İçeriğe Yönlendir

Volan Sorunu


Yusuf Davaz

Recommended Posts

Yusuf Davaz

merhaba arkadaşlar. 2005 model 230.000 km de olan benzinli manuel aracımın volantı baya ses yapmaya başladı. yag bakımı için gittigimde ustam volantın sorun yapacagını söyledi. tamir yada degişim size kalmış bi durum dedi. her koşulda 200 TL işçilik alacagını söyledi.  tamir fiyatı için 300 TL - Malzemecimden aldıgım fiyatlar ise : sacs marka orj oynar volant 885 TL ve malzemecimin bana önerdigi Valeo marka  sabit biçimdeki volant ve baskı balata kiti için 550 Tl fiyat verdi. şimdi 550 TL lik kit her koşulda daha mantıklı geliyor. çünkü hem volant hemde baska balata fiyata dahil ve ucuz. bizim arabada fabrika çıkışı oynar volant varmış ve degişim yoluyla sabite çevirilebilyomuş. bu dönüşümü yapan arkadaşlarımız yada bi bilgisi olan varmı. bazı yerlerde sorun olduguna dair yazılar gördüm ama kullanıcı yorumları benim için daha önemli. bu arızayı kısa sürede yaptırmak istiyorum.tamir fiyatı 500 TL - Valeo Sabit volant kiti 750 TL - sacs volant 1085 TL ye mal olacak. yardımcı olacak arkadaşlara ve abilerimize şimdiden teşekkür ediyorum

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Volantı tamir yoluna gitmeyin bence, okudularımız duyduklarımız pek iyi sonuç alınamadığı yönünde. Yenisi kesin çözüm gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz

cevaplarınız için teşekkür ederim. bu konuda daha detaylı bilgiye nasıl sahip oluruz. forumda yada çevrenizde böyle bi sorunla karşılaşan olmadımı

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
İrfan Aşcıoğlu

Yusuf volant sorunu bende de var aslında ama idare ediyorum. Özellikle sabahları ses yapıyor. Bende senin gibi ne yapılması gerektiğini pek bilmiyorum açıkçası. Kolay gelsin sana.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rakamlar hatalı . sebebbi: 2 tip volant ve ona uygun baskı tipi var. hanfi araçta hangisi takılı sökmeden bilinmiyor ve her 2 tip te uyyor. yani sökülecek.. ve ucuz olan tip TAKIM HALİNDE  yani volant baskı balata halinde takıalrak sorun çözülecek.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Yusuf Davaz

aracımı yaptırdım. hareketli volantdan sabit valant a geçtigimiz zaman vuruntu yapacagından ve krank milini kırma riski oldugunda sabittten vazgeçtim. volan için tamir düşünüyor idim. çünkü 300 tl ücreti vardı. parçacı arkadaşım şase nodan parçaya baktı ve buna uygun sacs marka volantın 585 tl oldugunu  söyleyince tamirden vazgeçip direk yenisini takmaya karar verdik. volan degişecek oldugundan baskı balata ve bilyasınıda degiştirelim dedik. 535 TL de bu malzemeler tuttu. neyse araba dagıldı toplama aşamasına geçildiginde şase nosuna göre verilen volanta uygun baskı balatanın bilyası uymadı ve mecburen 850 TL olan volant ve ona uygun baskı balata takımını almış bulunduk. 200 tl de işçilik ücreti vererek toplam 1585 TL ye volan ve baskı balatayı degiştirmiş olduk.  3 4 aydır bobin sorunumuzda vardı. arabada devalı bi tekleme sorunu oluyodu. baskı balata ve volat a girme nedenimizde bu tekleme idi. 2 bobin degişmişti. ama biraz kullanmadan sonra yine aynısı oluyodu. bu sefer Fomoco bobin aldım 130 tl onu taktık. inş bu bobin uzun süreli kullanırız. bir kaç gün içindede bogaz kelebegi temizleneck. Ama şunu ögrendimki mondeo masraflı bi araba. 2 ay içinde 3000 e yakın masraf yapıldı bu arabaya. volant ,  baskı balata( 1585) , 3 bobin (250 ) , benzin pompası takımı(550) yag ve fren bakımı (250 ) ufak tefekler ve  gidip gelinenler hariç

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz

Yusuf volant sorunu bende de var aslında ama idare ediyorum. Özellikle sabahları ses yapıyor. Bende senin gibi ne yapılması gerektiğini pek bilmiyorum açıkçası. Kolay gelsin sana.

irfan hocam aşırı bi ses yoksa bence ellettirme. sırf ben araçda tekleme sorunu çözülmedi die giriştim bu işe. ama teklememin geçmesine yardımcı olmadı. iyi olmadımı dersen iyi oldu ses felan kalmadı ama  baya bi masraflı oldu. volan girince baskı balatayıda degiştirmeyide öneriyolar. mondeoda şanzıman inmesi baya ugraştırıyo çünkü.inmişken degiştirelim diolar. ses sorunu fazla yoksa bence girme. birde benim baskı balatadan en ufak bi şikayetim yokdu. ne sertligi olsun nede kavraması olun. ama şanzıman sökülünce gördükkü baskı balata perçine dayanmıştı.usta volant dan gelmezsen bile yakın zmanda baskı balatadan gelirdin dedi. egerki baskı balatanın geçmişini bilmiosan fazlada uzatmamanı tavsiye ederim. çünkü baskı balatanın bittigini hiç anlamadım. hatta eski balatam yeniye göre daha alttan kavrıyordu :) 

Yorum bağlantısı

Hareketli Volant bir cok aracta kullaniliyor ama sanirim konforunu cabuk yitiriyor ve araci sabit volanttan daha konforsuz suruse itiyor. Piyasada bircok model arac ki mesela benim en bildigim 407'lerdir. Orjinal hareketli volandan sabit volana geciyorlar ilk degisimde. Gecmis olsun. D sinifi araclar her zaman daha cabuk parca eskitir, daha pahali parca fiyatlari ile daha maliyetli olur. Mondeo'nun elektronik arizasi yoktur en azindan. Yaptigi arizalar mekanik aksamdan omurlerini doldurmalari nedeniyle cikar.

Saygilarimla.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu

Çok bi ses yok da.... Benimki aldığımdan beri altta kavrıyor  :D  ilk süren birisi kesin bir iki kez stop ettiriyor arabamı. Bakalım artık burda usta olmadığından bi problem çıkana kadar bekliyorum hep. Genelde yaza kalıyor büyük bakımlar. Volant sesi 4 yıldır aldığımdan beri var ama ısınınca yok sabahları var. Çok problem değil Menmet hocanın dediği gibi müziğin sesini biraz açınca  :D  hiç bi sıkıntı kalmıyor.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Fatih Orbay Sönmez

2006 model 2.0 tdci o.v. volant dişlisi sıyırmış. Marş basarken kaçırıyor. Bazen 20 marşta calışmıyor. Bazende ilk marşta çalışıyor. Dün yarım saat boyunca aralıklatla marş bastırdı ama nafile. Bu sabah tek marşta çalıştı. Şanzımanla ilgili başka hiçbir sorun yok. Bana Antalya da iyi bir otomatik şanzımancı tavsiye edermisiniz? Birde dişliyi çıkartıp çeyrek tur çevirip ters çaktırsam olur mu?

Yorum bağlantısı
mehmet çağlayan

Ben sabitlettim, baskı 1 aylıktı daha sabit volant sıkıntı çıkardı sıfır seti de parçaladı, debriyaj seti+sacs volant+işcilik 2000 i geçti. Orjinal al devam et

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

izlenmeli:

 


şu da güzel:  

 


ikinci videoda nasıl kontrol edilir çok güzel anlatmış.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

2006 model 2.0 tdci o.v. volant dişlisi sıyırmış. Marş basarken kaçırıyor. Bazen 20 marşta calışmıyor. Bazende ilk marşta çalışıyor. Dün yarım saat boyunca aralıklatla marş bastırdı ama nafile. Bu sabah tek marşta çalıştı. Şanzımanla ilgili başka hiçbir sorun yok. Bana Antalya da iyi bir otomatik şanzımancı tavsiye edermisiniz? Birde dişliyi çıkartıp çeyrek tur çevirip ters çaktırsam olur mu?

 

Otomatikde bu dediğiniz mümkün degil

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Fatih Orbay Sönmez

Arkadaşlar yazım biraz uzun ama yapılanları anlatip başka sorun yaşayanlara faydası olur diye paylaşıyorum.

2006 2.0 tdci o.v. aracımı bugün sanayiden çıkardım. Bayram nedeniyle biraz uzun sürdü. Marş kaçırma problemim vardı.Daha önce elektrikçiye kontrol ettirdiğimde volant dişlisinin sıyırdığını gördük. Değişim için otomatik şanzıman ustası ararken benim arızayı motor ustasınında yapabileceğini söylediler. Bende hemen ustamın yanına gittim. Durumu anlattım hallederiz dedi. Aracı ertesi gün sökmeye başladı.

Tekerler söküldü. Frenler söküldü. Aksler söküldü. Egzoz söküldü. Alttaki bağlantılar ve borular söküldü. Motor ve şanzıman ayrı ayrı askıya alındı. Traves söküldü. Şanzıman motordan ayrıldı. Yağı salındı. Şanzıman askıdan asağıya indirildi. Şanzıman karteri temizlendi yeniden conta cekilip kurumaya bırakıldı.

Motorda kalan tork konvektörü volanttan ayrıldı. Volant motordan ayrıldı. Dişler kiminyerde 3mm kadar kimi yerde yarım mm kadar sıyırmış. Ters çevirme islemini düşünürken ustam otomatik şanzımancı arkadaşını alıp geldi. Gelen usta ters çevirme işini unut balansını veremezsiniz. Motorla birlikte dönen parça balans yaparsa şanzimanin mefta olur dedi. Bende ankaradan çıkma sipariş ettim. Bir gün sonra parça geldi. Hazır ön düzen yerdeyken değişmesi gerekenleri değiştik. Marş dinamosu aklimda ??? duruyordu. Aklımda durmasın yerinde dursun dedim. Orjinali ile değiştirdik. Herşey tamam toplamaya başlıcaz. Calaskar makara mekanizması bozuldu. O yuzden bayram sonunu bekledi araç. Neyse tamirini yaptılar. Başladık toplamaya. Yağını suyunu tamamladik. Bismillah dedim bastım marşa. Çok şükür sorun yok bir turda çalıştı araba. testlerinde yaptilar. Hepsi tamam.

Değişenler

Yorum bağlantısı
Fatih Orbay Sönmez

Volant dişlisi (çıkma) 750TL

Marş dinamosu (orjinal) 350TL

Ön teker bilyası 80TL

Şanzıman alt takozu 50TL

Şanjıman yağı 3lt. 70TL

Sağ aks orta bilyası. 60TL

İşçilik (tornada bilya çaktıma) 50TL

İşçilik (ustaya) 300TL

Yeme, içme, ulaşım 90TL

Toplam : 1710TL

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Orbay Sönmez

Iscilik uygunmus

Usta hem benim arkadaşım hemde arkadaşımın eniştesi. 5 yıldır ne olursa ona giderim. Gerçi bu üçüncü gidişimdi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Geçmiş olsun, sorunsuz ve keyifli sürüşler, Bence de işçilik çok ucuz olmuş, ben geçen sene radyatör değişimi, tüm filtreler ve yağ değişimi, tüm disk ve balata değişimine 450 tl işçilik ödedim. Kulakları çınlasın Forumdan Ahmet Kiriş önermişti ama ilk ve son oldu, ben bu kadar ukala ve kendini beğenmiş usta görmemiştim. Hizmet kalitesi sıfır. Yanında 2 Suriyeli çocuk var elinden gelse çocukların canını alacak. Neyse burdan daha fazla gönderme yapmayim. Sonuç olarak siz çok uygun fiyata yaptırmışsınız, Bence Usta iyi bir yemeği hak etmiş  :)

Yorum bağlantısı

Volant tamir olmaz olsa da can sıkar.. Geçmiş olsun.

 

Aynı görüşteyim tamir edilmez edilse de dikiş tutmaz. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...