Ali Cihangiroğlu 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 (düzenlendi) Bir saat önce, Ayhan Onaran yazdı: Şimdi turboyla,motorla ilgili bir konu değil ama aklıma geldi havanın ısındığı şu zamanlarda klimayı açıyoruz ve sonra zart diye kapatıyoruz veya çalışırken aracı stop ediyoruz. Başlı başına yanlış.. araç stop etmeden önce klima kalorifer durumuna alınarak sıcak hava üflenmeli... Böylece havalandırma boruları içerisinde kalan sonra kötü kokuya dönüşen mantarlar öldürülmeli. Sonra kapatılmalı. Böyle yapanlar o kötü kokuyu hiç hissetmeden klimalarını kullanabilirler. Yapmayanlar ise sürekli koku gidermek için uğraşıp dursunlar yaz boyu Not: araç boşaldıktan sonra çoluk çocuk indikten sonra AC off yapılıp kalorifer yüksek bir ısıya alınmalı araçtan inmeli 30 sn yeterli.. Hem bu esnada araçta rolanti de çalışmış olur işte Hemen stop edilmemiş olur motor.. duracağın noktaya gelmeden önce klimayı kapatıyorsun fan açık kalıyor o kadar, gerek yok sıcağa almana, bakteri tozlu ortamdan ve kirli polen filtresi yüzünden olur, sıcağa alman bakteriyi öldürmezde oluşumunuda önlemez, oluşmasına zemin oluşmasınıda engellemez kardeş, koku olmasın istiyorsan durmadan önce klimanı kapat, polen filtreni temiz tut yeter Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Turbo bir araçta yaptığım... Hareket edeceğim zaman : Araca bin kontağa bas çalıştır, kemeri tak, el frenini indir, teybi aç yürü.. Park edeceğim Zaman : Dur, teybi kapa, el frenini çek, kemeri çöz, stop et.. Klima konusunda, kötü kokuların oluşumunu önlemek için, önce Acc Off yapıp sonra kapamak lazım ama dikkat etmiyorum hiç.. Koku da yapmıyor.. uzun yol ve klima açık gittysen stop etmeden önce, teybi kapa kemeri çöz + in bagajı aç eşyaları almaya başlasınlarıda ekle bence.... turboya gelince, bakımlar düzenliyse, yağ kaliteliyse, hava çok sıcak klimada açık olsa, stop etmeden önce biraz beklemek faydalıdır arkadaşlar, abartmaya gerek yok, biraz oyalanın işte, kemer çıkar sağa sola bak, in bagajı aç yahu in aşşağı üstünü başını düzelt, uzun yol bu, sırtın terler tişört yapışır, toto terler acır, in üstüne başına bir çeki düzen ver be adam aha geçti zaman, kapat şu motoru gitsin 29 Haziran 2017 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 Aracımı aldığımdan beri dikkat ettiğim konu.Klima açıksa önce kapatıyorum AC kapalıyken üflüyor.Araçta o esnada 1 dakika belki bazen daha fazla çalışıyor.Uzun yol şartımda yok kısada olsa yapıyorum.Hatta uzun yolda benzin ikmali için duracaksam pompaya yanaşmadan 1 dakika kadar bekleyip sonra yanaşıyorum.Biraz fazla gibi ama alışkanlık oldu [emoji846]Varsın fazladan yaksın 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 59 dakika önce, Mahmut Yurt yazdı: Start stop özelliği varmı araçta? Kullanıcı kitapçığına baktım herhangi bir ibare göremedim model yılından dolayı farklılık olmuş olabilir.http://www.ksmanual.com/engine_start_stop_button-122.html Önceki nesil araçlarda, start stoplularda farklı bir tedbir alınmış olabilir. Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 (düzenlendi) 2 saat önce, M.Fatih Yüce yazdı: Teknoloji çok hızlı değişiyor. Onna Usta'nın o tavsiyesi 2010 yılına ait hikayedir.Yeni aldığım meganedaki start stop'u keşfeden uygun görenlerinde bir bildiği vardır elbette.Zira kimseye danışmadan zırt pırt stop edip duruyor.Şu anda araçtaki en gıcık teknolojik özürde bana göre bu ama ne diyeyim herkes bildiği gibi kullanıyor zaten....Araçları sensörler idare ediyor artık biz direksiyonu tutup gaz yada frene basıyoruz sadece 2010 yılından sonra yapılan motorlarda stop ettikten sonra turboyu soğutan bir sistem konulduysa veya turbolar daha dayanıklıysa bilmiyorum. Ancak start/stop meselesi turboyu soğutmakla ilgili değil bence. Çünkü start/stop 30 saniye bilemedin 1 dakikalık geçici dur kalklarda devrede oluyor. Burada konuştuğumuz ise uzun süreli park halinde turboyu soğumaya bırakma meselesi. Kaldı ki, bir çok start/stop motor ve turbo uygun değilse devreye girmiyor. 2 saat önce, Ayhan Onaran yazdı: Şimdi turboyla,motorla ilgili bir konu değil ama aklıma geldi havanın ısındığı şu zamanlarda klimayı açıyoruz ve sonra zart diye kapatıyoruz veya çalışırken aracı stop ediyoruz. Başlı başına yanlış.. araç stop etmeden önce klima kalorifer durumuna alınarak sıcak hava üflenmeli... Böylece havalandırma boruları içerisinde kalan sonra kötü kokuya dönüşen mantarlar öldürülmeli. Sonra kapatılmalı. Böyle yapanlar o kötü kokuyu hiç hissetmeden klimalarını kullanabilirler. Yapmayanlar ise sürekli koku gidermek için uğraşıp dursunlar yaz boyu Not: araç boşaldıktan sonra çoluk çocuk indikten sonra AC off yapılıp kalorifer yüksek bir ısıya alınmalı araçtan inmeli 30 sn yeterli.. Hem bu esnada araçta rolanti de çalışmış olur işte Hemen stop edilmemiş olur motor.. 1 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: duracağın noktaya gelmeden önce klimayı kapatıyorsun fan açık kalıyor o kadar, gerek yok sıcağa almana, bakteri tozlu ortamdan ve kirli polen filtresi yüzünden olur, sıcağa alman bakteriyi öldürmezde oluşumunuda önlemez, oluşmasına zemin oluşmasınıda engellemez kardeş, koku olmasın istiyorsan durmadan önce klimanı kapat, polen filtreni temiz tut yeter uzun yol ve klima açık gittysen stop etmeden önce, teybi kapa kemeri çöz + in bagajı aç eşyaları almaya başlasınlarıda ekle bence.... turboya gelince, bakımlar düzenliyse, yağ kaliteliyse, hava çok sıcak klimada açık olsa, stop etmeden önce biraz beklemek faydalıdır arkadaşlar, abartmaya gerek yok, biraz oyalanın işte, kemer çıkar sağa sola bak, in bagajı aç yahu in aşşağı üstünü başını düzelt, uzun yol bu, sırtın terler tişört yapışır, toto terler acır, in üstüne başına bir çeki düzen ver be adam aha geçti zaman, kapat şu motoru gitsin Aynen katılıyorum. Beklerken kalorifere sıcak hava üfletmek daha yararlı oluyor. Böylelikle içerideki nem daha iyi atılıyor. Üstelik motorun harareti böylelikle bir nebze azalıyor. 29 Haziran 2017 tarihinde Rıdvan Ergün tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 (düzenlendi) klimayı kapatıp sıcağa alırsan petekteki buzu hızla eritir daha çok buhar yaparsın, klimayı kapat fanı çalıştır yada araç durmadan klimayı kapat aracın aldığı rüzgarla iş bitsin, petekteki buz kendiliğinden eriyecek ve oradaki tozla beraber alttan akacaktır, fanı açıp kaloriferide sıcağa alırsan petekteki buz hızla erir, o kısımdaki tozlarla beraber bu bulamaçı hava kanallarına basarsın, istediğinin tersi olur klimayı kapat, fanı kapat, durmaya yakın yap bunu araç giderken aldığı hava işi bitirsin, yada durdun, klimayı kapat, fan düşük hızda ve kalorifer soğukta kalmaya devam etsin, sıcağı unut... 29 Haziran 2017 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 Buradaki olay, turboyu soğukmak değil ki.. Motor çalıştığı sürece turbo zaten soğumaz. Buradaki olay, turbo yüksek devirde dönerken, motorun aniden stop edilerek, yağlamanın kesilmesi. Bu sebeple aracın rolantiye düşmüş olması yeterlidir. Araç rolantiye düştüğünde turbo da yavaşlamış olacaktır. 3 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 1 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Buradaki olay, turboyu soğukmak değil ki.. Motor çalıştığı sürece turbo zaten soğumaz. Buradaki olay, turbo yüksek devirde dönerken, motorun aniden stop edilerek, yağlamanın kesilmesi. Bu sebeple aracın rolantiye düşmüş olması yeterlidir. Araç rolantiye düştüğünde turbo da yavaşlamış olacaktır. Peki Emmi turbo sıcak iken rölantide beklerken turbonun devri düşük ve yağlama devam ediyor, bu durum turbonun ısısını düşürüp daha uzun ömürlü olmasını sağlamaz mı? Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 2 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Buradaki olay, turboyu soğukmak değil ki.. Motor çalıştığı sürece turbo zaten soğumaz. Buradaki olay, turbo yüksek devirde dönerken, motorun aniden stop edilerek, yağlamanın kesilmesi. Bu sebeple aracın rolantiye düşmüş olması yeterlidir. Araç rolantiye düştüğünde turbo da yavaşlamış olacaktır. Aynen.start stopdaki mantıkta aynı zaten.Frene basıp yavaşlamaya başlayınca araç zaten rolantiye düşmüş oluyor.Frenleme devam edip araç tamemen duruncada stop ediyor.Ama bu işlem gerçekleşene kadar zaten min.10-15 saniye geçiyor zaten.Anlatmakta zorlandığım sadece zamanlama onuda daha önceki açıklamamda izah etmiştim .Turbonun max.yada min.devire ulaşması için 1-2 saniyelik zaman gerekmektedir.Yani otobanda 120km.hız ile giderken yavaşlayıp durmamız ve aracı stop etmemiz esnasında en az 1-1,5 dakika zaman geçiyor bu sırada zaten turbonun yavaşlama olayı kendiliğinden gerçekleşiyor.Dünyada hiç bir araç ile hiç bir sürücü 120km.hızda iken kenara çekip el frenini çekerek stop etme işleminin 1 saniyede yapamaz. 12 dakika önce, Köksal Yılmaz yazdı: Peki Emmi turbo sıcak iken rölantide beklerken turbonun devri düşük ve yağlama devam ediyor, bu durum turbonun ısısını düşürüp daha uzun ömürlü olmasını sağlamaz mı? Bizim araçlardaki turbo çekimlerde gösterilen kıpkırmızı kor haldeki turboların çok basit ve dayanıklı versiyonları. Kafa yorulacak cinsten değiller yani Birkaç yüzbin km.dayanacak şekilde yapılıyor tasarımları... 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 39 dakika önce, Köksal Yılmaz yazdı: Peki Emmi turbo sıcak iken rölantide beklerken turbonun devri düşük ve yağlama devam ediyor, bu durum turbonun ısısını düşürüp daha uzun ömürlü olmasını sağlamaz mı? Zaten çok yüksek ısılara dayanacak şekilde tasarlanmış bir parça Köksal. Bu sebeple tek dikkat etmemiz gereken şey yağlama.. Bunun için de motor rolantiye düştükten sonra 2-3 saniyelik süre yeterlidir ki biz anlatılanlara göre zaten 10-15 saniye bekliyoruz. Aksi durumda Start/stoplu her aracın turbosunun çok kısa sürede bozulması gerekirdi.. Sıkışık bir trafikte 15 km yolda en az 30 defa kontak kapayabiliyor araç.. Fatih abim de çok güzel açıklamış.. Sonradan fark ettim.. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 (düzenlendi) sıkıntı turbonun sıcak olması değil aslında, sıkıntı sıcak turbonun şak diye motor kapandığında yağa ne yaptığı, yağın yanmaması lazım, turboyu öldüren yağın yanması, bakım tam olacak yağda kaliteli ki milde kalan yağ patates kızartması yağına dönmesin, o yüzden rolantide az bekliyoruz, devir hemen düşer zaten, yağ biraz dolaşsın ısıda kritik seviyede durmasın, olay bu esasında, yağ yanarsa turboda yanar... turbonun devrinde şuna dikkat etmek lazım, oto vites araçta devir düşüyor sanırım, ama manuelde düşmüyor, 120 ile giderken frene bastığımda motor hala 2500 devirlerde, 100 e indim vites düştüm hala aynı, durmaya yakın olana dek turbo sürekli yüksek devirde, motor kompresyonda yavaşlıyoruz, 120 ile giderken boşa atıp yavaşlamıyoruz, ama dert bunlar değil, buradaki espri devir turbonun dönmesi değil, yavaşlamaya başladığımda artık gaz vermiyorum ateşleme yokyani, durana dek motorda yağda kısmen soğuyor, durduğumda kritik bir durum olmuyor genelde, durdum az oyalandım, kemer falan çıkardım, kapattım motoru, sorun yok gayet güzel.... 29 Haziran 2017 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 O zaman kaliteli yağ kullanıyoruz... Ne fark eder demiyoruz.. Yorum bağlantısı
Ali Gök 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 arabayı söndürmeden önünce el freni çek vitesi p ye al teybi kapat klimayı kapat farları kapat kemeri çöz vs derken araba zaten kendini toplarıyıor ben sırf şu saydıklarımı 30 saniyede anca yapıoyurumdur . evin anahtarını al camı ört ne bilim bu kadar zor bir durum değil bu yahu ne var sanki 20 saniye çalışsa araba rolantide Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 Üreticinin tavsiye ettiği yağ( sınıfı, özellikleri) en iyi yağ değil midir? 2 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 1 dakika önce, Ali Gök yazdı: arabayı söndürmeden önünce el freni çek vitesi p ye al teybi kapat klimayı kapat farları kapat kemeri çöz vs derken araba zaten kendini toplarıyıor ben sırf şu saydıklarımı 30 saniyede anca yapıoyurumdur . evin anahtarını al camı ört ne bilim bu kadar zor bir durum değil bu yahu ne var sanki 20 saniye çalışsa araba rolantide Benim taktik işte, sağı solu hallet son iş kontak kapama 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 (düzenlendi) Bir saat önce, Evren Erakçora yazdı: Üreticinin tavsiye ettiği yağ( sınıfı, özellikleri) en iyi yağ değil midir? değildir, o normal yağdır, f/p gibi düşün, en iyisini biz alıp koyarız durdunuz az oyalanın ve stop edin yazın çok sıcak, 50 derece klimada açık uzun yol yaptınız durdunuz, az daha fazla oyalanın ve stop edin yağınız kaliteli bakımlar tam olsun, duracağınız yere yaklaşıncada agresif sürüyorsanız öncesinden sakin sürüşe motoru sıkıştırmadan sürüşe yani, geçerek sürün yeter... 29 Haziran 2017 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 3 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: değildir, o normal yağdır, f/p gibi düşün, en iyisini biz alıp koyarız durdunuz az oyalanın ve stop edin yazın çok sıcak, 50 derece klimaa açık uzun yol yaptınız durdunuz, az daha fazla oyalanın ve stop edin yağınız kaliteli bakımlar tam olsun, duracağınız yere yaklaşıncada agresif sürüyorsanız öncesinden sakin sürüşe motoru sıkıştırmadan sürüşe yani, geçerek sürün yeter... Mühendisten daha iyi mi bileceğim abi? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 (düzenlendi) Bir saat önce, Evren Erakçora yazdı: Mühendisten daha iyi mi bileceğim abi? Bilmek değilki durum, yarı sentetik yağ koy demiş mühendis, bu yeterli demiş, daha iyisini tercih etmemiş, sen et, al tam sentetik yağ bak keyfine konu tercihler, bilmek değil... mühendis yarı sentetik demiş ben tam, hangimiz daha çok seviyor arabamızı onlar maliyetlere bakar, anlaşmalara bakar, çoğu zaman patron ne derse ona bakar, kısaca bilselerde susarlar 29 Haziran 2017 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Gök 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 Şimdi, Evren Erakçora yazdı: Mühendisten daha iyi mi bileceğim abi? o mühendisler değilmi nissan juke , honda city gibi arabaları üretenler ben onlardan iyi bilirim Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 16 dakika önce, Evren Erakçora yazdı: Üreticinin tavsiye ettiği yağ( sınıfı, özellikleri) en iyi yağ değil midir? Her zaman değildir.. Üreticinin kullandığı lastik, üreticinin kullandığı parçalar her zaman en iyisi olmayacağı gibi.. Yağ da her zaman en iyisi değildir.. Uygun olanıdır.. 5 dakika önce, Evren Erakçora yazdı: Mühendisten daha iyi mi bileceğim abi? Her zaman mühendisin dediği olmaz ama. Sonuçta bir maliyet hesabı yapılıyor ve bu sebeple saç kalınlığı mikron mikron inceltiliyor, İki punto eksik atabilmek için milyon hesap yapılıyor. Mühendis bu yağlar olur diyor.. Muhasebe maliyet hesaplayıp, ihale açıp, en uygun olanı alıyor.. 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 Bir saat önce, Ali Gök yazdı: o mühendisler değilmi nissan juke , honda city gibi arabaları üretenler ben onlardan iyi bilirim onları üretene değil, tasarlayana bakacaksın, onlarda zaten mühendis değil zevksizler.... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 Turbo bir araçta yaptığım... Hareket edeceğim zaman : Araca bin kontağa bas çalıştır, kemeri tak, el frenini indir, teybi aç yürü.. Park edeceğim Zaman : Dur, teybi kapa, el frenini çek, kemeri çöz, stop et.. Klima konusunda, kötü kokuların oluşumunu önlemek için, önce Acc Off yapıp sonra kapamak lazım ama dikkat etmiyorum hiç.. Koku da yapmıyor.. Nem kaç orada Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 1 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: Nem kaç orada Şu an % 15 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 Bizim araçlardaki turbo çekimlerde gösterilen kıpkırmızı kor haldeki turboların çok basit ve dayanıklı versiyonları. Kafa yorulacak cinsten değiller yani [emoji4] Birkaç yüzbin km.dayanacak şekilde yapılıyor tasarımları...Hiçbir üretici yeni bişi keşfedip elinde sefer tası ile hamamdan fırlayınca müşteri lehine buldum anlamı taşımıyor. Zart zurt stop edio çalıştığı anda da yokuşta kalkış için gaza basılan bir mekanizma nın ömrü daha uzun olmaz. Konfor sessizlik o mahallede az emisyon salınımı kabul ancak diğer dezavantajları daha fazla olur Şu an % 15 Dayak yersin kapa ört kaç.. Koku yokmuş muş.... Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 11 dakika önce, Ali Gök yazdı: o mühendisler değilmi nissan juke , honda city gibi arabaları üretenler ben onlardan iyi bilirim cebeşi üreten mühendis değil mi 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Haziran 2017 Paylaş 29 Haziran 2017 start stop dpf egr vs. bilimumumu hikayedir, motora zarar verir, havayı az kirlettim ayağına o parçaları üretirken misliyle havayı kiirletirsin hammadde harcarsın, sarf malzmesi vardır.... kapitalizmin masalları bunlar.... 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts