İçeriğe Yönlendir

2004 1.4 Tdci Yarı Otomatik Fiesta Şanzıman Arızası Hk.


Serdar Serim

Recommended Posts

Serdar Serim

Arkadaşlar merhaba. Eskişehirde yaşıyorum, 4 yıldır 2004 Model y.otomatik fiesta kullanıyorum ve başımdan geçen bir arızayı ve bu arıza esnasında başımdan geçenlerin herkesin bilmesini istiyorum.

 

- 2016 Mart ayında akşam aracımı çalıştırıp tam hareket edecekken aniden durashift şanzıman ışığı (ortasında ünlem işareti olan çark sembolu) yandı ve aynı zamanda vites göstergesi (N, 1, ... 5) yanıp sönerek ikaz verdi. Gaza bastım fakat pedal boşa düştü. Ben de hemen motoru durdurdum. Yeniden çalıştırmaya çalıştım fakat  aynı ikazları alarak motor hiç algılamadı. Ben de hemen Eskişehir Ford Yetkilisi servisine çekici çağırarak çektirdim. Aracı güvenliğe teslim edip servisin dışarısına bıraktırdım ve evime gittim.

- Ertesi gün servise gidip arızayı bulmaları için anahtarı teslim ettim. Öğleden sonra beni aradılar; sorunun TCM adlı parçada olduğu, bu parçanın değişmesi gerektiği, maliyetin yaklaşık 10.000 TL. olacağını belirttiler. Bende şu anda bir işlem yapmamalarını, TCM parçasını araştıracağımı söyledim. Onlarda çıkma parçayı takabileceklerini fakat garanti veremeyeceklerini söylediler.

- Ben de 2 gün boyunca TCM parçasını çok araştırdım fakat tüm göstergeler beni bu sorunun servisin halletmesine itti. Servis ile görüştüm ve 7.500 TL.'ye yeni TCM takılması konusunda anlaştık ve anahtarı teslim ettim.

- Aradan 3-4 gün kadar geçtikten sonra beni servisten arayarak; sorunun sadece TCM değişikliği ile giderilemeyeceğini, ayrıca robotun, baskı balatanın, kömürlerin vb. (tüm şanzımanı değiştirecekler anlayacağınız!) değişmesi gerektiğini, maliyetin 13.000-14.000 TL.yi bulacağını söyleyiverdiler. Tabiki de ben de şok o biçim. Araca dokunmamalarını ve 2 gün içerisinde aracımı oradan alacağımı söyledim.

- Bu iki günlük süre içerisinde yaptığımız hummalı araştırmalar sonucunda İstanbul Bostancı Sanayisinde bir usta bulduk. Ustaya sorunu telefon ile anlattım. Usta da şanzımanı sökme ve takma ücreti olarak 600 TL. alacağını, ekstradan bir parça değişmesi gerekirse ilave maliyet olacağını belirtti. Ben de mecburen risk alarak hiç tanımadığım ustaya (kendisi klima, elektronik ustası) güven duyup, aracı da ertesi gün çekiciye yükleyerek Bostancıya götürdüm (çekiciye 700 TL. verdim). Ustaya vardım, anahtarı teslim ettim. Kendisi bana ertesi araca bakacağını ve haber vereceğini söyledi. 

- Ertesi gün olduğunda usta beni aradı ve aracımı tamir ettiğini söyledi. Ben de hemen ne yaptığını ve maliyetin ne kadar olduğunu sordum. Usta da beni bu soruyu ikinci defa sorduğum için biraz tersleyerek, robotun arızalandığını maliyetin ise başta konuşulduğu gibi 600 TL. olduğunu söyledi. Tabiki bendeki sevinç o biçim! Hemen gittim aracımı aldım ve o günden beridir şanzıman sorunu yaşamıyorum. Allah o ustadan razı olsun. Kötü niyetli biri olsa beni iyi süründürürdü.

 

Bundan çıkan sonuç;

1. Yetkili Servis benden 7.500 TL. alıp TCM parçasını değiştirseydi benim arızam giderilmemiş olacaktı! Artık sonrası ne olurdu bilemiyorum.

2. Servisler böyle sorunları anlamadıkları için (ya da anlamak istemedikleri için) ne var ne yok değiştirme yoluna gidiyorlar. Ve sonuçta bizi epey bir günaha sokuyorlar!

3. Hala güvenilir ustalar varmış bunu da anladım.

 

Kısaltarak yazmaya çalıştım. Bilginiz olsun.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Gecmis olsun. Az da olsa var böyle ustalar.

 

Bu arada yari otomatik fiesta oldugunu bilmiyordum, ögrenmis oldum

Yorum bağlantısı
Erdoğan Gül

Geçmiş olsun, olayın çok benzeri arkadaşın golf 6 sında meydana geldi, serviste 10bin civarı çıkan masraf, dışarıda 150 liraya halloldu. Sorun manuel şanzumandaydı.

Olay ısparta wv serviste oldu.

mobilden

Yorum bağlantısı

Geçmiş olsun. 

Arıza olduğunda keşke foruma yaza bilseydiniz sorununuzu İstanbul yerine Ankara'da çözebilirdiniz.

Aynı aracın 2005 modeli bende mevcut.

Her ne kadar bu şanzımanı nasıl kullanılması gerektiğini bilsek te bu tür sorunlar bazen çıkabiliyor.

Aynı olay bir kaç ay önce benim başıma gelmişti.

Akşam park ettiğim araç ertesi gün çalışmamıştı.

Çekici ile Tuncay ustanın dükkana götürmüştüm.  Tuncay ustanın arıza tespiti sonucu arıza TCM modülünde idi. Oto Anka da Tcm modelinde ki sorun çözüldü.

400tl Tcm modül arızası için 80tl de çekici hizmeti için ödemiştim.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Serdar Serim

Geçmiş olsun. 

Arıza olduğunda keşke foruma yaza bilseydiniz sorununuzu İstanbul yerine Ankara'da çözebilirdiniz.

Aynı aracın 2005 modeli bende mevcut.

Her ne kadar bu şanzımanı nasıl kullanılması gerektiğini bilsek te bu tür sorunlar bazen çıkabiliyor.

Aynı olay bir kaç ay önce benim başıma gelmişti.

Akşam park ettiğim araç ertesi gün çalışmamıştı.

Çekici ile Tuncay ustanın dükkana götürmüştüm.  Tuncay ustanın arıza tespiti sonucu arıza TCM modülünde idi. Oto Anka da Tcm modelinde ki sorun çözüldü.

400tl Tcm modül arızası için 80tl de çekici hizmeti için ödemiştim.

olay çok çabuk gelişti. yazmak da aklıma gelmedi açıkcası

Yorum bağlantısı
  • 7 yıl sonra...
Ergin Vurucu
Serdar Serim yazdı:

Arkadaşlar merhaba. Eskişehirde yaşıyorum, 4 yıldır 2004 Model y.otomatik fiesta kullanıyorum ve başımdan geçen bir arızayı ve bu arıza esnasında başımdan geçenlerin herkesin bilmesini istiyorum.

 

- 2016 Mart ayında akşam aracımı çalıştırıp tam hareket edecekken aniden durashift şanzıman ışığı (ortasında ünlem işareti olan çark sembolu) yandı ve aynı zamanda vites göstergesi (N, 1, ... 5) yanıp sönerek ikaz verdi. Gaza bastım fakat pedal boşa düştü. Ben de hemen motoru durdurdum. Yeniden çalıştırmaya çalıştım fakat  aynı ikazları alarak motor hiç algılamadı. Ben de hemen Eskişehir Ford Yetkilisi servisine çekici çağırarak çektirdim. Aracı güvenliğe teslim edip servisin dışarısına bıraktırdım ve evime gittim.

- Ertesi gün servise gidip arızayı bulmaları için anahtarı teslim ettim. Öğleden sonra beni aradılar; sorunun TCM adlı parçada olduğu, bu parçanın değişmesi gerektiği, maliyetin yaklaşık 10.000 TL. olacağını belirttiler. Bende şu anda bir işlem yapmamalarını, TCM parçasını araştıracağımı söyledim. Onlarda çıkma parçayı takabileceklerini fakat garanti veremeyeceklerini söylediler.

- Ben de 2 gün boyunca TCM parçasını çok araştırdım fakat tüm göstergeler beni bu sorunun servisin halletmesine itti. Servis ile görüştüm ve 7.500 TL.'ye yeni TCM takılması konusunda anlaştık ve anahtarı teslim ettim.

- Aradan 3-4 gün kadar geçtikten sonra beni servisten arayarak; sorunun sadece TCM değişikliği ile giderilemeyeceğini, ayrıca robotun, baskı balatanın, kömürlerin vb. (tüm şanzımanı değiştirecekler anlayacağınız!) değişmesi gerektiğini, maliyetin 13.000-14.000 TL.yi bulacağını söyleyiverdiler. Tabiki de ben de şok o biçim. Araca dokunmamalarını ve 2 gün içerisinde aracımı oradan alacağımı söyledim.

- Bu iki günlük süre içerisinde yaptığımız hummalı araştırmalar sonucunda İstanbul Bostancı Sanayisinde bir usta bulduk. Ustaya sorunu telefon ile anlattım. Usta da şanzımanı sökme ve takma ücreti olarak 600 TL. alacağını, ekstradan bir parça değişmesi gerekirse ilave maliyet olacağını belirtti. Ben de mecburen risk alarak hiç tanımadığım ustaya (kendisi klima, elektronik ustası) güven duyup, aracı da ertesi gün çekiciye yükleyerek Bostancıya götürdüm (çekiciye 700 TL. verdim). Ustaya vardım, anahtarı teslim ettim. Kendisi bana ertesi araca bakacağını ve haber vereceğini söyledi. 

- Ertesi gün olduğunda usta beni aradı ve aracımı tamir ettiğini söyledi. Ben de hemen ne yaptığını ve maliyetin ne kadar olduğunu sordum. Usta da beni bu soruyu ikinci defa sorduğum için biraz tersleyerek, robotun arızalandığını maliyetin ise başta konuşulduğu gibi 600 TL. olduğunu söyledi. Tabiki bendeki sevinç o biçim! Hemen gittim aracımı aldım ve o günden beridir şanzıman sorunu yaşamıyorum. Allah o ustadan razı olsun. Kötü niyetli biri olsa beni iyi süründürürdü.

 

Bundan çıkan sonuç;

1. Yetkili Servis benden 7.500 TL. alıp TCM parçasını değiştirseydi benim arızam giderilmemiş olacaktı! Artık sonrası ne olurdu bilemiyorum.

2. Servisler böyle sorunları anlamadıkları için (ya da anlamak istemedikleri için) ne var ne yok değiştirme yoluna gidiyorlar. Ve sonuçta bizi epey bir günaha sokuyorlar!

3. Hala güvenilir ustalar varmış bunu da anladım.

 

Kısaltarak yazmaya çalıştım. Bilginiz olsun.


 

Aynı dert benim de başıma geldi, usta ismi yazmamışsın keşke yazsaydın.

 

Avcılar sanayi önüne çektim araç kaldı beyinci ye bağlattım şanzıman üzeri kablolarda sorun var dedi. Elektrikçiye gitmrn gerek vs ama gittiğim hiç bir elketrikçi kabuş etmedi aracı gösteremiyorum. 
 

Ford Fusion 1.4 triptonik vites 2004 model hangi ustaya gösterebilirim. 
 

Şuan araç çalışmıyor N hiç geçmiyor marş yok.

 

Avcılar da hangi ford ustasına gösterebilrim yardımcı olabilir misiniz?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ben tanımıyorum şahsen ancak referansı sağlam, Murat 05335105320 fatih sanayi sitesi oto murat, umarım yardımcı olur size

Ergin Vurucu yazdı:

Avcılar

 

Yorum bağlantısı
Ergin Vurucu
Çağlar Bayur yazdı:

Ben tanımıyorum şahsen ancak referansı sağlam, Murat 05335105320 fatih sanayi sitesi oto murat, umarım yardımcı olur size

 

Dediğiniz gibi ustaya götürdüm, debraj beyni arızalı dedi ne oluyor tam olarak 

sıfırı da yok galiba ne diye araştırmalıyız

Yorum bağlantısı
Ergin Vurucu
Çağlar Bayur yazdı:

asm şanzımanın beyni olmalı

Evet bulamıyoruz. Yok diyor 2. Elciler ford yedek parçacılar hiç yok diyor. OPEL CORSA EASYTRONIC ŞANZIMAN BEYNİ  Uyuyor mu

   

Arafığımız parça bu bu ürünün iyi tamiri vs yapan var mı ?

EACA322D-ABFD-4695-9D70-EE06FD6B34B9.jpeg

D98F3A68-ABCC-46F2-91BC-5AA8E12C1199.jpeg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

markadan markaya böyle bir parçanın uyacağını sanmam araba beyni ile uğraşan tamirciler bir ihtimal bakabilir

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...