsa ne parfümü kalır wd-40 ın ne de varil boyu :D

[emoji3] [emoji3] [emoji3] [emoji3]
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

bencede bilyadan ama hangi bilya olabilir onu bilmiyorum. birde alternatör ve şarj sorunu yaşamıyorum  ancak eğer alternatör rulmanında arıza var ise sadece rulman değişebiliyormu ?

bilenler varsa v kayışı tam olarak hangi parçaları çeviriyor,  benim bildiğim kadarıyla şunlar var

1: alternatör

2: devridaim pompası

3: hidrolik pomoası

4: gergi rulmanı

5: klima motoru

doğrumu ?

Hasan Bey; gergi bilyası dediğimiz v kayış gergi rulmanıdır, bardak alttığı kadar bir şey zaten dışda durur görürsünüz, Tahirin dediği gibi kendiniz değiştirmeyi düşünmüyorsanız ehil bir ustaya gidin yapsın.. çok bir şey de tutmaz bilya +-100 tl civarıdır, işçilikde kendiniz kıyaslarsanız..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Yılmaz Konya

Hasan Bey; gergi bilyası dediğimiz v kayış gergi rulmanıdır, bardak alttığı kadar bir şey zaten dışda durur görürsünüz, Tahirin dediği gibi kendiniz değiştirmeyi düşünmüyorsanız ehil bir ustaya gidin yapsın.. çok bir şey de tutmaz bilya +-100 tl civarıdır, işçilikde kendiniz kıyaslarsanız..

cevabınız için teşekkürler. gergi bilyasını biliyorum, ancak titreme sorununa sebeb olan bence o değil. aşağıdaki diğer rulamnalrdan biri kayışı zorluyor ve buda gergi rulmanı tarafından absorbe edilerek titriyor bence. o yüzden alternatör yada devridaim gibi diğer rulmanlara baktıracağım 

Yorum bağlantısı
Okan Tansel
(düzenlendi)

Wd 40 kayışa bişi diyeme. lakin wd 40 çok maçlı kullanlardanım ki genelde metaliyerlerde kullanırız haa wd40 la komple arabayı dış aksamını koruma amaçlı yapmadıkmı yaptık güzelmi güzel parlıyormu parlıyor amaaaaaa toz yığını oluyor o ayrı  :D  :D

tarihinde Okan Tansel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Makinalarla haşır neşir olanlar bilir v kayışına yağ bulaşırsa o kayış acilen değiştirilmelidir.V kayışı dişli bir kayış değildir ve gergin halde kasnaklar arasında çalışır.Yapacağınız yağlama ile kayış yüksek devirlerde kaçırma yaparak yeterli devir aktarımını yapamayabilir ve sonuç hararet olarak geri döner.Bence V kayışına yağ sıkmaktan vaz geçin ve yerinizde olsam gider o yağlı kayışı acilen değiştiririm ayrıca değiştirmişken gergi bilyasınıda değiştirin.

Siz bilirsiniz ama iyi risk almışsınız dikkat etmeden.

Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy

Kayışa yağlı madde sıkmak sadece geçici çözüm olur. Zamanla kayış özelliğini yitirebilir ve kopma ihtimali oldukça yüksek. Siz hemen kalıcı çözüm olan tamir işine bakın bence.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

anlaşılması zor bişe değil olsa gerek . bende bilyanın birinden ses geliyormuş osman usta diğer bakımda değişiriz dedi değişcez bakıma gidince. İyi bir usta bakarsa neyden sesin geldiğini anlar . ne bilyası olduğunu da söyledi unuttum tabi :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

videoda görüp yaptığınzı bir test yönremi. wd40 a da gerek yok. kayışa yağ sürün ses kesilierse o bölüme sıkıntı var demektir. bunun kontrol yöntemidir. yağlı kayış bir üsre sonra kopar koparkende sıkırşa çok fena olur. v kayış gergisi titiriyorsa sorun budur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ugurcan Yogun

İncelediğim bir çok kayışın illa ki bir yerinde ''Do Not Lubricate'' ibaresini hep dikkatimi çekmiştir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Çocukluğumda çalıştığım marangoz atölyesinde şerit testere/hızar zaman zaman sesli çalışırdı. Hemen yan tarafta bulunan bir kutunun içindeki mazot içi bol ketenli lastiķten üretilmiş fırça yardımıyla hareket halindeki testereye sürülür, bir anda ses kesilirdi. Sanırım hala aynı yöntem uygulanıyordur. Orada yağ metal yüzeylerde uygulanıyordu ve geçici bir süre etkisi devam ediyordu. Bu konuda ise bozulmaya çürümeye müsait bir malzemeye uygulanıyor. Kesinlikle yapılmamalıdır. Arkadaşların belirttigi gibi en kısa zamanda kayış yenisiyle değiştirilmelidir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...