İçeriğe Yönlendir

Araç Vitesdeyken 3000-4000 Devir Arasında Takılma Sorunu


Gökhan Andaç

Recommended Posts

Gökhan Andaç

Öncelikle herkese merhaba , yaklaşık 2 3 ay önce 1998 model benzinli 1.25 fiesta flair aldım . Aracın önemsemediğim ufak tefek problemleri var ancak - arabayla giderken devir saati 3000-4000 arasında takılı kalıyor ve araba dahada gitmiyor. Eskiden arada yapıyordu şimdi sürekli yapıyor . Vites boştayken sorun yok - sadece giderken .  Forumda araştırdım bununla alakalı bi başlık göremedim . O yüzden başlık açtım . 

Sizce bunun nedeni nedir ? Önemlimidir ? Yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Yasir Baş

Araba o devirlerde devir kesiyorsa triger değişimi sırasında sente atlamış olabilir. Benim eski aracımda aynı durum vardı 4000 devir civarı devir kesiyordu, sente atlamıştı usta triger değişiminde..

Yorum bağlantısı
Gökhan Andaç

Pek bilgim olduğu söylenemez motor aksamı konusunda ama , triger seti değişeli daha 2 ay olmadı . Değişmeden öncede aynı problemi ara ara yapıyordu . Değiştikten sonra açıkçası bende çok yüklenmedim , yeni farkettim daha özellikle dikkat edince  ama dediğiniz gibi olabilir. 

Yorum bağlantısı
Samet Düzgün

Amcama araba bakarken 98 mondeoda da buna benzer bir durum vardı arabayı denemek için kullandığımda debriyaj yukarıdan kavrıyordu ve  3000-4000 devirde 2-3 sn takılı kaldıktan sonra normale dönüyordu. Araba da baskı balata feci durumdaydı. Sizde de böyle bir durum olabilir.

Yorum bağlantısı
Gökhan Andaç

debriyajın kavraması normal ama , birde ben mesela 3000 - 4000 devir arası takılı kalıyo - bu durumdayken debriyaja basıp bırakıyorum devir 5000 e cıkıyo bastıgım anda debrıyaja - ayağımı çekince yine aynı . 

 

aslında antalyada bilinen tavsiye edilebilecek bir usta varmı ? yada nereden sorulur tavsiye alınır bu forumda ?

Yorum bağlantısı
Erol Erefe
(düzenlendi)

Bendeki 97 fiestada da benzer bir sorun mevcut. Bununla ilgili rölanti valfi değişimi sonrası ilk çalıştırmada motor ısınana kadar 3000 devir civarı çalıştı ve motor ısındıkça 1000 devire kadar indi. Tamam motor soğukken devrin yüksek olması normal ama 3000 devir hiçde normal değil sanırım. Başka nereye odaklanmalıyım sizce?

tarihinde Erol Erefe tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erol Erefe

Aküyü 20-30 dakika kadar söküp takınca herşey normale döndü. Artık saat gibi çalışıyor

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

debriyajın kavraması normal ama , birde ben mesela 3000 - 4000 devir arası takılı kalıyo - bu durumdayken debriyaja basıp bırakıyorum devir 5000 e cıkıyo bastıgım anda debrıyaja - ayağımı çekince yine aynı . 

 

aslında antalyada bilinen tavsiye edilebilecek bir usta varmı ? yada nereden sorulur tavsiye alınır bu forumda ?

Eski sanayide bosch car servis var ada hondanin yaninda pilot gokhan gonderdi dersen yardimci olurlar firat ya da mehmet usta var.

Yorum bağlantısı
Gökhan Andaç

Çok teşekkür ederim , eğer güvenilir diyosanız direk oraya gideyim o zaman .

Yorum bağlantısı
Gökhan Andaç

Aküyü 20-30 dakika kadar söküp takınca herşey normale döndü. Artık saat gibi çalışıyor

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

bazen o sorun bendede oluyodu , yani gaz takılı kalıyodu ama bi kere bas bırak yaptıgımda düzeliyodu . aküyü söküp takınca düzelmeside enteresanmıs :D , neyse probleminiz geçtyise ne mutlu :D

Eski sanayide bosch car servis var ada hondanin yaninda pilot gokhan gonderdi dersen yardimci olurlar firat ya da mehmet usta var.

teşekkürler :)           

Yorum bağlantısı
Erol Erefe

Bendeki arıza rölanti valfi kaynaklıydı değiştirdim. Aküyü söküp takınca da Ecu'daki arıza kaydını sildiği için düzeldi muhtemelen.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Çok teşekkür ederim , eğer güvenilir diyosanız direk oraya gideyim o zaman .

 

Benim arabanın bakımlarını ıvır zıvırını oraya yaptırıyorum. ismimi verirsen yardımcı olurlar ellerinden geldiğince.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Gökhan Andaç

devir saati mi kalıyor orda yoksa motor daha fazla devirlenmyor mu?

motor devirlenmiyor .  uzun yoldada denedim , hiçbi vites farketmiyo 3500 de kalıyo , motorda devir saatide

maddi imkansızlıklardan dolayı gösteremedim , imkanım olup götürdüğümde burdan yazacağım 

Yorum bağlantısı
Gökhan Andaç

öyle çok ölü değil , zorlanmıyo yani . bu takılma oluyo dediğim zamanda ( 3500 devire geldiğinde ) daha gidecek gibi geliyo bana sesinden belli ama bişey kesiye sanki tak diye kalıyo 


ilk kalkış performansı nasıl

normal bence 

Yorum bağlantısı
Gökhan Andaç

3. viteste de 3500 de kalıyor mu?

özellikle 3. viteste kalıyomu dikkatli bakmadım . ama kalıyor olması lazım . önemli bir durumsa bakıp yazayım

Yorum bağlantısı
Onur Tunç Aldı

Aynı sorun benim araçta da var. Uzun yola çıkınca farkettim. 2000-2500 devir arasında kalıyor ve gaz yemiyor. Vitesi düşürüp deviri yükseltince üst viteslerde düzeliyor. Ben de bununla ilgili konu açmayı düşünüyordum.

Yorum bağlantısı
Onur Tunç Aldı

ciddi bir sorun var olmalı

Çağlar Bey, benim araçta tam olarak durum şöyle: Her zaman olmamakla beraber 1000km yol geldiğimde bir kaç kez yaşadığım bir durum. 5. viteste 2bin devirde sabit kaldı. Gaza sonuna kadar basmama rağmen devirlenmedi. Vites düşürünce araç tepki verdi ve tekrar 5'e takınca sorun düzeldi. Bu 1000kmlik yolda bir kaç kez oldu sadece. Ben de açıkcası yolda aldığım gazın kalitesinden oluyordur diye düşündüm. Burda konuyu görünce ve yorumları okuyunca gazın kalitesi ile ilgisi olmadığını gördüm. Herhangi bir titreme veya motorda herhangi bir anormallik de görmedim. Sizce neden kaynaklanıyor olabilir?
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...