Oktay Demirağ 25 Mart 2016 Paylaş 25 Mart 2016 Merhaba, Bugün şirkete gelirken, 6. vites 2100 devir bandında otoyol'da ilerken Hız Sabitleyicisini açmak istedim. Ancak hız sabitleyicisi çalışmıyordu. (On-Off-Hız yükselt- Hız Düşür komutlarına tepki vermiyordu) Ben de çok önemsemedim, bir aracı sollamak için sol şerite geçip gaz verdiğimde ise aracın gitmediğini hissettim. Genelde çok nazik araç kullandığımda acaba gaza mı basmıyorum tam diye düşünerek tam gaz yaptım ancak araç hafif hafif hızlanıyordu. Yani sanırım % 20 güç kaybı hissediyordum. Aracı 5. vitese aldım bu şekil gaz verdim yine yavaş yavaş hızlanıyordu tabiki de paralel olarak devir de yavaş yavaş çıkıyordu. (Yani araç bağırıyor ama gitmiyor değil) Sanırım turboda bir sıkıntı var diye düşünerek şirkete varmaya 5 km kala Hız Sabitleyicisinin çalıştığını fark ettim ve tekrar gaz denemesi yaptım eskisi gibi gayet atik bir şekilde davranıyordu. Şimdi sorun turboda olsa Hız Sabitleyicisi ile ilgisi ne olabilir ?, Sorun Debriyaj balatasında olsa bağırıp gitmemesi gerekmiyor muydu ? Yakıt olsa, son 30.000 km aynı yer aynı pompa. Bu sorunlar yaşandığı müddetçede herhangi bir duman atma problemi de hiç yok ve turbonun sesinide aynı normal gibi duyuyordum. Acaba sorun sizce ne olabilir ? Not: Bilmiyorum ilgisi var mı aracımın aküsü oldukça zayıf değiştirecek vakit bulamadım, uzun yol yapmadığım zamanlar akü zayıf uyarısı veriyor. Teşekkürler, Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 25 Mart 2016 Paylaş 25 Mart 2016 Akü ile alakalı olabilir çünkü zayıflayan akü sensörlere yanlış voltaj gönderdiği için sensörler yanlış komut veriyor motora. Bence önce akü değişecek, araç arıza kodları resetlenecek, sonrasında kontrol edilecek. 3 Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol 25 Mart 2016 Paylaş 25 Mart 2016 Sani'ye katılıyorum aküyü yükte kontrol ettirmekte fayda var derim Oktay bey Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ 25 Mart 2016 Yazar Paylaş 25 Mart 2016 Dönüşte tekrar aynı sorun oluştu. Bana çok akü ile ilgili gibi gelmedi. Bu sefer sorun ne durumda oluştuğunu ve nasıl cözüldüğünü tespit ettim sayılır. 120 km hızla giderken birden yine hız düştü ve çekiş kaybı yaşadım. CC yine çalışmıyordu. Hız 70 e geldiğinde tekrar herşey normale dönüyor. 5 dk 120 ile gidip tekrar güç kaybı yaşanıyor. Yine 70 e düşüyorum tekrar hızlanıyor. Süreç bu şekilde işliyor. Gauge den baktığımda da kod DTC none yazıyordu tabikide cihaz ile bakmak gerekecektir. Kızdırma bujileri benzer sorun yapabilir mi acaba? Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 25 Mart 2016 Paylaş 25 Mart 2016 Geçmiş olsun Oktay Bey. DTC none arıza kodu yoktur demek olmasın? Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ 26 Mart 2016 Yazar Paylaş 26 Mart 2016 Geçmiş olsun Oktay Bey. DTC none arıza kodu yoktur demek olmasın? Teşekkür ederim. Tabiki de dediğiniz gibi ama demek istediğim sorunu, kod a yazmamış yani bir arıza kodu yok araçta. Ancak IDS cihazları muhtemelen detaylı olarak görecektir demek istemiştim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 26 Mart 2016 Paylaş 26 Mart 2016 Yuksek hizda da dusuk hizda da bujiler surekli devrededir. Ancak yetisemiyor olabilir tabii ki. Buji testi vardi forumda, onu yapabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ 26 Mart 2016 Yazar Paylaş 26 Mart 2016 Bugün Elm ile bakma şansı buldum sorun sanırım turbo ile ilgili hatası veriyor. 1- Şimdi bunun aküyle ilgisi yoktur sanırım ? (Low Voltage dediği için acaba sizin de dediğiniz gibi akü ile mi ilgili ki ) 2- Sorun turboda ise, aracı bu şekilde yaklaşık 20 km kadar kullanmanın bir mahsuru varmıdır. Hani turbo dağılır filen motora zarar verir gibi bir durum oluşur mu ? Hata Kodu DTC P0047, 00, 64: Turbocharger Boost Control Solenoid Control Circuit Low Voltage . Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 26 Mart 2016 Paylaş 26 Mart 2016 (düzenlendi) Selenoid kontrole düşük voltaj geliyor gibi bir arıza göstermiş. yani turboda bir sorun yok ama onun ile bağlantılı parçada bir sorun var yada o parça az akım alınca sistemi yeterince beslemiyorda olabilir. Akü gibi görünüyor. 26 Mart 2016 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ 26 Mart 2016 Yazar Paylaş 26 Mart 2016 Selenoid yanık ise hatayı verebilir.Servet Bey, yanık Selenoid bazen sorunsuz bazen sorunlu çalışma yapabilir mi? Yani şunun için diyorum, bir cihaz yanık ise hep arızalıdır mantığı ile bilmeden yazdım. Selenoid yanık ise hatayı verebilir. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 26 Mart 2016 Paylaş 26 Mart 2016 Selenoid e dusuk voltaj geldiginden bahsediyor. Bence yine akuye cikiyor kapilar. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 26 Mart 2016 Paylaş 26 Mart 2016 (düzenlendi) Sürekli hata yanık demek ama Sani'ye kulak vermekte gerek. Akü şarj gerilimi ölçülmesi iyi olur 27 Mart 2016 tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Mart 2016 Paylaş 26 Mart 2016 Akü her an yolda bırakabilir. Aküyü değiş. Düzelmez ise turbo selenoidi buna benzer sorun oluşturur. 1 Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ 5 Nisan 2016 Yazar Paylaş 5 Nisan 2016 Bugün aracı Ustaeller'e teslim ettim. Salih Usta sağ olsun detaylıca kontrol etti ve akü ile ilgili olmadığını selenoid valfin arızalı olduğunu söylediler ve değiştirdiler. Akünün durumunu da şimdilik bir sorun gözükmüyor tekrar ederse marş basmama değiştirelim diye karar aldık. Uzunca bir süre selenoid için test yaptık çok şükür eskisinden çok daha iyi oldu araba. 50.000 km dir araç bende ancak aracın eski haliyle bir benzer yanı yok. Çok daha atik artık. Bu arada ben artık araç kamerasını çakmaklıkta tutmuyorum, belkide kamera boşaltıyordur diye düşündüm açıkcası. Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ 20 Mart 2017 Yazar Paylaş 20 Mart 2017 6 Temmuz 2016 da akünün tamamıyla bitmesi üzerine aküyü değiştirdim. Değiştirmez olaydım. Aynı sorunlar yine çıktı. Üstelik kodlar eklenerek. Cihaz ile kodlar silinmişti ancak kodlar tekrar çıkıyor. P0046 kodu ise arıza ışığı yaktırıyor ve araç güçten düşüyor. Her seferinde ELM ile kodu silip, devam etmek zorunda kalıyorum. 3000 km de yine mi bozuldu ki bu solenoid. Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ 9 Mayıs 2017 Yazar Paylaş 9 Mayıs 2017 Sorunlari yaptırmak icin tekrar ustaya gittim benim için ciddi bir odeme yaptim oldu diye de teslim aldık turbo wastgate değiştirildi ancak uzun yolda 200 km sonra aynı sorunlar devam ettiğini maalesef yolda anladım ve yol ciddi anlamda çekilmez oldu arıza ışıkları da yanıyor kamyon modunda ilerliyorum. Işık yanınca aracı durdurup elm cihazıyla hatayı silip devam ediyorum 50 100 km sonra yanınca aynı işlemleri tekrarlıyorum. Elmde P0045 hatası veriyor. ( 3000 km öncede selonoid değişmişti)Sözün özü arkadaşlar bunun çözümü yok mu ? Sorun gerçekten turboda mıdır? Bir arkadaş da kızdırma bujileri ayni hatayı yapabilir diyor ihtimali var mı? Nokta atışı yapabilecek bir çözüm olabilirmi? Bir turbonun ucreti öğrendiğim kadariyla sıfırı 2800 ancak ben selonoid mis watgatemis ödemeler ile 1500 tl yaptım zaten ve halen başladığım yerdeyim. SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildiSM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildiPardon düzelttim. 1 Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ 10 Mayıs 2017 Yazar Paylaş 10 Mayıs 2017 Yapılan işlem hatalı olabilir mi ? Abi her konu ihtimal dahilinde ama usta konusu en son ihtimal olarak düşünüyorum. Yani araç ustaellerde yapılıyor tüm işlemleri. Yorum bağlantısı
Emrullah Aydoğdu 10 Mayıs 2017 Paylaş 10 Mayıs 2017 4 dakika önce, Oktay Demirağ yazdı: Abi her konu ihtimal dahilinde ama usta konusu en son ihtimal olarak düşünüyorum. Yani araç ustaellerde yapılıyor tüm işlemleri. Oktay Bey, en başta söylenmesi gerekeni en sonda söylemişsiniz. Ustaellerde de çözüm bulunamıyorsa bir yetkili serviste arıza tespiti yaptırın isterseniz. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 10 Mayıs 2017 Paylaş 10 Mayıs 2017 Yuksek hizda da dusuk hizda da bujiler surekli devrededir. Ancak yetisemiyor olabilir tabii ki. Buji testi vardi forumda, onu yapabilirsiniz.Nasıl birşey o ilk defa duydum.Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 10 Mayıs 2017 Paylaş 10 Mayıs 2017 Sonuç nedir arıza devam ediyor mu. 1 Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ 10 Mayıs 2017 Yazar Paylaş 10 Mayıs 2017 Sonuç nedir arıza devam ediyor mu.Mustafa Bey dün bu şekilde 600 700 km yol geldim. Nasipse yarın götüreceğim tekrar. Sonucu bildiririm muhakkak. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 10 Mayıs 2017 Paylaş 10 Mayıs 2017 Kaç model s max dpf var mı.Km kaç binde.Katalizörle ilgili arıza vs var mı. Yorum bağlantısı
Emrullah Aydoğdu 11 Mayıs 2017 Paylaş 11 Mayıs 2017 Ford etis de dpf göremedim. Sizinkinde var mı ? Yorum bağlantısı
Recommended Posts