İçeriğe Yönlendir

A3 İnceleme


Ozlem Kaya

Recommended Posts

Furkan Tanrıveren

Sani, otomatik fark yükseklik ayarı mevcut, kendisi ayarlıyor yani.

 

Cem Bey çok teşekkürler sözleriniz ve dilekleriniz için.

Marikan teşekkürler:) Asıl ben teşekkür ederim sayende kablolarım ve çakmak girişlerim tamam  :flowers:

 

Teşekkürler Cem Bey, olmuşken RS3 olsun hazır vergiler de yükselmişken  :D

 

Vallahi Furkan o kısma hiç girmeyelim, tam bir tüketim canavarıyım:)

S3 benim :p

 

Kim demiş  :p

Teşekkür ederim Oğuz Bey aracı almadan aylarca araştırma yaptım, o paraya alınabilecek en iyi araçtı, ve kararımdan ötürü çok mutluyum. Dediğiniz gibi makyaj geliyor diye kampanya da yapıldı, gerçekten cazip fiyata aldım özellikle şimdi bu yeni ÖTV zamları gelirse aracımın değeri haylı artacak gibi, bakalım.

Abla yakıt benden araç senden A3e su gibi maozotu içittiri veririm valla :) 

Ama yakıt bakımından 2014 toyota corollayı verdiler bana arabaya bastım bastım 5litre bi araba bukadar m az yakar ben pes dedim:)

50tllik mazot ile sincandan polatlıya polatlıdan havaalanı havaalanından sincana hızım 150 klima açık mazot bitti :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya

özlem hanım gerçekten çok başarılı bir anlatım olmuş. ancak daha öncede bahsettiğim gibi 1.4 tfsı 150 hp olan aracı keşke test etseydiniz. benim aracım 125 hp olmasına rağmen ikisi arasında çok fark var. yakıt tüketimi olarak şehir dışı 5,5 lt ve şehir içi sıkışık trafikte 7,6 lt gibi değerler gördüm İstanbul da trafikte. 150 hp olan araçla yaklaşık 1 ay kadar kullandım ve gerçekten çok fark aralarında.

şu aracım tekrar serviste ve tahsis edilen 140 hp lik bir araç var bununla bile aralarında çok fark var. 

birde koltuk seçimini keşke sport paket koltukları ile değişim yapsaydınız. aracımı yenileme gibi bir düşüncem var ve eğer a3 alırsam kesinlikle bu koltukları tercih edeceğim. koltukların arka kısmı çok güzel sırtı kavrıyor. iki farklı kolla yükseklik ayarı var, ön tarafı kaldırıp arka tarafı biraz daha indirince çok rahat bir kullanım sunuyor. ayrıca önde bulunan uzatmayı uzatarak uzun yolda diz altı boşluğunu tam dolduruyor ve araç kullanmak daha az yoruyor insanı.

aracınız tekrar hayırlı olsun. Rabbim kaza bela vermesin inşallah.  :nazar:

bu gün belki alırsın  :p

Mehmet Bey, teşekkür ederim öncelikle. 1.4 TFSI 150HP test araçlarında yok, aracı biliyorum başka bir arkadaşım da denemiştim, performansı harika tabiki. Ama ben de diğer konuda belirttiğim gibi, yakıt - performans denklemine baktım ve bu aracın yaptığı ekonomiden memnun kaldım. Yazılarımda subjektiflikten ve sürüş tarzının gösterdiği değişkenlikten bahsettim, benim sürüş tarzımla o araçla yakıt tüketimim çok daha fazla olacaktı bundan eminim, dizelden çok çok memnunum, alırken ucuz, yakarken ucuz, çok seviyorum bu motoru, özellikle şehir ıçı sık kullanımda şiddetle tavsiye ediyorum, ve sözlerimi tekrar edeyim :)  burası Türkiye olmasaydı alacağım motor en az 2.0 olacaktı. Yine de teşekkürler görüşleriniz için.  :flowers: 

 

Yazı çok güzel olmuş... Çok güzel bilgiler ve deneyimler mevcut... Nedendir bilmem ama A3 ü hiç bir zaman beğenmedim ben tabi ki zevkler ve renkler tartışılmaz... :) Emeğinize sağlık...

Erkut Bey çok teşekkürler sözleriniz için :flowers:

Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya

Tekrardan güle güle kullanın. Elinize sağlık güzel konu olmuş

Çiğdem Hanım teşekkürler, çok saolun.  :flowers:

 

Merak ettiğim bir soru vardı şimdi benim kullandığım araç Renault. Otomatik Edc şanzımana sahip Manuel e aldığımda devir sonuna geldiğinde vitesi kendisi yükseltiyor. Sizin S tronicte böylemi manuelde gazı diplediğinizde kendisi atıyormu ?

Ebrar Bey, M moda alıp gaza bastıkça vitesi artırmadığınız takdirde rpm 5000'i geçtiği an kendisi üst vitese atıyor. Tam tersi için de aynı durum geçerli, belli bir hızda giderken vitesi gereğinden fazla küçültmek isterseniz ona da izin vermiyor. 

 

Klavyenize sağlık :good1:

Eren Bey teşekkürler, sizlere teşekkürler, okudunuz emek verdiniz.

İyi günlerde kullanın. Ayrıca belgesel tadında inceleme ve bilgilendirme için teşekkürler.

Hayrettin Bey çok teşekkürler, umarım faydalı olmuştur.  :)

Tebrik ederim güzel olmuş renk far jant kombinasyonunu beğendim :)

Mertcim teşekkür ederim. Ben de jantları sevemedim gitti :(  kışın benle kalacaklar da yaza inşallah değişecekler.

Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya

Güzel bir inceleme yazısı olmuş. Belki konfor başlığı altında soğuk havalarda araç içi ısıtmasına dair bir kaç satır yazı ilave edilebilir diye düşünüyorum.  Ben Eskişehir'in ayazından bıkıp dizelden benzinliye geçmiştim. :)

Güle güle kullanın.

Sevgin Bey teşekkür ederim. Haklısınız, o konuda hiç bilgi vermemişim. Açıkcası yazıyı hazırlamam 1 ay kadar bir zamanımı aldı ve o zaman hiç ısıtmayı kullanmamıştım :D  O yüzden değinmemişim. Son 1 haftadır yoğun olarak sabahları kullanıyorum. Bilirsiniz benzinli araçlar çabuk ısınır çabuk soğur. Dizeller de geç ısınır geç soğur, ama benim aracım benzinli araçtan daha çabuk ısınıyor,(aynı mevsim, aynı derece, aynı zaman, aynı saatlerde) ve daha geç soğuyor. 

 

Ayrıca klima kontrolu sürücü için ayrı; yan koltuk ve arka koltuklar için beraber olmak üzere, ayrı ayrı ayarlanabiliyor, onu çok sevdim. Çok üşüyen bir insanım ve çoğunlukla aracımın içini ılık tutuyorum yanımdaki ve arkadaki yolcuları bunaltıyordum fakat kişiye özel olması işimi kolaylaştırdı. Tekrar teşekkürler güzel sorunuz için, sayenizde bu özellikten de bahsetmiş oldum. :flowers:

Gece yarısı yazmayı unutmuşum güzel inceleme olmuş [emoji106]

 

Teşekkürler Samet.

:nazar:

Teşekkürler Eren Bey.

Maşallah tebrik ederim...[emoji106]

Selçuk Bey teşekkürler... :flowers:  :flowers:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Bir doktor arkadaşım spor paket sedan bir a3 aldı. Hız sabitleyici yok araçta dedi. Bana çok şaşırtıcı geldi.

Yorum bağlantısı
Kadir Pulat

Birgün audi almaya karar verirsem (ki bu çok zor) bu aciklamayi dikkate alacağım hayırlı olsun güle güle kullanmak dileğiyle

Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya

Birgün audi almaya karar verirsem (ki bu çok zor) bu aciklamayi dikkate alacağım hayırlı olsun güle güle kullanmak dileğiyle

Kadir Bey tesekkurler, Allah herkese gonlundeki arabayi kazasiz belasiz nasip etsin.

Yorum bağlantısı
Yusuf Bakır

Maşallah özlem hanim araci a dan z ye kadar döktürmüşsunuz.Nazar deymesin [emoji122] [emoji122]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya

Maşallah özlem hanim araci a dan z ye kadar döktürmüşsunuz.Nazar deymesin [emoji122] [emoji122]

Tesekkur ederim Yusuf Bey[emoji56]

Amin.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ozlem Kaya

KIŞ TECRÜBELERİ

 

 

Merhaba,

 

Bilmeyen üyelerimiz çoktur tabiki, A3 benim ilk; dizel, otomatik, turbolu, sis farlı, güvenlikli aracımdır. Aracımı Haziran ayında almıştım, ilk yazımızı, ilk uzun yolumuzu yaptık bile, tecrübelerim gayet iyiydi. 

 

Ama tabiki ilk kışıma gelince, belki yorum yapmak için erken ama gözlemlerim değişirse yine sizlerle paylaşacağım. 

- Öncelikle kış diyince aklımıza ilk gelen şey ısınma, en azından benim için, dizel geç ısınır bilinen gerçeğini test ettim. Sabahları ilk çalıştırma ve hareket sonrası ısınmasını beklediğiniz süreçte hararet; tam 4 çizgi olmasa da 2-3 çizgi oluyor ve önceki aracımla birebir aynı zamanda bu aşamaya geliyor. (Bu arada Turboya zarar vermemek için 90 üstüne çıkmıyorum) yani motoru yorarak yüksek hızla harareti artırmıyorum). Isı konusuna dönersek tekrar, aracımda yardımcı ısıtıcı bulunmakta ve bu Webasto gibi yakıtla değil, elektrikle çalışmaktadır, bu yüzden dizel motor geç de ısınsa, arabanın içi çok sıcak olmasa da sizi üşütmüyor, ılık bir atmosfer oluyor. Yazımın içeriğinde de değindiğim gibi, yalıtım gerçekten çok başarılı, (ısı yalıtımlı camlar mevcut) önceki aracım veya arkadaşlarımın araçlarında gözlemlediğim; kaloriferi kapatırsınız seri şekilde soğur idi. Oysa bu aracımda bu ısının beklenilenden daha fazla korunabildiğini gördüm. Isı açısından beni gayet mutlu etti.

Genelde tek başıma oluyorum bu yüzden ciddi bir buğu ile karşılaşmadım, ama yine de ilk çalıştırma ve hareket sonrasında cama veriyorum ısıyı.

 

- Yola tutunma, buz, kar vs değerlendirmesi tek başına araçla olmaz tabiki, sürücü ve lastikleri de hesaba katarsak; Sürücü ben, lastikler Good Year Ultra Grip 9 olmak kaydıyla: Yola tutunmada ve hakimiyette sorun yaşamadım, karda test ettiğimde ise, lastikleri çok sevdim hiç kayma veya patinaj yaşamadım ama ıslakta sevmedim hiç kaydım bir kaç kez. Aracım ağır olduğu için de bana güven veriyor açıkcası Polo'daki uçacakmış hissi bununla beraber gitti. Tecrübe edemediğim ve merak ettiğim tek şey, yokuş aşağı bir şekilde karda kayarsa otomatik şanzımanı nasıl kontrol edeceğimdir, manuelde debriyajla vitesle vs kontrol daha bende gibi hissediyordum bundaki tek çekincem o şu an.

 

- Ailemle şehir dışı yolculuğa çıktık dün ve akşam geç saatleri idi, Elmadağ'ı bilen bilir, çok can yakmıştır virajları. Elmadağ'da yoğun sis ve doluya yakalandım, yerler feciydi ve zaman zaman zorlandığım oldu, sis farlarını denedim hemen (Polomda sis farım da yoktu), ve sis farları bana ciddi bir yardımcı oldu, kısalardan daha kısa bir mesafeyi oldukça etkin aydınlattı ve yolu görmemde fayda sağladı bana. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar

KIŞ TECRÜBELERİ

Merhaba,

Bilmeyen üyelerimiz çoktur tabiki, A3 benim ilk; dizel, otomatik, turbolu, sis farlı, güvenlikli aracımdır. Aracımı Haziran ayında almıştım, ilk yazımızı, ilk uzun yolumuzu yaptık bile, tecrübelerim gayet iyiydi.

Ama tabiki ilk kışıma gelince, belki yorum yapmak için erken ama gözlemlerim değişirse yine sizlerle paylaşacağım.

- Öncelikle kış diyince aklımıza ilk gelen şey ısınma, en azından benim için, dizel geç ısınır bilinen gerçeğini test ettim. Sabahları ilk çalıştırma ve hareket sonrası ısınmasını beklediğiniz süreçte hararet; tam 4 çizgi olmasa da 2-3 çizgi oluyor ve önceki aracımla birebir aynı zamanda bu aşamaya geliyor. (Bu arada Turboya zarar vermemek için 90 üstüne çıkmıyorum) yani motoru yorarak yüksek hızla harareti artırmıyorum). Isı konusuna dönersek tekrar, aracımda yardımcı ısıtıcı bulunmakta ve bu Webasto gibi yakıtla değil, elektrikle çalışmaktadır, bu yüzden dizel motor geç de ısınsa, arabanın içi çok sıcak olmasa da sizi üşütmüyor, ılık bir atmosfer oluyor. Yazımın içeriğinde de değindiğim gibi, yalıtım gerçekten çok başarılı, (ısı yalıtımlı camlar mevcut) önceki aracım veya arkadaşlarımın araçlarında gözlemlediğim; kaloriferi kapatırsınız seri şekilde soğur idi. Oysa kendi aracımda bu ısının beklenilenden daha fazla korunabildiğini gördüm. Isı açısından beni gayet mutlu etti.

Genelde tek başıma oluyorum bu yüzden ciddi bir buğu ile karşılaşmadım, ama yine de ilk çalıştırma ve hareket sonrasında cama veriyorum ısıyı.

- Yola tutunma, buz, kar vs değerlendirmesi tek başına araçla olmaz tabiki, sürücü ve lastikleri de hesaba katarsak; Sürücü ben, lastikler Good Year Ultra Grip 9 olmak kaydıyla: Yola tutunmada ve hakimiyette sorun yaşamadım, karda test ettiğimde ise, lastikleri çok sevdim hiç kayma veya patinaj yaşamadım ama ıslakta sevmedim hiç kaydım bir kaç kez. Aracım ağır olduğu için de bana güven veriyor açıkcası Polo'daki uçacakmış hissi bununla beraber gitti. Tecrübe edemediğim ve merak ettiğim tek şey, yokuş aşağı bir şekilde karda kayarsa otomatik şanzımanı nasıl kontrol edeceğimdir, manuelde debriyajla vitesle vs kontrol daha bende gibi hissediyordum bundaki tek çekincem o şu an.

- Ailemle şehir dışı yolculuğa çıktık dün ve akşam geç saatleri idi, Elmadağ'ı bilen bilir, çok can yakmıştır virajları. Elmadağ'da yoğun sis ve doluya yakalandım, yerler feciydi ve zaman zaman zorlandığım oldu, sis farlarını denedim hemen (Polomda sis farım da yoktu), ve sis farları bana ciddi bir yardımcı oldu, kısalardan daha kısa bir mesafeyi oldukça etkin aydınlattı ve yolu görmemde fayda sağladı bana.

Güzel bir paylaşım olmuş. Elinize sağlık. Yalnız poloyu o kadar gömmüşsünüz ki bilmeyen at arabası sanacak.[emoji107] [emoji107] [emoji107] Kara kuzuyu tekrardan güle güle kullanın...
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya

Güzel bir paylaşım olmuş. Elinize sağlık. Yalnız poloyu o kadar gömmüşsünüz ki bilmeyen at arabası sanacak.[emoji107] [emoji107] [emoji107] Kara kuzuyu tekrardan güle güle kullanın...

Teşekkürler İnan Bey, Polo derken bile Polom diyorum dikkat ettiyseniz, öyle anlaşılmasına çok üzüldüm  :(  :(  :(  Çünkü beni tanıyanlar bilir hala Polom da Polom diyen bir insanım inanın, aylarca buna alışamadım hala özlüyorum; Polomun yeri bende çok başka. Ama teknik spekler olarak baktığımızda olan/olmayan sonuç bu şekilde :( Comfortline idi aracım, sis farım, ESPm, vs bile yoktu. 

Tanıyanlar yorum yazarsa Poloma hala sürmekte olan aşkımı anlatırlar :) , teşekkür ederim yorumunuz için kendimi ifade etme fırsatım oldu.  :flowers:  :flowers:  :flowers:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sertaç Karginer
(düzenlendi)

Teşekkürler İnan Bey, Polo derken bile Polom diyorum dikkat ettiyseniz, öyle anlaşılmasına çok üzüldüm :(:(:( Çünkü beni tanıyanlar bilir hala Polom da Polom diyen bir insanım inanın, aylarca buna alışamadım hala özlüyorum; Polomun yeri bende çok başka. Ama teknik spekler olarak baktığımızda olan/olmayan bu şekilde idi:( Comfortline idi aracım, sis farım, ESPm, yoktu.

Tanıyanlar yorum yazarsa Poloma hala sürmekte olan aşkımı görebiliriz, teşekkür ederim yorumunuz için kendimi ifade etme fırsatım oldu. :flowers::flowers::flowers:

Ben seni çok iyi anlıyorum[emoji4] tarihinde Sertaç Karginer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya

Ben seni çok iyi anlıyorum[emoji38]

:) Buradan söylenecek şey değil ama inan Sertaç 2 saat ağladım adam kaporayı elime verdiğinde, o kadar zor ayrıldım, o kadar zor ayrıldım ki anlatamam, hala özlüyorum. Ne zaman trafikte görsem içim bir cız ediyor  :elveda: ister inan ister inanma (deyim yerindeyse)  :)​ 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

KIŞ TECRÜBELERİ

Tecrübe edemediğim ve merak ettiğim tek şey, yokuş aşağı bir şekilde karda kayarsa otomatik şanzımanı nasıl kontrol edeceğimdir, manuelde debriyajla vitesle vs kontrol daha bende gibi hissediyordum bundaki tek çekincem o şu an.

 

 

Audi, aracın rampa iniyor olduğunu bilecek, vitesi buna göre seçecek.. Normalde 1600-1800 devirde vites büyütüyorsa, rampa aşağı ve gaza basmıyorsan bu devir bandı 3000 devirlere  çıkacak.. Dolayısı ile motor kompresyonundan yine faydalanmış olacaksın. 

Bu yetersiz gelirse, Manuel mod.. ;) Sen müdahale edeceksin... 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

KIŞ TECRÜBELERİ

 

Elmadağ'da yoğun sis ve doluya yakalandım, yerler feciydi ve zaman zaman zorlandığım oldu, sis farlarını denedim hemen (Polomda sis farım da yoktu), ve sis farları bana ciddi bir yardımcı oldu, kısalardan daha kısa bir mesafeyi oldukça etkin aydınlattı ve yolu görmemde fayda sağladı bana. 

 

Çok doğru bir karar verip uygulamışsın... 

 

Aşağıdaki test resmi bana ait.. 

Sol tarafta kısa farlar yanıyor, Sağ tarafta sadece sisler açık ve aynı anda çekilmiş fotoğraflardır. 

 

AnkDgQ.jpg

 

Resimde görmemiz gerek şu.. : 

 

Kısa farlar göz hizasında bir ışık veriyor, ışık önüne; sis, kar, yağmur gibi bir nesne gelirse buna çarpan ışık geri dönüyor ve bize yansıyıp, görüşümüzü kısıtlıyor.. 

Sis farı ışık kaynağını yere yakın bir seviyeye çektiği için bu yansıma yaşanmıyor ve görüş alanımız uzayıp, görüş kalitesi artıyor.. 

 

Bu sebeplerledir ki, yağış ve siste uzun farlar ile yolculuk yapılamaz.. Özellikle sisli havada önümüzde bir duvar oluşur.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Audi, aracın rampa iniyor olduğunu bilecek, vitesi buna göre seçecek.. Normalde 1600-1800 devirde vites büyütüyorsa, rampa aşağı ve gaza basmıyorsan bu devir bandı 3000 devirlere  çıkacak.. Dolayısı ile motor kompresyonundan yine faydalanmış olacaksın. 

Bu yetersiz gelirse, Manuel mod.. ;) Sen müdahale edeceksin... 

dsg anlıyor yokuş indiğini frene dokununca vites küçültmeye başlıyor. :yes:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...