İçeriğe Yönlendir

Mondeo 4 - Ecoboost Lpg Ve Çeşitli Sorular


Murat Kuyucular

Recommended Posts

Murat Kuyucular
(düzenlendi)

İyi günler arkadaşlar. Bir hafta kadar evvel 2011 mondeo 1.6 ecoboost selective ile aranıza katıldım. Sormak istediğim bir kaç soru var.

1-Aracım 61000de. 10000 km kadar önce servisinde (hararetden dolayı) motor değiştirilmiş. Mondeoların müzmin hortum kopması ve eski sahibinin önemsememesi yüzünden araca (garantiden) komple motor takılmış. Bunun eskileri artıları nelerdir? Aynı durumu yaşamamak için ne gibi önlemler alabilirim?

2-Aracımdan gelen motor sesinde hissedilir bir "çıtlama" var. Saniyede 5-6 defa çakıp duran bir manyetolu çakmak sesine çok benziyor. Bu normal mi?

3-Aracı 1-2 gün çalıştırmadıktan sonraki ilk çalıştırmada ağır bir benzin kokusu alıyoruz, 30-40 sn sonra kesiliyor. Bu normal mi?

4-Araçta sesli komut özelliği yok. Daha doğrusu sesli komut özelliği sağlayan pioneer 9220 BT ana ünite yok. Alsam o özellik gelir mi? Yoksa bu araç için üretilen android sistemleri mi önerirsiniz?

5-LPG? 6500 TL verirsem kilometrede 15 Kr yaktıracaklarmış araca. Doğru mu? Uyum konusunda sıkıntılar var mı?

6-Kullanımda dikkat etmem gereken bir hadise var mı? Daha evvel turbolu araç kullanmadım. Stop etmeden önce 10 sn fln rölantide bekletmek gibi şeyler söylediler. Doğru mudur? Ve buna benzer başka önemli noktalar var mıdır?

Daha önceki Aracım 2003 Boraydı. Daha evvel hiç bu kadar güçlü bir araç kullanmadım. Umarım sorularım saçma olmamıştır.

İlgilenip cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Suat Set

Bazılarına cevap vereyim. Ford motorda LPG'den uzak durunuz. Turbolu araçlar için evet beklemeniz gerekir. Sabah 2 dk bekliyorum. Stop ederken 10 sn.

Yorum bağlantısı
Eray Yiğit

Sonuçta sıfır motor takılmış sıkıntı olacağını düşünmüyorum..ses konusunu bilmiyorum hep dizel kullandım ben..ilk 30 40 sn de benzin hava karışımını yapana kadar koku olabilir..km de 15 kuruş yapacak hiç bir araba bilmiyorum.lpg işine hele hele ecoboostta aman diyorum tabiki sizin düşünceniz önemli bizimki sadece yorum.pioneer 2011 selective ise yüzde doksan olması lazım söküp başka bir cihaz takmış olabilir..çalıştırdıktan sonra ve stop etmeden turbonun rölanti devirine inebilmesi yada ilk çalıştırmada yüksek devirler için kendini hazırlayabilmesi açısından beklemek en doğrusu olacaktır.hatta 10 sn çok az en az 1-2 dk beklemekte yarar var..hayırlı olaun kazasız belasız sağlıkla kullanın

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

1) Bir eksisi olmaması gerekir. Soğutma suyu kontrolü yaparak ve motora ani yüklenmeden uzak durarak hortumu koruyabilirsiniz. Gösterge ekranında motor sıcaklık göstergesi var. Ayarlar - Bilgi ekranı - Motor sıcaklık yoluyla giriliyor. O ekranı da kontrol edebilirsiniz. Ayrıca hortumu dışardan güçlendirme uygulaması yapıldığını duydum ancak yapanı görmedim.

 

2) Normal değil

 

3) Normal değil

 

4) 2011 Selective ile pioneer sistem gelmesi gerekir. Ayrıca araç içinde 8 adet hoparlör bulunması lazım. Benim aracımda pioneer takılı ve sesli komut yok. 2012'den itibaren eklenmiş bir özellik olabilir. Benim fikrim pioneer android sistemlerden çok üstün. Öncelik sıralaması pioneer - sony - android

 

5) Ecoboost Kuga ile LPG kullanan bir üyemiz vardı. Sorunsuz kullanıyor. 15 kr yakma gibi bir durum söz konusu olamaz. Yılda kaç km yapıyorsunuz ?

 

6) Kullanım öncesi ve sonrası 30 sn beklemekte fayda var. Yüksek viteste düşük devirde gazlamamaya özen gösterin. Motor soğukken aracı sıkıştırmamaya özen gösterin.

 

2 ve 3 numaralı sorularınız için servise danışmanızı tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Erdem Çağla

Bu ecoboost motorların nedir çektiği. Ya motor değişiyor ya motor değişiyor. Yapılmıyor da. 2011 arabanın garantisi ne zaman bitmiş ki motor takılmış. Böyle kronik sorunlu araçların garantisini min. 7 sene yapmaları lazım.

 

LPG'den uzak durun, 6500TL verecekseniz yılda +1300TL'yi göze alırsanız 2.0tdci 163ps powershift olan mondeolar var.

 

İlk çalıştırmada hava çok soğuksa 2-3 dk, hava normalse 30-sn- 1 dk bekleyin. Ben kendi aracımı stop etmeden 20sn bekletiyorum. Ancak bir yokuş çıkıyorsam ve hemen yokuş sonunda park edeceksem yokuş çıkarken de bastığım için 1 dk bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Merhaba murat bey bende aynı model titanium kullanıyorum bahsettiğiniz çıtlama sesi normal değil.. Bendeki sony teyp sesli komut var pioneer i bilemiyorum o yüzden.. İlk çalıştırmada ve stop edince bir miktar beklemek gerekiyor diye biliyorum en azından ben böyle yapıyorum..

Motor konusun da ise bende önceki sahibinin biraz ihmali olduğunu düşünüyorum..

Birkaç gün önce suyunda eksilme gördüm hortumları kontrol ettiğimde su deposundan aşağı inen üç yollu kalın bir hortum var onun iki dirseğinde terleme ve kusma gördüm.. Serviste değiştirdiler (işçilik + life kart indirimiyle 345 tl) suyun derecesini ölçtüklerinde -60 derece çıktı..

Kısacası başımıza dert olmadan hemen halletmiş olduk.. Haftalık veya aylık yağ ve su kontrolü yapılmalı sonuçta kul yapısı..

Yorum bağlantısı
Murat Kuyucular

Cevaplarınız ve ilginiz için çok teşekkürler. Sanırım genel bir özet çıkaracak olursak, 

 

Lpgden uzak dur, alabiliyorsan pioneer al, hortumlarına ve suyuna iyi bak, ilk çalıştırmada ve stop etmeden önce 1 dk bekle. gibi bir sonuç çıkıyor. 

Yarın aracı yetkili servise götüreceğim. Gitmeden önce de bagaja bir bidon su koyacağım. :) Bilgilendirmelerini burada da paylaşırım.

Tekrar teşekkürler...

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Kuyucular

Arkadaşlar, bugün aracı yetkili serviste genel halini anlamak için incelettim. Sağolsunlar vakit ayırıp detaylı incelediler. Servisteki ustaların verdiği cevaplar ise şöyle.

1- Motor değişimi artık resmen olağan hale gelmiş ecoboost mondeolarda. Sadece bir kişi "şimdiye kadar 7 tane ben değiştirdim" dedi. 3 senedir çalışıyormuş. Ama kurtulmak da çok kolaymış. Hortumları güçlendirmek (daha doğrusu hortumların kıvrım noktalarına motor sıcaklığından dolayı gevreyip kırılmalarını önlemek için dışına daha kalın bir hortum geçirmek) ile bu sorun ertelenebiliyormuş. Benim için iyi bir haber, bu işlem benim aracıma yapılmış. :)

2- Çıtlama sesinin normal olduğunu söylediler. Hatta servisteki bir kugayı çalıştırdılar, aynı ses mevcut. (tam hatırlamıyorum ama galiba) Lifter sesi dediler.

3- Katalitik konvertörde yoğuşarak biriken benzinmiş sebebi. Ona da normal dediler.

4- Değil pioneer, kralını alsam sesli komut olayı arabaya eklenemiyormuş. Beyinden tutun ön gösterge tablosuna bir çok şeyin değişmesi gerekiyormuş. Aracımda neden pioneer yok onu da öğrendim. Ford Türkiye ilk önce bu araçlara (eşantiyon babında, tutulsun diye) pioneer takıp vermiş. Daha sonra pioneer ana üniteyi opsiyon haline getirmiş. 3-4 aylık süre zarfında tepkiler gelince, tekrar standart donanıma eklemiş pioneer'ı. İşte Aracım bu 3-4 aylık şanssız zümreye dahil. :(

5- LPG tastamam söylediğiniz gibi. Katiyen yanaşma dediler. Cebimi yakacak bu araba belli oldu. Uygulamış ve sorunsuz kullanılan bir örnek görmeden yanaşılmayacak lpg ye.

6- Bekleme hususunda tam sentetik yağ kullanırsan kolay kolay sorun çıkarmayacağını söylediler. Turbonun iki tarafında iki salyangoz varmış. Bu salyangozlardan ziyade ikisini birbirine bağlayan mil yağlanıyormuş. Salyangozlar (üzerlerindeki kapakçıklar sayesinde) motor durduğu anda yükten kurtuluyorlarmış. Bu sırada mil halen dönmeye devam etse de, tam sentetik yağın yapışma özelliği sayesinde yağlama devam ediyormuş. Hatta bu ecoboost motorlarda mil (karter gibi görev yapan bir muhafazanın içinde döndüğünden) yağlama stop sonrası da devam ediyormuş.

Yani sözün özü, devir yüksekken stop etme, çalıştırırken de yağlamanın başlaması için gaz vermeden önce 5-10 sn bekle dediler. Yeni araçlardaki trafikteki start-stop sistemi de bu yeniliklerden ötürü güvenliymiş. Asıl yağa dikkat etmek gerekliymiş. Turbonun yağ kabına inecek en ufak bir metal parçası bile onarılmaz arızalara sebep olabiliyormuş. O yüzden el kitabı yağ değişimini 15000, biz 10000 km diyoruz dediler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eray Yiğit

Arkadaşlar, bugün aracı yetkili serviste genel halini anlamak için incelettim. Sağolsunlar vakit ayırıp detaylı incelediler. Servisteki ustaların verdiği cevaplar ise şöyle.

1- Motor değişimi artık resmen olağan hale gelmiş ecoboost mondeolarda. Sadece bir kişi "şimdiye kadar 7 tane ben değiştirdim" dedi. 3 senedir çalışıyormuş. Ama kurtulmak da çok kolaymış. Hortumları güçlendirmek (daha doğrusu hortumların kıvrım noktalarına motor sıcaklığından dolayı gevreyip kırılmalarını önlemek için dışına daha kalın bir hortum geçirmek) ile bu sorun ertelenebiliyormuş. Benim için iyi bir haber, bu işlem benim aracıma yapılmış. :)

2- Çıtlama sesinin normal olduğunu söylediler. Hatta servisteki bir kugayı çalıştırdılar, aynı ses mevcut. (tam hatırlamıyorum ama galiba) Lifter sesi dediler.

3- Katalitik konvertörde yoğuşarak biriken benzinmiş sebebi. Ona da normal dediler.

4- Değil pioneer, kralını alsam sesli komut olayı arabaya eklenemiyormuş. Beyinden tutun ön gösterge tablosuna bir çok şeyin değişmesi gerekiyormuş. Aracımda neden pioneer yok onu da öğrendim. Ford Türkiye ilk önce bu araçlara (eşantiyon babında, tutulsun diye) pioneer takıp vermiş. Daha sonra pioneer ana üniteyi opsiyon haline getirmiş. 3-4 aylık süre zarfında tepkiler gelince, tekrar standart donanıma eklemiş pioneer'ı. İşte Aracım bu 3-4 aylık şanssız zümreye dahil. :(

5- LPG tastamam söylediğiniz gibi. Katiyen yanaşma dediler. Cebimi yakacak bu araba belli oldu. Uygulamış ve sorunsuz kullanılan bir örnek görmeden yanaşılmayacak lpg ye.

6- Bekleme hususunda tam sentetik yağ kullanırsan kolay kolay sorun çıkarmayacağını söylediler. Turbonun iki tarafında iki salyangoz varmış. Bu salyangozlardan ziyade ikisini birbirine bağlayan mil yağlanıyormuş. Salyangozlar (üzerlerindeki kapakçıklar sayesinde) motor durduğu anda yükten kurtuluyorlarmış. Bu sırada mil halen dönmeye devam etse de, tam sentetik yağın yapışma özelliği sayesinde yağlama devam ediyormuş. Hatta bu ecoboost motorlarda mil (karter gibi görev yapan bir muhafazanın içinde döndüğünden) yağlama stop sonrası da devam ediyormuş.

Yani sözün özü, devir yüksekken stop etme, çalıştırırken de yağlamanın başlaması için gaz vermeden önce 5-10 sn bekle dediler. Yeni araçlardaki trafikteki start-stop sistemi de bu yeniliklerden ötürü güvenliymiş. Asıl yağa dikkat etmek gerekliymiş. Turbonun yağ kabına inecek en ufak bir metal parçası bile onarılmaz arızalara sebep olabiliyormuş. O yüzden el kitabı yağ değişimini 15000, biz 10000 km diyoruz dediler.

 

Burada yazılanlarla paralel cevaplar almışsınız en azından kendimizide sınamış olduk böylece:) start-stoplu araçların bu konuda kesinlikle güvenli olduğunu düşünmüyorum. Çok gördüm düşünün 140 150 km hızla gidiyorsunuz ve herhangi bir nedenle duruyorsunuz ve araç zart diye stop ediyor. Aynı şekilde gaza yüklenip kalkmak istediğinizde çalıştırıp gaza yüklenmek gibi bir durum ortaya çıkıyor. Star-Stop u sözde tasarruf için yapmışlar gereksiz zamanlarda yakıt sarfiyatını engellemek için. Ancak bu durum aracın ikide bir kapanıp çalışması bence sağlıklı bir durum değil marş motoru ayrı silindirler ve turbonun sürekli durup yeniden çalışması gibi...Ayrıca bu tasarruf ne kadar bilmiyorum ama normal bir akü 250 tl civarındaysa start-stoplu araçların jelli dedikleri aküler servislerinde 750 tl civarı.bunun araçların ömrünü kısaltan bir politikadan ibaret olduğunu düşünüyorum.ama artık çoğunlukla tüm marka ve modellerde mevcut.kapanabilir olsada her çalıştırmada kapatmayla uğraşmak ayrı bir dert 

Yorum bağlantısı
Murat Güler
(düzenlendi)

Bende insigniadan sonra 1.6 ecoboost mondeo düşünüyordum ancak motor konusu biraz sıkıntılı galiba. Peki araç hakkındaki düşünceleriniz ne yönde sürüş konforu olarak size zevk veriyormu çünkü sadece motorla sürüş zevki olmuyor mesela ww  grubu araçlarda ben sürüş zevki bulamadım motor olarak iyi olmalarına rağmen. Bu arada 3. maddedeki sorunun normal olmadığı bir gerçek bana sorarsanız başka bir yetkili servise daha götürün ben sanmıyorumki hiçbir araçta benzin kokusu gelsin illaki anormal olan bir durum vardır.

tarihinde Murat Güler tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Konuralp Aracı

Kimseyi kırmak ve tercihlerini eleştirmek için söylemiyorum ancak LPG için üretilmemiş bir motora neden LPG takılmak istenir hiç anlam veremiyorum. Aynı marka/model için bu kadar çok motor/yakıt/şanzıman alternatifi sunuluyorken ilave para ödeyip LPG riskine girmeye hiç gerek yok. Örnek vermek gerekirse;

Tutumlu bir mondeo isteniyorsa, manuel vites 1.6 Tdci

Yakıt çok önemli değil, çok km yapmıyorum, ortalamanın üstü bir performans bana yeterli deniyorsa 1,6 Ecoboost 

Hem ekonomik olsun az yaksın, hem performansı yüksek olsun hem de otomatik olsun konforunu yaşayayım diyorsanız 2.0 Tdci Powershift

Ekonominin hiç önemi yok ama performansın dibine vursun diyorsanız 2.0 Ecoboost (240 hp) tercih edebilirsiniz.

Hele ki 2. el fiyatları bu kadar birbirine yakın iken LPG riskine girmeye bence hiç gerek yok.

 

Aynı durum diğer marka/modellerde de hemen hemen bu şekilde diye düşünüyorum

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Erdem Çağla

Kimseyi kırmak ve tercihlerini eleştirmek için söylemiyorum ancak LPG için üretilmemiş bir motora neden LPG takılmak istenir hiç anlam veremiyorum. Aynı marka/model için bu kadar çok motor/yakıt/şanzıman alternatifi sunuluyorken ilave para ödeyip LPG riskine girmeye hiç gerek yok. Örnek vermek gerekirse;

Tutumlu bir mondeo isteniyorsa, manuel vites 1.6 Tdci

Yakıt çok önemli değil, çok km yapmıyorum, ortalamanın üstü bir performans bana yeterli deniyorsa 1,6 Ecoboost 

Hem ekonomik olsun az yaksın, hem performansı yüksek olsun hem de otomatik olsun konforunu yaşayayım diyorsanız 2.0 Tdci Powershift

Ekonominin hiç önemi yok ama performansın dibine vursun diyorsanız 2.0 Ecoboost (240 hp) tercih edebilirsiniz.

Hele ki 2. el fiyatları bu kadar birbirine yakın iken LPG riskine girmeye bence hiç gerek yok.

 

Aynı durum diğer marka/modellerde de hemen hemen bu şekilde diye düşünüyorum

2000cc'lerin vergisi ah bir az olsa. Dediğiniz gibi fiyatlar hakikaten yakın. 163 ps powershift'in benim arabadan fazla yakacağı 1-1,5 LT filandır.

Yorum bağlantısı
Murat Kuyucular

Eray bey, bu start stop hususu ile ilgili bilgiler yetkili servis elemanlarının (ki malum bu kişiler sürekli olarak bu motorların eğitimini alıyorlar, ve sorunların geri bildirimi de bu kişiler sayesinde yapılıyor) verdiği bilgiler. Biz sadece kullanıcı deneyimlerimize istinaden konuşuyoruz.

Ayrıca arge için devasa finansmanlar ayıran bu firmalar Büyük ihtimalle turbonun durma esnasında yağlama sorununa bir çare bulmadan böyle bir özellik (start&stop) koymamışlardır araca.

Malum, müzmin sorunlu ve düşük müşteri memnuniyetli bir araç getirdiğinin 10 katı götürüyor bir otomobil firmasından. Böyle bir risk almamışlardır diye düşünüyorum.

Serviste bu turbo için bekleme mevzusu konuşulurken ekipten bir arkadaş "o dediğin 10 sene öncesinin turbosu abi" gibi bir laf etmişti. :)

Ama eğer bizi bu hususta kandırıyorlarsa fordun arge mühendisleri "mühendisim" diye gezmesinler ortalıkta. Yıllardır hala aynı sorunla uğraştırıyorlar bizi.

Benim şahsi kanaatim, (ve isteğim, ümidim) ustanın dediği koruma sisteminin işe yaraması yönünde. Yoksa 1-2 seneye kalmaz turboyu alırım ben kucağıma. :)

Ama alsam bile sanırım maddi manada karlı çıkma ihtimalim var. Şöyle ki,

Aracı her gün 5 defa durdurup çalıştırdığım düşünülürse, ve her durdurma ve çalıştırmada 2şer dk beklesem günde 20 dk, ayda 10 saat, yılda 120 saat boşa rölanti çalışması oluyor demektir. Benim araç rölantide çalışırken saatte 1 lt harcıyor, bu da senede 120 lt=504 TL para eder. Buda 3 senede 1512 TL turbonun tamiri için ayırılabilecek para yapar. Ki internetteki sıfır turbolar da yaklaşık bu fiyat. Turbo eğer 3 seneden önce sorun çıkarmazsa, yada çıkardığı sorun 1500 tlnin altına hallolursa aracını rölantide beklenmeyen kişi kar eder.

Umarım hesapta bir hata yoktur, yoksa yandım ben :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Kuyucular

Bende insigniadan sonra 1.6 ecoboost mondeo düşünüyordum ancak motor konusu biraz sıkıntılı galiba. Peki araç hakkındaki düşünceleriniz ne yönde sürüş konforu olarak size zevk veriyormu çünkü sadece motorla sürüş zevki olmuyor mesela ww grubu araçlarda ben sürüş zevki bulamadım motor olarak iyi olmalarına rağmen. Bu arada 3. maddedeki sorunun normal olmadığı bir gerçek bana sorarsanız başka bir yetkili servise daha götürün ben sanmıyorumki hiçbir araçta benzin kokusu gelsin illaki anormal olan bir durum vardır.

Murat Bey, bahsettiğiniz iki aracı da kullandım. Motor tepkilerinin ve hızlanma hissinin daha iyi olması sebebiyle mondeoyu tercih ettim. Malum, sürüş zevki hususuna en ağır etkileyen değer olan maksimum tork mondeoda daha erken alınırken (2300 d/dk), insigniada çok daha geç kalıyor (5500 d/dk). Artı insignia nın torku 10 Nm daha düşük, boş ağırlığı 60 kg daha ağır. Tüm bu detaylar her vites değiştirmede, her hızlanmada, her dur-kalkta sürekli hissediliyor. Ben bu sebepten (motorundan) dolayı mondeoyu tercih ettim.

Benzin kokusu 1-2 gün çalıştırmayınca oluyordu, size (foruma) bu soruyu sorduğumdan beri de yapmadı açıkçası. O yüzden çok önemsemiyorum şimdilik. Ama eğer ağırlaşırsa, sıklaşırsa, (yetkili veya özel servis yoluyla) illa ki müdahale edeceğim.

Yorum bağlantısı
Murat Kuyucular

Kimseyi kırmak ve tercihlerini eleştirmek için söylemiyorum ancak LPG için üretilmemiş bir motora neden LPG takılmak istenir hiç anlam veremiyorum. Aynı marka/model için bu kadar çok motor/yakıt/şanzıman alternatifi sunuluyorken ilave para ödeyip LPG riskine girmeye hiç gerek yok. Örnek vermek gerekirse;

Tutumlu bir mondeo isteniyorsa, manuel vites 1.6 Tdci

Yakıt çok önemli değil, çok km yapmıyorum, ortalamanın üstü bir performans bana yeterli deniyorsa 1,6 Ecoboost

Hem ekonomik olsun az yaksın, hem performansı yüksek olsun hem de otomatik olsun konforunu yaşayayım diyorsanız 2.0 Tdci Powershift

Ekonominin hiç önemi yok ama performansın dibine vursun diyorsanız 2.0 Ecoboost (240 hp) tercih edebilirsiniz.

Hele ki 2. el fiyatları bu kadar birbirine yakın iken LPG riskine girmeye bence hiç gerek yok.

Aynı durum diğer marka/modellerde de hemen hemen bu şekilde diye düşünüyorum

Konuralp Bey, belirttiğiniz araçların (selective donanım için) sahibinden.com üzerindeki ortalama bedelleri (en yüksek+en düşük /2) benzinliler için 58.000 TL, dizeler için 70.000 TL. Yani ortalama bir hesapla benzinli ile dizel arasında ikinci elde yaklaşık 12.000 TL fiyat farkı var. Ki bu sıfırda da yaklaşık durum böyle. 2-3 bin TL fark ile lpg takılmış bir araba, 12.000 TL farkın getirdiği ekonomiyi aynen sağlarken, performanstan feragat etme mecburiyetini ortadan kaldıracaktır. O yüzden Ben (şahsen) karşılaştırdığımız motorların bedellerinin ve dolayısıyla işletim masraflarının birbirine yakın olduğuna katılmıyorum.

Ayrıca, benzinli araçların aynı hacimde dizellere kıyasla daha performanslı olduğu da açık. Dizel aldığımız anda, ekonomiyi performansa tercih etmiş oluyoruz. Hem de açık ara. İki motor arasında 1.5 kat güç farkı var. 163 bg - 240 bg.

LPG bu bağlamda kurtarıcı oluyor bence. Hem dizel ekonomisi, hem de benzinli performansı aynı araçta biraraya gelmiş oluyor.

Bundan önce 15e yakın araç kullandım, en büyük keyfi, hep motora iyi uyum sağlamış LPG'li araçlarından aldım.

Sizin görüşünüze de saygı duyuyorum fakat 18 yıldır, kullandığı LPG'li araçlarından (dizellere nazarla) daha çok ekonomi ve performans almış biri olarak, ben şahsen motora iyi uyum sağlamış bir LPG sistemini diğer hiç bir opsiyona değişmem.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Konuralp Aracı

Konuralp Bey, belirttiğiniz araçların (selective donanım için) sahibinden.com üzerindeki ortalama bedelleri (en yüksek+en düşük /2) benzinliler için 58.000 TL, dizeler için 70.000 TL. Yani ortalama bir hesapla benzinli ile dizel arasında ikinci elde yaklaşık 12.000 TL fiyat farkı var. Ki bu sıfırda da yaklaşık durum böyle. 2-3 bin TL fark ile lpg takılmış bir araba, 12.000 TL farkın getirdiği ekonomiyi aynen sağlarken, performanstan feragat etme mecburiyetini ortadan kaldıracaktır. O yüzden Ben (şahsen) karşılaştırdığımız motorların bedellerinin ve dolayısıyla işletim masraflarının birbirine yakın olduğuna katılmıyorum.

Ayrıca, benzinli araçların aynı hacimde dizellere kıyasla daha performanslı olduğu da açık. Dizel aldığımız anda, ekonomiyi performansa tercih etmiş oluyoruz. Hem de açık ara. İki motor arasında 1.5 kat güç farkı var. 163 bg - 240 bg.

LPG bu bağlamda kurtarıcı oluyor bence. Hem dizel ekonomisi, hem de benzinli performansı aynı araçta biraraya gelmiş oluyor.

Bundan önce 15e yakın araç kullandım, en büyük keyfi, hep motora iyi uyum sağlamış LPG'li araçlarından aldım.

Sizin görüşünüze de saygı duyuyorum fakat 18 yıldır, kullandığı LPG'li araçlarından (dizellere nazarla) daha çok ekonomi ve performans almış biri olarak, ben şahsen motora iyi uyum sağlamış bir LPG sistemini diğer hiç bir opsiyona değişmem.

 

Muhakkak tercihlerinizde haklı nedenleriniz vardır, saygı duyarım. Lakin LPG bu kadar ekonomik, performanslı ve güvenli ise ve sonradan takılma maliyeti bile 2-3 bin gibi düşük tutarlarda ise neden otomobil üreticileri bunu uygulamıyorlar, neden gidip LPG li bir mondeo yu bayiden satın alamıyoruz? Bırakın bayiden  satın almayı, servise bile kabul etmiyorlar.

Yorum bağlantısı
Murat Kuyucular

Muhakkak tercihlerinizde haklı nedenleriniz vardır, saygı duyarım. Lakin LPG bu kadar ekonomik, performanslı ve güvenli ise ve sonradan takılma maliyeti bile 2-3 bin gibi düşük tutarlarda ise neden otomobil üreticileri bunu uygulamıyorlar, neden gidip LPG li bir mondeo yu bayiden satın alamıyoruz? Bırakın bayiden satın almayı, servise bile kabul etmiyorlar.

Edirneden çıktığınız anda bahsettiğiniz tüm detaylar gerçekleşiyor. Ford 6 senedir Avrupa'da benzin, lpg ve hatta etanolle çalışan fabrika çıkışı "trifuel" sistemli mondeoları satıyor. 5 sene de garanti veriyor.

Edirneden bu yana geçememesi Otokoç'un işgüzarlığı. Neden olduğunu 20 sene boyunca aynı arabaları (kasa bile değiştirmeden) bu millete kakalayanlara sormak lazım.

Aygaz Koç'un olmasa kesin Opet'e müşteri sağlamak için yapıyorlar diyecem ama, Tüpraş bile onların...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Güler

Murat Bey, bahsettiğiniz iki aracı da kullandım. Motor tepkilerinin ve hızlanma hissinin daha iyi olması sebebiyle mondeoyu tercih ettim. Malum, sürüş zevki hususuna en ağır etkileyen değer olan maksimum tork mondeoda daha erken alınırken (2300 d/dk), insigniada çok daha geç kalıyor (5500 d/dk). Artı insignia nın torku 10 Nm daha düşük, boş ağırlığı 60 kg daha ağır. Tüm bu detaylar her vites değiştirmede, her hızlanmada, her dur-kalkta sürekli hissediliyor. Ben bu sebepten (motorundan) dolayı mondeoyu tercih ettim.

Benzin kokusu 1-2 gün çalıştırmayınca oluyordu, size (foruma) bu soruyu sorduğumdan beri de yapmadı açıkçası. O yüzden çok önemsemiyorum şimdilik. Ama eğer ağırlaşırsa, sıklaşırsa, (yetkili veya özel servis yoluyla) illa ki müdahale edeceğim.

Peki konfor olarak birbirine yakın araçlarmı sizce. Mondeo daha konforlu deniyor. Sizin yakıt tüketiminiz ne durumda. Son olarak direksiyon ve debriyaj sertliğinden bahsederseniz iyi olur.

Yorum bağlantısı
Murat Kuyucular

Peki konfor olarak birbirine yakın araçlarmı sizce. Mondeo daha konforlu deniyor. Sizin yakıt tüketiminiz ne durumda. Son olarak direksiyon ve debriyaj sertliğinden bahsederseniz iyi olur.

Açıkçası aralarında çok fark göremedim ben. Mondeo biraz daha kemikli hissettiriyor ama aradaki fark çok az. Mondeo nun Direksiyon tepkileri daha sert, yüksek hızlarda çok güven veriyor. Her viraj resmen eğlence oluyor. Çünkü gaza da frene de bastığınızda istediğiniz çizgiye oturtabileceğinizi biliyorsunuz.

Yakıt tüketimini sadece uzun (otoban) yolda ölçtüm, 23 kr/km yaktı. 110 km sabit hız, düz yol.

Eğer iki araç arasında kaldıysanız, size kendi karar verme yöntemimi tavsiye edebilirim. Gidin iki aracı da kiralık bulun, 1er günlüğüne kiralayın, hangisini daha çok severseniz ona yönelin. Taş çatlasın 400 TL ye malolur ama gözünüz arkada kalmaz. :) Ben öyle yaptım, çok memnunum.

Yorum bağlantısı
Eray Yiğit

Eray bey, bu start stop hususu ile ilgili bilgiler yetkili servis elemanlarının (ki malum bu kişiler sürekli olarak bu motorların eğitimini alıyorlar, ve sorunların geri bildirimi de bu kişiler sayesinde yapılıyor) verdiği bilgiler. Biz sadece kullanıcı deneyimlerimize istinaden konuşuyoruz.

Ayrıca arge için devasa finansmanlar ayıran bu firmalar Büyük ihtimalle turbonun durma esnasında yağlama sorununa bir çare bulmadan böyle bir özellik (start&stop) koymamışlardır araca.

Malum, müzmin sorunlu ve düşük müşteri memnuniyetli bir araç getirdiğinin 10 katı götürüyor bir otomobil firmasından. Böyle bir risk almamışlardır diye düşünüyorum.

Serviste bu turbo için bekleme mevzusu konuşulurken ekipten bir arkadaş "o dediğin 10 sene öncesinin turbosu abi" gibi bir laf etmişti. :)

Ama eğer bizi bu hususta kandırıyorlarsa fordun arge mühendisleri "mühendisim" diye gezmesinler ortalıkta. Yıllardır hala aynı sorunla uğraştırıyorlar bizi.

Benim şahsi kanaatim, (ve isteğim, ümidim) ustanın dediği koruma sisteminin işe yaraması yönünde. Yoksa 1-2 seneye kalmaz turboyu alırım ben kucağıma. :)

Ama alsam bile sanırım maddi manada karlı çıkma ihtimalim var. Şöyle ki,

Aracı her gün 5 defa durdurup çalıştırdığım düşünülürse, ve her durdurma ve çalıştırmada 2şer dk beklesem günde 20 dk, ayda 10 saat, yılda 120 saat boşa rölanti çalışması oluyor demektir. Benim araç rölantide çalışırken saatte 1 lt harcıyor, bu da senede 120 lt=504 TL para eder. Buda 3 senede 1512 TL turbonun tamiri için ayırılabilecek para yapar. Ki internetteki sıfır turbolar da yaklaşık bu fiyat. Turbo eğer 3 seneden önce sorun çıkarmazsa, yada çıkardığı sorun 1500 tlnin altına hallolursa aracını rölantide beklenmeyen kişi kar eder.

Umarım hesapta bir hata yoktur, yoksa yandım ben :)

Murat bey start&stop muhabbetine niye girdim anlamadım bende☺️Sizin araçta yok ki zaten siz 1-2 dakika bekleyin sıkıntı olöaz inşallah..
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Mustafa Şimşek
On 27.02.2016 at 20:24, Murat Kuyucular yazdı:

Açıkçası aralarında çok fark göremedim ben. Mondeo biraz daha kemikli hissettiriyor ama aradaki fark çok az. Mondeo nun Direksiyon tepkileri daha sert, yüksek hızlarda çok güven veriyor. Her viraj resmen eğlence oluyor. Çünkü gaza da frene de bastığınızda istediğiniz çizgiye oturtabileceğinizi biliyorsunuz.

Yakıt tüketimini sadece uzun (otoban) yolda ölçtüm, 23 kr/km yaktı. 110 km sabit hız, düz yol.

Eğer iki araç arasında kaldıysanız, size kendi karar verme yöntemimi tavsiye edebilirim. Gidin iki aracı da kiralık bulun, 1er günlüğüne kiralayın, hangisini daha çok severseniz ona yönelin. Taş çatlasın 400 TL ye malolur ama gözünüz arkada kalmaz. :) Ben öyle yaptım, çok memnunum.

 

Merhaba 

Ford mondeo 'lar kiralama şirketlerinde pek yok...

Yorum bağlantısı
Fatih Aslan

bende 2.0 ecobost var. lpg yi öle 6500 e değil 9000 liraya takıyolar. 6500 e takandan külliden uzak dur. Lpg taktırsam hesap yaptım benim az kullanmama karşın 5 senede anca taktırma parasını amorti ediyorum. Motora nasıl bir zararı olur onuda hesaplamıyorum bile. aracı iyi kullanıyorsan 1 senede amorti ederim diyosan taktır. yakıt yarı yarıya düşüyor. 15krş dan fazla olacağı kesin.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...