Misafir 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 Merhabalar, Konuyu yanlış yere açtıysam kusuruma bakmayın. Kendi yapmış olduğum bujilerin değişimini fotoğrafı olarak anlatmaya çalışacağım, umarım kendisi değiştirmek isteyip cesaret edemeyenlere yardımcı olabilirim. Elim bu işlere biraz yatkın. Ustaları izleye izleye bende yaparım dedim ve başardım. Öncelikle buji değişimi için Koçtaş'dan aldığım 16'lık uzun anahtar ve uzatma kısmı. T kısmını kayınpederim işyerinden getirdi sağolsun. Yeni orijinal bujilerimiz ve anahtarımız. Öncelikle LPG enjektörlerinin sabitlendiği metal kısmı söküyoruz. Her araçta yeri farklılık gösterebilir. Benim araçta somunla buraya sabitlemişler. Buji kablolarımız ulaşılabilir duruma geldi, yerlerinden çıkarıyoruz. Ve eski bujimiz, Eski bujilerimizi söküyoruz. Tamirhanelerdeki gibi mıknatıs olmadığından karga burun yardımıyla bujimizi çıkarıyoruz. Burada dikkat edilmesi gereken husus bujinin kapak üstündeki boşluğa düşmemesi, aksi taktirde alınması bir hayli güç mıknatıs olmadığından imkansız gibi. Çıkan eski bujilerimiz. Gayet iyi durumda ama ben yinede değiştirdim. Yeni bujilerimiz yerlerine koyarak sıkıyoruz. Aşırı fazla sıkmıyoruz, aksi taktirde seramik kısmı çatlıyor. Daha sonra buji kablolarımızı yerine takıp, LPG enjektör kütüğünü de sabitleyerek işlemi tamamlıyoruz. Yeni bujilerimiz hayırlı olsun. Saygılarımla Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 ellerine sağlık güzel çalışma. bujileri çıkartırken düşme ihtimali yüksek mıknatıslı olanlarından yok mu anahtarın? Yorum bağlantısı
Sefa Şenyurt 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 Ali bey merhaba, bilgilendirici paylaşımınız için teşekkürler. Buji değişiminden sonra aracın performansında özellikle düşük devirlerde ve genel olarak değişiklik oldu mu acaba? Ben de değiştirmek istiyorum, aracımı 3 ay önce almıştım, eski sahipleri tarafından ne zaman değiştirildi ya da değiştirildi mi bilmiyorum. Merak ettiğim bir konu da; LPG bujisi dedikleri platinum iridium elektrotlu bujiler, bu bujilerin varsa artıları nelerdir acaba? Yorum bağlantısı
Misafir 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 (düzenlendi) Malesef elimde mıknatıs yoktu, bu nedenle karga burun imdadımıza yetişti. Sefa Bey aracın performansı iyidi, değişim sonrasında herhangi bir fark hissetmedim. Aklınızda kalmasından ziyade değiştirilmesinde fayda var zaten fiyatı pahalı bir parça değil. Ben orjinalin daha uygun olduğunu düşünüyorum. Farklı buji takarsam tekleme veya bir başka bir problem çıkarsa ve tekrar ojinale dönmek zorunda kalınmaktansa en iyisi orjinal ile değiştirmek. 4 Nisan 2016 tarihinde Ali Alp Gökçe tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 Eline sağlık kardeşim, Focusun motorunu görebildik uzun zaman sonra Yorum bağlantısı
Misafir 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 Eline sağlık kardeşim, Focusun motorunu görebildik uzun zaman sonra Eyvallah kardeşim, biraz pis ama idare ediver korkuyorum yıkatmaya. Yorum bağlantısı
Misafir 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 Eyvallah kardeşim, biraz pis ama idare ediver korkuyorum yıkatmaya. Kaç bin km oldu araba? Yorum bağlantısı
Misafir 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 Kaç bin km oldu araba? 74.000 civarında kardeşim Yorum bağlantısı
Misafir 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 Ellerine sağlık kardeşim. Bir de ekleme yapayım; bu işlemlerin motor soğukken yapılmasında fayda var. Yorum bağlantısı
Misafir 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 Ellerine sağlık kardeşim. Bir de ekleme yapayım; bu işlemlerin motor soğukken yapılmasında fayda var. Eyvallah kardeşim, kesinlikle haklısın yoksa parmaklar su toplar. Yorum bağlantısı
Misafir 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 Ellerinize sağlık. Gerekli alet ekipman olduktan sonra kolay bir işlemmiş. Eray ın da dediği gibi kilit nokta soğuk motor. Yoksa hem yaralanmalara, hemde dişli kaynaması ve akabinde sıyırması vb lere sebep olabilir. Yorum bağlantısı
Misafir 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 Ellerinize sağlık,ben hayatta sökemem Sende kızdırma bujisi sök abi Yorum bağlantısı
Misafir 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 Ellerine sağlık kardeşim benim Kardeşim sağolasın Ellerine sağlık abi. Sağol canımın içi Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 Miknatisa gerek yok ben hep yapiyorum bu isi basit yontem buji kablosunu takim cekim soktukten arada feder varsa 0.80 sene dusurun arayin cekis artar biraz yakitta duse Yorum bağlantısı
Sefa Şenyurt 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 (düzenlendi) Sefa Bey aracın performansı iyidi, değişim sonrasında herhangi bir fark hissetmedim. Aklınızda kalmasından ziyade değiştirilmesinde fayda var zaten fiyatı pahalı bir parça değil. Ben orjinalin daha uygun olduğunu düşünüyorum. Farklı buji takarsam tekleme veya bir başka bir problem çıkarsa ve tekrar ojinale dönmek zorunda kalınmaktansa en iyisi orjinal ile değiştirmek. Haklısınız ilk fırsatta değiştireceğim teşekkürler. 4 Nisan 2016 tarihinde Sefa Şenyurt tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yildirim Karaca 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 ben ikinci yağ değişiminde mutlaka değiştiriyorum uğraşmaya bence gerek yok işin ehli ustalar iki dakikada hallediyor değişmekte yarar var yakıta da etkisi var daha az yaktığını hissediyorum Yorum bağlantısı
Serdar Güngör 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 Merhabalar, Konuyu yanlış yere açtıysam kusuruma bakmayın. Kendi yapmış olduğum bujilerin değişimini fotoğrafı olarak anlatmaya çalışacağım, umarım kendisi değiştirmek isteyip cesaret edemeyenlere yardımcı olabilirim. Elim bu işlere biraz yatkın. Ustaları izleye izleye bende yaparım dedim ve başardım. Öncelikle buji değişimi için Koçtaş'dan aldığım 16'lık uzun anahtar ve uzatma kısmı. T kısmını kayınpederim işyerinden getirdi sağolsun. Yeni orijinal bujilerimiz ve anahtarımız. Öncelikle LPG enjektörlerinin sabitlendiği metal kısmı söküyoruz. Her araçta yeri farklılık gösterebilir. Benim araçta somunla buraya sabitlemişler. Buji kablolarımız ulaşılabilir duruma geldi, yerlerinden çıkarıyoruz. Ve eski bujimiz, Eski bujilerimizi söküyoruz. Tamirhanelerdeki gibi mıknatıs olmadığından karga burun yardımıyla bujimizi çıkarıyoruz. Burada dikkat edilmesi gereken husus bujinin kapak üstündeki boşluğa düşmemesi, aksi taktirde alınması bir hayli güç mıknatıs olmadığından imkansız gibi. Çıkan eski bujilerimiz. Gayet iyi durumda ama ben yinede değiştirdim. Yeni bujilerimiz yerlerine koyarak sıkıyoruz. Aşırı fazla sıkmıyoruz, aksi taktirde seramik kısmı çatlıyor. Daha sonra buji kablolarımızı yerine takıp, LPG enjektör kütüğünü de sabitleyerek işlemi tamamlıyoruz. Yeni bujilerimiz hayırlı olsun. Saygılarımla Bir an çok heyecan yaptım Eline sağlık... Yorum bağlantısı
Misafir 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 Bir an çok heyecan yaptım Eline sağlık... Teşekkür ederim, vallahi bende sizin gibi okuyunca heyecanlandım Yorum bağlantısı
Misafir 5 Nisan 2016 Paylaş 5 Nisan 2016 Elinize sağlık buji anahtarı var bende de ama ben de 20.000 de değişiyorum bu arada kendi yaptığımız buji falan diye okuyunca el yapımı buji yaptınız sandım heyecan yaptım [emoji1] Yorum bağlantısı
Misafir 6 Nisan 2016 Paylaş 6 Nisan 2016 Elinize sağlık buji anahtarı var bende de ama ben de 20.000 de değişiyorum bu arada kendi yaptığımız buji falan diye okuyunca el yapımı buji yaptınız sandım heyecan yaptım [emoji1] Aynen dediğiniz gibi bende okuyunca birden buji imal ettim sandım Yorum bağlantısı
Recommended Posts