Emre Akbas 3 Kasım 2016 Paylaş 3 Kasım 2016 (düzenlendi) Merhaba; Babam da 2015 Nissan Qashqai var aracımızı aldığımızdan beri bilen arkadaşlar vardır bu araçların eksoz sisteminde partikül filtresi denen lanet bişey var araç iki ayda bir düzenli olarak partikül filtre tıkanması sonucu araç arızaya geçiyor ve araç yürümüyor servise gidiyor temzileniyor 2 ay sonra yine aynı biz diyoruzki bu sistemi komple iptal edin onuda yapmıyolar her seferinde araç motoru zorlanarak(motor belli bir sıcaklığa getirilerek)temizleniyor ama tabi bu geçici bir çözüm oluyor dünyanın parasını verip aldığımız sıfır bir araçla devamlı olarak bu şekilde uğraşmaktayız.Bu konuda bizim yasal olarak yapabilecegimiz bir işlem varmıdır araçtan soğuduk resmen 2 ayda bir arızaya geçiyor araba yolda gitmiyor. 3 Kasım 2016 tarihinde Emre Akbas tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Kasım 2016 Paylaş 3 Kasım 2016 Merhaba, Sorun maalesef sizde. Aracı ara sıra yüksek devirde ve uzun mesafede kullanmanız gerekiyor. Araç doğru olanı yapıyor. 1 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 3 Kasım 2016 Paylaş 3 Kasım 2016 Sürekli sehir ici ve düsük devirde kullaniyorsaniz normal 1 Yorum bağlantısı
Emre Akbas 3 Kasım 2016 Yazar Paylaş 3 Kasım 2016 (düzenlendi) Merhaba, Sorun maalesef sizde. Aracı ara sıra yüksek devirde ve uzun mesafede kullanmanız gerekiyor. Araç doğru olanı yapıyor. Sürekli sehir ici ve düsük devirde kullaniyorsaniz normal evet serviste aynı şeyleri söylüyor kısa mesafe gitmekten olur diye ancak sorun şurda bu araç devamlı olarak yolda şirket için kullanılıyor sırf evle işyeri arasında geliş gidişi 50 km onun haricinde gün içersinde devamlı olarak yolda hemde ilk arızadan sonra söylenen şeylere uyarak kullanıyoruz ancak yine sorun var.Birde hadi yine biz bukdar kullanıyoruz kullanmayan adam napsın partikül filtresi tıkanmasın diye hergün 50 km gitmek zorundamı ben bu mühendislik olayından hiç bişey anlamadım vallahi 3 Kasım 2016 tarihinde Emre Akbas tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Kasım 2016 Paylaş 3 Kasım 2016 dpf sistemi pahalıdır , sıkışık trafikte kısa mesafede tıkanma olayına sıkça rastlanır. aşır ıkül birkimini serviste manuel rejenerasyon ile gideremessiniz. piyasada bu konuda palyatif ucuzca çözüm sunan çok ancak ya işe yaramaz ya da kısa vadede yaramış gibi gözükür. aracınızda kül durmadan birikiyor, servisteki temizleme ile hepsi sıfırlanmıyor. git gide tamamen dolacak. O zaman motor hiç çalışmayacak (uzun vadede senaryo yarın değil) Tavsiyem söktürerek içinin tamamen temizlenmesi. Bu konuda İstanbul da tek bir yer var. Belgesi ile temizlik yapar. öncesi sonrası ölçüm ile. Mesela: ankara dahil şehir içi otobüslerin dpf leri buraya gelir ve temizlenir. ciddi firmadır Bu kaşkaya özgü sorun değildir. Tüm dpf li araçlarda aynıdır. 5 Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 3 Kasım 2016 Paylaş 3 Kasım 2016 Bence haklısınız.Yaptığınız yol az değil .Ben günlük okadar yol yapmıyorum.Ayrıca 1-2 km gidip stop ediyorum.En az 1 hafta bu şekilde kullanıyorum ama hiç dpf tıkanması yaşamadım.Araç filtre sistemi yetersiz çalışıyor veya çalışmıyor olabilir.Kullandığınız mesafeye göre filtrenin sorun çıkartmaması gerekir.Bence filtreyi değiştirmelerini talep edin.Garanti bittikten sonra iş işten geçer filtre 4000 TL civarında belki daha pahalı olabilir. Yorum bağlantısı
Emre Akbas 3 Kasım 2016 Yazar Paylaş 3 Kasım 2016 (düzenlendi) 50km'yi kaç devirde gidiyorsunuz* Gittiğimiz yol ankaralılar bilir samsun yolundan gidip geliriz otoban gibi yoldur ve genelde boştur yani şehrin içine girmeden suratli bir yoldan gelip gidiyoruz 2500-3000 devir aralıgında kullanıyoruz dpf sistemi pahalıdır , sıkışık trafikte kısa mesafede tıkanma olayına sıkça rastlanır. aşır ıkül birkimini serviste manuel rejenerasyon ile gideremessiniz. piyasada bu konuda palyatif ucuzca çözüm sunan çokancak ya işe yaramaz ya da kısa vadede yaramış gibi gözükür. aracınızda kül durmadan birikiyor, servisteki temizleme ile hepsi sıfırlanmıyyor. git gide tamamen dolacak. O zaman motor hiç çalışmayacak (uzun vadede senaryo yarın değil) Tavsiyem söktürerek içinin tamamen temizlenmesi. Bu konuda İstanbul da tek bir yer var. Belgesi ile temizlik yapar. öncesi sonrası ölçüm ile. Mesela: ankara dahil şehir içi otobüslerin dpf leri buraya gelir ve temizlenir. ciddi firmadır Bu kaşkaya özgü sorun değildir. Tüm dpf li araçlarfda aynıdır. Çağlar bey dediğiniz sistemi düşündük komple iptal ettirmeyi ancak bunu dışarda yaptıramıyoruz çünki aracın garantisi devam ediyor. 3 Kasım 2016 tarihinde Emre Akbas tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 3 Kasım 2016 Paylaş 3 Kasım 2016 (düzenlendi) temizlendikten sonra düzgün kullanmak önemli. Dpf li araclar benzinliler gibi 1000-1500 devir arasinda kullanilirsa dpf dolar. en az 1600devirde en iyisi ise 1750-2200 devir arasinda kullanmak gerekir. 2300-2500arasinda vites atilmalidir. Aracinizin kullanma kilavuzunda dpf ile ilgili bir bölüm vardir. Orada yazdigi gibi kullanmaniz gerekir. Ford kitapciginda dpf uyarisi cikinca bir alt viteste en az 20dk durmadan araci sürün yazar (uyari cikmaz bu arada) Peugeot kitapciginda uyari cikinca araci 60km/h üzerinde sürün yazar (uyari yine cikmaz) uyari cikmasi demek dpfnin tikanmaya baslamasi demektir. Önlem olarak ayda 1 kere tavsiye edildigi sekilde kullanmak bu sorunun önüne gececektir. Eger kullanim tarziniz zaten asagi yukari bu sekilde ise o zaman arabada sorun vardir 3 Kasım 2016 tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cem Işık 3 Kasım 2016 Paylaş 3 Kasım 2016 Gittiğimiz yol ankaralılar bilir samsun yolundan gidip geliriz otoban gibi yoldur ve genelde boştur yani şehrin içine girmeden suratli bir yoldan gelip gidiyoruz 2500-3000 devir aralıgında kullanıyoruz Çağlar bey dediğiniz sistemi düşündük komple iptal ettirmeyi ancak bunu dışarda yaptıramıyoruz çünki aracın garantisi devam ediyor. Çağlar abi iptal dememiş ama, sökülüp temizlenip geri takılması kastettiği. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Kasım 2016 Paylaş 3 Kasım 2016 iptal yok iptal yok. bazı marklarda bazı modellerde birşeyler yapılıyor da, yakında tüvturk te obd kontrol de başlayınca düzeltme masrafı büyük olur. Yorum bağlantısı
Emre Akbas 3 Kasım 2016 Yazar Paylaş 3 Kasım 2016 Bu arada motor yaginiz ne durumda? 2-3 ay önce 10 bin bakımı yapıldı. Zaten şöyle bir durum var anlattıkları kadarıyla her temizlemede motor zorlanarak kurumlar yakıldıgından her seferinde yağ degiştiriyolar yani 3 ayda bir yağ değişir bizim araçta Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz 3 Kasım 2016 Paylaş 3 Kasım 2016 Yakıtı sürekli aynı yerden mi alıyorsunuz.? Hangi marka? Yorum bağlantısı
Misafir 3 Kasım 2016 Paylaş 3 Kasım 2016 Yakıtın kükürt seviyesizyle de alakalı olabilir durum, ben Leon'da total exellium kullanıyordum, rejenerasyon aralığı en uzun olan yakıt oydu. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 3 Kasım 2016 Paylaş 3 Kasım 2016 (düzenlendi) Kullandığım Qashqai 15 bin oldu .2016 1.6 cvt.en ufak bir sıkıntı yok.ama acimadan ve sürekli en üst sinirlarda kullanıyorum.dpf yi bilmem ana on takım harika.dağ tepe.kaldırım.koy yolu .çamur taş ne denk geldiyse giriyorum ...beni giderek şaşırtıyor... Ama 160 ve üzeri hızlarda frenleme iyi adrenalin yapıyor. 3 Kasım 2016 tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emre Akbas 3 Kasım 2016 Yazar Paylaş 3 Kasım 2016 Yakıtı sürekli aynı yerden mi alıyorsunuz.? Hangi marka? evet hep opetten alıyoruz Yorum bağlantısı
Emre Akbas 3 Kasım 2016 Yazar Paylaş 3 Kasım 2016 Kullandığım Qashqai 15 bin oldu .2016 1.6 cvt.en ufak bir sıkıntı yok.ama acimadan ve sürekli en üst sinirlarda kullanıyorum.dpf yi bilmem ana on takım harika.dağ tepe.kaldırım.koy yolu .çamur taş ne denk geldiyse giriyorum ...beni giderek şaşırtıyor... Ama 160 ve üzeri hızlarda frenleme iyi adrenalin yapıyor. Evet araçtan yana bizdede sorun yok araç harika herşeyiyle ama bu partikül olayı çok canımızı sıktı napıcaz bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 3 Kasım 2016 Paylaş 3 Kasım 2016 Evet araçtan yana bizdede sorun yok araç harika herşeyiyle ama bu partikül olayı çok canımızı sıktı napıcaz bilmiyorum.Dip gaz.4000 devir...20 .30 km gidin. Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz 3 Kasım 2016 Paylaş 3 Kasım 2016 evet hep opetten alıyoruz Bende sürekli shell den aldım sürekli hata verdi şimdi shell harici her yerden alıyorum... Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 3 Kasım 2016 Paylaş 3 Kasım 2016 Kullanim tarziniz fena degil gibi aslinda. Bir de yakiti baska yerden almayi deneyebilirsiniz. Yabanci forumlara bir göz gezdirdim az önce. kimisi yazilimla alakali oldugunu söylemis. yani sanirim rejenerasyon yönetimi biraz sacma kodlanmis. Yeni güncelleme varsa yükletebilirsiniz. Baska bir nissan servisine gitmenizde yarar var 1 Yorum bağlantısı
Feriz AY 3 Kasım 2016 Paylaş 3 Kasım 2016 Emre bey 05462554875 benim numaram arayabilir misiniz. GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Emre Akbas 3 Kasım 2016 Yazar Paylaş 3 Kasım 2016 (düzenlendi) Emre bey 05462554875 benim numaram arayabilir misiniz. GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Hayırdır ya ne oldu 3 Kasım 2016 tarihinde Emre Akbas tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Rıfat Hasar 3 Kasım 2016 Paylaş 3 Kasım 2016 (düzenlendi) Bizim C max'larda DPF devreye girince uyarı vermez ben devreye girdiğinde eğer araç hızlı km'lerde ise araç ilk calismadaki gibi silkeleme yapıyor dur kalk veya durmuş vaziyette araçtan elektrik süpürgesi çalışıyor gibi fan sesi gelir aracı stop etseniz bile bu fan çalışmaya devam eder. Önemli olan aracı bu zamanda devirli kullanmak veya sıkışık trafikte iseniz gazda ayağınızı basılı tutup jenerasyonun bitmesini sağlamak. DPF jenerasyonu devreye girmeden yüksek devirin daha önce konularda geçmişti daha çok tıkanmasına sebep olur. 3 Kasım 2016 tarihinde Rıfat Hasar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts