Serkan Öncel 23 Mart 2016 Paylaş 23 Mart 2016 Herkese merhaba, aranıza yeni katıldım. Mondeo 2010 Titanyum 1.6 120 bg bir araç sahibi oldum. Aracı çok beğenerek aldım ( hala beğeniyorum ). Ama araçta şöyle bir sorun var. Hafif eğimli yollarda çekiş sorunu yaşıyorum. Gerçi düz yoldada araba tüm zorlamama rağmen, 140 km hızı geçemiyor. Debriyaj ' da bir problem olacağını düşünmüyorum, çünkü araba bağırmıyor devirden düşüyor. Geçen baya dik bir yokuşta arabayı kaldıramadım stop etti. Ancak el freniyle deviri yükselterek kaldırma yapabildim. Normal bir yokuşta 3.viteste 110 km hızı görüyor ama vitesi 4 e attığım sıra devirden düşmeye başlıyor. 5.vitesi hiç görmedim 3.viteste 110-120 gören araba bence 5.viteste çok rahat 220-240 ları görmesi lazım, aynı şeyi lpg de yaptı benzindede yapıyor ve normalde çalışma anı olsun yolda olsun motordan tık ses gelmiyor. Tekleme falanda yapmıyor sadece performansında ve çekişte problem var. 260 km ibre olan bir araçta bu kadar düşük performans ve bu gibi sorun neden olur bilemiyorum açıkcası. Bu gibi bir olay aşına gelen var mı veya ne gibi yollar izlemem gerekiyor. Tavsiye almak için bu yazıyı yazdım. Ateşleme bobinimi, bujiler mi, araç beynimi, egsozmu, sizce neden olabilir. Tavsiyelerinizi bekliyorum. Yorum bağlantısı
Ali Gök 23 Mart 2016 Paylaş 23 Mart 2016 1.6 125 hp ler normalde çok yüksek performans beklentisi olanları tatmin etmiyor. yokuşların durumu nedir tabikki o önemli lain 5. vites düz yolda dahi 240 görürmü bilemiyorum. dayımın ford transiti 240 gösteriyor ibreye bakarsanız lakin son hız çok zorlarsanız yakacak derecede 135 yapıyor Yorum bağlantısı
Serkan Öncel 23 Mart 2016 Yazar Paylaş 23 Mart 2016 Performans düşüklüğü bir yana yokuşlarda bu model bir arabanın devir düşürmesini bir türlü anlamıyorum Çok dik bir yokuşta arabayı kaldıramıyorum bile, Yorum bağlantısı
Murat Güler 23 Mart 2016 Paylaş 23 Mart 2016 Baskı ve debriyaj kontrol edilmeli. Ancak bana normal geliyor atmosferik motorlar yokuşta sıkıntılılar ki 5.viteste tamamen bitiyorlar. Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol 23 Mart 2016 Paylaş 23 Mart 2016 Serkan bey Baski-balata sorunlu degil dediniz.1.5 tonluk mondeo 1.6 atmosferikle anca bu kadar olur.Ayrica bilgi acisindan yaziyorum ben 2.0 tdci düz vites mondeolarla 240 i gorebilmistim.Otomatik 210 gecmiyordu.Normal gibi geldi bana. Manuel konusunda haklısın Hamza, ben ilk aldığımda 245 civarını gördüm ama otomatikler maalesef görmüyor.... Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol 23 Mart 2016 Paylaş 23 Mart 2016 Doğru abi.Sanzimani korumak icin heralde bi limitor var.otomatikte denedim 4. Vitese kadar 5b deviri hafif geciyor.5. Viteste 4.200 devir civarinda takiliyor. Triptronik 6 ya atsan hiz sabit kaliyor araba rahatliyor.Duz vitesin yazilimlisina bindim o da 240 da takiliyor ama 240 a cikisi görmek lazim [emoji1] [emoji1] Neyse uyarı almadan [emoji85] [emoji86] [emoji87] Evet uyarı almadan konuyu değiştirelim Hız felakettir, yasal hız seviyelerine uyalım uymayanları uyaralım Yorum bağlantısı
Serkan Öncel 23 Mart 2016 Yazar Paylaş 23 Mart 2016 Baskı ve debriyaj kontrol edilmeli. Ancak bana normal geliyor atmosferik motorlar yokuşta sıkıntılılar ki 5.viteste tamamen bitiyorlar. Benim fikrimde baski balatadan olsa araba bagirir ama gitmez, sma arac hic bagirmiyor direk devirden dusuyor. Cok dik yokusta kaldiramiyorum arabayi. Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir 23 Mart 2016 Paylaş 23 Mart 2016 Herkese merhaba, aranıza yeni katıldım. Mondeo 2010 Titanyum 1.6 120 bg bir araç sahibi oldum. Aracı çok beğenerek aldım ( hala beğeniyorum ). Ama araçta şöyle bir sorun var. Hafif eğimli yollarda çekiş sorunu yaşıyorum. Gerçi düz yoldada araba tüm zorlamama rağmen, 140 km hızı geçemiyor. Debriyaj ' da bir problem olacağını düşünmüyorum, çünkü araba bağırmıyor devirden düşüyor. Geçen baya dik bir yokuşta arabayı kaldıramadım stop etti. Ancak el freniyle deviri yükselterek kaldırma yapabildim. Normal bir yokuşta 3.viteste 110 km hızı görüyor ama vitesi 4 e attığım sıra devirden düşmeye başlıyor. 5.vitesi hiç görmedim 3.viteste 110-120 gören araba bence 5.viteste çok rahat 220-240 ları görmesi lazım, aynı şeyi lpg de yaptı benzindede yapıyor ve normalde çalışma anı olsun yolda olsun motordan tık ses gelmiyor. Tekleme falanda yapmıyor sadece performansında ve çekişte problem var. 260 km ibre olan bir araçta bu kadar düşük performans ve bu gibi sorun neden olur bilemiyorum açıkcası. Bu gibi bir olay aşına gelen var mı veya ne gibi yollar izlemem gerekiyor. Tavsiye almak için bu yazıyı yazdım. Ateşleme bobinimi, bujiler mi, araç beynimi, egsozmu, sizce neden olabilir. Tavsiyelerinizi bekliyorum. Düz yolda 140 ı geçmiyorsa aracınızda sorun vardır.Çok dik yokuşta ya da dik yokuşta (ne kadar dik göreceli bir şey) kalkarken ESP yi kapatarak kalkmanızı önerebilirim. Yorum bağlantısı
Misafir 23 Mart 2016 Paylaş 23 Mart 2016 (düzenlendi) Araçta sorun var, insanların 1.6 araba çekmez önyargısına aldırış etmeyin, kullanıcı fikirlerini alırsanız kafanız daha az bulanır. Baskı balatada sorun olmadığına eminseniz, ateşleme sistemini kontrol ettirin. Eğimli yolda yapabileceğiniz maksimum hız 190-200, daha fazlasını beklemeyin 23 Mart 2016 tarihinde Eray Turan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 23 Mart 2016 Paylaş 23 Mart 2016 1.6, 120bg aracın düz yolda 220-240 yapmasını beklemek anlamsız. Yıllar önce benzinli aracımızda başıma gelmişti. Araç çok zorlanarak gidiyordu. Yapılan kontrolde yakıt filtresinin tıkandığı anlaşıldı. Yorum bağlantısı
İsa Acar 23 Mart 2016 Paylaş 23 Mart 2016 Bende aynı aracın 2011' i var ve yokuşta ya da düz yolda sizinkine benzer bir sıkıntı yaşamadım. düz yolda 5 kişi 180' i gördüm, arkadaşlar korktuğu için basmadım (bassam daha ne kadar giderdi onu da bilemiyorum ). Sizin araçta sıkıntı olduğu belli ama nedeni hakkında yeterince teknik bilgiye sahip değilim. Yorum bağlantısı
Emrullah Aydoğdu 23 Mart 2016 Paylaş 23 Mart 2016 Araçta sorun var, insanların 1.6 araba çekmez önyargısına aldırış etmeyin, kullanıcı fikirlerini alırsanız kafanız daha az bulanır. Baskı balatada sorun olmadığına eminseniz, ateşleme sistemini kontrol ettirin. Eğimli yolda yapabileceğiniz maksimum hız 190-200, daha fazlasını beklemeyin Ben de bu konuya anlam verebilmiş değilim. Yüzlerce mühendis ar-ge'sini yapmış, tasarlamış ve üretmiş. Bizimkiler de bu motor bu kasayı kaldırmaz diye eleştiri yapıyor. Performanslı değil dersin ama "kaldırmıyor" nedir? Performans istiyorsan ona göre de motor yapmış. Alırsın 2.0 ecoboost, istediğin rampayı 150 ile çıkarsın. Ha çok yakar, pahalıdır orası ayrı. Biz mühendisler buna kısaca " ne kadar ekmek, o kadar köfte" diyoruz. Bu arada konudaki araç kesin sorunlu. 2004 benzinli 250 kmde aracımla 180 rahat yapıyorum. Çocuklar olduğu için daha fazla test edemiyorum. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Öncel 23 Mart 2016 Yazar Paylaş 23 Mart 2016 (düzenlendi) Sorun galiba atesleme sisteminde bugun bir baktirmayi dusunuyorum. Kasayi kaldirmiyor diye bir sey kabul edilemez. Ford o zaman niye kasaya uygun motor yapmiyor? Acaba beyinde problem varmidir diyede dusunmedim degil ama arac bu kadar etkilenir mi ? Amac hiz yapip tehlike sacmak degil sadece paranin karsiligindaki memnuniyeti alabilmek. 23 Mart 2016 tarihinde Serkan Öncel tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
metehan koç 23 Mart 2016 Paylaş 23 Mart 2016 Bende mk4 kullanıcısıyım üstelik daha önceki aracımda mk4'tü lpg taktırmamıştım ona, şuan ki aracımda var.Çok dik yokuşta aracın zorlanması normal,hiç kalkamaması anormal bir durum.Baskı balatayı çok çabul yiyen bir araç 1.6 lar.Önceki sahibi ne zaman değiştirmiş öğrenin.10 bin km de bir baskı balata yiyen mondeolar çok gördüm çünkü.Kasa oldukça ağır ve atmosferik 1.6 motor yetersiz bu kasa için kabul etmek lazım.Zaten yakıtı da artıran ana etmen bu. Ancak benim yüksek performans beklentim olmadığı için kullanıyorum keyifle o ayrı. Birde düz yolda 240 yapması imkansız heleki lpg var ise mümkün değil.200 km hız anca yapabilirsiniz.Ben oldukça süratlı araç kullandığım dönemlerde ki şuan çok daha yavaş kullanıyorum, 1.6 mondeomla 5.viteste otobanda basmıştım ancak 200 lere zar zor geliyor düz bir yolda.Ki 200 km hız oldukça yüksek bir hız ki otoban bile olsa 140 km hızı geçmemek lazım. Baskı balatanızın ömrünü kontrol etdin 3 ve 4. viteste kalkıyorsa aracınız değiştirme zamnınız gelmiş demektir Yorum bağlantısı
Misafir 23 Mart 2016 Paylaş 23 Mart 2016 Ben de bu konuya anlam verebilmiş değilim. Yüzlerce mühendis ar-ge'sini yapmış, tasarlamış ve üretmiş. Bizimkiler de bu motor bu kasayı kaldırmaz diye eleştiri yapıyor. Performanslı değil dersin ama "kaldırmıyor" nedir? Performans istiyorsan ona göre de motor yapmış. Alırsın 2.0 ecoboost, istediğin rampayı 150 ile çıkarsın. Ha çok yakar, pahalıdır orası ayrı. Biz mühendisler buna kısaca " ne kadar ekmek, o kadar köfte" diyoruz. Bu arada konudaki araç kesin sorunlu. 2004 benzinli 250 kmde aracımla 180 rahat yapıyorum. Çocuklar olduğu için daha fazla test edemiyorum. Valla tamamen beklentiyle alakalı bir durum. Dizel gibi ivme ve tork beklentisi olması imkansız zaten, bu araç atmosferik. 2.5 Kasa Focus'tan 150 kilo kadar daha ağır ve ona göre farklı bir motor mevcut Ti-vct 125hp 2 sene sorunsuz, severek bindim. Yorum bağlantısı
Serkan Öncel 25 Mart 2016 Yazar Paylaş 25 Mart 2016 Bugun usta bujileri, balatalari, atesleme bobininde sikinti olmadigini soyledi. Problemin triger sente sinde oldugunu soyledi. Sali gunune randevu verdi. İnsallah sorunu cozucez. Yorum bağlantısı
İsa Acar 28 Mart 2016 Paylaş 28 Mart 2016 Bilgilendirme yaparsanız seviniriz, kolay gelsin... Yorum bağlantısı
Serkan Öncel 13 Nisan 2016 Yazar Paylaş 13 Nisan 2016 Oncelikle herkese gunaydin, Sorun nihayet cozuldu. Aracimdaki sorun eksantrik konum mil sensorundeymis. Sensor bozuk oldugu icin butun motor torkunu veremiyormus. Sensoru degistirdikten sonra aracimdaki gaz bitene kadar hic hir degisiklik gozlemleyemedim. Ne zamanki benzinlige girdim, lpg alimi yaptim ve yola ciktim. Yarim saat sonra arabam canavarlasmaya basladi. Hissedilir bir sekilde gucu hissettim. 120 bg likler gitmiyor diyenler. Bence yaniliyorlar. Selamlar olsun 2 Yorum bağlantısı
İsa Acar 13 Nisan 2016 Paylaş 13 Nisan 2016 Geçmiş olsun hocam, ben demiştim gidiyor diye Maliyet konusunda bilgi verebilir misiniz? Yorum bağlantısı
Serkan Öncel 14 Nisan 2016 Yazar Paylaş 14 Nisan 2016 Tesekkur ederim. 180 lira toplam maliyet tuttu. Bu arac hakkinda gitmiyor diyenler. Lutfen insanlari yanlis yonlendirmeyelim. Bu isin muhendisleri yanlis yapmaz diye dusunmustum, yanlis dusunmemisim. 1 Yorum bağlantısı
Alper Doğan 14 Nisan 2016 Paylaş 14 Nisan 2016 Geçmiş olsun ASUS_Z00LD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
İsa Acar 15 Nisan 2016 Paylaş 15 Nisan 2016 Aracımız gidiyor allaha şükür, hem de sağlam gidiyor fakat benzinde kullanınca yakıtı biraz fazlaca sadece Yorum bağlantısı
Ali Gök 15 Nisan 2016 Paylaş 15 Nisan 2016 bir aracın gidip gitmemesi kişiye göre değişir. önemli olan size hissettirdikleri sizin için gidişi yeterliyse zaten sıkıntı yok hayırlı uğurlu olsun tank gibi araç mk4 1 Yorum bağlantısı
İsa Acar 15 Nisan 2016 Paylaş 15 Nisan 2016 Kesinlikle haklısınız Ali hocam, ispat edilebilen şeyler değil malum, sizin de dediğiniz gibi kişiye göre değişir. Ani gaza gelip atak yaptığınız durumlarda 2.0 dizelde toparlayamayabilir siniz fakat 1.6 da bu olasılık daha düşüktür. Bu sebepledir ki benim araç gidiyor, saygılarımla... Yorum bağlantısı
Serkan Öncel 18 Nisan 2016 Yazar Paylaş 18 Nisan 2016 şöyleki test için yaptığım deneme sonucu araba gazda 230 ları gördü. ve bu hızdayken bile çok güven verdi. hızı sevmem ama denemem lazımdı Yorum bağlantısı
Recommended Posts