Süha Demirtaş 23 Ocak 2017 Paylaş 23 Ocak 2017 Mercedesin Fabrikasyon olarak gerçekten çok kötü egzoz manifol'du yapmış olmasından ötürü bu işleme yöneldim. Aracın motor kodu m111.955 ve teknik bilgileri 2.0lt 163hp kompressor'dür. Egzoz manifold'nun performansa yönelik olması için silindirden çıkan gazların mümkün olduğunca ileri bir noktada birleştirilmesi gerekir. Malesef mercedes bu m111 motorda aşağıdaki resimlerden de anlaşılacağı gibi 3 silindirin gazlarını, 4. silindir ile birleştirip bu şekilde tahliye edecek yapıda dizayn etmiş. Bu yapıda silindir içindeki gazların özellikle üst devirlerde tahliyesini zorlaştırıp kayıplar oluşturmaktadır. Bende özellikle aracımdan performansı üst devir/yüksek hızlarda istediğim için, 4-1 yapısında manifold yapmaya karar verdim. Gelelim imalat ve yapım aşamalarına İnternette daha önceden farklı araçlara yapılmış bir çok manifold inceleyip, kendime en uygun yapıyı bulup çok sevdiğim demir işi yapan bir arakadaşımın yanına gittim Kendisinin ona çizdiğim şekilde kaynaklarını yapabileceğini söylemesi üzerine, parçacıdan manifold contası alıp autocad üzerinden çizmeye başladım. ilk olarak conta yapısına göre 10mm paslanmazdan manifoldun flanş yapısını lazer kesim yaptırarak ürettim. Ardından paslanmaz boru, dirsekler ve redüksiyonları alıp ufak punta kaynakları vasıtası ile boruların gideceği yapıyı oluşturup son ölçü testlerimi yaptım. Testleri bitirdikten sonra tüm ek yerlerinin düzgün bir şekilde paslanmaz kaynağı ile tamamlanıp sağlamlaştırmasını yaptık. Son işlem olarak manifoldu polisaja götürüp parlatıp montajı için sanayiye gelip işlemleri tamamladım. 2016 ocak ayında araca montajı tamamladık ve 1 senedir sorunsuz bir şekilde kullanmaktayım. Performansa etkisi gayet olumlu bir şekilde yansıdı, aracım 4-5 boy kadar hızlandı. Yol testlerinde bol bol tekirdağa kendi aracı ile gelen Mustafa Tüfekçi kardeşime ayrıca teşekkür ederim Gelelim resimlere 12 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 23 Ocak 2017 Paylaş 23 Ocak 2017 Hey maşallah, almanlar mühendislik görsün. 1 Yorum bağlantısı
Osman Ünal2 23 Ocak 2017 Paylaş 23 Ocak 2017 Ustamız maşallah DTX Tv'de ki ustalara taş çıkarıyor helal olsub 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 23 Ocak 2017 Paylaş 23 Ocak 2017 Ne demek abi. Her zaman test ederiz. Bu hafta muayene var. Geçsin kat orta iptal mı etsem diyorum bende 1 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 23 Ocak 2017 Yazar Paylaş 23 Ocak 2017 3 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı: Ne demek abi. Her zaman test ederiz. Bu hafta muayene var. Geçsin kat orta iptal mı etsem diyorum bende Kat + son susturu + kasnak + yazılım = typer'a tokat s2000 ne tokat 6 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: Sadece manifoldu mu kötü yapmış Birde benzin deposunu iki parça yapmışlar oda sıkıntı benim için ? Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 24 Ocak 2017 Yazar Paylaş 24 Ocak 2017 14 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: s2k ya da haber ver ama bilgisi olsun Arkadaşlarınıda çağırsın Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 24 Ocak 2017 Paylaş 24 Ocak 2017 Esikibin ve tayyarlarla dalasmiyoz . Ben 3 lu 5 li seviyorum. Onlarda garibim erkenden limitore takılıyor. 20 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: s2k ya da haber ver ama bilgisi olsun Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 30 Ocak 2017 Yazar Paylaş 30 Ocak 2017 On 24.01.2017 at 21:59, Emre Öğüt yazdı: Abi hayırlı olsun iyi gazlamalar:) teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Recommended Posts