Muhammed Lokman Tosun 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 Arkadaşlar merhaba, konuyu hangi bölüme açacağımı tam olarak bilemedim, hatalı bölüme açtıysam konu taşınsın lütfen. Benim merak ettiğim şu sıfır km araç alırken bayiiler yüzde kaç kar ediyor? 1 Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 Olaya yüzde olarak bakmamak lazım belirli bir satış kotası tutturulunca ilave prim var..o yüzden zararına satılan arabalar bile görüyorum mali tablolarda..yüzde olarak bakarsak %4-5 arası kar marjı var..ama VW bayisiysen adam al sana 100 tane polo 100 tane Jetta sat demiyor 3 ayda atıyorum 2 tanede Touareg gönderip onuda sat diyolar.. 1 Yorum bağlantısı
Erhan Karaman 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 bayilerin dediğine bakarsak araç başına 500-600 TL kazanıyorlar. satıştan değil servisten para kazanıyoruz muhabbeti var. Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 (düzenlendi) Hyundai plazasi olan yakin bi hocamizla konusmustum. Dedigi sey : "Tamamen prestij isi,insaat sektorune girerler genellikle arac satimi yapan kisiler.yuksek gelen vergiler icin birebirmis insaat sektörü.arac satisiyla zengin olunmuyor" dediydi. Servisten iyi gelirleri oluyormus. Konustugumuz kadariyla arac basina 2-3bin TL kaliyor demisti satislardan. Ne kadari dogru bilemem.. 2 Haziran 2016 tarihinde Gökhan Çoşkun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ufuk Aydın 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 Abim ford Otosan'da çalışıyor. Onunda belirttiği Erhan arkadaşımızın söylediği gibi. Markalar araç satışından çok cuzi miktarlar kazanıyor. Asıl kar yapılan nokta servisler. Yorum bağlantısı
Hamit inan 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 2014 yılı için bmw 530dfabrika çıkış fiyatı:94.000tlalmanya* türkye* gemi ile nakliye(sigorta dahil):1.000tlborusan holding karı:2.500tlistanbul dan bayinin olduğu şehire nakliye(sigorta dahil):500tlbayii karı:2.000tlbayi satış fiyatı:100.000tlötv(%130):130.000tlkdv(%18):41.400tltrafik sigortası:200tltrafik dosya bedeli:200tlmotorlu taşıtlar vergisi(6 aylık):2.200tlaracın müşteriye anahtar teslim maliyeti: 274.000tlAlıntıdır. 1 Yorum bağlantısı
Erhan Karaman 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 2014 yılı için bmw 530d fabrika çıkış fiyatı:94.000tl almanya* türkye* gemi ile nakliye(sigorta dahil):1.000tl borusan holding karı:2.500tl istanbul dan bayinin olduğu şehire nakliye(sigorta dahil):500tl bayii karı:2.000tl bayi satış fiyatı:100.000tl ötv(%130):130.000tl kdv(%18):41.400tl trafik sigortası:200tl trafik dosya bedeli:200tl motorlu taşıtlar vergisi(6 aylık):2.200tl aracın müşteriye anahtar teslim maliyeti: 274.000tl Alıntıdır. fabrika 74bine malediyor diye varsayarsak 274 bin lira veren bir kişi esasında 74 bin liralık bir arabaya biniyor. 200 bin lira hava parası 4 Yorum bağlantısı
Ali Gök 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 1000 2000 tl kar için milyon dolarlık plaza açamaz kimse. bir bayi kaç araba satıyor ayda 1000 araba satarmı mesela ? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 Araç başı 3-5 bin kar vardır bence.. aksi durumda zaten o işi devam ettiremezler ki. 300-500 tl ile o çark dönmez.. 2 Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 Bizim ülke kendi arabası üretip satsa devlet bukadar para kazanamaz.Sırf buyüzden üretecez diye yıllardır ayak yapılıyor.Hiç bir hükümet ÖTV ve KDV gibi bir unsur varken otomobil üretmez.Üretsede artık bu ballı kaşıktan vazgeçmez. Almanlar ürettiği araçtan bizim devletimiz kadar para kazanmıyor gerçekten komik bir durum Yorum bağlantısı
Tuna İşgören 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 bu olaya bende zamanında çok kafa yordum 500-600tl için kimse bu işi yapmaz ben yapacak olsam araba başı 3000 tl için dahi yapmam çünkü bugün bi plaza açmanın maliyeti en az 3 milyon lira civarı ( yaptığım araştırma sonucu yazılan fiyat verileri) 3 milyon lira göm 3 bin tl arabadan kazan olacak iş değil. yeri gelir araba satamassın tabi küçük şehirler için konuşuyorum. Araba başı 7-8 bin kazanacaksınki yaptığın yatırımın bir anlamı olsun 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 5-6 binden az kazanmaz tahminim. Yorum bağlantısı
Ali Gök 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 hangi bayiye giderseniz gidin 15 20 tane adam çalışıyor. bunların sadece maaş yemek sgk şu bu giderleri asgari ücret alsalar 30 bini geçer gelelim servis konusuna serviste bakım yapılan arabadan kaç tl kazanılıyor ki ? 300 tl kalsa araba başı günde 50 bakım yapsalar 22 iş gününde 330 bin TL yapar. bunun üzerinden % kaçını alıyorlar kar olarak vergisi nedir vs bilmem illaki para kazanıyor adamlar 500 tl kar için kimse kendini yırtmaz araba satacaz diye geçen vw florya meze gittim sürüyle adam varken herkesle ayrı ayrı ilgileniyordu çalışanlar az para kazanılıyor olsa zor bu ilgi alaka Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 Fiat bayisi sahibi sınıf arkadaşım var. Araç satışı önem verdikleri bir olay değil, 1 2 bin lira bize kalıyor dedi. Sonrasında servisten para kazanıyoruz dedi. Her gelen bakım yaptırmıyor, bunun daha değişik tamir olayları var. Ayrıca filoların ve kamu kurumlarının bakım ve arızalarınıda alıyorlar. Bakımda hem yedek parçadan kar ediyor, hem işçinin parasını alıyor, hemde atıkların geri dönüşümünden para alıyor. Azımsanacak tutarlar değil. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 Zaten 3 5 bin indirim yapıyor, 1, 2 çok az geldi bana. Yorum bağlantısı
Baha Kanberoğlu 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 Kar oranı yüzde ile veriliyordur tavsiye edilen satış fiyatı üzerinden. 50000lik bir malın 500 lira karı olmaz. O bayiler 500-600 muhabbeti yaparlar ama ekran arkasından arabanın geliş fiyatını değiştirerek fiyat verirler. Edebiyat aynıdır. Burada 79dan aşağısı zarar olan araç komşu şehirde 74 olabiliyor Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 Benim bildiğim belirli bir kotayı aştıklarında ekstra bir araç alabiliyorlar. Rakamlar afaki olmak üzere aylık 30 araç satışında 1 araç ücretsiz alıyorlar diye duymuştum. Kritik rakamlara geldiklerinde sırf bu kota aracını alabilmek için zararına bile sattıkları oluyor. Onun dışında 2 bin civarı kazandıklarını bir acenta yetkilisi sohbet esnasında belirtmişti. (Fiesta ve focus dizel için, BMW Mercedes farklı kazanır diye düşünüyorum.) Yorum bağlantısı
Hasan Ekci 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 En kötü galerici ortalama bir araçtan 3 bin lira kazanırken, bayiler eğer 2-3 bin kazanıyorsa sonuç düşündürücü Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 500-600 TL kâr için galerici bile yerinden kalkmaz gerçekçi olalım. Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 bence karları daha fazla,100 bin liralık arabayı sen pazarlıkla 97-98 e indirebilirsin ama filo ile alanlar,misal rent a car'lar 100 tane passat alacak onu adam bayiden tanesini 85 ten alır 1 tanede hediye ederler. bunu bu şekilde yapan firmalar var. zamanında arkadaşım filo satışından araç almıştı(renault fluence),bu şekil çok uyguna almıştı. Yorum bağlantısı
Semih Usluer 2 Haziran 2016 Paylaş 2 Haziran 2016 Bayilerin 3 aylık ve yıllık kotaları vardır. Misal 3 aylık kotası 100 araç primi ise 400 bin tl 10 aracı kalmış tutturmaya kotayı zararına bile veriyor aracı... Hop kota doldu diğer 90 araçtan ettiği kar şöyle dursun araç başına 4 bin kar yazdı bile. Yıllık kotadaki rakamlar çok daha yüksek Aralık ayında çok uygun kampanya olmasının iyi rakamlara araç alınmasının nedeni budur.. Adam yıllık kotasını doldurmasına kalmış 50 araç diyelim patron diyorki satışçılara satın kotayı doldurun.. Araç başına 3-5 de ordan pirim. Maliyetinden satıp kota yapsalar kazanılan rakamlar inanılmaz.. Ha birde satışçılara bankaların verdiği araç başına prim + bayinin distribütörünün verdiği primler varki onları hiç saymıyorum... Her tarafı kar.... bence karları daha fazla,100 bin liralık arabayı sen pazarlıkla 97-98 e indirebilirsin ama filo ile alanlar,misal rent a car'lar 100 tane passat alacak onu adam bayiden tanesini 85 ten alır 1 tanede hediye ederler. bunu bu şekilde yapan firmalar var. zamanında arkadaşım filo satışından araç almıştı(renault fluence),bu şekil çok uyguna almıştı. Filo satışlarında araç adedine göre genel merkezden ayrı fiyat verilir genelde o ayrı bi dünya çok farklar çıkar fiyatta.. Bukadar kiralık araç firmasının olmasından belli değil mi[emoji6] Yorum bağlantısı
Gurur Aytekin 5 Haziran 2016 Paylaş 5 Haziran 2016 (düzenlendi) Yakın bir tanıdığım Ankara da Fiatın çok büyük bir bayliğinin sahibi aynı zamanda da bir servis sahibi. Kendisi ile konuştuğum da modelden modele değişiyor ancak 5bin ile 8bin arası araç başına bir para kaldığını söylemişti. Ancak asıl iş serviste aylık 60bin ile 75bin arası direk kar bırakıyor servis. 5 Haziran 2016 tarihinde Gurur Aytekin tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Haziran 2016 Paylaş 5 Haziran 2016 1. servis olmaz ise bayi kapıya kilit vurur.. 2. filo alımında distribütör devreye girer, farklı rakamdan bayiye fatura keser. filo da indirim bayiden yapılmaz 3. listedeki rakamdan kampanya veya gizli kampanya ile aşırı rakam inişini de distribütör/veya üretici organize eder. zaten satış rakamının yarısı vergi. ortalama. 100bin olsa. 50 satış rakamı onun üstünden maliyet ve kar hesabı yapın Yorum bağlantısı
Recommended Posts