İçeriğe Yönlendir

2014 Fiesta Powershift Sorunu


Metehan Özçelik

Recommended Posts

Metehan Özçelik

Merhabalar 2014 Fiesta 1.0 EcoBoost Powershift sahibiyim. Aracim 19.600km'de ve Powershift sanziman ile ilgili sorunlarim var. Birinci sorunum araci park edip stop ettigimde ve tekrar calistirmak istedigimde arac kendini P konumuna gecmemis olarak varsayiyor ve calismiyor. Ancak kontagi acip vitesi once D konumuna sonra tekrar P konumuna aldiktan sonra aracim calisiyor. Bu sorunu surekli yaptigini soyleyemem arada bir tekrarliyor. Cektigim videoda goruldugu gibi..

https://vimeo.com/155517765

Diger sorunum ise bazen araci calistirdikdan sonra vitesi D konumuna almak icin frene bastigimda bu videodaki gibi çat çat çat ses yapiyor

https://vimeo.com/155518493

Bir diger sorunum ise arac ile yokus cikmak istedigimde tam duz yoldan yokusa girerken vites degisiminde kararsizlik oluyor ve devir yukselip arac birden sarsintili olarak vites atiyor.

Bu sorunlar icin aracimi servise birakicam ama surekli tekrarlayan sorunlar degil video kayitta aldim fakat bu sorunlarla karsilasan varmidir nasil bir yol izlemeliyim?

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Powershift adaptasyonu yapıyor servis.. muhtemelen çözülür..ancak yoğun trafikte titreme yapıyorsa kavrama değişimi gerekebilir..garantiden halletmeye çalışın oldukça yüklü rakamlar çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Metehan Özçelik

Yazılımsal gibi duruyorlar, servise baktırdınız mı?

Servise gosterdim fakat araci birakmami istedi arac lazim oldugu icin henuz birakamadim

Powershift adaptasyonu yapıyor servis.. muhtemelen çözülür..ancak yoğun trafikte titreme yapıyorsa kavrama değişimi gerekebilir..garantiden halletmeye çalışın oldukça yüklü rakamlar çıkıyor.

Adaptasyon derken? Trafikte titreme sorunuda mevcut. Kavrama degisimi sonrasinda ilerde tekrarliyormu ayni sorun?

Yorum bağlantısı
Serhat ipeksoy

geçmiş olsun, umarım sorun fazla uğraştırmadan çözülür.

2014 ocaktan beri 2013 fiesta 1.6 powershift kullanıcısıyım. şükür benim başımı hiç ağrıtmadı bu şanzıman. takipte kalayım bakayım.

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

1 den 2 ye atarken titriyorsa kavrama değişimi gerekiyor ancak titreşim değerlerini ölçüp kabul edilen sınır dışında çıkması durumunda değişim onayı geliyor..ben kavrama değişimi yaptırdım ve şu an şükür tork konvertörlü gibi oldu..

Yorum bağlantısı
Metehan Özçelik

Takılacak yeni olan kavrama sizin gibi kullanıcıların yaşadığı sorunlardan sonra revize edilmiş yeni hali olabilir.

Umarim oyle olur onumuzdeki hafta servise birakacagim buyuk ihtimalle

geçmiş olsun, umarım sorun fazla uğraştırmadan çözülür.

2014 ocaktan beri 2013 fiesta 1.6 powershift kullanıcısıyım. şükür benim başımı hiç ağrıtmadı bu şanzıman. takipte kalayım bakayım.

Sanirim biraz şans isi oluyor cunku araci elimden geldigince zarar vermeden kullanmaya calisiyorum. Bu km'de bu sorunlarla karsilasmak uzucu tabi

1 den 2 ye atarken titriyorsa kavrama değişimi gerekiyor ancak titreşim değerlerini ölçüp kabul edilen sınır dışında çıkması durumunda değişim onayı geliyor..ben kavrama değişimi yaptırdım ve şu an şükür tork konvertörlü gibi oldu..

1. Vitesten 2. Vitese geciste yapmiyor ama bazen 2. Vitesten 1. Vitese gecerken kararsizlik yasayip sarsintili sekilde vites degistirdigi oluyor. Benim titreme sorunum ise dur-kalk trafikte ayagimi frenden cekip D konumunda araci kendi akişına biraktigimda titreme oluyor

Yorum bağlantısı
Oğuz Varhan

Çat Çat sesinin sebebi vitesteki mandalın kilit mekanizmasının frene bağlı olması siz frene bastığınız anda vitesin onündeki mandalın mıknatıslı kilidi aşağıya düşüyor bu sayede mandal açılıyor o problem değil içiniz o konuda rahat olsun diğerleri için bir şey diyemeyeceğim :(

Yorum bağlantısı
Tuluhan Şıpka

Birde yeni alınmış powershift şanzımanlarda baskı balata sorunlarını azaltmak üzere şöyle bir video izlemiştim:

 

 

Adaptasyonu sağlıyormuş.

Yorum bağlantısı
Oğuz Varhan
(düzenlendi)

Bunu sadece p de yapmasi gerekmez mi? Boylesede sacma olmus,her frene basista park kilitini acmasi

zaten sadece p de yapıyor diye biliyorum ben bir deneyeceğim yanlışım varsa size dönerim geri :D

tarihinde Oğuz Varhan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metehan Özçelik

Araci bu sabah servise biraktim. Gerekli kontroller ve testler yapilmis az once aradilar. Kavrama ve TCM Kontrol modulunun degisecegini soylediler. 2 gun sonra araci teslim alicam

Yorum bağlantısı
Metehan Özçelik

Merhabalar bugun aracimin serviste 4. Gunu ve aracimin dun teslim edilmesi gerekirken kavrama ve Tcm Kontrol modulunun degismesine ragmen sorunlarim tekrarlamaya devam etmis. Bugun tekrar servis tarafindan arandim ve volantin degisecegini parcanin Turkiyede olmadigini Yurd Disindan gelecegini yaklasik 20 gun surecegini soylediler. İkame arac istedigimi bildirdim fakat aracin serviste toplam 10 gun boyunca kaldigi taktirde verebileceklerini soylediler. Ford Genel Merkezi arayip durumu bildirdim geri donus yapmalarini bekliyorum.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Cihan Akyol

1 den 2 ye atarken titriyorsa kavrama değişimi gerekiyor ancak titreşim değerlerini ölçüp kabul edilen sınır dışında çıkması durumunda değişim onayı geliyor..ben kavrama değişimi yaptırdım ve şu an şükür tork konvertörlü gibi oldu..

Aynı sorun bendede var .Hangi servise götürdünüz acama.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...