Volkan Ceneviz 12 Temmuz 2016 Paylaş 12 Temmuz 2016 Arka çekişli araçlarda Stabilize çakıllı yollarda yapılan ya da çamurda vs. Yapılan patinajların Araç parçalarından en çok hangisine ne şekillerde nasıl zarar verir teknik olarak bunun bilgisine sahip kimse var ise ayrıntıları ile açıklama yapabilir mi Bizzat bir kaç parçayı söküp takabiliyorum evim müsait olduğundan ama merak ediyorum sonuçta asfaltta vs. yüksek devir yada sürat yapılınca da aynı parçalar aynı şekilde dönüyor vs. patinajda nasıl bir zarar olabiliyor. Yorum bağlantısı
Semih İzgi 12 Temmuz 2016 Paylaş 12 Temmuz 2016 Patinaj veya kaygan zemin tüm parçalara yüksek yol tutuş sağlayan zeminden daha az yük bindirirler. Bir aracın Fren veya hızlanma sırasında en iyi yol tuttuğu an patinaja düşmeden önceki son eşik noktasıdır. Araç patinaja düştüğü an statik enerjiyi kaybeder ve tutuş oldukça azalır. Bu nedenle aynı güçteki iki otomobil kalkış yapsa patinaja düşürmeyen pilot kazanacaktır. Araç kalkış sistemleri (TCS) ve anti block sistemleri (abs) bu fizik olayları neticesinde tasarlanmışlardır. 4 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Temmuz 2016 Paylaş 12 Temmuz 2016 Patinaj en çok debriyaj balatasına ve duruma göre lastiklere zarar verir. En büyük yük balatadadır. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 12 Temmuz 2016 Paylaş 12 Temmuz 2016 Patinaj lastiği yer başka birşey olmaz. Araç hızlı iken misli ile fazla yük olur aktarma parçalarında. 3 Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz 13 Temmuz 2016 Yazar Paylaş 13 Temmuz 2016 Patinaj veya kaygan zemin tüm parçalara yüksek yol tutuş sağlayan zeminden daha az yük bindirirler. Bir aracın Fren veya hızlanma sırasında en iyi yol tuttuğu an patinaja düşmeden önceki son eşik noktasıdır. Araç patinaja düştüğü an statik enerjiyi kaybeder ve tutuş oldukça azalır. Bu nedenle aynı güçteki iki otomobil kalkış yapsa patinaja düşürmeyen pilot kazanacaktır. Araç kalkış sistemleri (TCS) ve anti block sistemleri (abs) bu fizik olayları neticesinde tasarlanmışlardır. Patinaj lastiği yer başka birşey olmaz. Araç hızlı iken misli ile fazla yük olur aktarma parçalarında. Yani Aks lara şanzımana vs. zararı yokmu Mesela çamurda patinaj ve giderken Virajlarda çakıllı yolda yanlamalarda. Yorum bağlantısı
Semih İzgi 13 Temmuz 2016 Paylaş 13 Temmuz 2016 Yani Aks lara şanzımana vs. zararı yokmu Mesela çamurda patinaj ve giderken Virajlarda çakıllı yolda yanlamalarda. Yukarıda bahsettiğim gibi Patinaj bir yük boşalımıdır aslında. Bir tahta çubuğu iki elinizle tutup kırmaya çalışın. Çubuk kırılmadan önceki son birim zaman iki kolunuzun en yüksek güç harcadığı ve yük bindiği zamandır. Çubuk kırıldığı an kolunuzdaki yük boşalacaktır. Aklınızdaki soru sanırım otomobille patinajlar çeksek yanlasak ne zararı olur gibisinden. 1.si Patinaj sırasında veya patinaj amacı ile motor sürekli yüksek devirlerde gezcektir ve fazladan ısınacak; hararet yapacaktır. ( Drift sporunda devasa radyatörlerin sebebi budur) 2.si Amatör birisi patinaj çekeceğim derken baskı balatayı çok kolay yakabilir. Drift araçlarında genelde kurşun felan çakıyorlar balataya. 3.sü güzelim lastikler dengesiz aşınacak, yanık yüzeyler oluşacak. vibrasyon ve düzeltilemez balanslar oluşacaktır. Normal kullanımda konfor ve güvenlikten taviz verilmiş olur. 4. Araçlar düz gitmeye tasarlandığı için yanal kaymalarda teker bilyaları ve kollar zarar görebilir. Sıradan bir binek otomobille yapılmaması gereken bu hareketler halka ve trafiğe açık alanda çok acı sonuçlar doğurabilir. Aman dikkat. 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 13 Temmuz 2016 Paylaş 13 Temmuz 2016 aks kafaları gider tabi boşa patinajda değil. gerçek asfaltta lastik izi çıkaracak kadar gücünüz varsa. lastikleri saymıyorum onlar sarf malzeme 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 13 Temmuz 2016 Paylaş 13 Temmuz 2016 asfalt yol tutuşu var iken motor güçlü ise lastik tutunması yüksek iken şanzımandan çıkan tork ile teker arasında olan aktarma yani akslar zorlanır. aks zorlandıkça da şanzıman ile teker arasında burulur. buruldukça en fazla aks kafası oynar eklem olduğu gibi aşınmaya başlar boşluk yapar. boşluk zaten varsa aşınma iyice artar aks kafalarını yer. takır tukur gider Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt 13 Temmuz 2016 Paylaş 13 Temmuz 2016 Patinaj araç üzerindeki zararları malumdur ama benim lastikler bittikçe sürekli patinajda araç Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Taşdelen 13 Temmuz 2016 Paylaş 13 Temmuz 2016 (düzenlendi) Patinaj çekmenin doğrudan ilk zararı lastiklerin aşırı ve gereksiz yere aşınması gibi görünüyor fakat gözden kaçırılmaması gereken bir başka husus daha var: darbeli yükleme! Kuru zemin üzerinde normal bir ilk kalkış esnasında ayağınızı debriyaj pedalından yavaş bir şekilde kaldırırken aynı anda da yumuşak bir edayla gaz pedalına basarsınız. Benzer bir satıh üzerinde patinaj çektirmek isterseniz motor yüksek devirde dönerken ani bir şekilde kavrama yaptıracağınız için aktarma organları (aks milleri ve şanzıman içindeki dişliler ile birlikte) ani yüklemeye maruz kalacaklardır. Bu ani yüklemeler yorulma ömrünü çok önemli derecede etkileyebilir, yani çatlak oluşumu ve ilerlemesini hızlandırır. Patinaj çekerken ortaya hemen çıkmayacak bu hasar bir gün normal seyrinde giderken "küt" diye yolun ortasında kalmanıza sebep olabilir. Sonuç olarak malzeme yorulması denilen hasar oluşur. Çevrimsel yüklemeler devam ettiği sürece çatlak ilerler, ilerler ve bir gün kesit yükü taşıyamayacak kadar küçülür; ani kırılma olur. Bu çatlak ilerlemelerini ve ani yüklemenin etkisini kırık yüzeyinde yapılacak bir inceleme ile görmek mümkündür. Görsel olarak: https://www.google.com.tr/search?q=fatigue+failure+axle&biw=1680&bih=925&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj-krDVh_DNAhVCuxQKHSsQDRIQ_AUIBigB#imgdii=FjETsHljdbAIUM%3A%3BFjETsHljdbAIUM%3A%3BwT9AyiOE4odB9M%3A&imgrc=FjETsHljdbAIUM%3A 13 Temmuz 2016 tarihinde Mehmet Emin Taşdelen tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 13 Temmuz 2016 Paylaş 13 Temmuz 2016 Aks kafaları zarar görür..tabii bu patinaja düşüp kurtulma tekrar düşme durumunda daha çok olur. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 13 Temmuz 2016 Paylaş 13 Temmuz 2016 Bilerek çekmem ama gevşek zemine denk gelip bir an patinaj yaptırdığımda ilk aklıma gelen tekerden sıçarayıp arabanın eteklerini çizen küçük taşlar, sonrasında lastiklerdeki yıpranma. Yorum bağlantısı
Misafir 14 Temmuz 2016 Paylaş 14 Temmuz 2016 Patinaj da tıpkı kaza gibi oldukça değişkeni olan ve her defası kendine has olan olay ve zarar zinciridir bence. Mesela, içinde 4 kişi olan ve yokuş yukarı ışıkta bekleyen bir önden çekerin kalkış anındaki patinajı ile aynı şarttaki arkadan itişli aracın yapacağı patinajın dahi kat kat zarar farkları olacaktır. Bence aracını tanıyan iyi bir şoför aracının nerede nasıl rahat patinaj çekeceğini bilir Yorum bağlantısı
Misafir 14 Temmuz 2016 Paylaş 14 Temmuz 2016 Patinaj lastiği yer başka birşey olmaz. Araç hızlı iken misli ile fazla yük olur aktarma parçalarında. +26 Servet king bize yorum yapmak düşmez. Yorum bağlantısı
Efe Demir 14 Temmuz 2016 Paylaş 14 Temmuz 2016 Bazı arkadaşlar araçları emanet olarak gördükleri vs konularda açıklamalar yapmışlar.duyarlı davranışlarından dolayı kendilerine teşekkür ediyorum. Hakka asi olana yaranilmaz 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Temmuz 2016 Paylaş 14 Temmuz 2016 Servet king kiç patinajla debriyaj balatası yakmamış belli.. Ben yaktım.. 10 dakka yeter.. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 14 Temmuz 2016 Paylaş 14 Temmuz 2016 Servet king kiç patinajla debriyaj balatası yakmamış belli.. Ben yaktım.. 10 dakka yeter.. Yanmaz, imkansız. Patinaj anında lastğin tutunması minimuma iniyor, mekanik olaya girmiyorum. Yol pc'yi aç bak. Anlık tüketim 8-10 litre arası gidip geliyor. Oysaki 150 km üstü hızda 15-16 litre anlık tüketim. Senin dediğin gibi olsa İzmite varmadan baskıyı yerim hep Patinaj ile balata yakan ayağını debriyajdan çekmediği için yakar 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Temmuz 2016 Paylaş 14 Temmuz 2016 Yaktım. Karda corollayı yaktım. 10 dakka. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 14 Temmuz 2016 Paylaş 14 Temmuz 2016 balatanın biteceği varmış bitmiş. hele karlı yolda zinhar yanamaz Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz 14 Temmuz 2016 Yazar Paylaş 14 Temmuz 2016 yanlayanlar kaza ile değil cinayetle yargılanmalı.... aracı 100 sefer toplamışsınızdır... ama bir sefer toplayamazsınız... kayar gider. bahanesi-avuntusu çoktur.. kedi çıkmıştır. yerde su vardır. yağ vardır... kaldırıma çıkar. çoluğu çocuğu ezer. yazık! bu dünyada ceza almazsınız... ya da az ceza alırsınız. ama büyük mahkeme var. vicdan var- Özellikle bana hitap eder gibi konuşmuşsunuz ne yazık ki benim olayımı amacımı bilmezden bodoslama atlayarak geşişi güzel yargılamışsınız Lakin ben öyle her köşe başında kendi keyfim zevkim için insanların var olduğunu hiçe sayarak yanlamak patinaj vs. keyfine düşen bir insan OLMADIĞIMI bilemezsiniz tabi sorun yok ama bilmediğiniz gibi yargılamanız tuhaf hemen ceza suç vs. Neyse ben evimin önünde ki arazide yeni aldığım aracın motor büyüklüğü ve gücünden dolayı bazen denemek amaçlı ya da keyfi olarak böyle anlık keyiflere düşüp böyle kaçamaklar yapıyorum kendimce ve aracıma ne kadar zarar verdiğimi insanlardan da duymak istedim ki benim de az çok bilgim vardır Yani stabilize çakıllı yol olduğu için ve eviizin önünde ki arazi boş olduğu için bu işe kalkıştım demem o ki bilmezden olaya atlamanız doğru değil bir kez düşünün öyle düşüncenizi paylaşın.! Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz 17 Temmuz 2016 Yazar Paylaş 17 Temmuz 2016 bir forum ortamında düşüncemi nasıl paylaşacağım sizden çok forum yöneticilerini ilgilendirir. sizin bunu sınırlama yargılama yetkiniz hiç yok. sizinle ilgili bir tek kelime etmemişim. bu forumda insanlar gördükleri yanlışları her vesile ile ifade eder- sizin açtığınız başlık buna vesile oldu. evinizin yanındaki boş arazide o hızla dönen tekerleğinizin arasına sıkışan taş rahatlıkla 50-100 m. ilerideki çocuğun başına, arabanın camına, evin camına isabet edebilir.... tabi siz farkına varmazsınız... kafasına gelen de farketmez. giden çocuk babasının cebinden gider... keyfinizi pistlere saklayın. paranız varsa verin parasını asfalt pistte yapın keyfinizi. "atlama" ifadesini de kendinize yakıştırabilirsiniz. başka sözüm yok. -olmayacak. evimin önünde ki arazi geniş 600 m kadar alan var ve çoluğun çocuğun olmadığı ortamlarda bu hareketi gerçekleştiriyorum ve dediğim gibi aracım yeni olduğu için ve bu ortamlarda denemeve heves ile yanlıyorum diye benim ceza alıp almamam gerektiği de size düşmez eğer ki gerekirse bunu düşünecek yetkililerde bellidir siz çok belli ki bana ve ben gibi lere laf etmişsiniz. benim nerede ne yaptığım belli he istersen bu forumda hemen burada belirt inanmıyorsan ve sağda solda sandığın her köşe başında milleti hiçe sayan kişiler gibi biliyorsan alanın fotoğrafını aracım ve plakası ile fotoğrafını çekebilirim. bunu istermisiniz ? vicdan var demişsiniz neden böyle bir şey demeyi gerek duydunuz sırf bu arazide yanladım diye benim başlığım altında vicdansız bir durum varmış gibi gelişi güzel konuşamazsın haddini bilmelisin ! Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 17 Temmuz 2016 Paylaş 17 Temmuz 2016 Arkadaşlar üslup forum üslubunu aşıyor. Lütfen tartışmayı noktalayalım. 3 Yorum bağlantısı
Burak Dogan 17 Temmuz 2016 Paylaş 17 Temmuz 2016 Ben de otomatik aracımla el freni çekili halde gaza yükleniyorum bayağı bi yanlıyor, ne gibi sorun yaratır acaba Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz 18 Temmuz 2016 Yazar Paylaş 18 Temmuz 2016 Arkadaşlar üslup forum üslubunu aşıyor. Lütfen tartışmayı noktalayalım. Ben soruma bilgili kişilerden cevap aradım ama bazıları ahlak dersi vermeye çalışıyor yüzüne vurunca da ahkam kesiyor ortaya tartışma çıkarmak ya da polemik yaratmak gibi düşüncem yok amacım fikir bilgi alışverişi sağlamak. Yorum bağlantısı
Recommended Posts