Cumhur Ercan 12 Kasım 2016 Paylaş 12 Kasım 2016 (düzenlendi) Arkadaşlar öncelikle merhaba;sitede yeni ford sahibi olarak sürçi lisan edersem affola.2003 Tdci comfort(210.000de) fiestam var,sizlere bir kaç sorum olacak aydınlatırsanız sevinirim. 1-fiestamın ilk önce akü ışığı yanmaya başladı,akabinde akşamları farları ilk açtığımda cızırtı şeklinde bir ses gelmeye başladı ve farlarda dalgalanmalar meydana geliyor.akü ışığı yanıyor belli süre sonra sönüyor.akünün bitmek üzere olduğunu düşünüyorum.bir keresinde hiç ateşleme yapmadı,takviye ile çalıştırdık ondan sonra normale döndü.Sorun aküden midir?akü markaları,amper ve fiyatları ile ilgili bilgi verirseniz sevinirim. 2-Akünün akabinde EAC(electric air control) fail diye bir hata vermeye başladı ve araç açılıştan sonra ilk beş on dk.ya kadar 2000 devirin üstüne çıkmıyor gaz yemiyordu,sonra normale dönüyor.Ve enteresan bir şekilde özellikle soğuk havalarda hiç çalışmıyor,çalıştığı zamanda beyaz duman atıyor.Samsundaki servis tekforda gösterdim bilgisayara bağladı ve enjektörlerin kaçırdığını söyledi."yeni enjektör 3000 tl civarı olacağından, bakımını yaparız" dedi "sökmesi 150-200 tl bakımı enjektörlerin durumuna bağlı olarak 800-1000 arası değişir" dediler.Sizce en az maliyetle nasıl bir yol izlemeliyim? Bana bunlarla ilgili bilen arkadaşlarımız yardımcı olursa sevinirim.Şimdiden teşekkürler. 11 Ağustos 2017 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Kasım 2016 Paylaş 13 Kasım 2016 EAC Fail hatası forumda mevcut. Önce akünüzü değiştirin. Bence geri kalan sorunlar çözülecek. Akü değişiminde teybinizin kodunu bulun öncesinde. 1 Yorum bağlantısı
Cumhur Ercan 13 Kasım 2016 Yazar Paylaş 13 Kasım 2016 Teşekkürler Sani bey ; ilk işim önce aküyü değiştirmek olacak,akabinde forumdan durum değişikliğine bakarak malumat vereceğim ki diğer aynı sorunla karşılaşan forum üyeleri faydalanabilsin.Kusura bakmayın yeni üye olduğum için açılmış konuyu tekrar açtım. Yorum bağlantısı
Cemil Akyol 14 Kasım 2016 Paylaş 14 Kasım 2016 şarj dinamosunun üzerine bağlanan kalın kabloyu kontrol edermisiniz gevşeklik varmı 1 Yorum bağlantısı
Cumhur Ercan 13 Aralık 2016 Yazar Paylaş 13 Aralık 2016 Enjektör ve eac fail hatası konusunu(kabusunu) tazeleyeyim istedim. ilk önce selamlar arkadaşlar;Akü ışığının yanmasına müteakiben EAC fail hatası almaya başladığımı ve akabinde aracın hatalı bir şekilde çalışmaya başladığından ve sonra da soğuk havalarda hiç çalışmamaya başlamasıyla kabusum başladı. -Aküyü ölçtürdüm "abi akünün daha ömrü var al sana würth'ün bu katkısını vereyim mazot deposuna dök birşeyciğin kalmaz" dediler 50 tl ye kastırdılar,faydası vardır dedim kullandım -Yine Eac yakamı bırakmadı, Samsun'da euroford özcan ustaya gittim "bilgisayara bağladı,abi enjektörlerde önemli bir sorun gözükmüyor yazılım yükleriz geçer,yazılım sonucu egr de hata veriyordu devre dışı bırakalım sorun kalmaz "dedi 120 tl yazlım yükledi egr devre dışı kaldı,70 lt de kış geliyor diye antifiriz koydurdum(malum kış geliyor arabamı da yaptırdım kullanırım ümidi )170tl ödedim ve kurtuldum sandım -Eac kabusu daha yeni başlıyormuş meğer.. Yine hata vermeye devam etti,usta enjektörler sorunlu deyip sıfır enjektöre 1500 tl istedi,çıkma bir enjektör takımı varmış benimkinin gövdesine çıkmaların meme uçlarını takarak bana 700 tl ye yaparız dedi!?Yaaaav tmm ona da tmm dedim 700 tl ustanın eline sayarak arabamı 1 hafta önce aldım,ama 1 hafta boyunca araba hep bir tekleme ,anlık bir irkilme, hali ile çalıştı...eac fail vermedi bu esnada -Eac is coming BACK!!! Evet dün yine yolda giderken orta hızda araba küt diye kapandı.ne ışık ne bir ses yolun ortasında giderken stop etti,acele ile çalıştırdım tabi trafik var arkada,apar topar tekleye tekleye evin yakınlarına park ettim. sabah ise yine euroford servisine bıraktım,usta pompacıya gösterecekmiş!? Hiç ümidim yok ama bekliyorum ne olacak? Sizce ne yapmalıyım?Enjektör takımları 2 bin tl ler den başlıyor sıfırı,çıkmaları randıman verir mi?Ne yapacağımı şaşırmış durumdayım,boyna para ödüyoruz ortada araba yok??? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Aralık 2016 Paylaş 13 Aralık 2016 o rakama gerçek enjektör yoktur. sıfır orjinal yani. 1 Yorum bağlantısı
Cumhur Ercan 13 Aralık 2016 Yazar Paylaş 13 Aralık 2016 o rakama gerçek enjektör yoktur. sıfır orjinal yani Üstadım sanki daha korkunç rakamlardan bahsedecekmişsin gibi kötü bir his kapladı içimi,umarım yanılıyorumdur.Ne kadardır fiyat orijinal 2003 1.4 tdci enjektör set? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Aralık 2016 Paylaş 13 Aralık 2016 her gün değişiyor rakamları ancak 1500 değil orası bellidir. öncelikle arıza iyi tespit edilmeli. genelede enjektör arızasından bir anda stop etmez motor yolda giderken. vakvak geri kaçırıyor gibi basit bir şey de olabilir. eac fail yazısının belli tek bir arızası yoktur o genel bir arıza kodudur. ayrıca fiesta enjektörleri revcize edilirise kodlanması gerekir. usta da o makina varmıydı? enjekytörleri bağlayarak kodlar. arabayı değil 1 Yorum bağlantısı
Cumhur Ercan 13 Aralık 2016 Yazar Paylaş 13 Aralık 2016 her gün değişiyor rakamları ancak 1500 değil orası bellidir. öncelikle arıza iyi tespit edilmeli. genelede enjektör arızasından bir anda stop etmez motor yolda giderken. vakvak geri kaçırıyor gibi basit bir şey de olabilir. eac fail yazısının belli tek bir arızası yoktur o genel bir arıza kodudur. ayrıca fiesta enjektörleri revcize edilirise kodlanması gerekir. usta da o makina varmıydı? enjekytörleri bağlayarak kodlar. arabayı değil Üstadım bahsettiğim servis ford'un yetkili servislerinden sanıyorum,yani ford'un bilgisayar sistemini felan kullanıyor.Bu bilgiyi verdiğiniz iyi oldu revize sonrası kodlanıp kodlanmadığını soracağım kendisine.Yani bağlantıyı enjektörlere yapıp öyle kodlamasını yapacak. Birde ben yanlış biliyorsam düzeltin lütfen,enjektör denen organ kalbe yani motora kan(mazot) püskürtüyor değil mi?Sonuçta kaçak varsa veyahut bir dengesizlik varsa yukarı devirlerde de enjektör zafiyetinden dolayı sorun çıkarması gerekmiyor mu?Ama beni aracım tabir yerindeyse üst devirlerde köpek gibi koşturuyordu eac fail verdiğinde dahi.Kafam iyice karıştı,ustanın insafına veya tecrübesine kaldık. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Aralık 2016 Paylaş 13 Aralık 2016 arabayı değil dediğim. ids değil. enjektöre ait kodlama makinası. ids değil. yetkili servislerde bulunmaz, enjektörcüde bulunur eac fail yazsa da gidişte çekiş farkı olmayabilir zira enjektörle ilgisi olmayabilir arızanın 1 Yorum bağlantısı
Cumhur Ercan 13 Aralık 2016 Yazar Paylaş 13 Aralık 2016 arabayı değil dediğim. ids değil. enjektöre ait kodlama makinası. ids değil. yetkili servislerde bulunmaz, enjektörcüde bulunur eac fail yazsa da gidişte çekiş farkı olmayabilir zira enjektörle ilgisi olmayabilir arızanın Teşekkürler Üstadım anladım,verdiğiniz bilgilerle ustaya soracağım enjektörcüye/pompacıya yolladım demişti zaten aracı,soracağım kodlaması yapılmış mı diye?Kodlama olmadığında enjektör düzelmiş olsa dahi hatayı veriyor demeki.? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Aralık 2016 Paylaş 13 Aralık 2016 ilk olarak yakıt hattına bakmalı vakvak meşhurdur. geri kaçırabilir hortumda yırtık delik olabilir hava yapabilir. küt diye stop denince ilk o gelir akla 1 Yorum bağlantısı
Cumhur Ercan 13 Aralık 2016 Yazar Paylaş 13 Aralık 2016 ilk olarak yakıt hattına bakmalı vakvak meşhurdur. geri kaçırabilir hortumda yırtık delik olabilir hava yapabilir. küt diye stop denince ilk o gelir akla yol ortasında stop etmesi ve ilk defa oldu.normalde hata kodunu verdiğinde dahi sadece 2bin devirin sütüne çıkmıyordu 5-10dk sonra normale dönüyordu.Serviste enjektör memelerini değişmesinden sonra cereyan etti bu olay,par yeri bulana kadar da araç sürüne sürüne gitti park yerine. Yorum bağlantısı
Erhan Tezcan 6 Ağustos 2017 Paylaş 6 Ağustos 2017 2005 fiesta tdcı aracım var arkadaslar.enjektörlere yakıt girişi olan hortumu bi resimle gösterir misiniz Yorum bağlantısı
Recommended Posts