İçeriğe Yönlendir

Mk2 Mondeo El Freni Sorunu Çözümü


Mehmet Eren

Recommended Posts

Mehmet Eren

mk2 mondeonuzda el freninizin tutması için çok çekmeniz gerektiği, arka teker içi ayar yapıldığı halde tabanca diye tabir edilen mekanizmanın içindeki deformasyondan dolayı ayarın kaçtığı ve el freninin zayıf tuttuğu durumda (ustaların el freni tabancasının değişmesi gerektiğini belirttiği durumda) eğer siz de benim gibi bu parçayı bulamadığınız için tamiri cihetine gidecekseniz şu yolu izleyebilirsiniz.

 

ÇÖZÜM: 

 

(Sanayiye gidip kaynak yaptırmayı gerektirecek bir yöntemdir.)

 

 

İlk önce küllük, ardından çakmaklık plastikleri çıkarılacak. sonra bunların altındaki 2 adet vida sökülecek. vites körüğü tırnaklarından kurtarılmak suretiyle çıkarılacak, vites topuzu saat yönünün tersine çevrilerek çıkarılacak. vites körüğü yukarıya doğru sıyırılarak vites kolu çıplak bırakılacak. orta konsol sökümü için gövdedeki iki yandaki vidalar ve kol dayama bölmesinin dibindeki vidalar sökülecek. kol dayama kapağını da sökerseniz daha rahat devam edersiniz. el freni sonuna kadar çekilecek;

 

siyah kısımlar önce çıkarılacak tırnaklardan kurtardıktan sonra ileri istikamette dikkatlice esnetilerek siyah kısım çıkarılacak, döşeme rengindeki plastik orta konsol zor çıkıyor sabırla ileri istikamette (teyp istikametinde) ittirip yukarı doğru esnete esnete bir şekilde çıkarın, en kötü ihtimalle o el frenin altına denk gelen plastik kısmı kırın sonra birleştirirsiniz nasıl olsa göz görmeyen yerde. :) 

 

şimdi el freninizi sonuna kadar çekin. sonra arka kısmında sacın altına giden fren telini pense ile sıkıca kavrayın ve el frenini saldığınızda gevşemesine izin vermeyin. el freninizi indirin fakat teli penseden gevşetmeden bir kere daha el frenini çekin, bu yöntem ile el freninizin yüksekliğini kendinize göre ayarlamayı öğrenin.

 

Şimdi doğru sanayiye gidip fotoğraftaki kısıma ufaktan bir kaynak attırıyoruz. böylece el freniniz o ayarda sabitleniyor. bu durumda bende freni salınca swicthine basmadığından fren lambası yanık kaldı, swicth üzerine veya denk gelen kısıma ufaktan bir parça atıp kaynaklama işlemini acemi kaynakçı çocuk beceremediği için swicthi pert etti, sizde ister swicthe basacak şekilde uğraşırsınız veya soketini söküverip el freni ışığını iptal edersiniz. size kalmış.

 

sonuç olarak el freniniz bu kaynak sayesinde sabitlenecek fakat düzelmiş olacaktır. arka teker balatalarınız değiştiğinde de buna göre ayar yaptırmanız gerekecektir.

 

 

http://i.hizliresim.com/qBvQPq.jpg

 

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

El freni ışığı iptali :shok:

Hidrolik azalınca, balata bitince nereden anlaşılacak?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu

El freni ışığı iptali :shok:

Hidrolik azalınca, balata bitince nereden anlaşılacak?

Hidrolik azalırsa gene de yanar ikaz lambası.Ama el freni az da olsa çekili unutulursa balatalara zarar verebilir.Bence oraya bir switch uydurulması lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Eren

Benim balatalar taze. Tabancanın inik halinde de fren sıkmıyor ona göre ayarladım. İlerde balatayı değiştirecek olursak teker içinden ayarlanacak, tabanca ayarı sabit kalacak. Eski halindeyken tabanca salma yaptığı için tekerden salık haline göre ayar yapıldığı için tutmuyordu. Sıkı haline getirip ayar yapılsa da bu sefer tekrar atma yapıyordu. İş tabancada bitiyordu. Herkes tabanca değişevcek diyordu. 

 

Swicth de çekili unutulursa diye ihtiyaç fakat ilk dişlerde zaten çok tutmuyor, ona göre ayarda bıraktım. Eskisi kadar çok kaldırmadan adam gibi tutuyor. Aşağı tam inmiyor ondan swicthe basmıyor.

 

Bence eski haline göre daha iyi ve  kullanılabilir bir yöntem. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan ÇOLAK

Benim balatalar taze. Tabancanın inik halinde de fren sıkmıyor ona göre ayarladım. İlerde balatayı değiştirecek olursak teker içinden ayarlanacak, tabanca ayarı sabit kalacak. Eski halindeyken tabanca salma yaptığı için tekerden salık haline göre ayar yapıldığı için tutmuyordu. Sıkı haline getirip ayar yapılsa da bu sefer tekrar atma yapıyordu. İş tabancada bitiyordu. Herkes tabanca değişevcek diyordu. 

 

Swicth de çekili unutulursa diye ihtiyaç fakat ilk dişlerde zaten çok tutmuyor, ona göre ayarda bıraktım. Eskisi kadar çok kaldırmadan adam gibi tutuyor. Aşağı tam inmiyor ondan swicthe basmıyor.

 

Bence eski haline göre daha iyi ve  kullanılabilir bir yöntem. 

Benim de yaklaşık 1 yıl önce elfreni telim kopmuştu ve hangi ustaya sorsam tabancanın değişmesi gerektiğini söylediler. Uzun bir süre aramama rağmen Ankara ve İstanbulda tabanca bulamadım (yaklaşık 6 ay boyunca devamlı parçacılarla iletişim halindeydim).  Yine bu forumda başka bir başlık altında yazılanları okuduktan sonra el freninin nasıl tamir edileceğini öğrendim. Sonra da ustama öğrettim :) Sizin de dediğiniz yöntemle el freni ayarı cırcırını daha önce kaynatılan yerden (muhtelemen daha önce kırılmıştı çünkü cırcırın üzerinde kaynak vardı. kaynakçı bu kaynağı kestkten sonra bir daha aynı yerden kaynak yapmak için işaret koydu) tekrar kaynattı ve o gün bu gündür el frenim düzeldi. Ancak tutması için en yüksek noktaya kadar çekmem gerekiyor ki bu da beni tel kopacak diye korkutuyor...

Çok sinir bir arızadır bu el freni sorunu. İnşallah kimsenin başına gelmez...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...