Ümmet Cömert 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 Merhaba arkadaslar benım 96 model escort clx efı motor aracım var ve hararet sorunu var radyator degıstı termostat degıstı su boruları degıstı fan musuru yaz lık takıldı hararet musuru degıstı radyator fanı degıstı devırdaım de degıstı sılındır kapak contası da degıstı ama yıne ısı normal yazısındakı L harfını gecıyor cok soguk havada bıle aynı yag yakma su eksıltme kesınlıkle yok ve ısı soguk havadada sıcak havadada aynı hızda yukselıyor yavas yavas ve bır cozum bulamadım basına boyle bır olay gelen varsa yardımcı olursanız sevınırım Yorum bağlantısı
Misafir 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 Merhaba arkadaslar benım 96 model escort clx efı motor aracım var ve hararet sorunu var radyator degıstı termostat degıstı su boruları degıstı fan musuru yaz lık takıldı hararet musuru degıstı radyator fanı degıstı devırdaım de degıstı sılındır kapak contası da degıstı ama yıne ısı normal yazısındakı L harfını gecıyor cok soguk havada bıle aynı yag yakma su eksıltme kesınlıkle yok ve ısı soguk havadada sıcak havadada aynı hızda yukselıyor yavas yavas ve bır cozum bulamadım basına boyle bır olay gelen varsa yardımcı olursanız sevınırım Peki tüm bu işlemler sonucunda bir yere kadar yükselip orada kalıyor mu, yoksa stop etmezseniz yükselmeye devam mı ediyor. Yorum bağlantısı
Ümmet Cömert 7 Aralık 2016 Yazar Paylaş 7 Aralık 2016 Peki tüm bu işlemler sonucunda bir yere kadar yükselip orada kalıyor mu, yoksa stop etmezseniz yükselmeye devam mı ediyor. yulselmeye devam edıyor ortalama 30 km falan gıdınce sona gelıyor kırmızıya dayanıyor 100km hızı gecınce oluyor daha dusuk hızlarda sıkıntı yok fan M harfınde acıyor ama ısı durmuyor sureklı yukselıyor Yorum bağlantısı
Misafir 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 yulselmeye devam edıyor ortalama 30 km falan gıdınce sona gelıyor kırmızıya dayanıyor 100km hızı gecınce oluyor daha dusuk hızlarda sıkıntı yok fan M harfınde acıyor ama ısı durmuyor sureklı yukselıyor Fan açtığı halde hararetin yükselmeye devam etmesi arıza tespitini iyice güçleştiriyor. Raydatörün önünde veya arkasında hava geçişini engelleyecek herhangi bir şey yok değil mi? Bir de (zayıf bir ihtimal ama) V kayışının gerginliğini kontrol ettirin. Aracın fanı çalışmaya başladıktan bir süre sonra duruyor mu, yoksa çalışmaya devam mı ediyor. Hararet yükselmeye devam ederken fanın hiç durmaması gerekli. Eğer fan belli aralıklarla çalışıp duruyorsa devirdaim pompası, termostat, hararet müşürü ve gösterge sırasıyla kontrol edilmeli. Yani aracınız gerçekten hararet mi yapıyor, yoksa sistem soğutma sıvısının sıcaklığını fazla mı gösteriyor önce o tespit edilecek. Yorum bağlantısı
Ümmet Cömert 7 Aralık 2016 Yazar Paylaş 7 Aralık 2016 Fan calısmaya devam edıyor ranyatorun onunde klımanın radyatoru var ondada her hangı bır bır sey yok havayı engellıyecek degısmeyen bır gosterge kaldı oda saglam gorunuyor termostat devırdaım falan degıstı sogutma sıstemınde hersey degıstı contadan dedıler contayıda degıstır dık sorun cozulmedı Yorum bağlantısı
Misafir 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 Fan calısmaya devam edıyor ranyatorun onunde klımanın radyatoru var ondada her hangı bır bır sey yok havayı engellıyecek degısmeyen bır gosterge kaldı oda saglam gorunuyor termostat devırdaım falan degıstı sogutma sıstemınde hersey degıstı contadan dedıler contayıda degıstır dık sorun cozulmedı Bu durumda, bir gösterge veya sistemin ölçüm hatası değil, gerçekten hararetin yükseldiği anlaşılıyor. Göstergenin değişmesi de sorunu çözmeyecek. Talihsiz bir durum. Sizin aracın soğutma sistemini bilen kullanıcı arkadaşlar da okusunlar bakalım ne önerilerde bulunacaklar. Yorum bağlantısı
Ümmet Cömert 7 Aralık 2016 Yazar Paylaş 7 Aralık 2016 Bu durumda, bir gösterge veya sistemin ölçüm hatası değil, gerçekten hararetin yükseldiği anlaşılıyor. Göstergenin değişmesi de sorunu çözmeyecek. Talihsiz bir durum. Sizin aracın soğutma sistemini bilen kullanıcı arkadaşlar da okusunlar bakalım ne önerilerde bulunacaklar. ınsallah bır cozum bulunur Yorum bağlantısı
Kemal Mert 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 Merhaba, geçmiş olsun. Devirdaim basıncı kontrol edildi mi? Sistemde hava kalmış olabilir mi? Yorum bağlantısı
Ümmet Cömert 7 Aralık 2016 Yazar Paylaş 7 Aralık 2016 Merhaba, geçmiş olsun. Devirdaim basıncı kontrol edildi mi? Sistemde hava kalmış olabilir mi? kontrol edıldı havası alındı Yorum bağlantısı
Kemal Mert 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 kontrol edıldı havası alındı Basınç yeterli yani, öyle mi? Birde antifriz / su oranı nasıl, ölçümlerde antifriz kaç çıkıyor? Yorum bağlantısı
Ümmet Cömert 7 Aralık 2016 Yazar Paylaş 7 Aralık 2016 Evet suyun havası alındı antıfırız ı oşcturmedım ama 3 lıtre antıfırız kalanı su ıle dolduruldu Devırdaim basıncı olculmedı sanırsam nasıl olculur devırdaım degıstı ama basaınc olcmedıler sanırsam Devırdaim basıncı olculmedı sanırsam nasıl olculur devırdaım degıstı ama basaınc olcmedıler sanırsam Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 yarım motora kadar girilmiş ve ibre aynı ise ya ibre bozuksa? manuel olarak su sıcaklığı ölçmeli. su termometresi ile Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 Geçmiş olsun. Eğer her şey normalse ki sizin söylediklerinizden öyle anlaşılıyor, bir ihtimal antifiriz olmadan kullanıldysa motor bloğundaki su kanalları tıkanmış olabilir. Yorum bağlantısı
Misafir 8 Aralık 2016 Paylaş 8 Aralık 2016 yarım motora kadar girilmiş ve ibre aynı ise ya ibre bozuksa? manuel olarak su sıcaklığı ölçmeli. su termometresi ile Fan açması gereken ısıya geldiğinde açıyor ve kapatmıyormuş. Ancak hararet yükselmeye devam ediyormuş. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Aralık 2016 Paylaş 8 Aralık 2016 Su kanalı tıkalı seçenği ağır basmakta Yorum bağlantısı
Koray Demir 8 Aralık 2016 Paylaş 8 Aralık 2016 Soğutma fanı ters dönüyor olabilirMotoru tek yöne dönecek şekilde değil mi bunun yoksa montajdan mı? Yorum bağlantısı
Misafir 8 Aralık 2016 Paylaş 8 Aralık 2016 (düzenlendi) Soğutma fanı ters dönüyor olabilir Yok canım! Olur mu dersin usta? Soketlerin tek yönlü olacağına kuşku duymuyorum ama bu söylediğin sadece içindeki kabloların yerini değiştirerek olabilir. Bunu da kim yapar, niye yapar bilemedim. Sabri Ustada öyle bir hatıra var, yazarsa burada da okuruz. 8 Aralık 2016 tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ümmet Cömert 8 Aralık 2016 Yazar Paylaş 8 Aralık 2016 Yok fan dogru calısıyor fanda sıkıntı yok aracın her hangı bır aksamında calısma sıkıntısı yok Su kanalı da tıkalı olsa sılındır kapak contası degıstırılırken usta fark ederdı heralde tam bılmıyorum ama Yorum bağlantısı
Ümmet Cömert 8 Aralık 2016 Yazar Paylaş 8 Aralık 2016 Arac sadece yuksek hızda ve yuksek devırde hararet sorunu var yanı 3. Vıtesle 2500 devırde falan gıderken hıc bır sıkıntı yok ama 120 km ve daha ust hızlarda ve 3000 devır ustu ısı yukselıyor daha su kaynatmadı o kadar ısıyı yukselttırmedım ısı yukselınce aracı bosa atıyorum 1km falan gıdınce ısı dusuyor devam edıyorum ve soyle de bır sey var ısı gostergesı M harfıne kadar yavas yukselıyor M harfını gecınce hızlanıyor 1 Yorum bağlantısı
Mevlut Kurt 25 Aralık 2016 Paylaş 25 Aralık 2016 Sanirim ust kapaktaki su kanallari tikali iscilik hatasi diye dusunuyorum.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts