Serkan Aktay 28 Şubat 2017 Paylaş 28 Şubat 2017 Kaynak: Hürriyet Gazetesi http://www.hurriyet.com.tr/ikinci-el-otomobil-alacaklar-dikkat-40380003 Şimdi ben şunu anlamadım. Diyelimki aracı sattınız 3000 km sonra motor bitti öldü. Yada devirdayım bozuldu? Yüzlerce beklenmedik arıza çıkabilir. Ben bunları nereden bileceğim? Motorun içinde miyim 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Sarıca 28 Şubat 2017 Paylaş 28 Şubat 2017 bu konuda şahsi olarak aracını satan kimse garanti veremez.sattıktan 5 dk sonrada araçta arıza meydana gelebilir. hem 10000 km deki sürüş karakterine göre de birçok arıza olabilir bence.Bakalım görelim. Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 28 Şubat 2017 Paylaş 28 Şubat 2017 16 dakika önce, Serkan Aktay yazdı: Kaynak: Hürriyet Gazetesi http://www.hurriyet.com.tr/ikinci-el-otomobil-alacaklar-dikkat-40380003 Şimdi ben şunu anlamadım. Diyelimki aracı sattınız 3000 km sonra motor bitti öldü. Yada devirdayım bozuldu? Yüzlerce beklenmedik arıza çıkabilir. Ben bunları nereden bileceğim? Motorun içinde miyim Bu elden satis icin gecerli olmayabilir. Avrupada sistem su sekilde: Galeriden aldiginiz 2. el arabanin 1 sene garantisi vardir (motor ve yürüyen aksamlarda var, elektronik vs de yok) yani diyelim ki araci aldiniz ve sonrasinda turbo bozuldu. Gidersiniz aracinizi verirsiniz, ikame arac talep edersiniz ve tamir olunca araci geri alirsiniz. Bu nedenledir ki galeride araba daha pahalidir. dikkat etmek gereken sey ise satis sözlesmesinde bu garantinin verildigi yazmasidir. sahibinden satista ise sözlesmeye garanti yoktur diye eklenir. Sözlesmede birsey yazmiyorsa bu garanti ile satilmis demektir. tabiki kücük captaki saticilar da garanti yoktur diye yazabiliyor sözlesmeye ya da garanti oldugu halde ödememek icin ellerinden geleni yapanlar da yok degil. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Şubat 2017 Paylaş 28 Şubat 2017 Tasarıdaki fikir ile 2.el zamlanırsa amacı canlandırmak olmayacağına göre.. Magazinsel haber olur. 2 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 28 Şubat 2017 Paylaş 28 Şubat 2017 Tasarıdaki fikir ile 2.el zamlanırsa amacı canlandırmak olmayacağına göre.. Magazinsel haber olur. Aslinda olmasi gereken, sahibinden ikinci el fiyatlarinin dusmesi. Ama tabiki bugun ikinci eli sifirindan daha yuksek fiyata satilan ve alici bulan arabalarin oldugu bir piyasada bu kanunla birlikte sifirinin %50 fazlasina satilmaya baslar araclar. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Şubat 2017 Paylaş 28 Şubat 2017 Eşyanın tabiatına ters. Panda başlangıç 45bin tl... Yorum bağlantısı
Fevzi Göktaş 28 Şubat 2017 Paylaş 28 Şubat 2017 Acaba hazırlayanın ikinci elden canı mı yandı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Şubat 2017 Paylaş 28 Şubat 2017 2. eli canlandırmak ? Böyle mi Şahsi fikrim... Böyle bir şey yasalaşırsa galericiler için geçerli olur ve Eren Bey'in dediği gibi sözleşmeye bağlı olur... Böyle bir şey olursa da.. Sahibinde 30 olan araç galeride 35 olur.. 1 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 28 Şubat 2017 Paylaş 28 Şubat 2017 Belki de eurotax gibi bir sistemle araclarin alis satis degerleri belirlenir. Galericilerin bu degerlerin belli toleranslari olarak alis ve satis yapmasi saglanir. Galericiligin meslek haline getirilecegini herkesin galerici olamayacagini soylemis bakan. İnsallah iyi bir uygulama getirilir de vatandas rahat eder azicik. Gerci bu cakal piyasada ne yapsan bir üç kağıtciligi cikar bu isin, olan yine vatandasa olur.... 1 Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 28 Şubat 2017 Yazar Paylaş 28 Şubat 2017 suistimale çok açık olur böyle birşey. Diyelimki adam arbayı aldı galeriden ve beğenmedi. Manuel mesala araba. 1000 km maksimum devir çevirir her viteste al der araba bozuldu. kışın çalıştırır -20 derecede hemen ısınmadan kalkar sürekli devir çevirir al sana araba der. Der de der Çok mantıklı gibi gelmedi bana. Kaldı ki filo araçlarını bile nasıl kullandıklarını görüyoruz. Yorum bağlantısı
Fevzi Göktaş 28 Şubat 2017 Paylaş 28 Şubat 2017 Üzerin de şirket yazan araçları görüyorum, kullanan kişi sanki.araca garezi var. Nasıl kullanıyor,içim acıyor.. Sana o aracı emanet etmişler derdin nedir bu kadar,o araç senin olsa böyle yapar mısın. Daha bugün başıma geldi.park ettim. bir araç geldi-sağdan geliş var- öyle bir park etti ki yarısı sağ girişi kapattı. Çıkış ana yol. Ama dar. Sağdan bir focus geldi. Kiralık olduğu belli. Şahıs el frenini çekerek patinaj yapa yapa yapa yapa ordan döndü. Yazık milli servet bu araçlar.. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Şubat 2017 Paylaş 28 Şubat 2017 Bu işi ticaret olarak yapanlar için düşünülmüş bir şey. Eh, galeriden almanın da bir mantığı olmalıydı bence. Yorum bağlantısı
Ali Gök 28 Şubat 2017 Paylaş 28 Şubat 2017 mantıklı değil. yine birçok açıdan düşünmeden bir çok açıdan olaya bakmadan gelecek hızlıca yasalaşacak vatandaş sıkıntı yaşayacak sağlam arabayı alıp kendi hatasına 9 bin km sonra motor yedirirse müşteri galeri ne yapsın. ilk önce vatandaşın bel altı temizlik boyalı galeri ilanlarını ayır etmesi lağzım bakınca fazla saf çok adam var piyasada ona görede bir sektör büyümüş resmen Yorum bağlantısı
Ali Gök 28 Şubat 2017 Paylaş 28 Şubat 2017 (düzenlendi) Kimse sağlam arabanın 500 metre sonra saçma bir hortum patlamasından su eksiltip motor yemesine garanti veremez . bu iş arabaya garanti vermeyle çözülmez sahtekara adam gibi ceza vermeyle çözülür 28 Şubat 2017 tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 28 Şubat 2017 Paylaş 28 Şubat 2017 Sirf gicikligina olmadigi surece kim kendi arabasinin motorunu bitirip, sonra tamir edilmis bir sekilde geri alip kullanmaya razi olur ki? 1 Yorum bağlantısı
Yıldırım Mustafa 28 Şubat 2017 Paylaş 28 Şubat 2017 1 saat önce, Eren Gökmen yazdı: Sirf gicikligina olmadigi surece kim kendi arabasinin motorunu bitirip, sonra tamir edilmis bir sekilde geri alip kullanmaya razi olur ki? Bence de doğru bakış açısı, garanti kapsamı yanlış yorumlanmış araba bozuldu al arabayı ver paramı olmayacak, eğer 1 sene içinde 10.000 km de motor aksamında bir sorun olursa satan galeri bunun masrafını üstlenecek tasarıdaki maddede tazmin edilecek yazıyor. Sonuçta alınan sıfır araçta da garanti var kimse arabasının garantisi devam ediyor diye motora kasten zarar verme düşüncesinde olmuyor. 1 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 1 Mart 2017 Paylaş 1 Mart 2017 (düzenlendi) Bence neresinden tutarsanız tutun elinizde kalan bir yasa olur. Bireysel satıcı araba satarken böyle bir madde geçerli olmayacağı için galeri esnafı önce arabayı tanıdığına satar sonra da size satar. Böylece arabanın garantisi galeriyi bağlamamış olur. 1 Mart 2017 tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Gök 1 Mart 2017 Paylaş 1 Mart 2017 (düzenlendi) 8 saat önce, Yıldırım Mustafa yazdı: Bence de doğru bakış açısı, garanti kapsamı yanlış yorumlanmış araba bozuldu al arabayı ver paramı olmayacak, eğer 1 sene içinde 10.000 km de motor aksamında bir sorun olursa satan galeri bunun masrafını üstlenecek tasarıdaki maddede tazmin edilecek yazıyor. Sonuçta alınan sıfır araçta da garanti var kimse arabasının garantisi devam ediyor diye motora kasten zarar verme düşüncesinde olmuyor. kaç model araba için geçerli olacak peki. size göre örneğin 2000 model bir arabanın 10 bin km motor garantisini kim verebilir ? sıfır araba zaten sıfır arıza ihtimali daha az parçalar ekonomik ömrünün baharında henüz 1 Mart 2017 tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 1 Mart 2017 Paylaş 1 Mart 2017 (düzenlendi) 37 dakika önce, Ali Gök yazdı: kaç model araba için geçerli olacak peki. size göre örneğin 2000 model bir arabanın 10 bin km motor garantisini kim verebilir ? sıfır araba zaten sıfır arıza ihtimali daha az parçalar ekonomik ömrünün baharında henüz yasina göre cikabilecek arizalar haric olur veya belli bir yasin üzerindeki araclara uygulanmaz. veya sorunun satis öncesinde olup olmamasina bakilir. Söyle söyleyeyim, avrupada bu garanti olayi garanti degildir aslinda, kefilliktir. Yani aracin yürümesine kefildir satici, satarken bir arizasi olmadigina kefildir. aracin düzgün sekilde yürümesini engelleyecek bir kusur olmasi durumunda yazili olarak kefildir. Tabiki kullanici hatasi veya sarf malzemeden dolayi olusan kusurlar kullaniciya aittir. Kullanicinin garanti süresi dahilinde arabayi aldigi yer veya yetkili servis disinda kurcalatmamasi da gerekir. Yasa insallah cikar. ve insallah düzgün bir sekilde, gerekli yaptirimlariyla beraber cikar. Emin olun rahat edersiniz 1 Mart 2017 tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz 1 Mart 2017 Paylaş 1 Mart 2017 İş yerinden arkadaşım 92 model arabasını 10.000'e galeriye verdi galerici 18.000'e satmış. İmzaya gitti notere v.s. Bu durumda arkadaşım eskiliğine bağlı olarak arabasına garanti veremiyor çünkü araçta nerden ne olacağı belli değil. Galerici 18.000'e satarken kısıtlıda olsa garantiyi resmi olarak versin yani. Karmaşık bir konu. Oto Exper raporu düzenleyenler bakalım bu işin neresinde olacaklar. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Mart 2017 Paylaş 1 Mart 2017 Noter kağıdında ki rakam olabilir o rakam Yorum bağlantısı
Yıldırım Mustafa 1 Mart 2017 Paylaş 1 Mart 2017 1 saat önce, Ali Gök yazdı: kaç model araba için geçerli olacak peki. size göre örneğin 2000 model bir arabanın 10 bin km motor garantisini kim verebilir ? sıfır araba zaten sıfır arıza ihtimali daha az parçalar ekonomik ömrünün baharında henüz Bu tasarı ilk konuşulmaya başladığında yaklaşık 4-5 ay önce 200.000 km nin altında olan araçlar için deniyordu fakat en son bakan konuşmasında bundan bahsetmedi belli bir yaş yada belli bir km nin altında olanlar için (yüksek ihtimal km kriteri olacak) bu garanti olacak ve aracı satarken km düşürme yönteminin de önüne geçilecek. Hedeflenen şey bu tabi artılarını eksilerini yaşayarak göreceğiz. Yorum bağlantısı
Ali Gök 1 Mart 2017 Paylaş 1 Mart 2017 49 dakika önce, Yıldırım Mustafa yazdı: Bu tasarı ilk konuşulmaya başladığında yaklaşık 4-5 ay önce 200.000 km nin altında olan araçlar için deniyordu fakat en son bakan konuşmasında bundan bahsetmedi belli bir yaş yada belli bir km nin altında olanlar için (yüksek ihtimal km kriteri olacak) bu garanti olacak ve aracı satarken km düşürme yönteminin de önüne geçilecek. Hedeflenen şey bu tabi artılarını eksilerini yaşayarak göreceğiz. km düşürmeye nasıl engel olacaklar ? araba ilk muayeneden önce yetkili serviste hiç bakım yapmadan 150 bin km yol yapsa muayenden önce 30 bine çekse kim nasıl anlicak ? garip şeylerden anlaşldığını söyleyenler var abs beyni vs gerçekse eğer onlar başka bir çaresi yok Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 1 Mart 2017 Paylaş 1 Mart 2017 1 saat önce, Yıldırım Mustafa yazdı: Bu tasarı ilk konuşulmaya başladığında yaklaşık 4-5 ay önce 200.000 km nin altında olan araçlar için deniyordu fakat en son bakan konuşmasında bundan bahsetmedi belli bir yaş yada belli bir km nin altında olanlar için (yüksek ihtimal km kriteri olacak) bu garanti olacak ve aracı satarken km düşürme yönteminin de önüne geçilecek. Hedeflenen şey bu tabi artılarını eksilerini yaşayarak göreceğiz. Belki de garanti vermemek icin km yükselten galericiler görmeye baslariz piyasada 180000-200000 arasi arac bulamayiz 1 Yorum bağlantısı
Yıldırım Mustafa 1 Mart 2017 Paylaş 1 Mart 2017 1 saat önce, Ali Gök yazdı: km düşürmeye nasıl engel olacaklar ? araba ilk muayeneden önce yetkili serviste hiç bakım yapmadan 150 bin km yol yapsa muayenden önce 30 bine çekse kim nasıl anlicak ? garip şeylerden anlaşldığını söyleyenler var abs beyni vs gerçekse eğer onlar başka bir çaresi yok Atiyorum 280.000 km de olan bir aracı 150.000 km ye çekerse satıcı bu sefer motora garanti vermek zorunda kalacak garanti külfetine girmemek için km ile oynamak istemeyecek. Yorum bağlantısı
Recommended Posts