İçeriğe Yönlendir

Turbo dizel motor rölantide uzun süre çalışırsa ne olur?


Misafir

Recommended Posts

Oğuzhan Demir
8 saat önce, Ersen Tapan yazdı:

Ben olsam bir tahta parçasını koltuk ile gaz pedalı arasına sıkıştırarak 1500 devire sabitler çabucak ısınmasını sağlarım. 30- 40 dakika yerine 10 dakikada ısınır.

 

Ben iş gereği bazen saatlerce kırsal alanda kalıyorum, yazın pek sıkıntı değil klima soğutuyor ama kışın araç soğumasın diye bende değnek kullanıyorum. Yoksa yatılmıyor en sıcak araba yarım saat sonra buz kesiyor :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç

rölantide turbo olsun olmasın bir zararı olmaz ama araç çalışır çalışmaz gaz vererek ısıtmaya çalışmak zarar verir, rölantide kısa bir süre çalışıp yağlama olması gereken seviyeye gelince gaz vermek gerek

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Rölantide araç ısıtılmaz. Uzun vadede motora zarar verir.

Sizinde de dediğiniz gibi en az 10-20dk'da ısınır. Soğuk motor ile araç uzun süre çalışmamalıdır. Çünkü aşınmanın en fazla olduğu durumdur.

Bu yüzden bir çok aracın kullanım kılavuzunda aracı rölantide değil, hareket halinde ısıtın diye yazar.

İlk çalıştırmada 30sn-1dk arası beklemek ideal fazlasına gerek yoktur. 

Mümkün olduğunca düşük devirde kullanarak motor ısıtılmalıdr.

Yani tek dert tüketim değildir. 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Neden beklensinki? Marş anından bir kaç saniye sonra yağ ilgili yerlere ulaşıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

15 dk rölantide çalıştırmak yerine 5 dk tur atıp gelmek daha çabuk ısıtır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ebrar Tüfek
On Tuesday, February 07, 2017 at 09:18, Servet Aydın yazdı:

2008 sonrası tüm kangolar ptc ısıtma sistemine sahip, 10 derece ve altında kaloriferi açın aktif olur

 

Ptc ney servet abi. Bizim 2011 Renault Koleos da varmıdır oda dci 

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
25 dakika önce, Ebrar Tüfek yazdı:

 

Ptc ney servet abi. Bizim 2011 Renault Koleos da varmıdır oda dci 

 

Ptc, kalorifer peteği önüne konumlandırılmış elektrikli bir ısıtıcı. Bir nevi fön makinesi yani. Soğuk havalarda kalorifer çok çabuk sıcak hava üflüyorsa vardır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Ptc ney servet abi. Bizim 2011 Renault Koleos da varmıdır oda dci 

Var, 7 veya 10 derece altında ısıtma sistemi aktif olursa çalışan, Serkanın bahsettiği 1.5 kw elektrikli ısıtıcı
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ersin Alan

İşim gereği uzun uzın süreler dizel turbolu araçların içinde saatlerim geçti ve geçmekte malum soğuklarda ısınmak için arada gza yüklenerek veya gezerek 12 13 saat çalıştırıyoruz aracı km de yüksek ve yoğun kullanılan arçalr ama daha büyük sorunlar görmedim yakıt dışında tabi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Motor rolantide çalışsa ne olur çalışmasa ne olur. Yeni nesil araçların hiçbirinde jikle bile kalmadı ısınması için neden hala 30 saniye gibi rakamlar konuşuluyor..Yoldan gelince 1 dakka beklemek yada sabah çalıştırıp 30 saniye beklemek ne kadar luzümsuz hesaplar.Herkes kronometremi tutacak bunlar içn işi gücü yok.Araca biner çalıştırırsın kemerini takar hareket edersin 3-5 saniyede motor yağlanıyor zaten.Turbo zaten bu esnada yağlanmış durumda.Bu turbo olayını ne kadar çok büyütüyorsunuz. Uzun yoldan gelince 1-2 dakika çalıştırmak soğutmakta anlamsız.Bizim basit sıradan araçlarımızda dayanıklı basit motorlar ve  turbolar mevcut.10,000 rpm çeviren motorlar değil hiçbirki, turbo kızsında ısınsında falan feşmekan.200 km hız ile benzinciye girip 5 metre içinde fren yapıp aynı saniyede aracı stop eden kaç kişi gördünüz? Durma noktasına gelene kadar zaten araç rölantiye kadar düşüyor bu esnada turboda min.devire iniyor. Yeni nesil araçların hiçbirinde jikle bile kalmadı.Bu forumda yazı yazanların en az yarısı yeni nesil araçlar ile yetişmişlerken hala bizlerin yani 50-60 yaşındakilerin alışkanlıklarından, bilgilerinden yada sanayilerdeki konuşulan cahil cuhela cümlelerden neden kurtulamıyorsunuz. Çağdaş olmak demek Nişantaşında oturmak, en yeni model telefon yada araba kullanmak en iyi markalardan giyinmek değilki. Çağdaş olmak mantaliteyi düşünce yapınızı değiştirmek o devirin icablarına ayak uydurmaktır...

  • Beğen 16
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Zaman gelir 2-3 saat rolanti de calisir aracim hic bimr sabah beklemem calistirir yola cikarim ama ilk metreler yuksek devirler cevirmem şükür hic sıkıntı da olmadi

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Zaman gelir 2-3 saat rolanti de calisir aracim hic bimr sabah beklemem calistirir yola cikarim ama ilk metreler yuksek devirler cevirmem şükür hic sıkıntı da olmadi

Aynen bu şekilde kullanırım.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Rıdvan Ergün
(düzenlendi)
On 08.04.2017 at 07:29, M.Fatih Yüce yazdı:

Motor rolantide çalışsa ne olur çalışmasa ne olur. Yeni nesil araçların hiçbirinde jikle bile kalmadı ısınması için neden hala 30 saniye gibi rakamlar konuşuluyor..Yoldan gelince 1 dakka beklemek yada sabah çalıştırıp 30 saniye beklemek ne kadar luzümsuz hesaplar.Herkes kronometremi tutacak bunlar içn işi gücü yok.Araca biner çalıştırırsın kemerini takar hareket edersin 3-5 saniyede motor yağlanıyor zaten.Turbo zaten bu esnada yağlanmış durumda.Bu turbo olayını ne kadar çok büyütüyorsunuz. Uzun yoldan gelince 1-2 dakika çalıştırmak soğutmakta anlamsız.Bizim basit sıradan araçlarımızda dayanıklı basit motorlar ve  turbolar mevcut.10,000 rpm çeviren motorlar değil hiçbirki, turbo kızsında ısınsında falan feşmekan.200 km hız ile benzinciye girip 5 metre içinde fren yapıp aynı saniyede aracı stop eden kaç kişi gördünüz? Durma noktasına gelene kadar zaten araç rölantiye kadar düşüyor bu esnada turboda min.devire iniyor. Yeni nesil araçların hiçbirinde jikle bile kalmadı.Bu forumda yazı yazanların en az yarısı yeni nesil araçlar ile yetişmişlerken hala bizlerin yani 50-60 yaşındakilerin alışkanlıklarından, bilgilerinden yada sanayilerdeki konuşulan cahil cuhela cümlelerden neden kurtulamıyorsunuz. Çağdaş olmak demek Nişantaşında oturmak, en yeni model telefon yada araba kullanmak en iyi markalardan giyinmek değilki. Çağdaş olmak mantaliteyi düşünce yapınızı değiştirmek o devirin icablarına ayak uydurmaktır...

Konunun uzmanı değilim, ancak bir çok uzman turbonun sağlığı için stop etmeden bir dakika kadar çalıştırmayı tavsiye ediyor. Belki 100 bin km yi geçmez kullanır satarım diye düşününce turbo elinizde patlamaz, ama sizden sonraki kullanıcı ceremesini çekebilir. Mesela Auto Show dergisinin efsane danışmanı Onno Usta "uzun yoldan geldiğinizde yol arkadaşınız bir dakika kadar rölantide çalıştırılarak teşekkür edilmeyi hak eder" diyordu. Çağdaşlık adına (!) devrin icabı tüketim ekonomisi ise turboların sağlığını bizden sonrakiler düşünsün. Ben biraz fosillik etmekten yanayım; yazık, milli servet ;)

tarihinde Rıdvan Ergün tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
Konunun uzmanı değilim, ancak bir çok uzman turbonun sağlığı için stop etmeden bir dakika kadar çalıştırmayı tavsiye ediyor. Belki 100 bin km yi geçmez kullanır satarım diye düşününce turbo elinizde patlamaz, ama sizden sonraki kullanıcı ceremesini çekebilir. Mesela Auto Show dergisinin efsane danışmanı Onno Usta "uzun yoldan geldiğinizde yol arkadaşınız bir dakika kadar rölantide çalıştırılarak teşekkür edilmeyi hak eder" diyordu. Çağdaşlık adına (!) devrin icabı tüketim ekonomisi ise turboların sağlığını bizden sonrakiler düşünsün. Ben biraz fosillik etmekten yanayım; yazık, milli servet [emoji6]

Start-stop lu araclardan onno usta hic ozur dilemismidir peki...
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Dün 700 km. aralıksız yol yaptım, klima hep açık, durup motoru kontrol edeyim dediğimde kaputu tutunca elimi neredeyse yakacak kadar sıcak olduğunu gördüm, açtığımda yüzüme vuran sıcaklık fenaydı, velhasıl  uzun yol yapıp duracaksanız turbosu olan araçta yazın ve özellikle klimada açıksa kesinlikle biraz beklemeden motor stop edilmez, özellikel dizel bunu sevmez, bir sürü iş makinamız var hepsi cayır cayır sıcakta çalışır ve asla beklemeden turbo ısısı yağ ısısı düşmeden ASLA stop edilmez (konunun uzmanıda diyor CAT-Hitachi-Komatsu vs. de diyor), arabalarımız evet ufak basit motor ve turboya sahip, hiç farketmez, turbo varsa ve ısındıysa az bekleyeceksiniz arkadaşlar, dediğim gibi özellikle yazın klima açık ve uzun yol yaptıysanız, öyle 200 le gitmekte gerekmez,  bu şartlarda 110 la gitmek bile turbonun canına okuyacak ısılara ulaştırır, ufak turbo aksine daha hassas ve dayanıksızdır bu arada...

 

uzun yol yaptın klimada açık, 1 dk. ya kadar bekleyin, öyle stop edin, durdun önce klimayı kapat, az bekle rolantin 10 sn. içinde normal seviyeye inecek, ondan sonra bekleyeceksin, motoru kapatmayacaksın, demedi demeyin, öyle kronaotre tutmaya saate bakmaya gerek yok, biraz oyalanın işte,  tersi durumda hiiç boşa hayaller kurmayın, o turbo 250 bin km. leri zor görür, özelliklede bu sıcakta yarı sentetik ve ucuz yağ kullanılan ve bakımı düzenli olmayan motorlarda.... uzun süre sorunsuz kullanacağım diyenler buna uyacak, net ve kesin.

 

özellikle yazın buna dikkat edin, havalar artık anormal sıcak, saatlerce çalışmış klima devrede yol yapmış aracınızın kaputunu açın bakın, bakalım canınız o motoru stop etmek isteyecekmi... :)

 

uzun yıllar ve km. ler aynı aracı kullanacağım diyenler bu dediklerimi bir kenara yazsınlar arkadaşlar... yeni eski son teknoloji olmasıda farketmez bu arada :rolleyes:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı

klima stop etmeden önce açık ise sanki araba daha farklı bi stop ediyor fan bir müddet çalışıoyor gibi oluyor vs. 

 

birde eski arabamda bu kadar değildi yada hatırlamıyorum ama  bunda dur kalka girince klima açıkken hemen fan devreye giriyor nedeni nedir acaba ?  normal bir durummu 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt

Start/stop olan araçlarda böyle bir durum yok. Aynı motor, aynı turbo... Rölanti işi şehir efsanesi. Kaliteli yağ, zamanında bakım, arabayı çok zorlamadan düzgün kullanım motorun ömrünü uzatacaktır.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
4 saat önce, Rıdvan Ergün yazdı:

Konunun uzmanı değilim, ancak bir çok uzman turbonun sağlığı için stop etmeden bir dakika kadar çalıştırmayı tavsiye ediyor. Belki 100 bin km yi geçmez kullanır satarım diye düşününce turbo elinizde patlamaz, ama sizden sonraki kullanıcı ceremesini çekebilir. Mesela Auto Show dergisinin efsane danışmanı Onno Usta "uzun yoldan geldiğinizde yol arkadaşınız bir dakika kadar rölantide çalıştırılarak teşekkür edilmeyi hak eder" diyordu. Çağdaşlık adına (!) devrin icabı tüketim ekonomisi ise turboların sağlığını bizden sonrakiler düşünsün. Ben biraz fosillik etmekten yanayım; yazık, milli servet ;)

 

Teknoloji çok hızlı değişiyor. Onna Usta'nın o tavsiyesi 2010 yılına ait hikayedir.Yeni aldığım meganedaki start stop'u keşfeden uygun görenlerinde bir bildiği vardır elbette.Zira kimseye danışmadan zırt pırt stop edip duruyor.Şu anda araçtaki en gıcık teknolojik özürde bana göre bu ama ne diyeyim herkes bildiği gibi kullanıyor zaten....Araçları sensörler idare ediyor artık biz direksiyonu tutup gaz yada frene basıyoruz sadece :)

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Start-stop a karşıyım, firmaların donanıma ekliyor olması iyi olduğu anlamına gelmez. Aracımda olsa kapatırım. Uzun süreli kullanımlarda rölantide bekletmeyi tercih ederim.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
17 dakika önce, Mahmut Yurt yazdı:

Start/stop olan araçlarda böyle bir durum yok. Aynı motor, aynı turbo... Rölanti işi şehir efsanesi. Kaliteli yağ, zamanında bakım, arabayı çok zorlamadan düzgün kullanım motorun ömrünü uzatacaktır.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Bazı araçların kullanım kılavuzlarında yazıyor, bekleyin diye. Kia sorento larda araç içine etiket bile yapıştırılmıştır, stop ederken bekleyin diye. 

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
10 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Bazı araçların kullanım kılavuzlarında yazıyor, bekleyin diye. Kia sorento larda araç içine etiket bile yapıştırılmıştır, stop ederken bekleyin diye. 

 

Aynen abi kiaların sürücü kapısının iç kısmında yazıyorceed  kapı cebi ile ilgili görsel sonucu

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Şimdi turboyla,motorla ilgili bir konu değil ama aklıma geldi havanın ısındığı şu zamanlarda klimayı açıyoruz ve sonra zart diye kapatıyoruz veya çalışırken aracı stop ediyoruz. Başlı başına yanlış.. araç stop etmeden önce klima kalorifer durumuna alınarak sıcak hava üflenmeli... Böylece havalandırma boruları içerisinde kalan sonra kötü kokuya dönüşen mantarlar öldürülmeli. Sonra kapatılmalı. Böyle yapanlar o kötü kokuyu hiç hissetmeden klimalarını kullanabilirler. Yapmayanlar ise sürekli koku gidermek için uğraşıp dursunlar yaz boyu :)

 

Not: araç boşaldıktan sonra çoluk çocuk indikten sonra AC off yapılıp kalorifer yüksek bir ısıya alınmalı araçtan inmeli 30 sn yeterli.. Hem bu esnada araçta rolanti de çalışmış olur işte :D Hemen stop edilmemiş olur motor..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt
Bazı araçların kullanım kılavuzlarında yazıyor, bekleyin diye. Kia sorento larda araç içine etiket bile yapıştırılmıştır, stop ederken bekleyin diye. 


Start stop özelliği varmı araçta? Kullanıcı kitapçığına baktım herhangi bir ibare göremedim model yılından dolayı farklılık olmuş olabilir.

http://www.ksmanual.com/engine_start_stop_button-122.html

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Turbo bir araçta yaptığım... 

Hareket edeceğim zaman : Araca bin kontağa bas çalıştır, kemeri tak, el frenini indir, teybi aç yürü.. 

Park edeceğim Zaman : Dur, teybi kapa, el frenini çek, kemeri çöz, stop et.. 

 

 

Klima konusunda, kötü kokuların oluşumunu önlemek için, önce Acc Off yapıp sonra kapamak lazım ama dikkat etmiyorum hiç.. Koku da yapmıyor..  

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...