İçeriğe Yönlendir

Tsi Motorlu Araç Nasıl Kullanılmalı?


Muhammed Lokman Tosun

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

Kısa mesafe hocam yaza tayin işlemleri var nasipse, ama 2 km bile olmaz sanki, yazın memlekette de kullandığım güzergah 3-4 km kadar.

 

10 litre..

çok yakıyor diye laf etmeyin 2 km yolda 20 yaksa ne olur?

340binde yeni 2.el ladım hocam hata mı ettik c200?

yoo

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdal Aydın

Benim ki ağır şehir içi koşullarında kullanılıyor (işe git gel 6+6 km sokak araları, yokuslar, 12 tane trafik ışığı) 1100 km ortalamasi 20 km ve 7.4 litre.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

ben bu konuda en eskilerdenim sanırım.

1.4 tsi ve 1.2 tsi araçlarımız var. (passat ve audi)

dizelden sonra geçmek daha kolay. düşük devirde vites değişeceksiniz. eski benzinli motorlar gibi bağırtmaya gerek yok. ve fakat isterseniz zevk için ve fırlamak için değiştirmelisiniz.

motoru ilk çalıştırdığınızda zorlamayın. yazları çok hızlı bir yerden geldikten sonra rölentide bekleyin. bende yağ sıcaklık göstergesi var yağ sıcaklığı 120 dereceye kadar çıkıyor mesela çok zorlarsanız yazın. rölantide bekleyince 2-3 dakikada (aynı havada güneşin altında klima açık) 90 dereceye düşüyor. yani beklemek iyi.

başka birşeye gerek yok. benzin seçebilir. uyduruk benzin almayın. kesinlikle arabayı vurdurarak çalıştırmayın.

gelecek araç yeni tsi mi eski tsi mi?

imzaya baktım yeni tsi. sıkıntı yok çok iyi motor.

en önemlisi:: yağı mutlaka yetkili serviste değişin. dışarda değişecekseniz ne yağ koyduğunu bilen birine değiştirin. VW504 uyumlu olacak.

bu yıl sonunda motorlar 1.5 turboya dönüşüyor. aynı blok üzerine birkaç atraksiyon eklendi. 1.5 olmasının nedeni boy uzadı diye.

sıkıştırma oranları 10.5 ten 12.5 a çıkıyor. VGT turbo geliyor ve mevcut sizin araçtan bir yüzde 10 daha az yakar ve çok kaçar hale geliyor.

Hocam Tsi da kullandığınız yağın özelliğini kaybetme sıcaklığı kaç derece sizce

340binde yeni 2.el ladım hocam hata mı ettik c200?

Bakımları düzgün bir şekilde yapılmış ise;

Lpg li ise 570bin km, lpg siz ise 700bin km ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Yaklaşık bir aydır 1.4 tsi 160 ps passat cc kullanıyorum. ..Bu nasıl bir motor. ..harika gidiyor. ..ama şehir içi 10 litre civarı yakıyor. ..

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

çarpık çurpuk var mı ona bakın. direksiyon teker öne bakarken düz mü ona bakın. vermekle yükümlü olduğu şeyler önemli değil bence. kauçuk paspas orijinal isteyin en önemlisi o olur. 30 liralık ilk yardım çantası için uğraşmak anlamsız. boya kontrol yapın diyorlar varsa kaportacı arkadaşınız ve pimpirikli iseniz (ki olmak bu devirde mümkün) boya kontrol cihazı ile bir kontrol yapın.

çıkınca lastik havalarını benzincide normale düşürün.

Mehmet abi öyle güzel şeyler yazmışsın ki gidip sıfır TSİ alasım geldi :)

 

Muhammed kardeşim aracınız hayırlı olsun çok güzel bir seçim :nazar:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Çağla

sıfır adamı bunalıma sokar rodaj bitene kadar. Sıfır olursa araç, evin ile işin arası sakin 50 km olacak. 5 günde bilemedin 1 haftada rodaj falan kalmaz. Mesela tekirdağ - siliviri gidip geleceksin 5 defa mis gibi. Bu sefer de sabit hızda gitmeme olayı var. Sıfır bana göre değil :)

 

Hayırlı olsun limuzininiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammed Lokman Tosun

Mehmet abi öyle güzel şeyler yazmışsın ki gidip sıfır TSİ alasım geldi :)

 

Muhammed kardeşim aracınız hayırlı olsun çok güzel bir seçim :nazar:

  

sıfır adamı bunalıma sokar rodaj bitene kadar. Sıfır olursa araç, evin ile işin arası sakin 50 km olacak. 5 günde bilemedin 1 haftada rodaj falan kalmaz. Mesela tekirdağ - siliviri gidip geleceksin 5 defa mis gibi. Bu sefer de sabit hızda gitmeme olayı var. Sıfır bana göre değil :)

 

Hayırlı olsun limuzininiz.

Çok teşekkür ederim, Allah herkese gönlündeki aracı, sağlıklı günlerde kullanmayı nasip etsin.
Yorum bağlantısı

ilk zamanlar iki haftada bir yağınızı kontrol edin. aracın yağ harcama profilini öğrenin. sıkıştırırsanız harcayabilir.

95 kesinlikle evet. 97 ler katkılı olduğu için enjektörlere oraya buraya uygun değil.

 

Hocam ancak yazılım firmaları (mesela paşaoğlu) turbolu araçlar için kesinlikle 97 oktan öneriyor

Yorum bağlantısı
R.Bahadır Irmak
(düzenlendi)

1.4tsi (manuel) euro6 125 hp aracımın 10 bin km öncesine ait yakıt verileri , 10 bin km'den sonra biraz daha düşer deniyor.
cbc7739fa213d5c00aaafdc5e3a0a82f.jpg
ea2548d5fb6c6f098308c35fc56e6014.jpg
c59f83f38d83ec2c8ae3648f333d3df0.jpg

 

tarihinde R.Bahadır Irmak tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

benim yakıtta düşme yeni başladı 120 binden sonra.  eski ilk aldığım senelere göre ciddi düşüş var. dikkat ederek 6.6 ortalama yapıyordum (karma ortalama) şimdi çok dikkat etmeden 6.3-6.4.  istanbula gidip geliyorum 5.9 oluyor felan.


eskiden 6 nın altında göremezdim.  aynı yol şartları. üstelik şu an kış lastiği var.


Hocam ancak yazılım firmaları (mesela paşaoğlu) turbolu araçlar için kesinlikle 97 oktan öneriyor

onlar aracı düşünmez. düşünse yazılım  yapmaz :)

 

avansı kaydırıyorlar muhtemelen o nedenle yüksek oktan mecbur oluyor.  mesela 170HP ilk çıkan EA111 ler 98 istiyordu.


bu arada 125HP ile 150 hp arası farkları öğrendim:

 

1- egzos valfleri 150 HP de VVT 125 de değil

2- turbo basıncı 125 te 1.8 bar 150 de 2.2 bar

3- silindir içi kaplama 150 de özel plazma teknolojisi

4- turbo çapı 150 de bir iki santim daha büyük

5- bir soğutma farkı var ama tam çözemedim (döküman almanca)

 

 

bunlar EA211 için. EVO da ise daha da ek farklar var.

 

 

yanlış anlama olmasın not:  emiş valfleri her ikisinde de VVT

 

 

eski 122-160 arasındaki farklarda emme ve egzos valflerinin içinde sodyum kanalı vardı. krank kolları daha sağlam ve ringler değişikti. bunu bilmiyorum.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Boz

1.2 tsi 1.6 tdci hızlanma max hız karşılaştırması yapabilecek olan varmi acaba ☺

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...