Mehmet Orhan 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 Merhabalar, yabancı forumlarda dolaşırken mk3 mondeoların soğuk iklimli ülkelere yardımcı ısıtıcı ile gönderildiği bilgisine ulaştım. Etis'den benim aracımın özelliklerine baktığımda "yardımcı ısıtıcı hariç" ifadesi yer alıyor. Yani benim arabamda yok. Bahsettiğim parça 3 x 250W gücünde bujiden oluşuyor ve silindir sıcaklığı 70 ve araç içi sıcaklık 5 derece altında olduğunda ecu tarafından devreye sokulup motor suyunun daha hızlı ısınmasını sağlıyor. Bu parçayı yurt dışından getirtip bizim araçlara uygulanabilir mi? Biraz araştırdım parçayı bulamadım. Fiyatı uygunsa bence yaptıracağı yakıt tasarufuyla 1 kışta kendisini amorti eder diye düşünüyorum. 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 Vakti zamanında böyle birşey yapıp soğuk çeşme suyunda denedim. Araç üzerinde yer olsa sistemi yapmak kolay Yakıt tasarrufunu unut. Bunlar çalışırken alternatör daha fazla enerji tüketiyor 3 Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 Valla bende benzer araştırma içerisindeyim ama başka şeyler buldum ve var olan başka bir konu daha var benzer başlıkta ve içerikte ama yapacak babayiğit yok daha.... Diyagramları paylaşayım buyrun.... Sanırım bahse konu parça 2 ve 3. fotolardaki aux. Heater olması gerek... Bu arada parça no var mı paylaşırsanız sevinirim Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 servet abinin dediği gibi elektrikli ısıtıcı var benim araçta yakıtı etkiliyor gözle görülür açmıyorum artık :)) Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 Ecoboost motorlarda by-pass valfi uygulamışlar. Motor soğukken su akışı radyatöre gitmiyor. Motor ısındıkça yavaş yavaş valf açılıp radyatör suyuyla karışıyor. Bu sayede çok kısa sürede motor normal çalışma sıcaklığına geliyor. Buna kafa yorulsa daha basit olarak çözülebilir ve ek enerji tüketimi de olmaz. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 Ecoboost motorlarda by-pass valfi uygulamışlar. Motor soğukken su akışı radyatöre gitmiyor. Motor ısındıkça yavaş yavaş valf açılıp radyatör suyuyla karışıyor. Bu sayede çok kısa sürede motor normal çalışma sıcaklığına geliyor. Buna kafa yorulsa daha basit olarak çözülebilir ve ek enerji tüketimi de olmaz.Tüm araçlar öyle zaten Termostat o işe yarıyor 1 Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 21 dakika önce, Servet Aydın yazdı: üm araçlar öyle zaten Termostat o işe yarıyor Termostat harici by-pass valfi var. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 33 dakika önce, Cemal Cangöner yazdı: Ecoboost motorlarda by-pass valfi uygulamışlar. Motor soğukken su akışı radyatöre gitmiyor. Motor ısındıkça yavaş yavaş valf açılıp radyatör suyuyla karışıyor. Bu sayede çok kısa sürede motor normal çalışma sıcaklığına geliyor. Buna kafa yorulsa daha basit olarak çözülebilir ve ek enerji tüketimi de olmaz. termostattan farkı nedir? şimdi yeni yöntem manifoldu blok içine çekiyorlar. böylece egzos gazı sıcaklığını hemen üst blokta kullanmaya başlıyorlar. Yeni Vw (gelecek olan) motorlarında bir de üst motor bloğu ile alt motor bloğu baypas yapılabiliyor. İlk başta sadece üstteki küçük devre çalışıyor ve hemen ısınıyor. ecoboost bu şekil mi? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 VW: http://bioage.typepad.com/.a/6a00d8341c4fbe53ef019aff122684970c-300wi ve fakat tam beklediğim gibi (nolur lan bu demiştim) (RX7 forumundan VW 1.8TFSI için bu gerçi ama ) 1 Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 8 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: termostattan farkı nedir? şimdi yeni yöntem manifoldu blok içine çekiyorlar. böylece egzos gazı sıcaklığını hemen üst blokta kullanmaya başlıyorlar. Yeni Vw (gelecek olan) motorlarında bir de üst motor bloğu ile alt motor bloğu baypas yapılabiliyor. İlk başta sadece üstteki küçük devre çalışıyor ve hemen ısınıyor. ecoboost bu şekil mi? Aynı şekilde. Bunla ilgili animasyonu izlemiştim. Euro normlarını tutturmaya yönelikti. Aktif ön ızgara ve by-pass devresi çok kısa sürede motorun ısınmasını sağlıyordu. Tekrar bulursam paylaşırım. Hatta bu devreyi kontrol eden by-pass valfi arızalarıyla ilgili konu da vardı forumda. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 bunu herkes okusun: http://gasturbinespower.asmedigitalcollection.asme.org/article.aspx?articleid=1428523 Şu kısmı ÇOK önemli: "he investigation results show that as the engine is shut down and coolant flow stops, the head metal may be hot enough to vaporize a fraction of the coolant contained in the cylinder head passages, causing the pressure within the cooling circuit to rise above the threshold value of the radiator cap pressure valve and, consequently, an important quantity of the coolant to be expelled." (ingilizce koydum ki pratik olsun) artık kristalden araç kullanacağız. aman kırılır. not: yardımcı ısıtıcı ancak evden kablo çekersen o şekil anlam taşıyor. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Şubat 2017 Paylaş 22 Şubat 2017 Dizel motorun verimi yükseldikçe ısınma zamanı uzuyor. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 22 Şubat 2017 Paylaş 22 Şubat 2017 Bahar geliyo boşverin seneye düşünürsünüz 3 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Şubat 2017 Paylaş 22 Şubat 2017 Bahar geliyo boşverin seneye düşünürsünüz [emoji4]Aralık ayına kadar ses çıkmaz kimseden 2 Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 22 Şubat 2017 Paylaş 22 Şubat 2017 Şimdi parça vs tamam buldum aklıma takılanlar var. 2001 2002 ve 2003 Ghia dizellerde bu sistem var Tr girişli araçlarda. 2001-2003 makyajsız kasa sahipleri,kullanan üyeler lâzım bilgi verebilecek. Etisden ya da Elm ile ya da Ids ile bağlanıp bakabilirler mi? Benzer sistem 1.8tdci Connect ve Focuslarda da var. Parçalar tamam, diyagramı tamam bana aracından bakıp bilgi verecek forumdaş lâzım acil.... Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 22 Şubat 2017 Paylaş 22 Şubat 2017 Yurt dışında yapmış bir arkadaş detaylar burada, bilirkişi, uzmanları bekliyorum http://www.talkford.com/community/index.php?/topic/239317-Electric-auxiliary-heater! Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 22 Şubat 2017 Paylaş 22 Şubat 2017 Merhaba malum Mondeo Mk3 dizel araçlar sabahları geç ısınmakta. Hele ki bu kış çok sertti, mk3 için Ptc tarzı bir sistem yok denildi hep ama aslında var olduğunu 2001 2002 ve 2003 Ghia Dizeller araçlarda ülkemize giriş yapan araçlarda da olduğunu öğrendim. 2006 model kendi aracıma yapmak istiyorum sabahları çocuğum üşümesin diye ve işyeri ile ev arası 4.5km bu mesafede ısınmıyorum bile. Parça, diyagram, şema vs hemen hemen tamam gibi. Bana bu model araç sahipleri sabahları ılık hava alıyor mu? Bu sistemi kullanan var mı? Etisden araç şase nodan bakabilirler mi? Ben baktığımda 'yardımcı ısıtıcı yok "yazmakta. Şase no verirlerse eğer bir kaç detaya bakmak istiyorum, sakıncası yoksa?! Sistem 5C altında ve motor ısısı 70C arası çalışmakta... Parça bu Tesisatı Romanyada birisi yapmış aktif etmiş. Yeri ise şanzıman üstü ön iç panel üzeri Desteklerinizi ivedilikle bekliyorum... Ayrıca 1.8tdci motor kullanan Connect ve Focuslarda da var bahse konu parça.... Bahse konu link. Yurt dışında yapmış bir arkadaş detaylar burada, bilirkişi, uzmanları bekliyorumhttp://www.talkford.com/community/index.php?/topic/239317-Electric-auxiliary-heater! Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 22 Şubat 2017 Paylaş 22 Şubat 2017 Bakalım sonuç ne olacak takipteyim. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Şubat 2017 Paylaş 22 Şubat 2017 @Servet Aydın abinin yaptığı sistem bu aslında. Suyu ısıtıyor o alet. PTC'de ise kendisi ısınıyor. 1 Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 22 Şubat 2017 Paylaş 22 Şubat 2017 [mention=13526]Servet Aydın[/mention] abinin yaptığı sistem bu aslında. Suyu ısıtıyor o alet. PTC'de ise kendisi ısınıyor.Destek bekliyorum ama ses yok kimsede Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Şubat 2017 Paylaş 22 Şubat 2017 3 dakika önce, Ömer Türkşanlı yazdı: Destek bekliyorum ama ses yok kimsede Satıp naylon alın, en baz donanımda bile mevcut 2 Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 22 Şubat 2017 Paylaş 22 Şubat 2017 Satıp naylon alın, en baz donanımda bile mevcut [emoji14]Para çokomel teorisi başkanım, pistir yohtır para bitti[emoji16] 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Şubat 2017 Paylaş 22 Şubat 2017 Verdiğiniz linki inceledim. Parçaları temin ettikten sonra kodlama yapmadan çalıştırmayı başarmış. Ancak adam yaşadığı ülkede dahi soketleri bulmakta zorlanmış. Siz parçaları buldunuz mu? İkinci olarak parçalar var ise termostatik switch kullanmanızı tavsiye etmişler. Yani 5 derecede başlayacak, x derecede kapatacak kendisini. Renault için konuşuyorum, dış ısı 7 derecenin altındaysa sistem ek ısıtıcıyı açıyor ve 40 derecelik su sıcaklığına kadar ısıtıcıyı açık tutuyor. 1 Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 22 Şubat 2017 Paylaş 22 Şubat 2017 Verdiğiniz linki inceledim. Parçaları temin ettikten sonra kodlama yapmadan çalıştırmayı başarmış. Ancak adam yaşadığı ülkede dahi soketleri bulmakta zorlanmış. Siz parçaları buldunuz mu? İkinci olarak parçalar var ise termostatik switch kullanmanızı tavsiye etmişler. Yani 5 derecede başlayacak, x derecede kapatacak kendisini. Renault için konuşuyorum, dış ısı 7 derecenin altındaysa sistem ek ısıtıcıyı açıyor ve 40 derecelik su sıcaklığına kadar ısıtıcıyı açık tutuyor.Parçalar tam gibi, lâkin Ecudan açılabilmekte bazı detaylar. Şimdi bazı farklı soru işaretleri için 2001 2002 2003 Mondeo Dizel Ghia sahiplerine ihtiyaç var, buraya paylaşım yapacak ya da Ankarada varsa araca gidip bakabileceğim.....Ecudan gerekli kodlama açılırsa dış sıcaklık sensöründen (ön cam gibi) 5C altı otomatik aktif ve motorda var olan bir sensör tarafından (Cylinder head sensor) adını yanlış yazmış olabilirim, 71C de devre dışı kalmakta. Kısaca yapmak istediğim şey olmayan bir şey değil, Ford araçlarda fabrikasyon olan bir sistem Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Şubat 2017 Paylaş 22 Şubat 2017 1 dakika önce, Ömer Türkşanlı yazdı: Parçalar tam gibi, lâkin Ecudan açılabilmekte bazı detaylar. Şimdi bazı farklı soru işaretleri için 2001 2002 2003 Mondeo Dizel Ghia sahiplerine ihtiyaç var, buraya paylaşım yapacak ya da Ankarada varsa araca gidip bakabileceğim @Serkan Toker in aracı kaç modeldi acaba? 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts