İçeriğe Yönlendir

Focus 2 Tdci Yüksek Devirde Anlık Güç Kaybı


İsmail Sefer

Recommended Posts

İsmail Sefer

İyi günler arkadaşlar.  Aracımda şöyle bir sıkıntı var. 4 kişi 4. viteste gaza yüklenince 2500-3000-3500 devir yÜkselirken devir saatinde dalgalanma yok ama güçte dalgalanma oluyor arabada. Yani aracı birisi tutup bırakıyor, araç boşa çıkıyor gibi. Anlık güç kaybını hissedebiliyorum. Bunu araç yüklü iken ve eğim yukarı tırmanırken daha çok hissediyorum. Tek kişi binince hissedilmiyor. 10bin bakımını yeni yaptırdım; yağ-yağ filtresi-hava filtresi değişti, yakıt filtresi bi önceki bakımda değiştirdiğim için değiştirmedim( markası bosch). Bu sorunun yeni yaptırdığım bakımla alakası yok, bakımdan önce de yapıyordu. Ayrıca aracın çekişi tam tatmin etmiyor beni.


Sorunu çözmeye nereden başlamam gerekiyor?


Yorum bağlantısı
Fatih Ozen

hocam bence bu kadar bakımdan sonra çok basıt gıbı görünen fakat önemi çok buyuk ısıtma bujılerıne degıstırmenız gerekırdi.

yenı degiştidiğim ve performans olarak da karşılığını aldığım bir bakım.keşke arıza vermeden degistirseydim diyorum.

istersenız bir baktırın derim.Çok profesyonel degılım ama bir öneri...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Can Polat

debriyaj balatasının kaçırması banada mantıklı gelir gibi oldu ama güç kaybı yaşanırken devirde yükselme gibi dalgalanma yaşanması gerekmezmi ?

Yorum bağlantısı
Kerem Bozdoğan
(düzenlendi)

Benim bildiğim devir normal artar ama gücü şanzımana ve oradan da tekerlere aktaramadığı için araba silkelenir ya da yığılma dalgalanması yapar

tarihinde Kerem Bozdoğan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

 

İyi günler arkadaşlar.  Aracımda şöyle bir sıkıntı var. 4 kişi 4. viteste gaza yüklenince 2500-3000-3500 devir yÜkselirken devir saatinde dalgalanma yok ama güçte dalgalanma oluyor arabada. Yani aracı birisi tutup bırakıyor, araç boşa çıkıyor gibi. Anlık güç kaybını hissedebiliyorum. Bunu araç yüklü iken ve eğim yukarı tırmanırken daha çok hissediyorum. Tek kişi binince hissedilmiyor. 10bin bakımını yeni yaptırdım; yağ-yağ filtresi-hava filtresi değişti, yakıt filtresi bi önceki bakımda değiştirdiğim için değiştirmedim( markası bosch). Bu sorunun yeni yaptırdığım bakımla alakası yok, bakımdan önce de yapıyordu. Ayrıca aracın çekişi tam tatmin etmiyor beni.

Sorunu çözmeye nereden başlamam gerekiyor?

 

Bu söylediğiniz sanki bende de var , debriyaj değil de selenoid valfi gibi düşünüyorum.Araçta yazılım var mı?

Yorum bağlantısı
İsmail Sefer

Debriyaj kaçırdığını zannetmiyorum.debriyaj kaçırsa vites zor girmez mi? Araçta yazılım yok sanırım alırken computeste soktuk 107 hb çıkmıştı. Bazi konularda gördüm kızdırma buji sorunu olsa araç 3000 deviri geçmez yazmışlar bende o sorun yok 3500 4000 buluyo

Yorum bağlantısı
Osman Nuri Köknar

Anlattığınız sorunu bende yaşadım özellikle araç dolu iken ve eğimli yerlerde. Ustanın söylemesi üzerine Buji kablosu ile bobin değiştirdik. Sorun çözüldü. Buji, buji kablosu veya bobinle kaynaklı olabilir.

Yorum bağlantısı
İsmail Sefer

Evet araç dizel.İnşallah enjektorlerde pompada turboda sorun yoktur. Temizlenecek ne kadar valf varsa temizletecegim artı kızdırma bujilerinede baktırmayı düşünüyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Evet araç dizel.İnşallah enjektorlerde pompada turboda sorun yoktur. Temizlenecek ne kadar valf varsa temizletecegim artı kızdırma bujilerinede baktırmayı düşünüyorum

Önceki aracım c max te tutup bırakma şeklinde anlık güç kesilmeleri yaşadım.Yabancı forumlar dahil çok araştırdım bu konuyu fakat bir sonuca varamadım.Ben yıllarca bozuk kızdırma bujileriyle dolaştım farkında olmadan p138b hata kodu veriyordu araç, nihayet bujiler değişince bu kod kalktı.Forumda konuda açmıştım P138B ile ilgili.Bu durumun sebebi bujiler olsa 5 yıl kullandığım aracımda 3-4 kere olmazdı bu durum.Turbo basınç kontrolünü yapan selenoid valf yada anlık takılma yapabileceğini düşündüğüm wastegate bana göre şüpheliler.Egr,maf,map kaynaklı olabileceğini sanmıyorum..Arıza  kodu alıyor mu araç evet ise önce bu kodlar çözümlenmeli

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
İsmail Sefer

Önceki aracım c max te tutup bırakma şeklinde anlık güç kesilmeleri yaşadım.Yabancı forumlar dahil çok araştırdım bu konuyu fakat bir sonuca varamadım.Ben yıllarca bozuk kızdırma bujileriyle dolaştım farkında olmadan p138b hata kodu veriyordu araç, nihayet bujiler değişince bu kod kalktı.Forumda konuda açmıştım P138B ile ilgili.Bu durumun sebebi bujiler olsa 5 yıl kullandığım aracımda 3-4 kere olmazdı bu durum.Turbo basınç kontrolünü yapan selenoid valf yada anlık takılma yapabileceğini düşündüğüm wastegate bana göre şüpheliler.Egr,maf,map kaynaklı olabileceğini sanmıyorum..Arıza  kodu alıyor mu araç evet ise önce bu kodlar çözümlenmeli

Gauge menüden baktığım zaman hata kodu vermiyor.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Gauge menüden baktığım zaman hata kodu vermiyor.

Gauge menude görünmez  cihaza bağlanmalı

Yorum bağlantısı
İsmail Sefer

Gauge menude görünmez  cihaza bağlanmalı

Cihazda hata kodu görünmesi için araç motor sistem arızası vermesi lazım değil mi? Hiç kendini belli etmeden cihazda arıza kodu çıkar mı?

Yorum bağlantısı
Davut Turmuş

Arkadaşlar benzer bir durumu bende yaşadım ama benim arıza giderken arabanın yığılması şeklindeydi yolda giderken pc ile yakıt basıncını ölçtük anlık düşüşler oluyordu frp denen bi parça varmış yakıt basıncını ayarlayan o değişince sorun ortadan kalktı

Yorum bağlantısı
İsmail Sefer

Arkadaşlar benzer bir durumu bende yaşadım ama benim arıza giderken arabanın yığılması şeklindeydi yolda giderken pc ile yakıt basıncını ölçtük anlık düşüşler oluyordu frp denen bi parça varmış yakıt basıncını ayarlayan o değişince sorun ortadan kalktı

Frp aklımda bulunsun. Ustama gidince söylerim fikir açısından. Peki pahalı bi parça mı?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Cihazda hata kodu görünmesi için araç motor sistem arızası vermesi lazım değil mi? Hiç kendini belli etmeden cihazda arıza kodu çıkar mı?

Araç göstergesinde hiç bir uyarı ışığı yanmasa da araç hata kodu alabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 6 yıl sonra...
Hasan Turunç

Hocam merhaba bu arıza benim aracımda da mevcut çözemiyoruz sizinki çözüldü mü ? Eğer çözüldüyse nasıl çözüldüğünü arızanın ne olduğunu paylaşırsanız çok sevinirim iyi günler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

arızanın rutini olmaz sizin arıza tam olarak nasıldır neler yapıldı neler yaşndı onu da yazarsanız daha faydalı fikirler verilebilir

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Turunç

Üstte İsmail Sefer hocamın yazdığı sorunun tam olarak aynısı olduğu için tekrar yazmak istemedim hocam 

Çağlar Bayur yazdı:

arızanın rutini olmaz sizin arıza tam olarak nasıldır neler yapıldı neler yaşndı onu da yazarsanız daha faydalı fikirler verilebilir

 

İsmail Sefer yazdı:

İyi günler arkadaşlar.  Aracımda şöyle bir sıkıntı var. 4 kişi 4. viteste gaza yüklenince 2500-3000-3500 devir yÜkselirken devir saatinde dalgalanma yok ama güçte dalgalanma oluyor arabada. Yani aracı birisi tutup bırakıyor, araç boşa çıkıyor gibi. Anlık güç kaybını hissedebiliyorum. Bunu araç yüklü iken ve eğim yukarı tırmanırken daha çok hissediyorum. Tek kişi binince hissedilmiyor. 10bin bakımını yeni yaptırdım; yağ-yağ filtresi-hava filtresi değişti, yakıt filtresi bi önceki bakımda değiştirdiğim için değiştirmedim( markası bosch). Bu sorunun yeni yaptırdığım bakımla alakası yok, bakımdan önce de yapıyordu. Ayrıca aracın çekişi tam tatmin etmiyor beni.

 

Sorunu çözmeye nereden başlamam gerekiyor?

 

Bu sorunun aynısı benimde başımda çözüm bulamıyorum bir türlü hocam

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kaç km de? dpf var mı? kat orjinal mi? enjektörler hiç ellendi mi rail basıncı ölçülüdü mü

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...