İçeriğe Yönlendir

0 W - 20 Yağ Hakkında.


Oğuzhan Alp

Recommended Posts

Oğuzhan Alp

Herkese selamlar.

Yeni nesi 0w-20 yağlar hakkında düşüncelerinizi öğrenmek istiyorum.  2015 Corolla valvematic aracımız var. Fabrika kitabçığı her şartta 0w-20 tavsiye ediyor. Ama servisler bu yağ pahalı olduğundan 5w-30 kullanıyor. Ancak 0w-20 yağı müşteri götürürse kabul ediyorlar.

 

Sorum şu; mobilin argümanlarında bu yağın gerçekten çok ileri bir teknoloji ürünü olduğu belirtiliyor. Esp 5w-30'un daha ileri hali deniliyor. Motor daha sessiz ve az vibrasyonlu olur deniyor. Ne dersiniz. Araçta Lpg'de var. Sizce eksiltme yapar mı? Fabrikanın dolum yağı 0w-20.

 

 

Mobil 1 Esp 5w-30 =100 TL

Mobil 1 Esp 0w-20 =200 TL (4*1 LT paketle halinde. 4 Lt olarak tedariği ülkemizde yok)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

kutuplar için düşünüldü galiba.. bu sebeple çok ileri teknoloji olmak zorunda.. 

Bize uymaz bence.. 

5-30 idealdir.. 0-40 belki daha mantıklı ama ben markanın önerdiği yağı kullanmakta ısrar etmeye devam edeceğim :)

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Alp

kutuplar için düşünüldü galiba.. bu sebeple çok ileri teknoloji olmak zorunda.. 

Bize uymaz bence.. 

5-30 idealdir.. 0-40 belki daha mantıklı ama ben markanın önerdiği yağı kullanmakta ısrar etmeye devam edeceğim :)

 

Mehmet Bey bizim Fordlar için değil de genel olarak düşünürsek Honda ve Toyota'nın şu anda Tüm dünyadaki fabrikalarında dolum yağı bu var. Sanırım bizim 1.0 ecoboost motorların yağı da bu.  

 

Toyota kılavuzunda 0w-20 bulunmazsa 5w-30 koyun ama mutlaka ilk bakımda 0w-20'ye geri dönün diyor. Bastıra bastıra yazılmış.

 

Sıcaklık derecesinin 20 olmasına takılmamak lazım çok geniş spektrumlu bir yağ olduğu yazıyor açıklamalarda.

 

Benim öğrenmek istediğim acaba 5w-30 esp'den sonra bir tık ileri teknoloji ile bu yağa mı üretildi. Yeni nesil yağ bu yağ mı?

 

Yakında bütün markalar fabrikadan 0w-20 ile çıkacak deniliyor.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Alp

Mobil 1™ 0W-20

Mobil 1 0W-20, olağanüstü motor koruması ve ileri yakıt tasarrufu sağlamaya yardımcı olmak için tasarlanmış gelişmiş tam sentetik bir motor yağıdır. Mobil 1 0W-20çeşitli taşıt üreticilerinin ve endüstri standartlarının gerekliliklerini karşılar veya aşar ve geleneksel yağlardan daha üstündür. Mobil 1 0W-20, SAE 0W-20 ve 5W-20 uygulamaları için tavsiye edilmektedir.

 

box_LeftUpper.png

Mobil 1 0W-20, hassas şekilde dengelenmiş bileşenlerden oluşan katık sistemiyle destekli yüksek performanslı sentetik baz yağların özel şekilde harmanlanmasıyla formüle edilmiştir. Düşük viskoziteli, geliştirilmiş tam sentetik formülasyon, motor verimliliğini artırmaya ve yakıt tasarrufunu iyileştirmeye yardımcı olur. Mobil 1 0W-20, Mobil 1 grubunda en iyi yakıt tasarrufunu sunarken, daha yüksek viskoziteli yağların yüksek sıcaklık korunmasını da sağlar. Önemli özellikleri ve başlıca potansiyel faydaları şunlardır:

Özellikler Avantajlar ve Sağlayabileceği Faydalar Düşük viskozite, geliştirilmiş tam sentetik formül Daha yüksek viskoziteli yağlardan 0W-20 Sınıfı’na geçerek elde edilen %0,2-2,3’lük potansiyel yakıt tasarrufuna dayalı olarak yakıt tasarrufunu iyileştirmeye yardımcı olur. Gerçek tasarruflar, araç/motor türüne, dış hava sıcaklığına, sürüş koşullarına ve mevcut motor yağı viskozitenize bağlıdır.. Olağanüstü ısıl ve oksidasyon kararlılığı Yağ yaşlanmasını azaltmaya yardımcı olur ve uzun süreli koruma sağlar Mükemmel düşük sıcaklık kabiliyetleri Motor soğukken, özellikle çok soğuk havalarda, çabuk ilk çalıştırma ve hızlı koruma motor ömrünü uzatmaya yardımcı olur Hassas dengelenmiş katık bileşen sistemi Pek çok sürüş tarzında ve 5W-20 veya 0W-20'nin tavsiye edildiği hafiften şiddetliye kadarki koşullarda mükemmel genel yağlama ve aşınmaya karşı koruma performansına sahiptir

 

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Üretici firma belirli hesaplar yaparak ürettiği bir motor için en ideal olanları tavsiye eder. Kullanıcı bu tavsiyelere uyarsa motorun ömrü 500,000 km civarı biterse, bunları aksatığı oranda bu rakam aşağıya doğru inecektir. Aradaki fark sadece bu kadardır. Aracınızda zaten lpg takılı ise sizin motorun hedeflenen rakama ulaşması oldukça zordur :)  "Ucuzdur vardır illeti, pahalıdır vardır hikmeti" demiş atalarımız. Son karar sizin...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Motor yağlarında "sıcak havalarda daha kalın yağ kullanılır"  sözü sadece şehir efsanesidir. Hiç bir dayanağı yoktur. Motor ısındığında yaz ve kış koşullarında motor sıcaklığı aynıdır.

Sadece kışın ilk çalıştırmada soğuk motor için viskozitesi düşük yağ kullanıldığında, yağın pompalanması ve yağlama daha mükemmel olur.

Ancak diğer arkadaşların da dediği gibi yağ seçimi üretici firma tarafından yapılır. En uygun viskoziteye sahip yağ seçilir.

Üretici tarafından seçimi yapılmış yağın değiştirilmesi ne servislerin, ne de ithalatçı firmaların yetkisindedir.

 

SAE numaralarının açıklamasında ilk rakam yağın soğukta hangi numara yağ özelliklerinde olacağını, W kışlık, son numara ise sıcakta (1000C) hangi özelliklerde olduğunu bildirir.

 

SAE sınıflandırmasında:

SAE    SICAKLIK    VİSKOZİTE
0W       -30  (-35)            3,8
5W       -25  (-30)            3,8
10W     -20  (-25)            4,1
20W     -10  (-20)            5,6
25W       -5  (-10)            9,3
20       100                 5,6 - 9,3
30       100                 9,3 -12,5
40       100               12,5 -16,3
50       100              1 6,3 - 21,9

İlk sıcaklık değerleri yağların kullanılabileceği en düşük sıcaklıkları göstermektedir.

Parantez içindeki değerler de yağların pompalanabilir olmasındaki sınır değerleri göstermektedir.

Son değerler de kullanılan yağın sıcaklığa göre viskozitesini göstermektedir.(TESTLER 1000C YAPILMAKTADIR)
Çok viskoziteli yağlar düşük sıcaklıklarda ince - yüksek sıcaklıklarda kalın yağ özelliklerine sahiptir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmed Talha Karaarslan

yüksek km.de yada uzun süre görece kalın yağ kullanımından sonra ince yağa geçmek motorun yağ yakmasına sebep olabiliyormuş. motor alışmadan bir an önce fabrika önerisine geçin derim. 

Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

Eneos bakın, N11 de yetkili satıcısı var. Uygunda veriyordu. Bende geçmeyi düşünüyorum. Fakat bütün bakımlar 5w30 ile yapılmış, 0w20 ye geçersem ne gibi dezavantajı olur bilmiyorum. 5w30 ile 10 bin km de yaklaşık yarım litrelik bir eksiklik oluyor. Aracım 110 bin km'ye ysklaştı, 4+1 lt şeklinde satılıyor. Kararsızım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

0-20 yağlar yeni tip sekmanlara göre hazırlanmış. Yeni araçların neredeyse tamamı bu şekil olacak. Yeni gelen 1.5 TSI VW motorları da 0-20 kullanacak.

 

servisler pahalı diye evet düşük kullanacaklarsa "garanti kapsamından çıkmış artık bakamayız" diye salladıkları motorların başında ustacıklarımız revizyon yapacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Honda 2012 kasada bu yağa geçti.

Ve sonra çıkan modellerde de bu yağa devam edecek.

Yakıt tüketimi ve sürtünmenin azalacağını idda ederek.

Yeni nesil motorlar 0/20 kullanacak artık.

Bizim bazı ustalar çok bilir, 10/40 dayar geçer.

Eee usta kitapçık 0/20 diyor?

Yağ yağdır, bişi olmaz, ne gerek var iki misli para vermeye, paran mı çok der birde üste çıkar ;)

Sonra niye yatak sesi geliyor bu arabadan derler.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Alp

Eneos bakın, N11 de yetkili satıcısı var. Uygunda veriyordu. Bende geçmeyi düşünüyorum. Fakat bütün bakımlar 5w30 ile yapılmış, 0w20 ye geçersem ne gibi dezavantajı olur bilmiyorum. 5w30 ile 10 bin km de yaklaşık yarım litrelik bir eksiklik oluyor. Aracım 110 bin km'ye ysklaştı, 4+1 lt şeklinde satılıyor. Kararsızım.

 

Hocam eneos baktım. Şöyle ki şu an Türkiye piyasasında satılan asıl yurt dışındaki kaliteli serisi değil.  İyi yağ eneos ama sanırım mobil tercih edecem.

 

Arada 200 - 110 = 90 tl var.

 

http://www.turkoilmarket.com/Mobil-1-0W-20-1-L,PR-5810.html

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Alp

0-20 yağlar yeni tip sekmanlara göre hazırlanmış. Yeni araçların neredeyse tamamı bu şekil olacak. Yeni gelen 1.5 TSI VW motorları da 0-20 kullanacak.

 

servisler pahalı diye evet düşük kullanacaklarsa "garanti kapsamından çıkmış artık bakamayız" diye salladıkları motorların başında ustacıklarımız revizyon yapacak.

 

Toyota valvematik motorlarda elzem olduğu belirtilmiş kitapçıkta.

 

Millet bu yağdan sıcaklık endeksi düşük diyerek kaçınma eğiliminde.

 

Ben araştırdığımda öyle olmadığını aslında sıcaklık konusunda da sıkıntısı olmayan çok geniş spektrumlu bir yağ olduğunu öğrendim.

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Honda 2012 kasada bu yağa geçti.

Ve sonra çıkan modellerde de bu yağa devam edecek.

Yakıt tüketimi ve sürtünmenin azalacağını idda ederek.

Yeni nesil motorlar 0/20 kullanacak artık.

Bizim bazı ustalar çok bilir, 10/40 dayar geçer.

Eee usta kitapçık 0/20 diyor?

Yağ yağdır, bişi olmaz, ne gerek var iki misli para vermeye, paran mı çok der birde üste çıkar ;)

Sonra niye yatak sesi geliyor bu arabadan derler.

 

 

Servis galon galon 5w30 yağ almış, bitene kadar bize bunu verecek. 0w20 neden koymuyosunuz diyorum, teşhirdeki Honda markalı yağı gösteriyor, "bu yağ honda, sıkıntı çıkarsa gel bize" diyor. Bizde kuzu kuzu gidiyoruz. Bu devirde asgari ücret kazanmak çok zor, büyük para kazanmak ise çok kolay. Bilmem anlatabildim mi...

Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

Honda 2012 kasada bu yağa geçti.

Ve sonra çıkan modellerde de bu yağa devam edecek.

Yakıt tüketimi ve sürtünmenin azalacağını idda ederek.

Yeni nesil motorlar 0/20 kullanacak artık.

Bizim bazı ustalar çok bilir, 10/40 dayar geçer.

Eee usta kitapçık 0/20 diyor?

Yağ yağdır, bişi olmaz, ne gerek var iki misli para vermeye, paran mı çok der birde üste çıkar ;)

Sonra niye yatak sesi geliyor bu arabadan derler.

100 bin km'yi aşmış FD6 da 0W20 kullanalım mi? Kafam karıştı benim? Eneos 4+1 lt şeklinde satılıyor, orjinale en yakın olduğu söyleniyor, 1 lt yanında verilmesi muhtemel eksiltmeye karşı takviye gibi...
Yorum bağlantısı

Servis galon galon 5w30 yağ almış, bitene kadar bize bunu verecek. 0w20 neden koymuyosunuz diyorum, teşhirdeki Honda markalı yağı gösteriyor, "bu yağ honda, sıkıntı çıkarsa gel bize" diyor. Bizde kuzu kuzu gidiyoruz. Bu devirde asgari ücret kazanmak çok zor, büyük para kazanmak ise çok kolay. Bilmem anlatabildim mi...

Yeni kasa mı?

100 bin km'yi aşmış FD6 da 0W20 kullanalım mi? Kafam karıştı benim? Eneos 4+1 lt şeklinde satılıyor, orjinale en yakın olduğu söyleniyor, 1 lt yanında verilmesi muhtemel eksiltmeye karşı takviye gibi...

Senin arabaya yararı yok, alma 0/20
Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

Yeni kasa mı?

Senin arabaya yararı yok, alma 0/20

O zaman castrol edge titanyum 5W30 ile devam... Eyvallah...

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...

valvematic Toyota ve vtec 2 lerin fabrika dolum yağı ve tavsiye edilen yağ 0w20 dir. 100bine gelse bile araç lpgli bile olsa deneyin 0w20 yi en fazla yarım litre eksiltir belki onu bile eksiltmez. çok eksiltir 0w30 ya da 0w50 denersiniz. 5w30 dan 0w20 yağa geçtiğimde araç ınn gaz tepkisini tanıyamadım ve yakıt yüzde 8 düştü mübalağa değil. bu arada araç kitapçığı da 0w20 kullanın yazıyor servisler 5w30 koyuyorlardı. 65 binde 0w20 koydum şu an 75 binde 250 mi falan eksiltti tüplü aracım ve devir çeviriyorum.

karar sizin

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Anıl Akca
On 03.08.2016 at 09:02, Oğuzhan Alp yazdı:

 

Toyota valvematik motorlarda elzem olduğu belirtilmiş kitapçıkta.

 

Millet bu yağdan sıcaklık endeksi düşük diyerek kaçınma eğiliminde.

 

Ben araştırdığımda öyle olmadığını aslında sıcaklık konusunda da sıkıntısı olmayan çok geniş spektrumlu bir yağ olduğunu öğrendim.

Mesaj eski ama sormak istedim. Peki  1.33Dual VVT-İ için ne diyorsunuz hocam ?

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Alp
2 saat önce, Anıl Akca yazdı:

Mesaj eski ama sormak istedim. Peki  1.33Dual VVT-İ için ne diyorsunuz hocam ?

1.6 için hep okudum. 1.33 için bilgim yok. Yanlış yönlendirmek istemem

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...