İçeriğe Yönlendir

Focus - Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi


onur kant

Recommended Posts

onur kant

2010 model 90.000 km de otomatik aracim var. Şanzıman yagini değiştireceğim castrol dex 6 siparisi verdi ustam doğrumudur acaba

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Ali Çılgın

Bu konu muammalarla dolu

Yağ değişimi sonrasi arızalarla uğrasan çok kisi var.

Forumda bir kisi ford muhendisinden bilgi aldiğini onunda yağ degisimi zorunlu olmadikca degismez dedidiği yazmizdi burda. Ustalara kalsa 45 binde bir degisecekler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yeni yağ yeni antifriz sonrası bazı sorunlar çıkaiblir. bunu kabullenerek değişime onay vermeli araç sahibi.  850 bin km de şanzımanın yağını değiştik ses başladı.. tüm gün arge yapsan izahı zordur....

eski yağını koyunca ses gitti.. alışmış şanzımanda sıkıntı yaratır

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yunus Tuna
(düzenlendi)

Arkadaşlar merhabalar

Otomatik 2010 ford focus tıtanium araç aldım. Bakım için bir kaç gündür araştırma yapıyorum özelliklerde otomatik şanzıman yağ değişimi beni bayağı bir tedirgin etti.aracım 127 bin km de. Ankara da ki bir kaç yetkili servisle görüştüm ve kafamı allak bullak ettiler. kimisi yağın 45 bin km de bir değişeceğini kimide yağ değişimine gerek olmadığını söyledi ve sonuç olarak şu kanıya vardım.

Ankara yetkili ford servis bölümüyle görüşmemde usta bu şase ile sorgulamasında bu araçta 4F27E Şanzıman tipinin olduğunu önceden 45.000 de bir şanzıman yağının değişmesi gerektiğini fakat artık ford mühendislerinin yaptığı açıklamada yağ şanzıman yağının değişmesine gerek olmadığı hatta araç periyodik bakım kartlarından bile 45.000 de bir şanzıman yağ ve filtre değişimini çıkardıklarını söyledi.

2011 modele kadar bu tip şanzıman varmış 2011 den sonra yeni nesil focus otomatiklerde baskı-balatalı kuru şanzımana geçildiğini şanzımanın yağsız çalıştığını söyledi.

Sonuç olarak özel veya yetkili servislere aracınızı götürüp benim aracımın şanzıman yağını değiştir derseniz değiştirileceğini ama aslında gerek olmadığını öğrendim.

Yeni yağın aracın şanzımanındaki dişli vs. parçalarını yorarak yeni arızalara yol açabileceği konusunda da bir tiyo aldım.

Sizin anlayacağınız benim kafam karma karışık oldu. otomatik araca yeni geçtim biraz tereddütlüyüm.

Biraz dertleşeyim istedim.

Adamlar araç üretiyolar bizide böyle parmaklarında oynatıyorlar.

Yerli araba yapılsın artık yeter :D

tarihinde Yunus Tuna tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Nurullah Boyraz

Yeni yağın parçaları yorması nedir? 2006 benzinli oto. Aracım var. 175k.. yağını değiştirmeyelim diyorsunuz yani

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Nurullah Boyraz yazdı:

Yeni yağın parçaları yorması nedir? 2006 benzinli oto. Aracım var. 175k.. yağını değiştirmeyelim diyorsunuz yani

 

Yormak diye bir şey yok.. o an teknisyen uydurmuştur onu.. 

Ancak sizin aracınızın yağı 60 binde bir değişecek diye biliyorum ben.. Değiştirin. 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

türkçe; teknik ifade bakımından zayıf, ustaların anlatımı da aynı şekilde.

Tahminim: eski yağ içinde, aşınmış parçalar ile birlikte viskozite artar, aşınmış parça (varsa) ağırlaşmış yağ ile birlikte çalışırken farkında olunmayan sorun (varsa) , yeni yağ konunca ortaya çıkar.

sabah gelirken birşey yoktu, yeni yağ koydun bozdun, şimdi de tamiri sana ait usta... diyen müşteri de var olduğu için , yüksek km de yağ değişiminden çekiniriler.

Çürük dişe benzer: çürük varsa dişi fırçalayınca acı duyarsınız, diş fırçası/ diş macunu  dişi mi bozdu diyeceğiz?

 

manuel şanzıman da aynıdır aslında, balata değişirken yağ boşalır, yeni yağ  konunca vınlama sesi başlayabilir

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Nurullah Boyraz yazdı:

Yeni yağın parçaları yorması nedir?

 

Bu lafı eden adama iş yaptırmazdım ben. 

Çağlar Bayur yazdı:

türkçe; teknik ifade bakımından zayıf, ustaların anlatımı da aynı şekilde.

 

Sorun dilde değil ana dilini konuşamayanlarda abi, sen de Türkçe yazmışsın ama anlatmışsın işte.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

ama anlatmışsın işte

ama şu da var, anlatınca da korkup kaçıyor müşteri

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Çağlar Bayur yazdı:

manuel şanzıman da aynıdır aslında, balata değişirken yağ boşalır, yeni yağ  konunca vınlama sesi başlayabilir

 

Bu korkuttu şimdi beni 🤔

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

 

Bu korkuttu şimdi beni 🤔

:vampir:

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Şahsi fikrim, ben yağı değiştiririm, sorun varsa ortaya çıksın kalıcı çözüm üretelim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

250.k civarıydı sanırım. Bende değiştirdim. Değişimi talep ettim daha doğrusu. Değişimi yapacak olan yer, araç liftte kalabilir, eski yağ kalın ve olası selenoid boşlukları doluyor, yürüyemebilir dedi. Kalırsa revizyon yaparız fena mı dedim ve değişimi yapıldı. Liftte kalmayı bırak vites geçişleri çok yumuşak oldu. Önceden değişimi yapılmış zaten. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Muhammed Emin

Mrb

2009 Titanium otomatik var. Şanzıman yağını kontrol cubuğu ile kontrol ettiğimde eksilme gördüm.

Yağ eklemek istiyorum ama yağın kodu nedir.

birde yağı nereden koyuyoruz.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)

4a38631a2c4.jpeg

Benzinli yani 4  ileri tam otomatik (4F27E ) ise WSS-M2C202-b  shell-spirax-s5-atf-x-1-litre-pm-HB0000068CX6

Dizel yani CVT ise WSS-M2C928-A  cvt-sanziman-yagi

 

Linkleri örnek olsun diye verdim.

Çağlar Bayur yazdı:

:vampir:

Ses yok sükür 😁 Stop edince alttan vuruyor sanki, rölentide de titreşim arttı, alt şanzıman takozu değişti Ecem 902 ile ondan oldu sanırım. Sürer esnasındaki sesler ve gazı bırakıp basınca oluşan vuruntu gitti.

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rıdvan Korkmaz

merhaba bu konu hakkında benimde bir sorum olacak ama 2008 focus 4 ileri otomatik aracımda alıdımda 132 binde değişim yapıp mobil atf-320 koydum 4litre aldı yeni bir deiğim yapıp da yerine motul multi atf koydursam sorun çıkarır mı ?  yoksa aynı yağ mı alsam 

Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat
Rıdvan Korkmaz yazdı:

merhaba bu konu hakkında benimde bir sorum olacak ama 2008 focus 4 ileri otomatik aracımda alıdımda 132 binde değişim yapıp mobil atf-320 koydum 4litre aldı yeni bir deiğim yapıp da yerine motul multi atf koydursam sorun çıkarır mı ?  yoksa aynı yağ mı alsam 

 

ne kadar kilometre oldu yağ değişeli?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Rıdvan Korkmaz yazdı:

merhaba bu konu hakkında benimde bir sorum olacak ama 2008 focus 4 ileri otomatik aracımda alıdımda 132 binde değişim yapıp mobil atf-320 koydum 4litre aldı yeni bir deiğim yapıp da yerine motul multi atf koydursam sorun çıkarır mı ?  yoksa aynı yağ mı alsam 

Benim şanzımanla aynı. Ve o atf320 bizim şanzımanlara uygun bir yağ değil diye hatırlıyorum. Şanzımanı bozabilir. 
 

önerim, total fluide xld fe. kullanıyorum memnunum. Ya da diğer markaların uygun spec’leri. 

Ford mercon 5, mazda atf m-v spec istiyor. Atf 320 sadece mercon yazıyor

Yorum bağlantısı
Rıdvan Korkmaz
Bahadır Taşpolat yazdı:

 

ne kadar kilometre oldu yağ değişeli?

hocam araç şuan 160binde 

Yorum bağlantısı
Rıdvan Korkmaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Benim şanzımanla aynı. Ve o atf320 bizim şanzımanlara uygun bir yağ değil diye hatırlıyorum. Şanzımanı bozabilir. 
 

önerim, total fluide xld fe. kullanıyorum memnunum. Ya da diğer markaların uygun spec’leri. 

Ford mercon 5, mazda atf m-v spec istiyor. Atf 320 sadece mercon yazıyor

hocam mobil atf 320 dext 3 kalitesinde bir sestetik yağ ben 3 . sene olacak kullanıyorum sorun yaşamadım 

tarihinde Rıdvan Korkmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Rıdvan Korkmaz yazdı:

hocam mobil atf 320 dext 3 kalitesinde bir sestetik yağ ben 3 . sene olacak kullanıyorum sorun yaşamadım 

 Yarın sorun yaşamayacağınız belli değil. Dext 3 önemli değil. Şanzımanınız mercon 5 istiyor

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Rıdvan Korkmaz yazdı:

mercon 5 olan yağ ne önerirsiniz ?

 


ford 4f27e ile mazda fn4a-el şanzımanlar ortak üretim. Ufak farklılıklar var sadece. 
 

Mazda total ile anlaşmalı. O yüzden total yağlarını denedim. Daha öncesinde mobil koymuştum. 
 

http://firatlarpetrol.com/urunler/TDS/FLUIDEXLDFE.pdf

 

bu ürünü kullandım. Gerçekten vites geçişleri çok yumuşadı. Hiç hissetmiyorum. Bu yağ sanki bu şanzıman ford Mazda için özellikle üretilmiş. 
 

fiyatı da ucuz değil bu arada. Liqui moly 1200 ile aynı. İthal bir ürün. Distribütörü arayarak bulabildim ben. Piyasada bulamadım. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...