İçeriğe Yönlendir

Fren Diskleri Yeni Değişti Ama Hala Titreme Oluyor


Güven Kaya

Recommended Posts

Güven Kaya

eski disklerim 2 bin km sonra titremeye başladı garanti almıştım frenciden götürdüm değişti balatalar beraber yenileri de hemen hemen 2 bin km oldu değişeli ama  yine yarı fren yapınca titreme yapıyor özellikle 100 le 60 arası yapıyor bunu frenci baktı balatalar alışmamış dedi kullan devam ederse getir dedi sacma geldi bana trw takılı disk ve kale balata 

Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya

eski disklerim 2 bin km sonra titremeye başladı garanti almıştım frenciden götürdüm değişti balatalar beraber yenileri de hemen hemen 2 bin km oldu değişeli ama  yine yarı fren yapınca titreme yapıyor özellikle 100 le 60 arası yapıyor bunu frenci baktı balatalar alışmamış dedi kullan devam ederse getir dedi sacma geldi bana trw takılı disk ve kale balata 

Güven Bey, disk ve balataların birbirine alışması için 2.000 çok, tam performans için 1000km yeterlidir. Bence disklerinizde bir eğrilik olabilir, yeni taktırdınız evet ama yine de ürün sıkıntılı olabilir, disklerinize tekrar baktırmanızı öneririm.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Öncelikle şunu söylemeliyim aracınızın aks larında meydana gelen boşluk yüzündende titreme yapıyor olabilir. Ön düzenciye akslarınızı kontrol ettirin, lastiklerinizi balans yaptırın ve tekrar deneyin eğer titreme devam ediyor ise Diskleri daha fazla kullanmayın hemen götürüp ustanızdan değiştirmesini isteyin.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Teker bilyeleri ve hatta komple yürüyen kontrolü lazım bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Rot balans yaptırdınız mı ?

 

Araç fren harici titremiyorsa balans sorunu yok demektir... 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

lastikten başlayın. tel atması vs olursa sadece frende yapabiliyor ya da özel durumlarda.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

değişim sonrası tekrarlayan titreşim hatası, belli hızlarda titreşim, frene basılmadan sürüşte hiç hata yok, titreşim yok, sadece frene basınca titreşim var, diskler sıcakken basıldığında titreşim dahada bariz....

 

Durum buysa disk hatalıdır, yeni takılan disktede aynısı bir süre sonra olduysa yine disk hatalıdır, tabii kaliperler düzgün çalışıyorsa, komple kaliperleri kontrol etsinler, balataya düzgün basıyormu, eşit baskı yapıyormu, takılma varmı pistonlar düzgün hareket ediyormu, sonrasında diskleri başka marka ve yenisiyle değiştirin.

 

takılan diskler tırt ise bir süre sonra ısıyı gördüğünde yamulur, bu sebeble başka marka kullanın

 

değişim sonrası 2000 km  kadar sorunsuz kullanım olduğuna göre, bilya olmaz (sürekli ses ve titreşim yapar) aks kafası olmaz...

 

 

lastikten başlayın. tel atması vs olursa sadece frende yapabiliyor ya da özel durumlarda.

rot balansçı balans esnasında anlar, tel kırığı varsa titreşim sürekli oluyor, diski değişmiş ve bir süre sonra tekrar aynı sorun olmuş, lastikler sağlam büyük ihtimal...

 

 

Not: disklere torna yapalım diyebilirler, kabul etmeyin, yoğunluk farkı olan hatalı diskleriniz var büyük ihtimal (tırt disk) buna torna yaparsanız ilk zamanlar düzeldi sanırsınız, biraz sert frenaj yapın, hızlı giderken sol ayakla frene basın gazada frene basın diskleri kızdırın, sonra bakın bakalım torna işe yaramışmı, titreşim büyük ihtimal tekrar başlayacaktır...

 

titreşimmi var, diski at ve kaliteli yeni disk tak, bulabilirsen fabrikaların montaj esnasında kullandığı ürünlerden tak, işi bilenler sana bu balatalardan bulur, 0 araç aldığında frenlerini düzgün kullanırsan 160-200 bin km. hatta 250 bin km. kadar aynı diski ve balatayı kullanırsın, montajda kullanılan malzemeler farklıdır haberin ola :) benim araç 166 bine geldi, hala aynı disk balata var, değişimi 200 binde falan yaparım artık, baskı balata ise ... 250 binde belki, satarım arabayı zaten  :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

değişim sonrası tekrarlayan titreşim hatası, belli hızlarda titreşim, frene basılmadan sürüşte hiç hata yok, titreşim yok, sadece frene basınca titreşim var, diskler sıcakken basıldığında titreşim dahada bariz....

 

Durum buysa disk hatalıdır, yeni takılan disktede aynısı bir süre sonra olduysa yine disk hatalıdır, tabii kaliperler düzgün çalışıyorsa, komple kaliperleri kontrol etsinler, balataya düzgün basıyormu, eşit baskı yapıyormu, takılma varmı pistonlar düzgün hareket ediyormu, sonrasında diskleri başka marka ve yenisiyle değiştirin.

 

takılan diskler tırt ise bir süre sonra ısıyı gördüğünde yamulur, bu sebeble başka marka kullanın

 

değişim sonrası 2000 km  kadar sorunsuz kullanım olduğuna göre, bilya olmaz (sürekli ses ve titreşim yapar) aks kafası olmaz...

 

 

rot balansçı balans esnasında anlar, tel kırığı varsa titreşim sürekli oluyor, diski değişmiş ve bir süre sonra tekrar aynı sorun olmuş, lastikler sağlam büyük ihtimal...

 

 

Not: disklere torna yapalım diyebilirler, kabul etmeyin, yoğunluk farkı olan hatalı diskleriniz var büyük ihtimal (tırt disk) buna torna yaparsanız ilk zamanlar düzeldi sanarsınız, biraz sert frenaj yapın, hızlı giderken sol ayakla frene basın gazada basın diskleri kızdırın, sonra bakın bakalım torna işe yaramışmı, titreşim büyük ihtimal tekrar başlayacaktır...

 

titreşimmi var, diski at ve kaliteli yeni disk tak, bulabilirsen fabrikaların montaj esnasında kullandığı ürünlerden tak, işi bilenler sana bu balatalardan bulur, 0 araç aldığında frenlerini düzgün kullanırsan 160-200 bin km. hatta 250 bin km. kadar aynı diski ve balatayı kullanırsın, montajda kullanılan malzemeler farklıdır haberin ola :)

 

:shok: çok tehlikeli, hem de çok

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

:shok: çok tehlikeli, hem de çok

:D  değil, azıcık dokun yeter, bırak gazı az bas fren ısınsın disk kızarsın o zaman, madem tehlikeli, ileri sürüş yetisi olmayan yapmasın o zaman, halbuki ne hareketler çekersin bu teknikle  :D motor kullananlar ne demek istediği hemen anlar...

 

neyse gazı bırakıp frene basın diyeyim en güzeli  :good1:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

:D  değil, azıcık dokun yeter, bırak gazı az bas fren ısınsın disk kızarsın o zaman, madem tehlikeli, ileri sürüş yetisi olmayan yapmasın o zaman, halbuki ne hareketler çekersin bu teknikle  :D

 

neyse gazı bırakıp frene basın diyeyim en güzeli  :good1:

 

 

Arkamdan çok yakın takip edenlere yapıyorum ben bunu :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Arkamdan çok yakın takip edenlere yapıyorum ben bunu :D

bak hele  :D  buda bir hareket tabiii  :biggrin:  :rolleyes: ben küçükken arka koltuktan kırmızı kapağı takılı el feneri yakardım bu işler için, babam kızardı  :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Güven Kaya
(düzenlendi)

Güven Bey, disk ve balataların birbirine alışması için 2.000 çok, tam performans için 1000km yeterlidir. Bence disklerinizde bir eğrilik olabilir, yeni taktırdınız evet ama yine de ürün sıkıntılı olabilir, disklerinize tekrar baktırmanızı öneririm.

Teşekkür ederim.

Gerçekten çok can sıkıcı bir durum titreme

Yarin gidip devam ediyor diyeyim

tarihinde Güven Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Halbuki, disk hatalarının teşhis yöntemi basit ve kesin. Komparatör ile disk ve porya yalpalaması, salgısı, çarpıklığı kesin değerler ile ölçülebiliyor. Gerekli olan mekanik komparatör ve manyetik ayak. 300-350 TL. maliyeti var. 0,01mm. hassasiyetinde ölçüm yapabiyor. Frenciyim diyen ustanın dükkanında bu takımın olması şart. Ama yok... Yok balata alışacak, yok porya rulmanı bozuk; biraz kullan alışsın yine gel...

 

Videoda nasıl kontrol edileceği anlatılmış... Ölçüm sonrası kesin teşhis. Örneğin Mondeo Mk2'de disk çarpıklığı 0,15mm. ye kadar, kalınlık sapmasıda 0,015mm. yekadar  kabul edilebilir değerdir. Üzeri değerlerde disk değişmelidir.

 

https://www.youtube.com/watch?v=aMYt0Q13cZY

Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya

Teşekkür ederim.

Gerçekten çok can sıkıcı bir durum titreme

Yarin gidip devam ediyor diyeyim

Ben de tecrube ettim ondan biliyorum, sonra disklerim egri cikti maalesef :( Eger sorun bu ise, ve balatalar saglamsa, onlari da bostan yere yipratmamak gerekir diye dusunuyorum, bence de yarin goturun ve sonuctan bizi de haberdar edebilirseniz seviniriz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Güven Kaya

Ben de tecrube ettim ondan biliyorum, sonra disklerim egri cikti maalesef :( Eger sorun bu ise, ve balatalar saglamsa, onlari da bostan yere yipratmamak gerekir diye dusunuyorum, bence de yarin goturun ve sonuctan bizi de haberdar edebilirseniz seviniriz.

Disk değişince mecbur balata da değişiyor ve frenci sadece diskleri kendisi veriyor:(

Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya

Disk değişince mecbur balata da değişiyor ve frenci sadece diskleri kendisi veriyor:(

Hayir, balatalar iyi durumda ise kalabilir, benim degismedi.

Yorum bağlantısı
Güven Kaya

Hayir, balatalar iyi durumda ise kalabilir, benim degismedi.

Hadi yaa benim daha onceki sorun da değiştirdiler mecbur :s

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Balatalar yeniyse gerek yok, zımparalayın geri takın :)

Yorum bağlantısı
Murat Altay1

ayni sorun arkadasta vardi lAstiklerdendi defisti titreme gitti

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

Çok hassas bir nokta var aslında. Frene bastığınızda ayağınızın altında fren pedalı titriyorsa disk - balata problemi mevcut, sadece pedal değil aracın kasası komple titriyorsa aks vb. diğer aksamlara bakılmalıdır. Bu farklı anlamanız biraz zordur, en iyisi rot-balansçı ve mekanik ustaya gösteriniz.. 

Yorum bağlantısı
Murat Öngür

Merhaba

aynı durum benim başımada gelmişti diskleri değiştirince rot balans da yapmtırmanız gerekli , ondan sonrada titreme devam ediyor ise diğer direksiyon parçaları rot rot başı z rot gibi parçlarda arızalanmış olabilir. Bunlar dışında bir arıza olmaması lazım , ekstra olarak  da arka disklerede bir torna yaptırın derim.

Yorum bağlantısı
Hamit inan

jantta eğrilik varsa da yapar. Fiestam frene basınca titriyordu. Diski torna ettirdim. 3 kez balans yapıldı. En son jantları düzeltmeye verince kesildi. Fren yaptığınızda yüke biniyor belli oluyor yoksa anlaşılmıyor.

Yorum bağlantısı
Can Çelik

aynı sorun bende vardı fren diskleri yapıldı düzeldi fakat titriyorsa lastik havalarına bakın yine düzelmezse rot balans

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...